slavek11 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 mam pytanie. wymiane oleju zrobiłem w warsztacie -mobil1 M-SPORT 15W50-zalany z beczki ,(poprzednio był -mobil1 SHC-LD 0W30) na pytanie dlaczego taki usłyszałem że jest rownież rekomendowany do tych silników, czy ktoś orientuje sie czy to prawda czy to tylko wymijająca odp mechanika (z braku M1 0w30). problem w ty że nie mogę znaleść specyfikacji tego oleju. Wydaje mi sie że po wymianie silnik chodzi głośniej. dzieki za odp
NYNA Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 No bo jak przeszedłeś z pełnego syntetyka na mineralny to co się dziwisz że jest głosniej nie mówiąc o turbinie jak na nią wpływa olej mineralny Pogratulować mechanika jak bym już do niego nie jeździ To że jest dopuszczony i posiada odpowiednią normę nie znaczy że jest tak samo dobry jak inny wtedy jaki był by sens lania pełnego syntetyka skoro można zalać sporo tańszym mineralnym bo też go producent dopuszcza.
slavek11 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wlaśnie dlatego mam obawy co do tego oleju Ja sugerowałem wymianę na taki jaki był poprzednio a przy odbiorze samochodu zobaczyłem co innego. Dlatego właśnie chciałbym uzyskać jakies informacje Rozważam powtórną wymianę oleju na jakiś właściwy ale już nie u tego mechanika jesli tego wymaga turbina .co sugierujecie? znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to jest ten olej ktory mam http://www.mobil.com/Canada-English/Lubes/PDS/IOCAENPVLMOMobil_1_15W-50.asp NYNA czy aby na pewno zamieniłmi na mineralny?
NYNA Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 No to ja bym mu kazał ten olej spuścić skoro sobie życzyłem inny to po pierwsze.Po drugie co z niego za mechanik skoro do auta z turbiną poleca olej mineralny. Zalej go pełnym syntetykiem koniecznie spełniającym normy dla pompowrtysków 505.01 lub 506.01 lub 507.00 może być Mobil lub Motul, ewentualnie Castrol(chociaż dla mnie to nie jest dobry olej)
rookie Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wlaśnie dlatego mam obawy co do tego oleju Ja sugerowałem wymianę na taki jaki był poprzednio a przy odbiorze samochodu zobaczyłem co innego. Dlatego właśnie chciałbym uzyskać jakies informacje Rozważam powtórną wymianę oleju na jakiś właściwy ale już nie u tego mechanika jesli tego wymaga turbina .co sugierujecie? znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to jest ten olej ktory mam http://www.mobil.com/Canada-English/Lubes/PDS/IOCAENPVLMOMobil_1_15W-50.asp NYNA czy aby na pewno zamieniłmi na mineralny? oczywiscie, ze mineralny, poza tym ma tylko norme 505.00 a ty potrzebujesz 505.01
Brysio Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wlaśnie dlatego mam obawy co do tego oleju Ja sugerowałem wymianę na taki jaki był poprzednio a przy odbiorze samochodu zobaczyłem co innego. Dlatego właśnie chciałbym uzyskać jakies informacje Rozważam powtórną wymianę oleju na jakiś właściwy ale już nie u tego mechanika jesli tego wymaga turbina .co sugierujecie? znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to jest ten olej ktory mam http://www.mobil.com/Canada-English/Lubes/PDS/IOCAENPVLMOMobil_1_15W-50.asp NYNA czy aby na pewno zamieniłmi na mineralny? radze olej szybko zmienic bo on nie ma wlasciwej wymaganej dla diesli lepkosci i niedlugo wydasz na naprawe turbiny albo innych podzespolow 3 x wiecej niz kosztuje dobry olej ja smigam na castrol edge 5w30 norma 50700 - nie wiem czy jest dobry ale nie mam problemow ale wymienam co 15 tys w dodatku na mineralu bedzie sie silnik mocniej nagrzewal i zberia sie nagar na tulejach i tlokach! dodatkowo kolesia bym zj***l i zarzadal zwrotu kasy lub wymiany na wlasciwy olej gratis! jak mu mowiles "A" to niech daje "A" a nie "K" bo to nie to samo
