iceweed Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 millers longlife wysoka baza PAO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ale do jakiego silnika chcesz taki wlać?2.0tdi brd bez dpfa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 ważne aby miał minimum 505.01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 ważne aby miał minimum 505.01tzn.przecież on ma 506.01 to jeszcze lepiej niż 505.01-teoretycznie dłuższe przebiegi wymiany-ale ja z tego nie korzystam zmieniam co 10tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 ważne aby miał minimum 505.01tzn.przecież on ma 506.01 to jeszcze lepiej niż 505.01-teoretycznie dłuższe przebiegi wymiany-ale ja z tego nie korzystam zmieniam co 10tys przeciez 506.01 ma niski HTHS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 HTHS to pomiar lepkości oleju, zwany także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu,ale z tego co wiem doprowadzić ten olej do takiej temperatury rzędu 150c to raczej nie bardzo możliwe,chyba że na torze na forum skody goście leją i co najciekawsze ubywa go mniej niż 5w30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Widać że sie napaliłeś to lej i jeździj Po co pytas skoro wszystko wiesz lepiej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Widać że sie napaliłeś to lej i jeździj Po co pytas skoro wszystko wiesz lepiej ?uspokój się,chce kogoś mądrego posłuchać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Widać że sie napaliłeś to lej i jeździj Po co pytas skoro wszystko wiesz lepiej ? uspokój się, chce kogoś mądrego posłuchać Naprawde uwazasz kolege pastaldo za "niemadrego" i ze zle Ci doradza...? A tekst w stylu "uspokój sie" naprawde nie przystoi na tym forum... Ale... Ten naprawde Mądry napisal wszystko w pierwszym poscie tego watku.... http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-jaki-olej-do-tdi-9726/ A teraz to co pisza ludzie na innych forach... Nie polecam 0W/xxx... dla silników doładowanych. Jest jak woda. Wchodzi w przestrzenie robocze turbiny, gdzie jest bardzo cienki i ma tendencje do zapiekania się. Lepszy będzie 5W/30, 5W/40 lub 5W/50. Nalezy stosowac przede wszystkim to co zaleca producent, nie ma sensu stosowanie oleju o wyzszych parametrach niz zalecany. Chyba ze masz przeprowadzone modyfikacje silnika i wymagaja one takiej zmiany. Staram sie używać głowy i słuchać rad osób znających się na tuningu i siedzących w wyścigach. A oni radzą unikać 0W. Najlepszym jednak syntetykiem do "specjalnych zadan" byl stary Castrol RS ktory uzyskiwal bardzo silny film olejowy , bardzo trudny do zerwania - olej ten z powodzeniem stosowano w rajdach, rallycrossie, itd. O ile pamietam był to 10W60, zaiste zacne parametry przedstawiał. Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach. Np. -30 czy -40 stopni Celcjusza. Acha i trzeba by sie zastanowic jaka jest roznica pomiedzy olejem syntetycznym 0W30 a 5W40...? Bo poza cena i tym ze ma lepsza plynosc w temperaturach skrajnie niskich... to "specjalnie" sie niczym nie roznia. Ale skoro kolega chce na takim oleju (0W30) jezdzic, to dlaczego nie. W koncu jesli normy spelnia. Polecam ten olej... Quaker State - Synquest Fully Synthetic Long Life 0W-30 Pozdrawiam PS. A to dla ciekawych, amerykanskie testy na oleje.... Penrite synthetic 5W-60 wyglada bardzo ciekawie... http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Widać że sie napaliłeś to lej i jeździj Po co pytas skoro wszystko wiesz lepiej ? uspokój się, chce kogoś mądrego posłuchać Naprawde uwazasz kolege pastaldo za "niemadrego" i ze zle Ci doradza...? A tekst w stylu "uspokój sie" naprawde nie przystoi na tym forum... Ale... Ten naprawde Mądry napisal wszystko w pierwszym poscie tego watku.... http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-jaki-olej-do-tdi-9726/ A teraz to co pisza ludzie na innych forach... Nie polecam 0W/xxx... dla silników doładowanych. Jest jak woda. Wchodzi w przestrzenie robocze turbiny, gdzie