amws Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 O rany! Na forum doszło już do tego że nawet nie można o nic zapytać! Czy ją napisałem że szkoda mi wymieniać olej? Pytam skoro producent oleju i samochodów daje możliwość wymiany co 30 tys tzn że jest to możliwe. Nie jest to pytanie z kosmosu na które każdy powinien znać odpowiedź! Kolega się wypowiada bo pewnie pracuje przy produkcji takich olejów i wie wszystko najlepiej - najlepiej wymieniać olej po każdych 100 km wtedy silnik będzie super czysty. Wątpię aby producenci celowo szkodzili swoim produktom. Odnośnie czytania instrukcji - to właśnie ją przeczytałem i wspominają tam o LL. Jeżeli takie macie problemy żeby odpowiedzieć czasem na pytanie grzecznie i rzeczowo, to zróbcie selekcję forum i wypowiadajcie się tylko na tematy bardzo ważne i Was interesujące...
marekg Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 O rany! Na forum doszło już do tego że nawet nie można o nic zapytać! Czy ją napisałem że szkoda mi wymieniać olej? Pytam skoro producent oleju i samochodów daje możliwość wymiany co 30 tys tzn że jest to możliwe. Nie jest to pytanie z kosmosu na które każdy powinien znać odpowiedź! Kolega się wypowiada bo pewnie pracuje przy produkcji takich olejów i wie wszystko najlepiej - najlepiej wymieniać olej po każdych 100 km wtedy silnik będzie super czysty. Wątpię aby producenci celowo szkodzili swoim produktom. Odnośnie czytania instrukcji - to właśnie ją przeczytałem i wspominają tam o LL. Jeżeli takie macie problemy żeby odpowiedzieć czasem na pytanie grzecznie i rzeczowo, to zróbcie selekcję forum i wypowiadajcie się tylko na tematy bardzo ważne i Was interesujące... Ale Ty sie Misiek nie obrażaj tylko dobrze poczytaj forum, nie Ty pierwszy i niestety nie ostatni poruszasz ten temat. rzeczywiście producent dopuszcza stosowanie LL ale jest to specjalny tryb serwisowy i całkowiecie inaczej wygląda wtedy serwisowanie samochodu. To nie jest tak prost, że jeździsz dwa razy rzadziej do serwisu. Tak to by każdy chciał. Jak napisałem producent dopuszcza tryb LL ale nie w każdym kraju i akurat u nas zalecany był zawsze przegląd co 15 tysięcy. Już nie wspomnę jak się kończy taki tryb LL po kilku latach stosowania w niektórych motorkach - patrz starsze 2.5TDI. Napisałeś w swym uniesieniu, że najlepiej byłoby co 100km wymieniać olej żeby zawsze był świeży - i tu Cię poniosło. Napisałem już wcześniej, że 10000 to taki kompromis między utrzymaniem się właściwości oleju a ekonomią całego przedsięwzięcia. Prościej mówiąc częstsza wymiana już Ci nic specjalnie nie poprawi, narazi tylko na niepotrzebne koszty. Nie mówie tu o sytuacjach szczególnych typu jakieś naprawy wymagające zlania oleju czy inne.
Samuel Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Rowniez mam podobne pytanie. Slyszalem ze w B6 wymienia sie olej co 30 tysiecy km. Przeczytalem ze do mojego auta ma byc zalany olej 505.00, a ten juz trzeba wymieniac co 15 tysiecy bo nie ma normy Long Life. Wiec jaki w koncu mam zalac olej i co ile go wymieniac? Inna sprawa, ze nie wiem jaki byl lany olej poprzednio. Normie 505.00 odpowiadaja tez polsyntetyki, moze lepiej semi nie full?[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2008, 14:33_________________________________________________ok nie doczytalem ostatniego posta, ale lac olej 505.00 czy ten LL i wymieniac co 15 tysiecy?
