danu44 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 A ile się wlewa oleju do silnika 1.9 TDI AVF (130KM) - A4 B6? W instrukcji pisze, że 3,8L. Dziwi mnie to, bo w A3 8L 1.9 TDI ASZ (130KM) wlewałem 4,5L. Aż taka różnica - myślałem, że będzie tyle samo. Możecie mnie troche oświecić ) Tu masz wszystko, napisane przez fachowca... http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-oleju-mojego-silnika-83133/
ravwoj Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 przeczytałem sporo, toż to milion stron, więc pytam zaglądających tu ostatnio, czy słyszeliście może żeby komuś po wlaniu do silnika 2.0 TDI na pompo i z DPFem oleju Liqui Moly Toptec 4200 5W30 padła turbina? Kumpel mechanik mnie dziś nastraszył żebym sobie do B7 z silnikiem BPW wlał lepiej Castrola bo mi turbina padnie, co o tym myślicie? od jakiegoś czasu wszyscy mnie czymś straszą, a ja cholera już zdurniałem.
danu44 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 przeczytałem sporo, toż to milion stron, więc pytam zaglądających tu ostatnio, czy słyszeliście może żeby komuś po wlaniu do silnika 2.0 TDI na pompo i z DPFem oleju Liqui Moly Toptec 4200 5W30 padła turbina? Kumpel mechanik mnie dziś nastraszył żebym sobie do B7 z silnikiem BPW wlał lepiej Castrola bo mi turbina padnie, co o tym myślicie? od jakiegoś czasu wszyscy mnie czymś straszą, a ja cholera już zdurniałem. Naprawde masz super kumpla... i to do tego mechanika. LIQUI MOLY, to bardzo dobry olej.
Dev Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Kolego sobie spokój z takimi szamanami, kolejny fantasta z epoki PRL-u kompletny brak wiedzy na temat
skrab Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 przeczytałem sporo, toż to milion stron, więc pytam zaglądających tu ostatnio, czy słyszeliście może żeby komuś po wlaniu do silnika 2.0 TDI na pompo i z DPFem oleju Liqui Moly Toptec 4200 5W30 padła turbina? Kumpel mechanik mnie dziś nastraszył żebym sobie do B7 z silnikiem BPW wlał lepiej Castrola bo mi turbina padnie, co o tym myślicie? od jakiegoś czasu wszyscy mnie czymś straszą, a ja cholera już zdurniałem. ale pi....li głupoty powinien się cofnąć do podstawówki ze swoja wiedza
ravwoj Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 he he nie ma to jak szybka odpowiedź. Tez sobie tak pomyślałem, że gość pieprzy, ogólnie jak tu czytam, to polecacie Motul, więc pytam. U mnie w mieście gość polecał LM, bo wiedział, że dbam o auto jak o żonę, choć ja nie mam sporo kasy, ale poczytałem o LM i pomyślałem, że może mojemu silniczkowi nie zaszkodzi a nóż pomoże , dbam o wszystko co mam, nie żałuję wedle 10 przykazań, a tu gość mówi lej Castrol, bo padnie Ci turbina. Bo gdzieś tam komuś wymieniał turbinę w Sharanie po zalaniu LM. ale turbinę można zajechać na milion sposobów, akurat myślę, że może wcześniej ktoś jeździł na smarówce z Ursusa i wlał LM to faktycznie coś mogło paść. a co do Waszych wpisów, - Danu 44, Ty chyba od forum nie odchodzisz, minie 10 lat zanim złapię tyle postów. Leje jutro LM do swojej czarnej perły
michail55 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 LM i Motul to dwa najlepsze oleje wiec tylko wsrod nich szukaj odpowiednich info na poczatku strony
danu44 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Danu 44, Ty chyba od forum nie odchodzisz, minie 10 lat zanim złapię tyle postów. Mam nadzieje ze odpowiedz ode mnie dostales dobra...? I zaloz tam jakis dobry filtr oleju, zeby potem nie bylo. Zwroc uwage, ze ja na forum jestem juz 5 lat, a Ty dopiero zaczynasz swoja tu przygode. Zobacz lepiej ile postow ma np. kolega devastation... Chyba zycia Ci braknie... Ale zycze powodzenia... PS. Michal, chyba zapomniales o Millersie...?
