NYNA Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Mobila ESP formula 5W30 Tylko to olej do samochodów z DPF który niestety w pierszej kolejności ma chronić DPF-a niż silnik, nie lepiej by Ci było zalać coś typowo pod PD z normą 505.01 lub 506.01 najlepiej.
daniels Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Mobila ESP formula 5W30 Tylko to olej do samochodów z DPF który niestety w pierszej kolejności ma chronić DPF-a niż silnik, nie lepiej by Ci było zalać coś typowo pod PD z normą 505.01 lub 506.01 najlepiej. ale on ma 502.00 503.00 505.00 506.00 506.01
NYNA Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia lub przewyższa następujące wymagania: BMW Longlife 04 MB-Approval 229.31/229.51 Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00 Porsche C30 Chrysler MS-11106 Peugeot/Citroën Automobiles B71 2290 / B71 2297 AvtoVAZ Group "Luxe" AAE Standard STO 003-05, Group B6 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów: ACEA C2/C3 API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN JASO DL-1 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających: APT CF Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01 Volkswagen (silniki Diesla) 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01 Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006
daniels Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia lub przewyższa następujące wymagania: BMW Longlife 04 MB-Approval 229.31/229.51 Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00 Porsche C30 Chrysler MS-11106 Peugeot/Citroën Automobiles B71 2290 / B71 2297 AvtoVAZ Group "Luxe" AAE Standard STO 003-05, Group B6 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów: ACEA C2/C3 API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN JASO DL-1 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających: APT CF Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01 Volkswagen (silniki Diesla) 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01 Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006 norma 506.01 zastępuje 505.01 czyli jak najbardziej do PD[br]Dopisany: 17 Luty 2012, 13:57_________________________________________________dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.- Gulf Formula FE 0w30 - Havoline 506.01 0w30 - Motul Specific 506.01 0w30 - Shell Helix Ultra AW 0w30
NYNA Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada. Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie. dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.- Gulf Formula FE 0w30 - Havoline 506.01 0w30 - Motul Specific 506.01 0w30 - Shell Helix Ultra AW 0w30 No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika
daniels Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada. Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie. dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.- Gulf Formula FE 0w30 - Havoline 506.01 0w30 - Motul Specific 506.01 0w30 - Shell Helix Ultra AW 0w30 No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika teoretycznie tak,ale jeśli spełnia normy PD a nawet je przewyższa to powinna być git,po za tym olej nie opcji "to chronię bardziej a tamto mniej" spełnia normy i ma chronić od tego jest
Musashi Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 oj nie demonizujcie tego mobila. jezdzilem na nim i AVF i BLB, i jedyne ale, to odrobine wieksze zuzycie oleju, ale to akurat naturalne, w temp 90C ma mniejsza lepkosc niz oleje 5w40 z norma 505.01. najwazniejsze, wnetrze silnika czysciutkie, bez zadnych osadow, a o to m.in. chodzi. i plus gdy silnik zimny, ma mniejsza lepkosc, wiec lepsze wlasnosci smarujace niz 5w40. a ze przeznaczony do DPF... tzn ze ma mniej popiolow po spaleniu. ktore trafiaja nie tylko do ukladu wydechowego ale i osadzaja sie na filmie olejowym gladzi cylindrowej. skoro mniej popiolow, mniej masy ciernej
endriuu Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 mobil, castrol to ogromna produkcja, ktora trzeba sprzedac. motul, LM, millers itp, nie produkuja takich ilosci, wiec skromniejsze kampanie sa wystarczajace. nie warto, smakuja okropnie ja zapodałem Mobila ESP formula 5W30,wcześniej był Motul 5W40 i powiem szczerze że na Mobilu jest lepiej zwłaszcza po odpaleniu ale być może klasa oleju inna :gwizdanie: jesli zalewasz mniej lepki olej po bardziej lepkim - zawsze bedzie na +. producent ma tu drugorzedne znaczenie. zalej 0W30 a bvedzie jeszcze lepiej.
daniels Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 mobil, castrol to ogromna produkcja, ktora trzeba sprzedac. motul, LM, millers itp, nie produkuja takich ilosci, wiec skromniejsze kampanie sa wystarczajace. nie warto, smakuja okropnie ja zapodałem Mobila ESP formula 5W30,wcześniej był Motul 5W40 i powiem szczerze że na Mobilu jest lepiej zwłaszcza po odpaleniu ale być może klasa oleju inna :gwizdanie: jesli zalewasz mniej lepki olej po bardziej lepkim - zawsze bedzie na +. producent ma tu drugorzedne znaczenie. zalej 0W30 a bvedzie jeszcze lepiej. tak właśnie chcę zrobić,patrzyłem w książkę i od nowości moja śmigała na 0w30
Bulczas Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm
Dev Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. dlaczego ??? nie zalałes przypadkiem jakiejsc podróby ????
