Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze, to czemu mam stosować olej z normą 505.01 a nie 505.00? Różnica w lepkości, to wiem ale jakie to ma znaczenia dla silnika, proszę rozwińcie trochę temat. Jeszcze pytanie czy jak zalałem tym 505.00 i przejechałem może 2 tys czy mogę zmienić na 505.01 bez konsekwencji?

Ponieważ norma 505.00 przeznaczona jest do silników zasilanych pompa rotacyjną. Ty masz silnik na pompowtryskiwaczach i wymaga on stosowania oleju o normie 505.01. Olej możesz zmienić a wręcz należało by.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No dobrze, to czemu mam stosować olej z normą 505.01 a nie 505.00? Różnica w lepkości, to wiem ale jakie to ma znaczenia dla silnika, proszę rozwińcie trochę temat. Jeszcze pytanie czy jak zalałem tym 505.00 i przejechałem może 2 tys czy mogę zmienić na 505.01 bez konsekwencji?

chlopie czytaj!!!!!!!! ugory wsztyko jest

3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik AWX zrobione 170 tys. narazie jezdze na castrolu EDGE TurboDiesel VW 505.01 5W-40 czy warto zmianic na Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zmienić i zobaczyć jak się silnik zachowuje i będzie wiadomo czy było warto.

Moim zdaniem z Castrola na pewno warto zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień na Liqui Moly, miałem Castrola i silnik chodzi ciszej po zmianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a jaki olej na dolewkę, potrzebuję dolać ze setkę, a jadę w trasę, niewiem jaki jest olej w silniku , ico mam dolać? bo nie miałem czasu zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a jaki olej na dolewkę, potrzebuję dolać ze setkę, a jadę w trasę, niewiem jaki jest olej w silniku , ico mam dolać? bo nie miałem czasu zmienić?

tylko z normą 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja inaczej, jadę w dłuższą trasę i mam jeszcze sporo oleju 5w 30 w zapasie, ale w silniku mam 5w 40. Wiem że przy dłuższych przelotach po autostradach mój silnik pije, więc pewnie poprosi o dolewkę, czy mogę dolać do 5w 40 porcję 5w 30, też Castrol, ale:

5w 40 ma 505.01

a

5w 30 ma 507.00

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja inaczej, jadę w dłuższą trasę i mam jeszcze sporo oleju 5w 30 w zapasie, ale w silniku mam 5w 40. Wiem że przy dłuższych przelotach po autostradach mój silnik pije, więc pewnie poprosi o dolewkę, czy mogę dolać do 5w 40 porcję 5w 30, też Castrol, ale:

5w 40 ma 505.01

a

5w 30 ma 507.00

smialo mozesz dolac 50700 to najnowsza norma olej pownien sie bez problemu zmiezsac z 50501

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita.

Chcąc sprawdzić oryginalność oleju CASTROL EDGE 5W-30, noram (504/507) właśnie się dowiedziałem, że mój olej jest na rynek francuski i jest hydrokarakowany, a oleje na rynek polski mają inną bazę i są w pełni syntetyczne. Ciekawe że Castrol produkuje te same oleje w zależności od kraju przeznaczenia. Słyszał ktoś coś o takich rzeczach czy to bujda. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat nigdy się nie skończy :kox:

Dobrze, że istnieje bo inaczej nowi uzytkownicy zasypywaliby forum "silniki diesla" pytaniami "jaki olej do TDI"

:evil: a tak mają miejscowke gdzie moga pytac w kolko to samo :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych. Mam pytanie mam audi a4 98r 1,9 tdi AFN obecnie mam zalany mobil 10w 40 przebieg auta to 193 000 czy moge zmienic na syntetyk motul ? Jezeli tak to prosiłbym o porade jaki konkretnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych. Mam pytanie mam audi a4 98r 1,9 tdi AFN obecnie mam zalany mobil 10w 40 przebieg auta to 193 000 czy moge zmienic na syntetyk motul ? Jezeli tak to prosiłbym o porade jaki konkretnie :)

Tak. Możesz np. Motul 8100 X-cess 5W40.

Poza tym wystarczyło spojrzeć na 1 post albo na kilka poprzednich :wallbash:

_________________________________________________

Sugeruję sypanie ostrzeżeń za nie czytanie pierwszego wątku :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brykał ktos juz na takim oleju ??

Pentosin Pentosynth HC 5W40 5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...