Brysio Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 koledzy poradzcie. 2.0 tdi bva 2007r 163km 260tys km przebiegu. auto serwisuje u mechanika, ufam mu w pelni gosc jest naprawde niesamowity tylko mam jedno zastrzeznie... od poczatku seriwsowania u niego auta czyli od ok 230tys km twierdzi ze wystarczy ze bede lal castrola edge 5w40 ale ten olej mam 505.01 co robic ? lac tego edga czy 5w30? prosze osoby kompetentne o wyrazenie opinii. olej zmieniam co 15tys km. powienes miec dpf a wiec norma 50700 czyli castrol edge 5w30 albo inny olej jak np motul specific 5w30 maja mniejsza zawartosc siarki jak bylo to opisane w tym watku wielokrotnie
endriuu Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 twierdzi ze wystarczy ze bede lal castrola edge 5w40 ale ten olej mam 505.01 co robic zmień mechanika :gwizdanie:. Tylko olej z normą 507.00 np. X-clean+
Carlos* Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 A co się może stać z silnikiem , jak kolega zaleje Castrolem Edge 5W40 z norma C3 ?
skrab Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 A co się może stać z silnikiem , jak kolega zaleje Castrolem Edge 5W40 z norma C3 ? A nic
endriuu Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 A co się może stać z silnikiem , jak kolega zaleje Castrolem Edge 5W40 z norma C3 ? to ze jest C3 czyli jest olejem Mid SAPS nie oznacza, iz jest to odpowiedni olej do DPFów koncernu VAG - nie ma normy 507.00 - wiec moze je zapychać. EDGE 5W-30 ma 507.00
audiomaniak Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Jakiego Motula polecacie do Peugeota 407 z FAPEM 1.6HDI 109KM przebieg 180tys 2008r
endriuu Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Jakiego Motula polecacie do Peugeota 407 z FAPEM 1.6HDI 109KM przebieg 180tys 2008r z normą PSA B72 2290 8100 Eco-clean 5W30 http://www.motul.com/pl/pl/products/46
Carlos* Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 A co się może stać z silnikiem , jak kolega zaleje Castrolem Edge 5W40 z norma C3 ? to ze jest C3 czyli jest olejem Mid SAPS nie oznacza, iz jest to odpowiedni olej do DPFów koncernu VAG - nie ma normy 507.00 - wiec moze je zapychać. EDGE 5W-30 ma 507.00 Dla mnie norma 507.00 to czysty marketing ,jeżeli dany producent chce aby dany produkt miał aprobatę np 507.00 musi za to zaplacić VAG, za darmo nic nie ma. Dlatego często olej spełnia wymagania danego producenta a nie posiada aprobaty. Zauważ ,że oleje z normą mercedesa 229.51 są przeznaczone do DPF , a nie posiadają 507.00 a są oleje które mają wszystkie normy 229.51 i 507.00 i są mid SAPS.Co może byc w normie 507.00 tak nadzwyczajnego..... Ja wiem z własnego doświadczenia , bo od 50 kkm jeżdżę na oleju xxx 5W40 ,który nie spełnia normy 507.00 , mimo że producent auta tego wymaga ,że z DPF-em nie ma u mnie żadnego problemu ,a od 10 kkm mam zalany olej ,który nawet nie spełnia C3, a saps tego oleju wynosi 1% ,i jakoś DPF ma się dobrze, żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem a wiem ,że mam olej o wiele lepszych właściwościach niż norma 507.00.
