Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tak, rzadki sosik na ryżowe wafle. :)))))

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
0W-20 nie na nasz klimat
co ma klimat do oleju???w sprawnym TDI temperatura silnika oscyluje w okolicy 90topni po za tym nowe japońce zalecają do swoich aut 0W20

Napewno masz racje, to nie tylko japonce, ale inni tez zalecaja olej 0W20 do swoich silnikow...

Ale tak jak napisales do "nowych" a nie do starego TDI ktory ma luzy jak woz drabiniasty, i 400tys na liczniku.

No mysle ze sie z tym zgodzisz?

Opublikowano

Danu44 dzięki za zainteresowanie się moim pytaniem. Z tym olejem to mi mechanik tak powiedział ze jak auto ma przejechane 250 tys. ( tyle pokazuje licznik przynajmniej ;/ ) to lac 15w40. Pewnie nie zna się tak jak Ty na tych silnikach. Chcialem to sprawdzić właśnie bo bałem się o turbinę że taki olej może nie być najlepszy dla niej. Trochę poci mi się silnik i zastanawiam się czy wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów i simering? Czy dać sobie spokój bo nie kapie nic tylko zapocony jest silnik. Z tego co piszesz ze jak zmienie olej nawet na 5w40 to nic nie powinno wyciekać. Planuje mały remont silnika i chciałem wszystko zrobić za jednym razem bo będę robił rozrząd, wymienial poduszki pod silnikiem i łącznik stabilizatora. ALe nie wiem czy tamto tez robic?

Opublikowano
0W-20 nie na nasz klimat
co ma klimat do oleju???w sprawnym TDI temperatura silnika oscyluje w okolicy 90topni po za tym nowe japońce zalecają do swoich aut 0W20

Napewno masz racje, to nie tylko japonce, ale inni tez zalecaja olej 0W20 do swoich silnikow...

Ale tak jak napisales do "nowych" a nie do starego TDI ktory ma luzy jak woz drabiniasty, i 400tys na liczniku.

No mysle ze sie z tym zgodzisz?

400tys ma większość tdi na allegro,to dopiero rozgrzewka dla tdi JEŚLI był w normalnych rękach a nie u kretyna co powyżej 200tys lał 15w40 bo garażowy mechanik mu tak polecił

---------- Post dopisany at 23:06 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ----------

No tak, rzadki sosik na ryżowe wafle. :)))))
no tak,smacznego
Opublikowano

Co aktualnie najlepiej wypada cenowo z polecanych olei?

Pacjent skoda superb 1,9tdi AWX 2003 do tej pory był lany castrol 5w30 ale on jest w 4 litrowych bańkach i muszę dokupować litrową bańkę na dolewkę co jest wkurzające przy tej ekonomii opakowań 1l.

Nadaje się motul x-cess 8100 który leję do audi 1,8t tania i dobra oliwa, a może lepiej ten specyfic lub clean oczywiście w 5l bańskach coś mnie interesuje.

Autem robię dużo km wiec dobrze aby ta oliwa była zdroworozsądkowym i ekonomicznym wyborem z zachowaniem norm dla PD.

Opublikowano

Motul X-Cess nie ma normy dla PD więc albo Specific 505.01 albo X-Clean C3 5W40. Oczywiście jeśli chodzi o Motula i wymiana co maks 15 tys oczywiście.

Z Castrola by wystarczył Edge TD 5W40.

Opublikowano

Witam. Zbliża mi się wymiana oleju. Auto ma na blacie 215 tys. Aktualnie jest zalane olejem 10w40 i taki olej lał poprzedni właściciel (nie wiem jak długo).

Zastanawiam się czy zmieniać na syntetyk, czy lepie dalej jeździć na półsyntetyku, bo mam dość dużo oleju w dolocie. Prawdopodobnie wyrzuca przez odme,

bo turbo zostało wykluczone. Proszę o poradę.

Opublikowano
Witam. Zbliża mi się wymiana oleju. Auto ma na blacie 215 tys. Aktualnie jest zalane olejem 10w40 i taki olej lał poprzedni właściciel (nie wiem jak długo).

Zastanawiam się czy zmieniać na syntetyk, czy lepie dalej jeździć na półsyntetyku, bo mam dość dużo oleju w dolocie. Prawdopodobnie wyrzuca przez odme,

bo turbo zostało wykluczone. Proszę o poradę.

A jeszcze gdybys tak uzupelnik swoj profil i napisal w nim o jakie auto chodzi...

To bylo by super...

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Zbliża mi się wymiana oleju. Auto ma na blacie 215 tys. Aktualnie jest zalane olejem 10w40 i taki olej lał poprzedni właściciel (nie wiem jak długo).

Zastanawiam się czy zmieniać na syntetyk, czy lepie dalej jeździć na półsyntetyku, bo mam dość dużo oleju w dolocie. Prawdopodobnie wyrzuca przez odme,

bo turbo zostało wykluczone. Proszę o poradę.

