Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zalałem do A4 1.9TDI 2004r 131KM 215tys km

Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 VW 502 00/ 505 00/ 505 01

Czy to dobry wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżdżę na tym oleju i nie narzekam, nie pije, chodzi ładnie... Co prawda silnik inny, ale olej

spełnia normę 505 01, którą musi spełniać dla twojej motorowni. Moim zdaniem dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze dobry wybór YOGI3000 ja też jeżdżę na Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 jest super :good: :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, olejek przyzwoity - zalewalem go 3 razy z rzedu i byl ok. Teraz zapodalem motula i wlasnie go docieram - jak narazie tez ok. Kupilem motul z racji tego ze koledzy na forum polecili poza tym za cene 4l castrola mam 5l motula.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, ile czasu dociera się olej?

Właśnie zmieniłem z pół - syntetyka na syntetyk i tak się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, ile czasu dociera się olej?

Właśnie zmieniłem z pół - syntetyka na syntetyk i tak się zastanawiam.

dociera sie olej ???? :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

w tym przypadku wazne jest rozgrzanie oleju dla właściwej pracy silnika i jego podzespołów w tym

najwazniejszego, turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, ile czasu dociera się olej?

Właśnie zmieniłem z pół - syntetyka na syntetyk i tak się zastanawiam.

dociera sie olej ???? :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

w tym przypadku wazne jest rozgrzanie oleju dla właściwej pracy silnika i jego podzespołów w tym

najwazniejszego, turbiny

No właśnie w jakim czasie to następuje?

Wcześniej jeździłem na oleju o trochę innych parametrach, dodatkowo zalałem motul engine cleaner.

Nie rozumiem skąd ten polew ze mnie skoro kolega wyżej napisał, że właśnie dociera mu się olej w silniku.

Najłatwiej jest kogoś wyśmiać zamiast normalnie wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, oleju sie nie dociera, tylko eksploatuje

im dłuzej tym gorsze ma parametry, tym gorzej wpływa to na silnik i jego prawidłowe działanie

dlatego tez ja wymieniam olej co 8tm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Temat oleju chyba nigdy się nie skończy i pewnie dyskusje na ten temat bedą jeszcze długo prowadzone, dlatego tez i ja zwracam sie z prośbą o pomoc. Nadszedł czas na wymianę oleju, ale z kim nie rozmawiam kazdy mówi mi co innego i juz jestem cały głupi od tych sugestii. No ale od poczatku:

Rok temu kupiłem pięknego Audika 1.9 TDI 130 koni, był sprowadzony z niemiec nie wiem jaki olej był zalany. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i płyny w tym olej. Pojechałem do firmy gdzie w sklepie doradzono mi że skoro nie wiadomo jaki był olej należy zalać półsyntetyk, myślę to oni się znaja więc chyba ok. No i tak miało być, samochód poszedł na farsztat. Teraz się okazuje że mechanicy stwierdzili że półsyntetyk się nie nadaje i zalali mi minerał Castrol GTX 15W40. Przejechałem oko 12.000 km na tym oleju. Pytanie czy moge teraz przejść na półsyntetyk, czy istnieje ryzyko oderwania się jakiś nagarów i narobienia sobie problemów. Dodam że jestem zielony w tych sprawach. Będę wdzięczny za każda rade.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Temat oleju chyba nigdy się nie skończy i pewnie dyskusje na ten temat bedą jeszcze długo prowadzone, dlatego tez i ja zwracam sie z prośbą o pomoc. Nadszedł czas na wymianę oleju, ale z kim nie rozmawiam kazdy mówi mi co innego i juz jestem cały głupi od tych sugestii. No ale od poczatku:

Rok temu kupiłem pięknego Audika 1.9 TDI 130 koni, był sprowadzony z niemiec nie wiem jaki olej był zalany. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i płyny w tym olej. Pojechałem do firmy gdzie w sklepie doradzono mi że skoro nie wiadomo jaki był olej należy zalać półsyntetyk, myślę to oni się znaja więc chyba ok. No i tak miało być, samochód poszedł na farsztat. Teraz się okazuje że mechanicy stwierdzili że półsyntetyk się nie nadaje i zalali mi minerał Castrol GTX 15W40. Przejechałem oko 12.000 km na tym oleju. Pytanie czy moge teraz przejść na półsyntetyk, czy istnieje ryzyko oderwania się jakiś nagarów i narobienia sobie problemów. Dodam że jestem zielony w tych sprawach. Będę wdzięczny za każda rade.

Pozdrawiam

minerał do TDI!!!??? :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

czlowieku musisz zalewać syntetykiem z normą VW 505.01 - musisz. padną ci pompowtryski i turbina to audik juz nie bedzie taki piekny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie tez się wku... tacy fachowcy jak to teraz zobaczyłem to myślałemże zawału dostane

Czyli proponujesz od razu przejść na syntetyk czy zalać półsyntetyk a dopiero za jakis czas syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie tez się wku... tacy fachowcy jak to teraz zobaczyłem to myślałemże zawału dostane

Czyli proponujesz od razu przejść na syntetyk czy zalać półsyntetyk a dopiero za jakis czas syntetyk

Od razu i tylko i wylacznie pelny syntetyk. Np Motul specific 505 01

Ogolnie kazdy olej bedzie dobry z norma 505 01 a o ile sie orientuje to nie ma takich polsyntetykow o mineralach niewspominając.

Poza tym dokladnie jest wszystko napisane na samej gorze tej strony. Masz silnik AVF to tam pisze jakie oleje wymaga.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam 1.9 TDI które jeździ na mineralnym lotosie. Gdy pierwszy raz zostało nim zalane powiedziałem właścicielowi, że niedługo pochodzi, później była druga zmiana, trzecia itd. Auto jeździ tam i z powrotem do Niemiec i tak już na mineralu przejechało ok. 200 tys. Jak tylko się rozleci dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam 1.9 TDI które jeździ na mineralnym lotosie. Gdy pierwszy raz zostało nim zalane powiedziałem właścicielowi, że niedługo pochodzi, później była druga zmiana, trzecia itd. Auto jeździ tam i z powrotem do Niemiec i tak już na mineralu przejechało ok. 200 tys. Jak tylko się rozleci dam znać.

Czy to PD czy VP?

No i co wy na to "cwaniaki" ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie moze jezdzic nawet na rzepakowym, wisi mi to i powiewa

problem bedzie miał właściciel jak cos sie rozleci, a na to nie trzeba bedzie długo czekac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będzie długo czekał bo przejechał już 200 tys i nic a wy tylko motul i motul :chytry: :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będzie długo czekał bo przejechał już 200 tys i nic a wy tylko motul i motul :chytry: :chytry:

a jaka mam pewnosc, ze nie sciemniasz - hę? :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem skąd ten polew ze mnie skoro kolega wyżej napisał, że właśnie dociera mu się olej w silniku.

Najłatwiej jest kogoś wyśmiać zamiast normalnie wytłumaczyć.

Powiedzialem tak w "cudzysłowiu" :kox: Zalałem jakies 500km temu olej i narazie ok.

Nawet mogłbym rzec, że klepanie popychaczy ucichło znacznie ale to może być tylko placebo :evil:

Sorry za użycie złego sformuowania - niektóre osoby zostały wprowadzone w błąd.

Oczywiście oleju sie nie dociera tylko użytkuje. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...