jest bardzo cienki i ma tendencje do zapiekania się. Lepszy będzie 5W/30, 5W/40 lub 5W/50. Nalezy stosowac przede wszystkim to co zaleca producent, nie ma sensu stosowanie oleju o wyzszych parametrach niz zalecany. Chyba ze masz przeprowadzone modyfikacje silnika i wymagaja one takiej zmiany. Staram sie używać głowy i słuchać rad osób znających się na tuningu i siedzących w wyścigach. A oni radzą unikać 0W. Najlepszym jednak syntetykiem do "specjalnych zadan" byl stary Castrol RS ktory uzyskiwal bardzo silny film olejowy , bardzo trudny do zerwania - olej ten z powodzeniem stosowano w rajdach, rallycrossie, itd. O ile pamietam był to 10W60, zaiste zacne parametry przedstawiał. Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach. Np. -30 czy -40 stopni Celciusza. Acha i trzeba by sie zastanowic jaka jest roznica pomiedzy olejem syntetycznym 0W30 a 5W40...? Bo poza cena i tym ze ma lepsza plynosc w temperaturach skrajnie niskich... to "specjalnie" sie niczym nie roznia. Ale skoro kolega chce na takim oleju (0W30) jezdzi, to dlaczego nie. Wkoncu jesli normy spelnia. Polecam ten olej... Synquest Fully Synthetic Long Life 0W-30 Pozdrawiam PS. A to dla ciekawych, amerykanskie testy na oleje.... Penrite synthetic 5W-60 wyglada bardzo ciekawie... http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf adwokaci są wszędzie,przepraszam pascaldo to się już więcej nie powtórzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Nie gniewam się Na przyszłość ostrożniej z wypowiedziami i będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alf Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Czy Castrol EDGE Turbo Disel 5W40 nadaje się do silnika AHU. Norma dla tego silnika to 505.00 a ten Castrol ma 505.01. Pytam, bo jakiś czas temu lałem owego Castrola i nie miałem problemów ani ubytków. Ale w momencie przejścia na Motul 8100 X cess 5W40 silnik zaczął wciągać ok. 1 L na 10 000. Pojawił się mały wyciek koło interkulera. Turbo mi ciągnie prawidłowo, ale swoje nalatane już ma. Jest to zbieg okoliczności czy błąd w sztuce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 danutka co to za olej Synquest Fully Synthetic Long Life 0W-30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 danutka co to za olej Synquest Fully Synthetic Long Life 0W-30 Chyba najlepszy jaki moze byc... tzw. olej z Pensylwanii... Quaker State oleje silnikowe, samochodowe, do łodzi, motocykli, oleje przekładniowe Dystrybutor Quaker State Koszalin ---------- Post dopisany at 14:05 ---------- Poprzedni post napisany at 14:01 ---------- Quaker State jest oficjalnym sponsorem Clubu Forda Mustanga w Ameryce!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 czyli że lepszejszy od błogosławionego Motula? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 czyli że lepszejszy od błogosławionego Motula? No coz, znam tu na forum kolegow ktorzy jezdza na Lotosie. I tez sobie chwala... A Ty juz sam musisz zadecydowac co bedzie dla Ciebie (silnika) najlepsze. Pozdrawiam Dana PS. Moje auto jak przyszlo z Itali, to zalane bylo Castrolem. Ja zmienilam na Mobil, nastepnie na Motul, teraz ma Valvoline. A na zime zrobie mu prezent gwiazdkowy i zaleje Quaker State Synquest Fully Synthetic 5W-40... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 ja dłuższy czas śmigałem na LHL46 bardzo dobry olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 ja dłuższy czas śmigałem na LHL46 bardzo dobry olej Gratuluje pomysłu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angelo1101 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Moi mili czy stosowanie Mobil 1 ESP Formula 5W30 w silniku AWX z dołożonym DPF ma sens ? Jakie macie na ten temat poglądy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Moi mili czy stosowanie Mobil 1 ESP Formula 5W30 w silniku AWX z dołożonym DPF ma sens ? Jakie macie na ten temat poglądy ?stosować jak najbardziej możesz,dołożony DPF??? po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się