Carlos* Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Dokładnie firmy robią nas w "człona" , lecz nie wszystkie , niektóre informują nas o tym napisem na opakowaniu ,że olej HC a inne mają nas w D...e. Czysty marketing. I teraz taki Kowalski , który stoi przed wyborem oleju patrzy na półke i który olej wybierze.... z napisem FULL Synthetic. Motul nie pozostał w tyle stosując ta samą praktykę , bo trudno jest rywalizować z napisem na opakowaniu HC ,lub semi synthetic z napisem FULL. Swego czasu w USA Mobil wytoczył proces Castrolowi za używanie nazwy Full synthetic w olejach opartych o bazę HC , co prawda przegrali sprawę , ale od tej pory w USA trzeba umieszczać informacje na opakowaniu ,że olej HC , a u nas jak jest każdy wie... Olej HC nie jest taki zły, jakby się mogło wydawać. Jako świeży nie ustępuje swoimi właściwościami od oleju np. PAO, lecz jest dużo mniej wytrzymały i odporny tzn. dużo szybciej traci swoje właściwości i czasami widać to po zużyciu oleju ,że do jakiegoś tam przebiegu po wymianie nic nie ubywa a później raptownie silnik go żłopie. Myślę ,że 15 tys dla tego oleju to za dużo wiadomo ,że wszystko zależy od warunków eksploatacji pojazdu miasto/trasa. W trasie może i da radę , ale w warunkach miejskich, korki ,częste odpalanie , krótkie przeloty, raczej zmiana co 10 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Przykładów innych producentów Mobil , Castrol, Elf, Shell, jest na pęczki trzeba tylko poszukać , są ogólno dostępne. prosilem o konkretna literatue a nie ogolne adresy typu google.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos* Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Musashi chcesz żebym wszystko podał gotowe na tacy. Nikt przecież nie karze szukać u wujka googla ,tylko w kartach produktu dostępnych na stronach danych producentów. Kilka przykładów które mam zapisane ,gdzie na opakowaniu full synthetic a w karcie : http://www.worldpac.com/tagged/Motor_Oil_-_Motul_-_5W-30_8100_X-clean_3374650_233468_1_Liter.pdf http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/xcess5w40.pdf http://www.proauto.pl/pliki/HELIX%20ULTRA%205W-40.pdf http://datasheets.bp.com/bpglis/lsdsplf.nsf/0/B2C5321CDF129747802578B9004DE20B/$file/014560Castrol%20Edge%20Sport%205W-40.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killer1984 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 to i ja dorzucę swój post do tych 268 stron Wydaje mi się, że taki test jest bardziej miarodajny niż jakieś karty katalogowe ( przynajmniej dla mnie ) Najlepsze oleje: 1) Motul 300V 5W-40 2) Ravenol VSi 5W-40 3) Castrol Magnatec 5W-40 4) Statoil Lazerway 5W-40 C3 5) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40 6) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 and Motul 8100 X-cess 5W-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZYNKAR Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Po pierwsze Musashi zbierając najlepsze swoje doświadczenia odwalił kawał roboty sporządzając tę listę. Jest świetna jako szybkie kompendium dla potrzebujących. Uznaję krytykę ale konstruktywną. Np. na podstawie patrz tabelka porównawcza proponuję wycofać olej xxx i wstawić yyy. Nie widzę sensu krytyki w której powołujemy się na internet, oderwane dane itd, tj. takich które krytykantowi zajęły 5min a sprawdzenie trwa godzinami. Zajmowałem się smarowaniem profesjonalnie (inż. ds. niezawodności mechanicznej) w zakładzie 2000 przekładni w dużej korporacji. TRUDNY TEMAT: Ogólnie w Europie nie było zgodności opinii (zaleceń) co do gatunku(dostawcy) oleju. Oczywiście musiał być zgodny ze specyfikacją dla danej przekładni. Przyczynami awarii typowo było: nie wymienianie oleju w terminach, niski poziom=brak dolewek. Przypadkowe mieszanie olejów, zły gatunek. Z polskiego na nasze: 1 Przykazanie: wymieniać regularnie na odpowiedni olej 2 kontrolować poziom- dolewki tym samym olejem, 3 zmieniać olej razem z filtrem 4 Dobry filtr Ojej do pojazdów wojskowych wyłania się na próbach w laboratorium. Kilka nowych silników zalewa się różnymi olejami i jazda. Te same temperatury, paliwo, warunki pracy. Po teście (min 3 mce) rozbiórka i analiza silnika i właściwości oleju (starzenie). Czy można to zrobić na podstawie opinii kolegów (różne silniki, style jazdy, paliwa)? W tak niekontrolowanych warunkach i przyrządach pomiarowych typu na ucho na oko trudno coś powiedzieć na pewno. Wierzę w wypowiedzi ludzi z doświadczeniem bardziej niż w porównanie tabelek producentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek85 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Pany... gdzie kupić sprawdzony i pewny Liqui Moly Top Tec 4100? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Pany... gdzie kupić sprawdzony i pewny Liqui Moly Top Tec 4100? http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
