rookie Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Motul - to nie jest full synthetic :gwizdanie: wiadomo to od dawna. Napis na opakowaniu 100% synthetic to marketing mający na celu zwrócenie uwagi klienta. Jest to zgodne z obecnie panującym trendem producentów olejów. Motul nie kłamie pisząc 100% synthetic - mieści się w definicji oleju syntetycznego. Tylko że definicja to jedno a bycie prawdziwym pełnosyntetycznym olejem to drugie. Ja pisałem już o tym od dawna ,że większość olei Motul ma bazę HC , lecz wyznawcy Motula nie chcieli o tym słyszeć no bo jak to ich najlepszy na świecie olej ma bazę mineralną wysoko przetworzoną taką jak Mobil , Castrol itd.... Oczywiście do bazy HC stosują dodatki PAO, Estry co poprawia znacząco jakość produktów, lecz to nigdy nie będzie to samo co baza PAO + dodatki HC, estry.... nikt temu nie zaprzecza. sa firmy i "firmy". w jednych jest 80% HC i 20% PAO. w innych 50/50. Olej w dzisiejszch czasach musi byc optymalny - szczegolnie w dieslach z DPFami. MUsi chronic DPF kosztem ochrony silnika - wszystkie oleje Mid SAPS i Low SAPS. Musi byc zbudowany z roznych baz i dodatkow Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i wyciszają - w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu). Jesli chcesz być być uczciwy Carlos - badz uczciwy do konca. Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem. Uwzględniając jednak sam proces tworzenia: HC- zmiana struktury cząsteczek i przekształcanie ropy naftowej, PAO- Wyodrębnienie z ropy odpowiednich frakcji, kraking i polimeryzacja. Są to różne procesy i faktycznie można je traktować jako coś zupełnie innego ale oba są związkami syntetycznymi. Kwestia umowy jak będziemy je nazywać. Stąd i jedni i drudzy mają rację. 100% synthetic - to opis zgodny z prawdą. Co innego z V grupą. Nie ma obecnie olejow 100% PAO - Musi być dodatek do kilkunastu % bazy dobrze mieszalnej z dodatkami, nie reagujących z uszczelnieniami, lepiej neutralizujących związki starzenia. Nikt z nas nie zna dokładnej wartości poszczególnych związków w procesie blendowania, jest to tajemnica. Liczy się związek finalny. Gdzieś musi być kompromis. HC to oleje o b. dobrym wskaźniku cena/jakość. Tym bardziej, ze VAG rekomenduje oleje z dodatkiem HC np do PD i DPFow. Chcesz miec olej 100% z piatej estrowej grupy - zaplac za X-lite 0W-30 250 PLN lub jeszcze wiecej za 300V lub Millersa XF 507.00 - w ktorym tez do konca nie wiadomo co siedzi - millers nie udostepnia kart bezpieczenstwa, a parametrów (tez Ci to udowodnilem) nie ma rewelacyjnych - kosztuje 280 PLN... Nie prawdą jest natomiast ,że PAO jak piszesz wytwarzane jest z ropy naftowej jak HC. PAO to m.in. ciekłe produkty polimeryzacji niżejcząsteczkowych alfa-olefin np. mieszanin etylenu, propylenu i butylenu czyli po prostu alkenów - produktów krakingu frakcji ropy naftowej. Pisalem wielekrotnie, ze prawdziwy ortodoks olejowy nie uzna PAO za syntetyka - chciaz zgodnie z przytoczona przeze mnie wyzej definicją - oczywiscie nim jest - jak HC. Def: "Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem." Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki , która podnosi znacznie jakość owych HC. Wymieszanie PAO z dodatkami to niezwykle energochłonny i kosztowny proces, dodanie HC pomaga wszystko zoptymalizować i uzyskać jednorodną mieszaninę. PAO się ciężko miesza po prostu. Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do czystego PAO oraz wymogami niektórych producentów np. VAG. Zresztą jakość końcowego produktu dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA, LM, Millersa, Fuchsa to nie dotyczy. tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy Oleje takie jak Castrol, Mobil nie posiadaja (albo b.mało) dodatków, które utrzymuja uszczelki w nalezytym (elastycznym) stanie. Lepsze oleje chronia uszczelki od samego poczatku - uszczelki sie nie starzeją. Zalewajac Motula - stwardniale uszczelki naciagnely oleju i zaczely cieknac. Nie jest to kwestia wyplukiwania szlamu - bo to nie szlam uszczelnia silnik. Wystarczy zmienic uszczelki i siemeringi - to nie jest duzy koszt i dalej zalewac lepszy olej. Teoria z utrzymaniem uszczelek w elstycznosci przez dobre oleje to prawdziwa teoria tzw "rozszczelnien". Mialem podobny przypadek ostatnio z autem znajomej. jezdzila na jakims Elfie 10W-40 - po zastosowaniu Synergie musiala wymienic uszczelke pod pokrywa i siemeringi. koszt 100 zl. Po zabiegu leje Synergie i jest szczesliwa. Silnik odżył. Wszystko jest kwestia tego czy uszczelki byly wymieniane czy tez silnik jezdzi na nich od początku istnienia. A moje Audi jeździło na Shellu 5W-30 w Niemczech w dodatku w trybie long life. Posiada ten olej jakieś dodatki uszczelniające?
