Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

dla zainteresowanych:

wystarczy wlac do małch słoiczków 15, 10 i 5W-40 zakrecic i zostawic na noc z temp -10 stopni

rano przewrócic i zobaczyc co sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dla zainteresowanych:

wystarczy wlac do małch słoiczków 15, 10 i 5W-40 zakrecic i zostawic na noc z temp -10 stopni

rano przewrócic i zobaczyc co sie dzieje

:good:

Nawet fajne filmiki na YT można znaleźć :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale aż taka różnica :?:

Jak odsysają albo tylko odkręcą korek spustowy to tyle +/- wychodzi :wink4:

Pod filtrem jest jeszcze dosyć dużo oleju który odsysam zawsze 100 ml strzykawką , poza tym zawsze wkładam tzw. "knot" w miskę ( też trochę zleci )

serdecznie dziękuję za odpowiedz :hi:

Do AFN-na wchodzi 3,8 kolega robert. ma silnik AVF w którym z chłodnicy oleju może odsysać w naszym przypadku z chłodnicy sam olej ścieka po odkręceniu filtra. W podanym linku dot. doboru oleju ilość jego jest błędnie podana. Korzystałem z tej strony jakieś dwa lata temu i podane dane dot. np AFN były zupełnie inne czego jestem pewien. Producent sugerował olej o trzech lepkościach 0W40, 5W40 i 10W40 i wartość dot ilości oleju była prawidłowe a nie jak obecnie 4,3 widocznie uznali już, że nasze grzechotniki można już zalewać byle czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale aż taka różnica :?:

Jak odsysają albo tylko odkręcą korek spustowy to tyle +/- wychodzi :wink4:

Pod filtrem jest jeszcze dosyć dużo oleju który odsysam zawsze 100 ml strzykawką , poza tym zawsze wkładam tzw. "knot" w miskę ( też trochę zleci )

serdecznie dziękuję za odpowiedz :hi:

Do AFN-na wchodzi 3,8 kolega robert. ma silnik AVF w którym z chłodnicy oleju może odsysać w naszym przypadku z chłodnicy sam olej ścieka po odkręceniu filtra. W podanym linku dot. doboru oleju ilość jego jest błędnie podania. Korzystałem z tej strony jakieś dwa lata temu i podane dane dot. np AFN były zupełnie inne czego jestem pewien. Producent sugerował olej o trzech lepkościach 0W40, 5W40 i 10W40 i wartość dot ilości oleju była prawidłowe a nie jak obecnie 4,3 widocznie uznali już, że nasze grzechotniki można już zalewać byle czym.

dlatego pytałem bo ummie wchodzi dokładnie 3,8 , myślałem ze zły plastik kupiłem w który wchodzi bagnet ,czyli wszystko jest ok :hi:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ten 15w40 jest taki czarny? czyżby przepracowany... ?

A nawiązując do przytoczonego filmiku proponuję obejrzeć filmik który notabene już kiedyś zamieściłem w tym wątku...

( Winners )

1) Motul 300V 5W-40

2) Ravenol VSi 5W-40

3) Castrol Magnatec 5W-40

4) Statoil Lazerway 5W-40 C3

5) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40

6) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 and Motul 8100 X-cess 5W-40

Jestem ciekaw jak odniosą się do tego wyznawcy MOTUL'a ( oczywiście nie mam nic przeciwko temu olejowi :gwizdanie: ciekawi mnie jedynie czemu jest tak mocno polecany na forum skoro wyniki testu są jasne... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motul 300v wygral czyli motul :))

a kto powiedział że olej z numerkiem 1 wygrał? to tylko numerek porządkowy.

Motul miał najgorsza płynność :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motul 300v wygral czyli motul :))

a kto powiedział że olej z numerkiem 1 wygrał? to tylko numerek porządkowy.