NYNA Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Lej pełny syntetyk i wymiana max co 15 tys.Możesz lać olej LL najważniejsze żeby spełniał norme producenta 505.00.Polecał bym Motul albo Mobil z pewnego źródła(ja kupuje Mobil 1 TD w intercarsie).Tryb serwisowy LL- long life stosowany jest np. w Niemczech dla samochodów przy dużych rocznych przebiegach u nas się nie stosuje raczej.Tym bardziej jak robisz np: 30 tys. km rocznie i wymienisz 2 razy w roku olej to nie zbiedniejesz a Twój silnik ci będzie bardzo wdzięczny
amws Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 O rany! Na forum doszło już do tego że nawet nie można o nic zapytać! Czy ją napisałem że szkoda mi wymieniać olej? Pytam skoro producent oleju i samochodów daje możliwość wymiany co 30 tys tzn że jest to możliwe. Nie jest to pytanie z kosmosu na które każdy powinien znać odpowiedź! Kolega się wypowiada bo pewnie pracuje przy produkcji takich olejów i wie wszystko najlepiej - najlepiej wymieniać olej po każdych 100 km wtedy silnik będzie super czysty. Wątpię aby producenci celowo szkodzili swoim produktom. Odnośnie czytania instrukcji - to właśnie ją przeczytałem i wspominają tam o LL. Jeżeli takie macie problemy żeby odpowiedzieć czasem na pytanie grzecznie i rzeczowo, to zróbcie selekcję forum i wypowiadajcie się tylko na tematy bardzo ważne i Was interesujące... Ale Ty sie Misiek nie obrażaj tylko dobrze poczytaj forum, nie Ty pierwszy i niestety nie ostatni poruszasz ten temat. rzeczywiście producent dopuszcza stosowanie LL ale jest to specjalny tryb serwisowy i całkowiecie inaczej wygląda wtedy serwisowanie samochodu. To nie jest tak prost, że jeździsz dwa razy rzadziej do serwisu. Tak to by każdy chciał. Jak napisałem producent dopuszcza tryb LL ale nie w każdym kraju i akurat u nas zalecany był zawsze przegląd co 15 tysięcy. Już nie wspomnę jak się kończy taki tryb LL po kilku latach stosowania w niektórych motorkach - patrz starsze 2.5TDI. Napisałeś w swym uniesieniu, że najlepiej byłoby co 100km wymieniać olej żeby zawsze był świeży - i tu Cię poniosło. Napisałem już wcześniej, że 10000 to taki kompromis między utrzymaniem się właściwości oleju a ekonomią całego przedsięwzięcia. Prościej mówiąc częstsza wymiana już Ci nic specjalnie nie poprawi, narazi tylko na niepotrzebne koszty. Nie mówie tu o sytuacjach szczególnych typu jakieś naprawy wymagające zlania oleju czy inne. I WIDZISZ MISIEK O TAKĄ ODPOWIEDŹ MI CHODZIŁO. TRZEBA BYŁO TAK OD RAZU. DZIĘKI POZDRAWIAM
Musashi Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 O rany! Na forum doszło już do tego że nawet nie można o nic zapytać! Czy ją napisałem że szkoda mi wymieniać olej? Pytam skoro producent oleju i samochodów daje możliwość wymiany co 30 tys tzn że jest to możliwe. Nie jest to pytanie z kosmosu na które każdy powinien znać odpowiedź! Kolega się wypowiada bo pewnie pracuje przy produkcji takich olejów i wie wszystko najlepiej - najlepiej wymieniać olej po każdych 100 km wtedy silnik będzie super czysty. Wątpię aby producenci celowo szkodzili swoim produktom. Odnośnie czytania instrukcji - to właśnie ją przeczytałem i wspominają tam o LL. Jeżeli takie macie problemy żeby odpowiedzieć czasem na pytanie grzecznie i rzeczowo, to zróbcie selekcję forum i wypowiadajcie się tylko na tematy bardzo ważne i Was interesujące... gdybysmy wychodzili z zalozenia ze odpowiadamy tylko na posty ciekawe, nikt by nie odpisal. jezeli ktos sie irytuje to tylko z tego powodu, ze podobne pytania powtarzaja sie bez przerwy. 5w30 to olej LL wiec 1000 km duzej roznicy nie robi. najlepiej wymieniac co 10.ooo km 5W30 to tylko klasa i raczej nie zawsze oznacza to olej LL - pewnikiem jest kierowanie sie normami VW dotyczącymi olejów jezeli zachowuje sie odpowiednia norme do PD czyli 505.01 czy 506.01 czy tez 507.00, informacja, ze olej spelnia SAE 5W30 jest rownoznaczna ze jest to full syntetyk, zgodny z norma VW 507.00 lub 506.01 a wiec jest to olej LL wszystkie oleje z norma 505.01 spelniaja norme VW 5W40 i sa olejami hydrockrakowanymi - jak to ladnie jest napisane na etykietkach oleje wyprodukowane w syntetycznej technologii
zielony Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Witam panowie doradzie mi krótko, bo nie chce zakładać nowego tematu. Planuje przejście z półsyntetyka Mobil 10W-40na full syntetyk MOTUL 5W-40 stosując przed wymianą preparat Motul-Clean. Ale mam małe obawy, bo mój przebieg to ponad 450tyś. Z silniczkiem nie mam żadnych problemów , roczny przebieg 30tyś, na 10tyś przejechane bierze około 0,5 literka oleju ( to chyba norma ). Doradzie czy przy takim dużym przebiegu przechodzić na full syntetyk czy pozostać przy półsyntetyku.