slavek11 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Po tym co tu przeczytałem wysłałem maila do głównej siedziby (jest to cała sieć warsztatów) i po chwili dostałem telefon od głównego menagera ktory twierdzi że olej jest jak najbardziej zalecany do tego rodzaju silnika TDI z turbodoładowaniem (każdy olej jest dobierany indywidualnie) a wymianę zrobiła osoba z 20 letnim stażem wiec nie może być pomyłki i że olej jest w pełni syntetyczny najnowszej generacji , ale dbając o renomę firmy zamienią mi na olej jakikolwiek chcę jesli mam takie życzenie bez jakikolwiek kosztów. Naprawdę zgłupiałem czy to mineral czy syntetyk. oczywiscie, r Rookie masz rację ( norma 505.00 a ty potrzebujesz 505.01) ale nie wiem czy ten link jest własciwy -znalazłem go po oznaczeniu 15W50
macieek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Po tym co tu przeczytałem wysłałem maila do głównej siedziby (jest to cała sieć warsztatów) i po chwili dostałem telefon od głównego menagera ktory twierdzi że olej jest jak najbardziej zalecany do tego rodzaju silnika TDI z turbodoładowaniem (każdy olej jest dobierany indywidualnie) a wymianę zrobiła osoba z 20 letnim stażem wiec nie może być pomyłki i że olej jest w pełni syntetyczny najnowszej generacji , ale dbając o renomę firmy zamienią mi na olej jakikolwiek chcę jesli mam takie życzenie bez jakikolwiek kosztów. Naprawdę zgłupiałem czy to mineral czy syntetyk. oczywiscie, r Rookie masz rację ( norma 505.00 a ty potrzebujesz 505.01) ale nie wiem czy ten link jest własciwy -znalazłem go po oznaczeniu 15W50 Co za siec mozna wiedziec? Kwik-fit? Czy inny wynalazek? Wg mnie Oni sie nadaja do napraw cors, escortow i astr z silnikami 1.6 a nie do TDI PD. Niestety w tym kraju ciezko o dobrych specow tdi. Maja beczki 100 litrowe za smieszne pieniadze i leja to gdzie popadnie. Dlatego ja od paru lat sobie sam wymieniam olej i wtedy wiem co jest. Mam nawet dziurke wycieta w dolnej oslonie zebym sie nie musial mordowac z jej zdejmowaniem bez kanalu/podnosnika.
slavek11 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Zgadza sie kwik-fit i że trudno o dobrych mechaników tutaj to prawda -wiec zadnej naprawy im nie zlecę -ale wymiana oleju ??
macieek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Zgadza sie kwik-fit i że trudno o dobrych mechaników tutaj to prawda -wiec zadnej naprawy im nie zlecę -ale wymiana oleju ?? Jedyna rade jaka moge ci udzielic i jesli nie chcesz sam zmieniac oleju: Kupuj olej i filtr np castrol edge TD 5-40 w miare latwo dostepny i dobry bo jezdzilem na nim przez 3 wymiany i byl ok - (teraz wlalem motul zakupiony na sieci bo w sklepach nigdy nie widzialem) i chodz do takich malych warsztatow z w miare przyjazdna obsluga ktora pozwoli ci byc podczas wymiany oleju i mozesz widziec czy rzeczywiscie ci leje twoj olej a nie syf z bańki. Ja tak robilem zanim sam nie zaczalem wymieniac oleju. Wtedy bedziesz na 100% pewien co masz. Niestety w kwik-fit nie ma na to szans - odesla cie do poczekalni i nie dowiesz sie co naprawde wlali. Motul mozesz dostac np tutaj: http://top-oils.co.uk/specific-505-01502-00505-00-5w40-litres-vw-p-56.html Kupilem tam i jest ok. Szybka dostawa 1-2 dni. pozdr