Dev Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 sa lepsi, duzo lepsi w tej materii ale wszystko przede mną
michail55 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 rzeczywiscie Danu z tym, ze LM i Motul lepiej znane ogolnie tak mi sie wydaje i raczej motul leje wiekszosc naszych forumowiczow
gregfr Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 LIQUI MOLY, to bardzo dobry olej. Ja leje wlasnie Liqui Moly 5W-30 od poczatku co 10 tys. Poprzedni wlasciciel tez takiego uzywal co 10 tys, sprawuje sie super, wiec nawet nie mysle o zmianie na Motula (chyba, ze zaczac?). Prawda jest ze ostatnio musialem dolac troche ponad pol litra oleju po 10 tys, ale wiem ze mam turbinke na wykonczeniu bo tez mi lekko kopci i km ma sporo, a ja 90% czasu spedzam na trasie powyzej 140 km/h...
endriuu Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Niezmiernie ważną czynnością przy eksploatacji silnika z turbiną jest częsta wymiana filtra powietrza - wraz z olejem najlepiej (15 tys). Brudny filtr powoduje szybkie zużywanie się panewek osi turbiny. Wtedy nawet najlepszy olej nie pomoże...
alf Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Ogólnie jestem laik, ale filtr powietrza wymieniam przy każdej wymianie oleju. Kiedyś miałem biznesik, i musiałem gonić generator prądotwórczy Hondy codziennie przez 6 godz. Filtr powietrza do tego ustrojstwa kosztował 100 zł (15 lat temu) Obudowa była metalowa, więc rozbierałem go, i przerabiałem wkład z filtra z malucha za 10 zł., 15 min roboty i 90 dyszek w kieszeni. Nie wiem jak teraz, ale wtedy tak to kosztowało. Mimo wszystko sam generator nie do zdarcia.
ravwoj Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zalałem LM i efekt dziwny, jakby inny silnik. Nie słychać nic oprócz pasków. Dla mnie to dziwne i nie do pojęcia ile olej może mieć do znaczenia. Niby klekot, a niczym benzyniak. Powiem jeszcze jedno, na marginesie, bo to forum uratowało mi sen, i około 2000zł. Jestem teraz spokojny. Mam silnik 2.0 kod BPW. Po odpaleniu z filtra buczało jakby pęknięta obudowa, niby brak filtra, charakterystyczny dźwięk dudnienia powietrza. Zmartwiłem się tym mocno. Poczytałem więc forum, pisali różnie - wypala się DPF, poczekaj itp. ja tak mam i nic. Ale byli tacy co pisali - sprawdź korki, zaślepki osi napędu pompowtrysków. Kumpel wcześniej posłuchał silnika - mówi jak nic wałek, szklanki, coś nie tak. Wszyscy mieli rację. Zdjąłem pokrywę zaworów, patrzę a obok wałka leży kołeczek aluminiowy. Tak jak pisaliście. Kołek zamroziłem razem z ośką. Wbiłem i punktakiem dobiłem. Jak ręką odjął. Zacząłem wierzyć w AUDI!!!!! Mały kołeczek, a tyle radości. ---------- Post dopisany at 22:56 ---------- Poprzedni post napisany at 22:55 ---------- Dodam, że filtr oleju BOSCH. Więc powinien dać radę. ---------- Post dopisany at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany at 22:56 ---------- :hi: chylę czoła dla wszystkich forumowiczów.
danu44 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zalałem LM i efekt dziwny, jakby inny silnik. Mam silnik 2.0 kod BPW. Dodam, że filtr oleju BOSCH. Więc powinien dać radę. No i fajnie, masz super olej. Silnik masz tez ten lepszy z 2-litrowek Moze tylko filtr mogles dac o polke wyzej. Ale bedzie dobrze. Powodzenia
ravwoj Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Danu44 a Ty ciągle na forum, na Ciebie można liczyć.
danu44 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Danu44 a Ty ciągle na forum, na Ciebie można liczyć. W lozeczku jestem to i przyjemnie byc na forum.... Pozdrawiam Koniec OT...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się