Carlos* Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada. Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie. dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.- Gulf Formula FE 0w30 - Havoline 506.01 0w30 - Motul Specific 506.01 0w30 - Shell Helix Ultra AW 0w30 No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika teoretycznie tak,ale jeśli spełnia normy PD a nawet je przewyższa to powinna być git,po za tym olej nie opcji "to chronię bardziej a tamto mniej" spełnia normy i ma chronić od tego jest Ten Mobil 1 ESP 5W30 spełnia prawie wszystkie normy między innymi C2 i C3, a co ciekawe jedna wyklucza drugą Wartości TBN nie podają a po przebadaniu jeśli dobrze pamiętam wyszło coś ok 5, więc bardzo mało - bynajmniej na diesla. Masz do wyboru dużo innych lepszych olejów na rynku. Szkoda ,że wybrałeś ten olej który jest głównie przeznaczony do aut wyposażonych w DPF.
endriuu Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm odpowiedz jest prosta - zalej dobrej jakości 0W30: Motul X-lite 0W-30 Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 Fuchs TITAN Supersyn 0W-30
Bulczas Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. dlaczego ??? nie zalałes przypadkiem jakiejsc podróby ???? Olej lany z pewnego zródła ze sklepu w którym pracowałem Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm odpowiedz jest prosta - zalej dobrej jakości 0W30: Motul X-lite 0W-30 Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 Fuchs TITAN Supersyn 0W-30 Wymiana tak jak teraz co ok 8-9tys km tak :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm ale co jest powodem sredniego zadowolenia? kolor przepracowanego oleju, smak, zapach? [br]Dopisany: 18 Luty 2012, 09:36_________________________________________________ Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada. Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie. dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.- Gulf Formula FE 0w30 - Havoline 506.01 0w30 - Motul Specific 506.01 0w30 - Shell Helix Ultra AW 0w30 No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika teoretycznie tak,ale jeśli spełnia normy PD a nawet je przewyższa to powinna być git,po za tym olej nie opcji "to chronię bardziej a tamto mniej" spełnia normy i ma chronić od tego jest Ten Mobil 1 ESP 5W30 spełnia prawie wszystkie normy między innymi C2 i C3, a co ciekawe jedna wyklucza drugą Wartości TBN nie podają a po przebadaniu jeśli dobrze pamiętam wyszło coś ok 5, więc bardzo mało - bynajmniej na diesla. Masz do wyboru dużo innych lepszych olejów na rynku. Szkoda ,że wybrałeś ten olej który jest głównie przeznaczony do aut wyposażonych w DPF. ale pod jakim wzgledem C2 wyklucza C3? C2 = Mid Saps ^ HTHS > 2,9 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4 C3 = Mid Saps ^ HTHS > 3,5 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4 czyli grupa wyzsza C spelnia wymogi grupy nizszej.
Magdalenah Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Ponieważ większość diesli na forum to 1,9 TDI chciałam zapytać co leją koledzy do 2,5 TDI ? na chwilę obecną auto po przeglądzie i po wymianie filtrów, oleju itd. normy znam, chodzi mi o konkretną markę i olej jaki używacie
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Ponieważ większość diesli na forum to 1,9 TDI chciałam zapytać co leją koledzy do 2,5 TDI ? na chwilę obecną auto po przeglądzie i po wymianie filtrów, oleju itd. normy znam, chodzi mi o konkretną markę i olej jaki używacie najwiecej V6 VP jezdzi na motulu excess 8100 5w40. mozna tez lac MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40
endriuu Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 odpowiedz jest prosta - zalej dobrej jakości 0W30: Motul X-lite 0W-30 Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 Fuchs TITAN Supersyn 0W-30 Wymiana tak jak teraz co ok 8-9tys km tak :gwizdanie: co 10 tys. do 12 tys
Tommy Gun Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Ponieważ większość diesli na forum to 1,9 TDI chciałam zapytać co leją koledzy do 2,5 TDI ? na chwilę obecną auto po przeglądzie i po wymianie filtrów, oleju itd. normy znam, chodzi mi o konkretną markę i olej jaki używacie Najlepiej 0w40 albo dobry 5w40, czyli podstawa smarowania wałków. Info od kierownika działu części z ASO. Moje auto w niemcowni latało na mobilu 0w40 new life turbo diesel
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 najwazniejsze, zeby nie nalac podrobionej zupy z allegro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się