NYNA 0 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Widziałem kilka silników po Castrolu i czystymi to bym ich nie nazwał. :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Właśnie on nie może być czystym w pełnym tego słowa znaczeniu, bo jak się wymyje wszystkie nagary z silnika, który ma np. 200 tys. km przebiegu to zacznie chlac olej z pierścieni, uszczelniaczy zaworów a i z uszczelniaczy turbo też sobie może łyknąć. Tak było u mnie w poprzednim AFNie. Tu nadgorliwość mnie zgubiła i niech ludzie się uczą na moich błędach. Jak ma się auto od nowości to oczywiście inna bajka. Pozdro Audi maniacy Panowie zarządzam dzisiaj każdemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopel 0 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Witam Kupiłem autko i chcę wymienić olej i chciałbym zapytać jaki polecacie. Auto ma 267 000 km i wiem że był lany minerał 15w40 bo poprzedni właściciel pokazał mi bańkę. Chciałbym zalać syntetyk ale boję się, że może się silnik rozszczelnić. Jaki polecacie i czy lać syntetyk i jakiego cleanera wtedy użyć i jaki filt?? Aha i jaka norma oleju 505.001?? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Witam Kupiłem autko i chcę wymienić olej i chciałbym zapytać jaki polecacie. Auto ma 267 000 km i wiem że był lany minerał 15w40 bo poprzedni właściciel pokazał mi bańkę. Chciałbym zalać syntetyk ale boję się, że może się silnik rozszczelnić. Jaki polecacie i czy lać syntetyk i jakiego cleanera wtedy użyć i jaki filt?? Aha i jaka norma oleju 505.001?? Pozdro zacznijmy od tego, ze auto ma 2x tyle ile podajesz na liczniku. Nie ryzykowalbym przejscia od razu na syntetyk. zrob to stopniowo. potrzebujesz oleju spelniajacego norme 505.00 - konkretnie MOTUL 6100 Synergie+ 10W-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopel 0 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 akurat ze stwierdzeniem ze ma dwa razy tyle to sie nie zgodze na pewno, bo wszystko widac odrazu po siedzeniach tapicerce, ogolnie po wnętrzu pojazdu wiec albo ktoś wymienił całe wnętrze auta bo jest w dobrym stanie albo ktos obchodzil sie z nim jak z jajkiem przez 400 000 km w co szczerze watpie:P albo przebieg jest autentyczny a sprowadzilem go nie z niemiec ani nie jest z polski tylko z luksemburgu... wiec to lekki wyjatek od reguly dlaczego tez szczerze mnie zdziwilo dlaczego byl lany mineral... ale ponoc tak mechanik doradzil temu czlowiekowi... a czy uzywac jakiegos cleanera czy lepiej zalac polsyntetyk i potem poprostu zmienic jeszcze raz na polsyntetyk po np. 8000km i wtedy tam po 10-15000 juz na syntetyk?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 lepiej zalac polsyntetyk i potem poprostu zmienic jeszcze raz na polsyntetyk po np. 8000km i wtedy tam po 10-15000 juz na syntetyk?? bez cleanera. wymien na półsyntetyk (MOTUL 6100 Synergie+ 10W-40), a po 10000 albo pół roku (co pierwsze) na syntetyk (MOTUL 8100 X-Cess 5W-40) - jesli silnik oczywiscie bedzie sie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 no i dobrze ci radzi, najpierw półsyntetyk, później full Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopel 0 Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 wielkie dzieki za rade:) olej juz kupiony w piatek po poludniu wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawickas 0 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Panowie,do a4 1.9 tdi 05r z przebiegiem 180tysi olej MOTUL SAE 5W4O dobry bedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Si?a 0 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Dla mojego 1Z MOTUL serii 8100 będzie dobry ? No wybiło mi 230tys km. Przyznam, że lubię w miarę możliwości przycisnąć a więc czy to jest dobry wybór czy jest coś lepszego dla mojego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Panowie,do a4 1.9 tdi 05r z przebiegiem 180tysi olej MOTUL SAE 5W4O dobry bedzie? przeciez BRB ma DPF juz chyba. wtedy tylko MOTUL SPECIFIC VW 507.00 Dla mojego 1Z MOTUL serii 8100 będzie dobry ? No wybiło mi 230tys km. Przyznam, że lubię w miarę możliwości przycisnąć a więc czy to jest dobry wybór czy jest coś lepszego dla mojego silnika? Dla Ciebie MOTUL x-cess 8100 bedzie najlepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Si?a 0 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Endriuu ... niedługo wymiana, także dzięki za radę . Może wymiana nie jest tak odczuwalna no ale mam nadzieję, że ten olej wyjdzie silnikowi na lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leman 0 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Witka mam pytanko AVF 2004 - ktoś zalał go oliwa(chyba jakiś castrol norma 504.00 chyba) nie spełniającą normy 505.1 mam zamiar zalac go MOTUL SPECIFIC VW 505.01 czy powinienem przepłukać silnik jakimś cleanerem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Witka mam pytanko AVF 2004 - ktoś zalał go oliwa(chyba jakiś castrol norma 504.00 chyba) nie spełniającą normy 505.1 mam zamiar zalac go MOTUL SPECIFIC VW 505.01 czy powinienem przepłukać silnik jakimś cleanerem ?? nie musisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leman 0 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 ok dzięki za podpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proof 0 Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Ja do AVFa leję Motul 5W30 507.00, sklep www.auto-moto.na.allegro.pl 194zł za bańkę 5 litrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Ja do AVFa leję Motul 5W30 507.00, sklep www.auto-moto.na.allegro.pl 194zł za bańkę 5 litrów. no to dlugo nie pojezdzicmusisz zalac 5W40 505.01 to co wlales nie nadaje sie do Twojego auta , zaraz poleci walek rozrzady I PD-ki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Ja do AVFa leję Motul 5W30 507.00, sklep www.auto-moto.na.allegro.pl 194zł za bańkę 5 litrów. no to dlugo nie pojezdzicmusisz zalac 5W40 505.01 to co wlales nie nadaje sie do Twojego auta , zaraz poleci walek rozrzady I PD-ki zgadzam sie ale dlaczego maja paść PD-ki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechol 0 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Ja do AVFa leję Motul 5W30 507.00, sklep www.auto-moto.na.allegro.pl 194zł za bańkę 5 litrów. no to dlugo nie pojezdzicmusisz zalac 5W40 505.01 to co wlales nie nadaje sie do Twojego auta , zaraz poleci walek rozrzady I PD-ki zgadzam sie ale dlaczego maja paść PD-ki? co? przecież 507.00 ma "lepszą" normę niż 505.01 i można go spokojnie lać do PD bez DPFa... nawet pierwszy post tak "mówi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tklimczak 0 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Ja do AVFa leję Motul 5W30 507.00, sklep www.auto-moto.na.allegro.pl 194zł za bańkę 5 litrów. no to dlugo nie pojezdzicmusisz zalac 5W40 505.01 to co wlales nie nadaje sie do Twojego auta , zaraz poleci walek rozrzady I PD-ki zgadzam sie ale dlaczego maja paść PD-ki? co? przecież 507.00 ma "lepszą" normę niż 505.01 i można go spokojnie lać do PD bez DPFa... nawet pierwszy post tak "mówi" no więc właśnie: nie można zastapić normy 505.01 normą 507.00??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się