sebco Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 zakupiłem 5W40 MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 i wszystkie filtry MANN u DZIKA. Ceny bardzo konkurencyjne. Mam nadzieję że nie będzie to moja klęska
Carlos* Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 O tym wyraznie pisze wyzej. A po indeksie mozna wycignac wnioski, czy olej jest dobrej, czy gorszej jakosci. Lukasz , czy zatem uważasz ,że ten olej jest gorszej jakości http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/21/300V%20Power%20Racing%205W30_GB.pdf?1290086771 od tego bo ma mniejszy indeks ? http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/46/8100%20Eco-clean%205W-30%20%28GB%29.pdf?1329497525 Najwyraźniej nie za bardzo wiesz o czym piszesz. Często po to olej ma mniejszy indeks ,że zanim silnik po odpaleniu osiągnie temperaturę roboczą, olej po prostu będzie bardziej lepki i będzie w większym stopniu uszczelniał silnik zanim ten osiągnie swoje prawidłowe luzy robocze. zerknij na ten olej http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/17/300V%20Competition%2015W50_GB.pdf?1290086771 Czy uważasz ,że to też olej słabej jakości bo ma indeks 154 ? Nie ten olej ma po prostu taki być tak został stworzony i nie można łączyć Indeksu z jakością oleju......
Lukasz_N Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Człowieku roznica kilku a nawet kilkunastu jednostek nie ma tu zadnego znaczenia W eksploatacji to jest w ogole nie odczuwalen czy masz 120, 150, czy 170. Bez sensu polemizujesz. Koleznka sie pytala, co oznacza indeks lepkosci, a teraz widze sie zaczyna wklejanie linkow i porownywanie ktory ma mniej, a ktory wiecej jednostek:wallbash: Nie o to mi chodzilo, zeby na tej podstawie wybierac olej, ale o to zeby uswiadomic na co ma wplyw w/w indeks. A co do tego uszczelniania silnika to jak ktos przez cale zycie jedzil duzym fiatem, to teraz ma pewne uprzedzenia. Cala motoryzacja przeszla na oleje syntetyczne, ktore notabene maja wysokie VI. Miedzy innymi wlasnie po to, zeby juz poczatku pracy silnika zapewnic mu odpowiednie smarowanie, czego nie zapewnialy oleje poprzednich generacji.
danu44 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Witam Dziekuje Panom bardzo za odpowiedzi. Co prawda teraz mam jeszcze wiekszy metlik w glowie niz wczesniej. Obaj Panowie wypowiadacie sie bardzo fachowo, i widac ze znacie sie na sprawach olejowych. Wniosek na to ze dobór oleju to jednak nie taka łatwa sprawa. Gdyz nie tylko norma i i lepkosc oleju gra role. Ale rowniez wazny jest wskaznik przy starcie czyli przy +40, oraz to nieszczesny index. Jeszcze raz bardzo przepraszam ze wrzuciłam ten temat, ale myslalam ze to prosta sprawa. Myslalam ze nizszy index swiadczy o gorszej smarowalnosci silnika w miare zmiany temperatur. To znaczy... jezeli silnik jest chlodny i ma temperatury +40...+60, jest zalozmy dobrze smarowany. Natomiast w miare wzrostu temperatury silnika (+90..+100) i co za tym idzie oleju. Olej z nizszym indexem bedzie gorzej (co nie znaczy ze nie bedzie wogole smarowania) smarowała silnik. Domyslam sie ze to co pisze moze byc dla kolegow mało zrozumiale i wydawac sie smieszne. Ale jak wiecie, nie jestem specjalistka od oleji. A jednak chciałabym wiedziec, o co tu chodzi. Dlaczego o to zapytalam. Mam w rodzinie auto z przebiegiem dobrze ponad 500 tys. Bylo jezdzone w niemieckiej firmie i jest dosc dobrze wyeksploatowane. Dlatego po zakupie na wiosne zostal zalany Motul 6100 Synergie Plus 10W40 To mialo byc na rozgrzewke. Jak poczytalam parametry Motyla, to