Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po przemysleniu sprawy zdecydowalem sie jednak na MOTUL'a - jest na pewno drozszy od LM ale skoro wszyscy (czy tez prawie wszyscy) klubowicze go polecaja i pisza o remelacyjnych skutkach zalania ta oliwa to niech bedzie i u mnie. Ostatecznie jak sie policzy roznice w penie pomiedzy MOTUL'em a jakims tanszym olejem w pewspektywie np. ceny paliwa potrzebnego na przejechanie tych 10kkm to wychodzi grosze wiec chyba warto dolozyc;)

Do mojego autka wybralem MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 - 5litrów - bo wyczytalem ze do AFN ten wlasnie olej bedzie najlepszy. Oczywiscie przed wymiana oleju mam zamiar zastosowac środek czyszczący silnik - MOTUL ENGINE CLEAN. Tutaj chcialbym prosic was o porade - czy warto na przyklad przy pierwszym tankowaniu zastosowac preparat MOTUL DIESEL SYSTEM CLEAN? nie wiem czy warto, czy cos sie polepszy czy tez nic sie nie zmieni, czy tez na przyklad moge tym zaszkodzic? Mam tez jeszcze jedno pytanie - przepraszam ze troche nie na temat - bo w sumie chodzi mi o skrzynie biegow i tylny most - ale skoro jestesmy juz przy olejach i firmie MOTUL to temat troche sie ociera. Chce wymienic olej w skrzyni i tylnym moscie i teraz mam dylemat czy zalewac i skrzynie i dyfer MOTUL GEAR 300 75W-90 czy tez skrzynie MOTUL GEAR 300 75W-90 a dyfer MOTUL 90PA ?

Z gory serdeczne dzieki za pomoc!

[br]Dopisany: 07 Maj 2008, 10:09 _________________________________________________A jesli chodzi o zrodlo to mysle o zakupie w http://www.motul.krakow.pl/ (sprzedaz wysylkowa) - pare razy to zrodlo sie przewijalo w poscie i chyba jakies znizki klubowe mamy wiec to chyba bedze najpewniejsze i najlepsze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[br]Dopisany: 07 Maj 2008, 10:09 _________________________________________________A jesli chodzi o zrodlo to mysle o zakupie w http://www.motul.krakow.pl/ (sprzedaz wysylkowa) - pare razy to zrodlo sie przewijalo w poscie i chyba jakies znizki klubowe mamy wiec to chyba bedze najpewniejsze i najlepsze....

Wczoraj rozmawialem z Panem z Motul Krakow i 250 PLN za Motula X-cess plus ENGINE CLEAN juz po znizkach tylko nie klubowych, bo nie ma Murzyna to nie ma znizek.

a na allegro teraz rozmawiam z tym uzytkownikiem mammoth2002 o tym komplecie MOTULA..jak sie odezwie ile chce to dam znac.

KRAKOWMOTUL jest dla mnie skreslony. 250pln..lol..pierwsza cena byla 260...

po 55 zeta widzialem na allegro ten CLEAN srodek to co krakowmotul ma olej po 190?. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie kupilem od tego allegrowicza olej MOTUL 8100X-cress i Clean-a . Olej 165zł + clean 55zł + przesylka 20 zl. Tylko, ze olej doszedl szybko, a clean jakos nie dociera. Olej wyglada na orginalny ( chociaz ciezko to okreslic ) do tego jest dodana naklejka MOTULA i kartka do zawieszenia na silniku ( ta co na niej sie pisze przebiegi ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie kupilem od tego allegrowicza olej MOTUL 8100X-cress i Clean-a . Olej 165zł + clean 55zł + przesylka 20 zl.

Olej 165zł + clean 55zł, a mi napisal przesylka 22 ale przy platnosci przy odbiorze, poprosilem go o wystawienie aukcji z Clean Engine,

narazie nie ma wystawionej, moze dlatego Tobie nie wyslal, dziwne...

a u dzika MOTUL,caly asortyment bedzie dostepny za 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytając wasze wypowiedzi to tak naprawdę na 100% nie znalazłem odpowiedzi.

To czego się dowidziałem to tylko że Motul i pełen syntetyk.

Obecnie leje Castrol Edge 5w/30,przejechałem na nim 30 tyś km i wszystko jest w normie nawet wałeczki mam igiełki a na szafie 250tys.

I tak sobie mysle a może zmienić na motula ale także 5W/30.

Co wy na to ?