spetsnaz Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Witam panowie doradzie mi krótko, bo nie chce zakładać nowego tematu. Planuje przejście z półsyntetyka Mobil 10W-40na full syntetyk MOTUL 5W-40 stosując przed wymianą preparat Motul-Clean. Ale mam małe obawy, bo mój przebieg to ponad 450tyś. Z silniczkiem nie mam żadnych problemów , roczny przebieg 30tyś, na 10tyś przejechane bierze około 0,5 literka oleju ( to chyba norma ). Doradzie czy przy takim dużym przebiegu przechodzić na full syntetyk czy pozostać przy półsyntetyku. Do Twojego przebiegu polecam olej MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40.
dandi Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 10/40 to nie jest dobry pomysl, a przejscie na takim przebiegu na syntetyk to zabujstwo ! zostan sobie na polsyntetyku i zrobisz nim jeszcze ze 300.000 bez przygod ! Jezeli jezdzisz delikatnie, tzn. nie ganiasz po autostradach, gorach , itp. to wlasciwie mozesz wlac cos tanszego, zeby nie zarzynac sie kosztami na drogi olej, ja w 3 audikach ktore mialem 1Z, AAT i AEL latalem na polsyntetyku valvoline i bylo bardzo dobrze, a do tego olej taniutki !
spetsnaz Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 10/40 to nie jest dobry pomysl, a przejscie na takim przebiegu na syntetyk to zabujstwo ! zostan sobie na polsyntetyku i zrobisz nim jeszcze ze 300.000 bez przygod ! Jezeli jezdzisz delikatnie, tzn. nie ganiasz po autostradach, gorach , itp. to wlasciwie mozesz wlac cos tanszego, zeby nie zarzynac sie kosztami na drogi olej, ja w 3 audikach ktore mialem 1Z, AAT i AEL latalem na polsyntetyku valvoline i bylo bardzo dobrze, a do tego olej taniutki ! dandi.. znasz specyfikację Motula 6100 SYNERGIE PLUS???
NYNA Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 zeby nie zarzynac sie kosztami na drogi olej To mu doradziłeś A jekie to są te koszty drogiego oleju??? O ile jest droższy lepszy olej??? Policz sobie co ile go wymieniasz i podzieł to zobaczysz ile zaoszczędzisz :gwizdanie:
dandi Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 ja to srednio raz w miesiacu , przebieg z 6 m-cy, 70.000km , od stycznia do czerwca, teraz od czerwca zrobilem kolejne 20.000 4l valvoline kosztuja 99zl , 4l castrola kosztuja chyba 220, do mnie wchodzi 8.2l to sobie jeszcze raz policz ... madralo
PRZEEMAS Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 O ile wiem poprzedni to byl syntetyk to dlaczego teraz mial by byc polsyntetyk?
spetsnaz Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Witam jaki olej polecacie do 1z'a? Przebieg 295000. O ile naklejka nie oszukuje to wczesniej byl zalany orlen platinium max energy SL/CF 5w30 MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40, latam swoim 1Z na tym oleju.