okazuje sie ze przy starcie czyli +40 ma wskaznik 100. Czyli jeden z najwyzszych. Co znaczy ze w zimowe dni bedzie problem z doplynieciem oleju do silnika.. Tak w skrócie oczywiscie. Ale index ma wysoki bo 157 Poszukalam wiec oleju (mowa o 10W40) ktory bedzie mial ten wskaznik lepszy, albo najlepszy w tej klasie olei. I znalazłam Millers Oils XFE 10W40 gdzie wskaznik przy +40 jest 90. I ten olej zostal ostatnio zalany do auta. Auto jezdzi i sprawuje sie swietnie. Ale znowu zaczełam czytac i trafilam na ten nieszczesny index... I wlasnie ten Millers ma jeden z najnizszych indeksów wsród olei, tzn. 147.... I stad wzielo sie moje pytanie, bo przerazilam sie ze zle doradzilam rodzince. I silnik bedzie gorzej smarowany w roznych temperaturach. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. Ale czy moge prosic o ocene tego oleju pod katem jego indexu Bo jako olej sprawuje sie bardzo dobrze. Oczywiscie w tak mocno wyekaploatowanym silniku. Dziekuje Pozdrawiam Dana
Carlos* Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Człowieku nie unoś się tak... Sam napisałeś ,że Indeks ma wpływ na jakość oleju ,a teraz piszesz ,że różnica 120 czy 170 jest nieodczuwalna. 140- 150 mają oleje mineralne , czy nadal uważasz je ,że są równej jakości z syntetycznymi ?
Lukasz_N Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Bo ma wplyw ale przy normalnej eksploatacji tego po prostu nie odczujesz.
Dev Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Bo ma wplyw ale przy normalnej eksploatacji tego po prostu nie odczujesz. a jaka to jet normalna eksploatacja a nienormalna ???? bo nie qumam
rikardo Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Bo ma wplyw ale przy normalnej eksploatacji tego po prostu nie odczujesz. Czytałem w jakimś artykule dot. olejów i ich dobierania, iż wskaźnik lepkości świadczy o jakości produktu, im wyższa wartość tym lepszy jakościowo olej.
danu44 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 wskaźnik lepkości świadczy o jakości produktu, im wyższa wartość tym lepszy jakościowo olej. Rysku, czyli ten olej o ktorym ja pisze, tzn. Millers XFE 10W40 jest gorszy od Motul 6100 Synergie Plus Gdyz roznica w indeksie jest 157 Motul do 147 Millers. Czy tak mam to rozumiec...?
rikardo Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 wskaźnik lepkości świadczy o jakości produktu, im wyższa wartość tym lepszy jakościowo olej. Rysku, czyli ten olej o ktorym ja pisze, tzn. Millers XFE 10W40 jest gorszy od Motul 6100 Synergie Plus Gdyz roznica w indeksie jest 157 Motul do 147 Millers. Czy tam mam to rozumiec...? Biorąc pod uwagę treść tego artykułu to wychodziło by, że lepszym w tym zakresie będzie motul. Teraz na szybko znalazłem jeszcze w internecie takie określenie interesującego cie wskaźnika może coś pomoże "Wskaźnik lepkości jest liczbą charakteryzującą zależność lepkości oleju smarowego od temperatury. Oleje o dużym wskaźniku lepkości charakteryzuje mała zmiana lepkości przy zmianie temperatury i tym samym lepiej spełniają wymagania stawiane olejom smarowym aniżeli oleje o małym wskaźniku lepkości." Jeszcze znalazłem takie wyjaśnienie przez mobila Mobil w Polsce | Najcz[ciej zadawane pytania dotyczce pielgnacji samochodu