likwidator98 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 witam ponownie tym razem jestem zainteresowany olejem motul tylko do skody octavi 2,0 tdi bkd daj znac jaki olej bedzie pasował to go zakupie pozdrawiam rafał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 witam ponownie tym razem jestem zainteresowany olejem motul tylko do skody octavi 2,0 tdi bkd daj znac jaki olej bedzie pasował to go zakupie pozdrawiam rafał jesli nie masz DPFa to - X-clean 5W-40 505.01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 witam ponownie tym razem jestem zainteresowany olejem motul tylko do skody octavi 2,0 tdi bkd daj znac jaki olej bedzie pasował to go zakupie pozdrawiam rafał jesli nie masz DPFa to - X-clean 5W-40 505.01 Dokladnie ten olej lalem znajomej do A3 z tym silnikiem (BKD). Jak jezdzilo na castrolu to mialo spory apepyt na olej, po zalaniu motula to sie zmienilo diametralnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kadafi Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 mam pytanie jaki olej polecacie do audi a4 1.9 TDI awx z 2002r,dodam ze jezdze na BRD i FMIC-u + program jak to ma jakies znaczenie z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 mam pytanie jaki olej polecacie do audi a4 1.9 TDI awx z 2002r,dodam ze jezdze na BRD i FMIC-u + program jak to ma jakies znaczenie z gory dzieki jak wyżej - X-clean 5W-40 505.01. Ostatnio brałem u kolegi Dzik z forum - miał promo na X-cleany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kadafi Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 X-clean 5W-40 505.01 czyli polecasz Molut X-clean 5W-40 505.01 to pelna nazwa? http://www.antcar.pl/71-motul-specific-5w40-5l.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 X-clean 5W-40 505.01 czyli polecasz Molut X-clean 5W-40 505.01 to pelna nazwa? http://www.antcar.pl/71-motul-specific-5w40-5l.html http://www.motul.com/pl/pl/products/53 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Endriu, masz jakąś wiedze na temat tego oleju ? http://allegro.pl/gdansk-olej-motul-8100-x-max-5w40-5w-40-5-litrow-i1881389118.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Endriu, masz jakąś wiedze na temat tego oleju ? http://allegro.pl/gdansk-olej-motul-8100-x-max-5w40-5w-40-5-litrow-i1881389118.html Olej oparty na bazie estrowej. Taki zamiennik X-cessa na zimę. ACEA A3/B4 - wysoki HTHS, Full SAPS - oczywiście nadaje się tylko do TDI na VP i benzyn. Spełnia normy: VAG 502 00 - 505 00, MB 229.3 229.5, BMW LL-01 Oczywiscie w opisie aukcji jest blad - to olej 5W-30 Zastąpiony przez olej 8100 X-clean 5W30: http://www.motul.com/pl/pl/products/54 czyli bardziej uniwersalny C3/A3/B4 i Mid SAPS - ktory dobrze chroni silnik i DPFa (oczywiscie tego w BMW i MB - bo olej nie posiada 507.00, ktore z kolei posiada X-clean+). Fajnym olejem, ktory bezposrednio mozna stosowac jako zamiennik X-maxa 5W-30 i cieszyc sie max ochorną silnika, a nie DPFa jest - 8100 X-lite 0W30 http://www.motul.com/pl/pl/products/56. Olej na estrach z normą VAG 503 01 502 00 - 505 00 o bardzo dobrych parametrach. Niestety - właściciele silników bezynowych - szczególnie starszego typu mają ciekawszą sytuacje w kwestii smarowania. W dieslach niestety trzeba isc na kompromis - dobra ochrona silnika czy DPFa? Koniec końców wychodzi optymalny olej, który ma obiżoną zawartość siarki, fosforu - chroni dobrze DPF ale gorzej silnik - takie czasy - musimy chronić ptaszki, a nie silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 wiec co do mojej padaki najlepiej zalac ? nie mam DPF-a ... :polew: :polew: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Devast - to chyba nie wątek dla Ciebie Jak Cie stać - lej X-lite - bedziesz miał lepsze samopoczucie. Jesli nie - X-cess wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrab Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 wiec co do mojej padaki najlepiej zalac ? nie mam DPF-a ... :polew: :polew: To ja myślałem że masz :polew: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca21 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Koledzy a co powiecie na http://www.motul.com/pl/pl/products/20 ? Jeździłem na takim tylko 5w30 poprzednim samochodem, przejechałem ponad 40kkm i silnik był żyleta.... Nie wiem natomiast jak to ma się do diesli.. AFN w moim przypadku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się