Hosse88 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 no wlasnie kolego slavek11, albo jak cos to poszukaj jakiegos Polskiego warsztatu, nie musza byc to geniusze no bo chyba wymiany oleju jak kupisz olej i filtr to nie dadza rady spieprzyc i patrz a on niech robi, no chyba ze chcesz to podbij na prv podam Ci namiary gdzie pracuje kolega "szkopek" z forum ale to jest na Edgware wiec nie sadze zeby Ci sie chcialo jechac taki hektar z SW15 tylko na zmiane oleju ale mimo wszystko moge Ci podac namiary na niego bo to bardzo dobry specjalista i robi takze po godzinach fuszki PS. sorki za OT
macieek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 ...to nie dadza rady spieprzyc... Oj uwierz mi ze "mechaniory" tutaj potrafia nawet spieprzyc po czesci wymiane oleju. Raz taki angielski majster wymienial mi olej, jeszcze w B5 - tak ladnie wykrecil filtr ze puscil piekna fontanne na komore silnika i wszystko bylo obrzygane - probowal cos tam wycierac ale to i tak porazka byla na max. No i na koncu przelal olej o jakis centymetr o czym polapalem sie dopiero w domu bo nie mialem czelnosci patrzec na bagnet jak sprawdzal poziom. Odessalem nadmiar za pomoca wężyka - wolalem to zrobic niz jechac jeszcze raz do tych druciarzy. Po tym wydarzeniu powiedzialem DOŚĆ olej zmieniam sam. Rozumiem ze to denerwujace dla mechanikow jak klient nad nimi stoji ale na miłość boską jak ktoś nie urodzil sie mechanikiem to niech zostanie młynarzem Sorry za OT
kamil222 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam, mam do was pytanko od niedawna jestem szczesliwym posidaczem Audi a4 2004 1.9tdi 131ps (nie wiem czy awx czy avf)i mam zamiar wymienic olej i chciałbym sie dowiedziec czy ten bedzie odpowiedni: http://allegro.pl/item1064249147_mobil_1_super_3000_xe_5w30_5l_syst_s_5w30_505_01.html aa i jeszcze jedno ile wchodzi oleju??
Hosse88 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 szukajka nie boli, wszystko jest i jest to walkowane non stop a apropo kodu silnika jak masz 6 biegow to avf a jak 5 to awx i mozesz tez na tabliczce w bagazniku kolo zapasu przeczytac jaki masz kod.
Musashi Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam, mam do was pytanko od niedawna jestem szczesliwym posidaczem Audi a4 2004 1.9tdi 131ps (nie wiem czy awx czy avf)i mam zamiar wymienic olej i chciałbym sie dowiedziec czy ten bedzie odpowiedni: http://allegro.pl/item1064249147_mobil_1_super_3000_xe_5w30_5l_syst_s_5w30_505_01.html aa i jeszcze jedno ile wchodzi oleju?? to nie jest full syntetyk. napisalismy w podwieszonym poscie jakie oleje polecamy. po coz wiec w kolko maglowac temat?
kamil222 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 to nie jest full syntetyk. napisalismy w podwieszonym poscie jakie oleje polecamy. po coz wiec w kolko maglowac temat? ale z opisu wynika ze to jest syntetyk. ale mniejsza o to. Ale mozna ten olej wlac, wkoncu norma 505.01 sie zgadza.
macieek Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Zgadza sie to jest syntetyk ale nie full syntetyk a to zasadnicza roznica Pisze na nim HC SYNTHESE wiec pewnie jest hydro krakowany Niby spelnia normy i pewnie silnik by sie nie rozsypal ani turbo w ciagu tygodnia ale po kilku wymianach prawdopodobienstwo padniecia niektorych elementow moze wzrosnąc. Wiec nie lepiej kupic pelny syntetyk i spac spokojnie? Wybor nalezy do ciebie
paput Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?
Brysio Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN? kolego a czytasz wogole co tutaj inni pisza czy tylko strzelasz nastepnego posta zeby sie ktos wypowiedzial?? ten temat w tym watku byl juz 10000razy poruszany poczytaj a znajdziesz wlasciwa odpowiedz 0w40 pelny syntetic 5w40 pelny syntetic 10w40 pol syntetic 15w40 mineralny 0w30 longlife pelny synt 5w30 longlife pelny synt wybor nalezy do ciebie!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się