danu44 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dziekuje Rysku za odpowiedz. Poczytalam to wszystko i jest to wytlumaczone bardzo oglednie. A mnie zalezałoby na konkretnej odpowiedzi. Smaruje gorzej czy nie? Ale niewazne. Zastanawia mnie fakt ze Motul ze swoim wysokim indeksem(157) ma tak slaby wskaznik przy +40(99) Natomiast Millers z niskim indeksem (147) ma przy +40 naprawde niezle (90) wskazania. Oczywiscie jesli chodzi o 10W40 Mozliwe ze jest jakas zaleznosc po miedzy indeksem a wskazaniami przy +40 Przeszukalam duzo olei i nie znalazlam dobrego indeksu (np. 155) i wskaznika przy +40 na dobrym poziomie np. 92 Oczywiscie mowa tu... niestety o półsyntetyku. Gdyz jesli chodzi o full, to praktycznie nie ma tego problemu. Oleje takie jak Motul, Millers czy LM maja bardzo dobry indeks na poziomie 170-180 I wskaznik przy starcie (+40) na poziomie 80 albo i mniej. Powinno to tez byc wiadomoscia dla forumowiczow ze przy uzywaniu (jesli to mozliwe) oleju syntetyczniego, indeks jest wysoki i nie wystepuje zle smarowanie w roznych temperaturach. Oraz ze olej wyjatkowo szybko (zimne dni) dociera do najdalszych czesci silnika. Pozdrawiam PS. Prosze jeszcze o wypowiedz w sprawie tego oleju... Trident 10w40 5l - Millers Oils
rikardo Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dlatego może warto zastosować olej o lepkości 5W40 który na pewno lepiej zabezpieczy.
danu44 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dlatego może warto zastosować olej o lepkości 5W40 który na pewno lepiej zabezpieczy. Napewno masz racje... ale nie do auta ktore ma ponad 500 tys. i prawdopodobnie polowe z tej liczby przejezdzilo na połsyntetyku. I do tego na 5 tys. bierze 1 litr oleju. Ale dziekuje Pozdrawiam Dana
Lukasz_N Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Bo ma wplyw ale przy normalnej eksploatacji tego po prostu nie odczujesz. a jaka to jet normalna eksploatacja a nienormalna ???? bo nie qumam Normalna eksploatacja to taka, w ktorej nie wykorzystujesz swojej oooo w spsosob rajdowy
Carlos* Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 To inaczej zapytam , jaki wpływ ma indeks lepkości do rajdowego sposobu jazdy?
baszmak7 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Dlatego może warto zastosować olej o lepkości 5W40 który na pewno lepiej zabezpieczy. Napewno masz racje... ale nie do auta ktore ma ponad 500 tys. i prawdopodobnie polowe z tej liczby przejezdzilo na połsyntetyku. I do tego na 5 tys. bierze 1 litr oleju. Ale dziekuje Pozdrawiam Dana nie macie racji 5w30 chroni lepiej niż 5w40
Lukasz_N Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 To inaczej zapytam , jaki wpływ ma indeks lepkości do rajdowego sposobu jazdy? Taki, ze wtedy to sa zupelnie inne oleje stosowane.
danu44 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Drodzy Panowie... Czy moze ktos mi fachowo porownac te oleje. Ktory jest lepszy, wedlug parametrow technicznych. Bardzo prosze. Wiem ze macie dyskusje na wazniejsze tematy i bardziej fachowe. Ale moze moglibyscie mi odpowiedziec i pomóc... Motul 6100 Synergie + 10W40 Trident 10w40 5l - Millers Oils Millers Oils XFE 10w40 5l - Millers Oils Dziekuje
Lukasz_N Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Danu44, nie ma co porowywnac tych olejow. Obojetnie czy wlejesz jeden z w/w to i tak bedzie dobrze. Nie ma sie czym, pzejmowac. Roznice jesli sa to, sa one niezauwzalne i nie ma sie co rozwodziic na temat tych wszytkich wskaznikow.
danu44 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Danu44, nie ma co porowywnac tych olejow. Obojetnie czy wlejesz jeden z w/w to i tak bedzie dobrze. Nie ma sie czym, przejmowac. Roznice jesli sa to, sa one niezauwzalne i nie ma sie co rozwodziic na temat tych wszytkich wskaznikow. Acha... no dobrze, o to mi chodzilo. Bardzo dziekuje Pozdrawiam Dana
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się