NYNA Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 ja to srednio raz w miesiacu , przebieg z 6 m-cy, 70.000km , od stycznia do czerwca, teraz od czerwca zrobilem kolejne 20.0004l valvoline kosztuja 99zl , 4l castrola kosztuja chyba 220, do mnie wchodzi 8.2l to sobie jeszcze raz policz ... madralo To może popatrz że kolega ma w profilu silnik 1.9 do którego wchodzi 3.8 litra oleju. Ja kupuje Mobila 0W40 w intercarsie za 160 zł to nawet jak bym miał raz w miesiącu go wymienić to i tak bym lał Mobila bo 60 zł to zadna oszczędność. O ile wiem poprzedni to byl syntetyk to dlaczego teraz mial by byc polsyntetyk? Kolego lej Mobila albo Motula pełnego syntetyka i będziesz zadowolony
dandi Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 a jak dla mnie to mozesz sobie nawet wody nalac napisalem, tak jak mi sie wydawalo ze bedzie dobrze, a tobie nikt nie broni napisac jak ty uwazasz... a po c**j sie czepiasz to nie wiem...
Piotrek98igo Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 a jak dla mnie to mozesz sobie nawet wody nalac napisalem, tak jak mi sie wydawalo ze bedzie dobrze, a tobie nikt nie broni napisac jak ty uwazasz, ale nie komentuj moich wypowiedzi dziwi to ze stac cie na takie auto, a na glupim oleju oszczedzasz :gwizdanie:
dandi Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 w tym co mam nie oszczedzam, ale w aucie ktore ma najechane 300 czy 400tkm to juz sobie mozna dac spokoj z syntetycznym olejem, mozna sobie pozwolic na zalewanie go polsyntetykiem... a to wasze czepianie sie to mnie powoli zaczyna wk***iac [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2008, 13:57_________________________________________________jakby to mialo jakies znaczenie w 15 letnim samochodzie, jaki olej mu wlejesz... i tak i tak pojedzie :] Na ochłonięcie.
spanky Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 a to wasze czepianie sie to mnie powoli zaczyna wk***iac to moze melisy sobie zaparzysz ... jakby to mialo jakies znaczenie w 15 letnim samochodzie, jaki olej mu wlejesz... i tak i tak pojedzie :] kolejna dobra rada ... p.s jak od 15-lat lane bylo goowno [np.99 zł za 4 litry ] to masz racje nic mu nie pomoze ...
marekg Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 a to wasze czepianie sie to mnie powoli zaczyna wk***iac to moze melisy sobie zaparzysz ... jakby to mialo jakies znaczenie w 15 letnim samochodzie, jaki olej mu wlejesz... i tak i tak pojedzie :] kolejna dobra rada ... p.s jak od 15-lat lane bylo goowno [np.99 zł za 4 litry ] to masz racje nic mu nie pomoze ... W całym tym szaleństwie przydałby się chlust zimnej wody na ostudzenie emocji hehe. Ale prawda jest taka że kolega dandi ma trochę racji. Spora część A4 sczególnie B5 krążących po naszych drogach to leciwe pojazdy z raczej sporymi przebiegami. Jak jeszcze dodać do tego że sprowadzone z zachodu, w większości bez znajomości historii i sposobu eksploatacji to conajmniej śmiesznie wyglądają te nasze dysputy jaki olej lać. Syntetyk czy półsyntetyk? założę się że żadne z tych autek nie zauważy różnicy przez te kilka latek jakie im zostało do odsłużenia na drodze. Po prostu walczyć o super jakość to można jak sie kupi nówke nieśmiganą a nie teraz po 10-15 latach. Ludzie którzy kupują te auta jako nowe nie są takimi pasjonatami i nie obchodzi ich co tam jest wlane. Oni oddają auto do serwisu i ma być zrobione. Tym sposobem nasze audzinki mają zrobione po 200-300 tysięcy na olejach shell-a, na LL. I teraz po takim przebiegu nowi właściciele pasjonaci się produkują jakby to był bolid F1. Co lepsze Motul, może Liqui Molly? marki których nikt z normalnych ludzi nawet nie zna. Podsumowując, takie rozwodzenie się nad tym czy 5w40 albo 10w40 bądz jakiej marki wygląda po prostu śmiesznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się