audiomaniak Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Jakiego Motula polecacie do Peugeota 407 z FAPEM 1.6HDI 109KM przebieg 180tys 2008r z normą PSA B72 2290 8100 Eco-clean 5W30 http://www.motul.com/pl/pl/products/46 Wielkie dzięki pozdrawiam
endriuu Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 A co się może stać z silnikiem , jak kolega zaleje Castrolem Edge 5W40 z norma C3 ? to ze jest C3 czyli jest olejem Mid SAPS nie oznacza, iz jest to odpowiedni olej do DPFów koncernu VAG - nie ma normy 507.00 - wiec moze je zapychać. EDGE 5W-30 ma 507.00 Dla mnie norma 507.00 to czysty marketing ,jeżeli dany producent chce aby dany produkt miał aprobatę np 507.00 musi za to zaplacić VAG, za darmo nic nie ma. Dlatego często olej spełnia wymagania danego producenta a nie posiada aprobaty. Zauważ ,że oleje z normą mercedesa 229.51 są przeznaczone do DPF , a nie posiadają 507.00 a są oleje które mają wszystkie normy 229.51 i 507.00 i są mid SAPS.Co może byc w normie 507.00 tak nadzwyczajnego..... Ja wiem z własnego doświadczenia , bo od 50 kkm jeżdżę na oleju xxx 5W40 ,który nie spełnia normy 507.00 , mimo że producent auta tego wymaga ,że z DPF-em nie ma u mnie żadnego problemu ,a od 10 kkm mam zalany olej ,który nawet nie spełnia C3, a saps tego oleju wynosi 1% ,i jakoś DPF ma się dobrze, żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem a wiem ,że mam olej o wiele lepszych właściwościach niż norma 507.00. oczywiscie, ze normy to czysta kasa - ale powiedz to komus kto ma gwarancje na auto.
Carlos* Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 ile % ludzi tu na forum ma auto na gwarancji ...... za to o wiele więcej osób ma auta po mocnych programach, gdzie seryjne oleje mogą nie dawać rady , gdyż parametry pracy silnika, obciążenia , termika odbiega znacznie od wartości fabrycznych ,wiec po co komu kurczowo trzymać się norm.
dsz1985 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 leje ktos moze olej castrol edge 5w40 turbo diesel. Zakupilem wlasnie ten olej przed przeczytaniem tego tematu i juz wkoncu nie wiem czy mam go oddac i kupic inny czy co. SPEŁNIA NORMY i SPECYFIKACJE: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3 MB Approval 229.51, BMW LL04, VW 502.00/505.00/505.01, Ford WSS-M2C917-A --------------------- aktualnie mam zalany silnik olejem shell 5w40 nie wiem dokladnie jaki. bo na plakietce byl tylko ten symbol. wymiana byla w kwietniu 2011 r. samochod zrobil 10k km. auto sprawadzilem pare dni temu i chce wymienic olej dla swietego spokoju czy moze oddac castrola i zakupic ktorys motul ? przebieg silnika 200 tys km
endriuu Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 czy moze oddac castrola i zakupic ktorys motul ? przebieg silnika 200 tys km oj tam, oj tam - jak juz masz to zalej, a nastepna razą przeplucz silnik plukanka i zalej X-cleana 5W-40
jankes3 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 własnie zalałem taki olej SHELL 5W/30 i czytając ten temat o olejach i patrząc sie teraz na opakowanie nie mam pewności czy to jest oryginał czy podróbka z Chin , na fotkach znajduje sie własnie te opakowanie i nie wiem czy szybko zmieniać na inny czy może jednak niech zostanie do następnej wymiany.
jankes3 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 na forum są fotki Motula oryginału i podróbki które prawie się nie róznią a jednak są jakieś szczegóły http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201045.0 i może tutaj ktoś coś mógłby wychwycić , troche zastanawia mnie napis Made in the EU
Brysio Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 na kazdym oleju castrola mobila jest made in the euorkolchoz na motulu mam napis made in zaby
mariuszby Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 na forum są fotki Motula oryginału i podróbki które prawie się nie róznią a jednak są jakieś szczegóły http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201045.0 i może tutaj ktoś coś mógłby wychwycić , troche zastanawia mnie napis Made in the EU Najpewniej zakład produkcyjny to Lotos albo Orlen.
jankes3 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Najpewniej zakład produkcyjny to Lotos albo Orlen. jesli tak by było to pewnie taki olej różni sie tylko ceną i opakowaniem od np. PLATINUM MaxExpert V 5W–30
mariuszby Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Najpewniej zakład produkcyjny to Lotos albo Orlen. jesli tak by było to pewnie taki olej różni sie tylko ceną i opakowaniem od np. PLATINUM MaxExpert V 5W–30 Baza olejowa może byc ta sama , dodatki już raczej nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się