dsz1985 Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 ktory wkoncu mam wybrac ? 1. Motul 8100 X-clean C3 5w40 5L ? bo ten przeciez nie ma normy 505.01 ? tylko 505.00 czy jak bo juz sie gubieeee a jutro chce kupic olej 2. Motul Specific 505.01 5w40 5L 3. LIQUI MOLY Top Tec 4100 5w40 5L
endriuu Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 ktory wkoncu mam wybrac ? 1. Motul 8100 X-clean C3 5w40 5L ? bo ten przeciez nie ma normy 505.01 ? tylko 505.00 czy jak bo juz sie gubieeee a jutro chce kupic olej 2. Motul Specific 505.01 5w40 5L 3. LIQUI MOLY Top Tec 4100 5w40 5L Ad.1 Ma normę 505.01 Wszystkie trzy dobre - wybierz, ktory chcesz.
audiomaniak Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 2. Motul Specific 505.01 5w40 5L Ja np. jeżdżę na Motul Specific 505.01 5w40 5L olej dobry i w dobrej cenie
majuDJ Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 hmm zna ktoś linka do strony Motula gdzie się wybierało samochód i pokazywał jaki zalecany jest olej do tego modelu ??? Bo nie mogę znaleźć.
dsz1985 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 http://ew5.earlweb.com/search.php?sector=9&site=41®ion=59&language=13&brand=45 łapaj;)
andegrand Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej
mar_92 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 czy ktoś mi wytłumaczy tą różnicę liQui moli podaje 3,8litra ,motul podaje 4,3 litra
Dev Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi
ROBERT Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ]http://www.liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju Jak wszystko dokładnie spuścisz to ~ 4.3 litra wejdzie
andegrand Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi poprzedni właściciel lał 15w40 ja leje 10 nic sie nei stanie nawet w zime
mar_92 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 co za gość ,lać taki olej to zabójstwo
ROBERT Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ale aż taka różnica :?: Jak odsysają albo tylko odkręcą korek spustowy to tyle +/- wychodzi Pod filtrem jest jeszcze dosyć dużo oleju który odsysam zawsze 100 ml strzykawką , poza tym zawsze wkładam tzw. "knot" w miskę ( też trochę zleci )
andegrand Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 co za gość ,lać taki olej to zabójstwo jakie zabójstwo 2 lata jeżdżę i nic sie dzieje
mar_92 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ale aż taka różnica :?: Jak odsysają albo tylko odkręcą korek spustowy to tyle +/- wychodzi Pod filtrem jest jeszcze dosyć dużo oleju który odsysam zawsze 100 ml strzykawką , poza tym zawsze wkładam tzw. "knot" w miskę ( też trochę zleci ) serdecznie dziękuję za odpowiedz
Dev Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 co za gość ,lać taki olej to zabójstwo jakie zabójstwo 2 lata jeżdżę i nic sie dzieje dla mnie możesz lać nawet "Kujawski" jest mi wszystko jedno nas obecnych tutaj nie musisz przekonywac czy sie coś dzieje czy nie, mamy to w d....
MarianekZg Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ale aż taka różnica :?: Jak odsysają albo tylko odkręcą korek spustowy to tyle +/- wychodzi Pod filtrem jest jeszcze dosyć dużo oleju który odsysam zawsze 100 ml strzykawką , poza tym zawsze wkładam tzw. "knot" w miskę ( też trochę zleci ) robię dokładnie tak samo :good: co za gość ,lać taki olej to zabójstwo jakie zabójstwo 2 lata jeżdżę i nic sie dzieje :kwasny:
Brysio Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 co za gość ,lać taki olej to zabójstwo jakie zabójstwo 2 lata jeżdżę i nic sie dzieje dla mnie możesz lać nawet "Kujawski" jest mi wszystko jedno nas obecnych tutaj nie musisz przekonywac czy sie coś dzieje czy nie, mamy to w d.... swiete slowa kazdy leje to co chce wode tez mozesz zalac z emulsja i pewnie tez z tydzien pochodzi a jak ktos nie jest swiadom tego co sie w silniku dzieje to jego sprawa mechanicy tez musza z czegos zyc[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 21:23_________________________________________________wyjasnie lopatologicznie full syntetyk dociera do wsztykich miejsc w silniku w max 15 sekund przy minus 20 15 w 40 przy minus 20 dociera do wszytkich miejsc w ponad 1 minute i 20 sekund a tym samym w tym czasie silnik pracuje na sucho czyli bez smarowania objawia sie to tym ze wycieraja sie czesci i podzespoly gladzie cylindrow gniazda zaworow walki itp itd popytaj poszperaj w necie wsztyko jest opisane wystarczy poszukac
ROBERT Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 wyjasnie lopatologicznie full syntetyk dociera do wsztykich miejsc w silniku w max 15 sekund przy minus 20 15 w 40 przy minus 20 dociera do wszytkich miejsc w ponad 1 minute i 20 sekund a tym samym w tym czasie silnik pracuje na sucho czyli bez smarowania objawia sie to tym ze wycieraja sie czesci i podzespoly gladzie cylindrow gniazda zaworow walki itp itd popytaj poszperaj w necie wsztyko jest opisane wystarczy poszukac Dokładnie Nie wspominając o tym co zostawia po sobie olej mineralny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się