Zalej mu Liqui Moly 5W-40 Top Tec 4100

Dobry olej który dba o uszczelki i balsamuje silnik.

Polecam , aha kupuj u naszych formowych dilerów, mają oryginały.

Opublikowano

rookie - pewnie dobry ten olej, ale chyba nie jest to 100% syntetyk, jest wyprodukowany w technologii syntetycznej. Prawdziwy syntetyk to dopiero LM Synthoil?

Opublikowano
rookie - pewnie dobry ten olej, ale chyba nie jest to 100% syntetyk, jest wyprodukowany w technologii syntetycznej. Prawdziwy syntetyk to dopiero LM Synthoil?

Tak jest, Top Tec to technologia syntetyczna + dodatki.

Dla silników typu AVG jest naprawdę dobry.

Nie jeździłem na Synthoilu, więc nie wiem jak silnik chodzi na nim.

Dla mnie, oprócz oczywistych rzeczy związanych ze smarowaniem itd., bardzo ważna jest głośność i kultura pracy silnika na danym oleju.

Castrolu nienawidzę.

Opublikowano
Motul X-Cess nie ma normy dla PD więc albo Specific 505.01 albo X-Clean C3 5W40. Oczywiście jeśli chodzi o Motula i wymiana co maks 15 tys oczywiście.

Z Castrola by wystarczył Edge TD 5W40.

Który wybrać? Droższy znaczy lepszy czy niekoniecznie?

Opublikowano

Przy 5L opakowaniach to cena się nie różni za bardzo. Castrol może z 8 zł mniej wyjdzie. Pewność co do wysokiej jakości to na pewno Motul

Opublikowano
Przy 5L opakowaniach to cena się nie różni za bardzo. Castrol może z 8 zł mniej wyjdzie. Pewność co do wysokiej jakości to na pewno Motul

To co wybrać clean czy specyfić co lepsze?

Opublikowano
Przy 5L opakowaniach to cena się nie różni za bardzo. Castrol może z 8 zł mniej wyjdzie. Pewność co do wysokiej jakości to na pewno Motul

To co wybrać clean czy specyfić co lepsze?

Moim zdaniem X-Clean. ma wyższą temp zapłonu niż Specific a reszta parametrów to bardzo podobna.

Ale X-Clean C3 5W40 to jeden z lepszych olejów jakie znam, spełnia wiele wymagających aprobat.

---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:09 ----------

Witam . A co powiecie o Mobil 1 0W40 bo ten motul to mi nie specjalnie podchodzi.

Mobil z serii 1 to dobre oleje. Seria 1 to powinny być oleje w pełni syntetyczne. Nie wiem jak to konkretnie do Twojego silnika by pasowało. Ale z tej serii 1 Mobila bym polecił.

Opublikowano

Silnik to AFN 110 km .Wcześniej latałem na Motulu X-Clean ale jakoś głośno chodził twardo nawet go brał. Ale nie to jeszcze było powodem ze zrezygnowałem z niego ,po prostu podrabiają na potęgę. Chociaż kupiłem w intercarsie to miałem obawy. A tak poza tym to pracuje we Francji i w żadnym sklepie go niema dziwne co?? podobno go w tam produkują.

Opublikowano

Motul z Francji jest. W IC nie ma podróbek Motula są oficjalnym dystrybutorem więc wątpię.

A to że Motul nie jest popularny w macierzystym kraju to tak bywa:) Nie wiem jaki jest rynek we Francji ( klienci) to ciężko mi się wypowiedzieć czemu nie jest taki popularny.

Wiem, że kiedyś miałem kilka zapytań z Francji o oleje Motul. Opłacało się im płacić za wysyłkę bo u nas Motula taniej sprzedawali:)

Co do X-Cleana. Bywa tak że jak się zaleje dobry olej po jakimś prędzej złym to zbierze on syf z silnika i potem to lata z olejem to silnik hałasuje.

Ale fakt faktem że każdy silnik to trochę inaczej zużyty i inaczej się zachowuje.

Nie wiem czy robiłeś płukankę przed zmianą, co prędzej było zalane. Jak byś miał pytania to pisz PW żeby tu nie zaśmiecać tematu.

Opublikowano

---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:09 ----------

Witam . A co powiecie o Mobil 1 0W40 bo ten motul to mi nie specjalnie podchodzi.

Mobil z serii 1 to dobre oleje. Seria 1 to powinny być oleje w pełni syntetyczne. Nie wiem jak to konkretnie do Twojego silnika by pasowało. Ale z tej serii 1 Mobila bym polecił.

Maciek, Mobil 1 jest raczej w technologi syntetycznej co nie zmienia faktu ,że u nas na butelkach widnieje napis FULL Synthetic :wink:

Opublikowano

Duras, lepiej zalać x-cleana 5w/40 czy dołożyć 30zł i mieć specyfica 5w30? Czym róznią sie te oleje? Słyszałem, że oleje 5w/30 oszczędzają paliwo.

Obecnie mam castrola 5w30 wiec może pozostać przy tej normie czy to nie ma większego znaczenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...