Motul miał najgorsza płynność :tongue4:

Oznaczenia butelek:

1) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40

2) Motul 8100 X-cess 5W-40

3) Statoil Lazerway 5W-40 C3

4) Castrol Magnatec 5W-40

5) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40

6) Ravenol VSi 5W-40

7) Motul 300V 5W-40

kolejność zwycięska:

1) Motul 300V 5W-40

2) Ravenol VSi 5W-40

3) Castrol Magnatec 5W-40

4) Statoil Lazerway 5W-40 C3

5) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40

6) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 and Motul 8100 X-cess 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motul 300v wygral czyli motul :))

sam siejesz herezje

ja nie zauwazyłem że pod numerem 6 było 2 oleje wyszczególnione a Ty walnałes farmazon o motulu 300V a co to ma do rzeczy jak nikt na 300V tu nie jeździ:doh1:[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 23:06_________________________________________________nawet oznaczeć po ludzku nie potrafią zrobic na tych pseudo testach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej

olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika

Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi

Kolego devastation :)

Ja bardzo dobrze rozumiem Twoj tok myslenia.

Ale nie rozumiem dlaczego firma Motul do silnikow z turbo poleca wlasnie 6100 10W-40

I skoro taka renomowana firma pisze ze wlasnie ma byc ten olej a nie inny, a na forum piszemy ze ma byc 8100 X-cess 5W-40.

To co ludzie maja sobie pomyslec?

Ze my mamy racje, czy firma Motul...

Pozdrawiam Dana :)

ps. rozmawialam tefefonicznie z przedstawicielem Motula w Polsce, o kontrowersji w tym temacie.

Odpowiedzial ze bezwzglednie nalezy stosowac to co zaleca firma Motul. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej

olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika

Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi

Kolego devastation :)

Ja bardzo dobrze rozumiem Twoj tok myslenia.

Ale nie rozumiem dlaczego firma Motul do silnikow z turbo poleca wlasnie 6100 10W-40

I skoro taka renomowana firma pisze ze wlasnie ma byc ten olej a nie inny, a na forum piszemy ze ma byc 8100 X-cess 5W-40.

To co ludzie maja sobie pomyslec?

Ze my mamy racje, czy firma Motul...

Pozdrawiam Dana :)

ps. rozmawialam tefefonicznie z przedstawicielem Motula w Polsce, o kontrowersji w tym temacie.

Odpowiedzial ze bezwzglednie nalezy stosowac to co zaleca firma Motul. :gwizdanie:

daje do myślenia :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej

olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika

Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi

Kolego devastation :)

Ja bardzo dobrze rozumiem Twoj tok myslenia.

Ale nie rozumiem dlaczego firma Motul do silnikow z turbo poleca wlasnie 6100 10W-40

I skoro taka renomowana firma pisze ze wlasnie ma byc ten olej a nie inny, a na forum piszemy ze ma byc 8100 X-cess 5W-40.

To co ludzie maja sobie pomyslec?

Ze my mamy racje, czy firma Motul...

Pozdrawiam Dana :)

ps. rozmawialam tefefonicznie z przedstawicielem Motula w Polsce, o kontrowersji w tym temacie.

Odpowiedzial ze bezwzglednie nalezy stosowac to co zaleca firma Motul. :gwizdanie:

Dana Skarbie :)

masz żyłkę detektywa - powinnaś rozwijać się w tej materii, względnie superdociekliwa dziennikarka :)

wracając jednak do tematu

katalog papierowy zarówno stary jak i nowy do silników tdi z lat 99-01 na pompie zaleca zarówno:

8100 x-clean 5W40 , 8100 x-cess 5W40 oraz 6100 Synergie 10W40

pd oczywiście z lat 2000-2001 x-clean lub specific zamiennie

uprzedzając pytanie, do bliźniaczego silnika VP stosowanego w pasku ten sam katalog zaleca te same produkty jak do VP w audi

Podsumowując

najprawdopodobniej internetowe narzędzie do doboru oleju poleca produkt najbardziej uniwersalny czyli taki

który nie zaszkodzi bardzo kowalskiemu który będzie miał autko zajechane jak koń po westernie, sprowadzane po taxi etc. Jest to najprawdopodobniej jakiś sposób kompromisu. Wiadomo , lejemy produkt topowy tak długo jak to jest możliwe bo przy takim produkcie silnik ma najlżej.

Jednakże jeśli taxi po bańce przelotu której uszczelki wyglądają tak jak można się spodziewać zostałoby zalane pełnym syntetykiem to mogłybybyć niepotrzebne zgrzyty.

Może właśnie dlatego by się zabezpieczyć motul zastosował taki wariant a nie inny.

Danu jesteś jak Cybil Shepard czy jak ona się tam zwała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...