A może ktoś założy wątek silnik i konkretny olej do niego lub coś w tym stylu.[br]Dopisany: 21 Maj 2008, 21:30 _________________________________________________Dokładnie to chciałem zalać moją niunię czymś takim

http://www.allegro.pl/item366524715_motul_specific_vw_504_00_507_00_5w_30_5l_f_ra_vat.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytaj tylko lej :th:[br]Dopisany: 21 Maj 2008, 23:13 _________________________________________________Wreszczie doszedl do mnie Motul Clean od mammoth2002. Kupilem od niego olej Motul 8100X-cress i Cleana. Olej przyszedl na trzeci dzien , a clean dzisiaj ( kupilem 7.05.08 ) MASAKRA. Na dodatek w dwoch paczkach ( po zgloszeniu reklamacji zaplacilem za jedna przesylke ) Jak pisalem do goscia to mi odpisal, ze paczka wlasnie zostala wyslana ( to byl 17.05 ) a na dowodzie dostawy data wysylki jest 20.05. . Gosc co cos napisze to klamstwo. Zdecydowanie nie polecam tego allegrowicza. Ciekawe tylko czy olej to tez nie jakas kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytając wasze wypowiedzi to tak naprawdę na 100% nie znalazłem odpowiedzi.

To czego się dowidziałem to tylko że Motul i pełen syntetyk.

Obecnie leje Castrol Edge 5w/30,przejechałem na nim 30 tyś km i wszystko jest w normie nawet wałeczki mam igiełki a na szafie 250tys.

I tak sobie mysle a może zmienić na motula ale także 5W/30.

Co wy na to ?

A może ktoś założy wątek silnik i konkretny olej do niego lub coś w tym stylu.[br]Dopisany: 21 Maj 2008, 21:30 _________________________________________________Dokładnie to chciałem zalać moją niunię czymś takim

http://www.allegro.pl/item366524715_motul_specific_vw_504_00_507_00_5w_30_5l_f_ra_vat.html

Panowie, Motul spełniający normę 507.00 jest olejem do samochodów posiadających filtr cząstek stałych. Jeśli Wasz samochód takiego nie posiada to nie ma sensu zalewać go więc taką oliwą.

Możesz zalać auto olejem o lepkości 5W30 ale spokojnie możesz także lać X-cessa 5W40.

Różnicy nie masz prawa wyczuć, poza różnicą w grubości portfela.

Serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli zastosuję olej spełniający normę 507.00 (do mojego silnika powinien być 505.01) to nic nie powinno się stać??

Olej o normie 507.00 spełnia przecież parametry które wymaga mój silnik??

Dobrze myślę czy nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na Castrol Edge 5W/40 turbo diesel do 2.5 TDI??

widze ze najbardziej polecacie motul lub mobil... mam tez dojscie do ori VW 5W/40 i nie wiem na co sie zdecydowac... bede wdzieczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli zastosuję olej spełniający normę 507.00 (do mojego silnika powinien być 505.01) to nic nie powinno się stać??

Olej o normie 507.00 spełnia przecież parametry które wymaga mój silnik??

Dobrze myślę czy nie???

Poczytaj specyfikację np tego mobila : http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp , nie ma tam ani słowa że spełnia normę 505.01 a jest napisane że nie powinien by stosowany w silnikach

z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003
:audi:

A np: ten motul: http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/specificvw504005w30.pdf zamiennie można, tylko tak jak kolega dzik napisał różnica będzie w grubości portfela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli powinienem zastosować olej spełniający normę 505.01.

Ale to że stosowałem taki olej mogło mieć jakiś negatywny wpływ na silnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio z Mobil1 5W50 przeszedlem na Motul X-cess 8100 5W40 .... [uległem modzie :decayed:]

pierwsza obserwacja to nizsza temp sosu po palowaniu .... nie przekracza 100 stopni w te upaly ... Na mobilku podchodzilo pod 110 .... :naughty:

zobaczymy jak bedzie z konsumpcja ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to że stosowałem taki olej mogło mieć jakiś negatywny wpływ na silnik??

Na silnik nie, nie wiem jak z pompowtryskami, jaki olej stosowałeś? :cool1:

Ostatnio miałem Mobil ESP Formula 5W30.

Teraz zalałem Motulem specific 505.01.

Mam tylko małe pytanko? Jak wlałem oleju trochę ponad stan max (ok 3 mm na bagnecie) to może mieć jakiś zły wpływ??

Mogę tak zostawić czy jakoś upuścić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie katuj go za bardzo niech przepali go w spokojniejszych warunkach. jak nie chciesz zmieniać stylu jazdy to odciągnij to nie jest wielki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie katuj go za bardzo niech przepali go w spokojniejszych warunkach. jak nie chciesz zmieniać stylu jazdy to odciągnij to nie jest wielki problem.

A w jaki sposób odciągnąć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób odciągnąć??

Kup w aptece duuużą strzykawkę. A sklepie zoologicznym weżyk gumowy (taki do powietrza)- tak z metr. Na króciec strzykawki wciskasz wężyk, wężyk wsuwasz w rurkę bagnetu do sprawdzania oleju. Odciągasz (uważaj żebyś nie pochlapał silnika) Łatwiej odciągać gdy olej jest ciepły.

Jesli nie masz sklepu zoologicznego kup w aptece wężyk od kroplówki -> gorzej się odciąga, mniejsza średnica wężyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...