Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak autko bez DPF i wymiany co 15 tys. to to samo co kolega wyżej coś z normą 505.01. Czy to będzie 5W30 czy 5W40 to parametry zimowe są podobne.

Mogą być też normy wyższe 506.01 lub 507.00 ale to jak nie ma DPF i/lub nie jeździsz w trybie LL to bez sensu. A w sumie tryb LL to zawsze zło.

Ten Motul o którym piszesz to pasuje ale jedynie dokładnie ten X-Clean C3+ 5W30. Już Motul 8100 X-Clean C3 5W30 nie pasuje. Musi być ten z plusem. ( ma on normę 507.00)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, będe wymieniał teraz olej w silniku i skrzyni na motula i wszystkie filtry na knechta. Jak zrobić płukanke zeby jak najmniej syfu zostało w silniku i skrzyni ?

Nie znalazłem żadnych tematow jak to zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, będe wymieniał teraz olej w silniku i skrzyni na motula i wszystkie filtry na knechta. Jak zrobić płukanke zeby jak najmniej syfu zostało w silniku i skrzyni ?

Nie znalazłem żadnych tematow jak to zrobić..

Osobiście dałbym sobie spokój z płukankami a tym bardziej w przypadku skrzyni. Rozgrzej silnik i wypuść stary olej tak samo w skrzyni. Po tym jak wszystko ścieknie wlej nowy olej. Zalewając taką płukankę do silnika w 100 % tego nie wypuścisz a sam producent w instrukcjach przestrzega przed dolewaniem czegokolwiek do oleju. Obecne oleje są mieszalne ze sobą a płukanki to dodatkowa kasa dla ich producentów ale każdy robi jak uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem plukanek. dobry zaklad wymiany oleju kazda reszte potrafi odessac - zarowno z filtra jak i z miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem plukanek. dobry zaklad wymiany oleju kazda reszte potrafi odessac - zarowno z filtra jak i z miski.

Endriuu nie obraź się ale tak ci się tylko wydaje, że usuniesz to w całości, silnik ma za dużo zakamarków gdzie ten specyfik najnormalniej w jakiejś ilości pozostanie. W zadbanym silniku nie ma co zalewać płukanek a najnormalniej terminowo wymieniać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee

bez przesady - lepiej aby pozostal stary olej przepracowany z mikroopilkami metali i szlamem?

W tym celu wymieniasz filtr oleju którego zadaniem jest to wyłapywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee

bez przesady - lepiej aby pozostal stary olej przepracowany z mikroopilkami metali i szlamem?

W tym celu wymieniasz filtr oleju którego zadaniem jest to wyłapywać.

zrob test oleju kiedys przepracowanego i sprawdz ile jest metali w nim pochodzacych z tarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee

bez przesady - lepiej aby pozostal stary olej przepracowany z mikroopilkami metali i szlamem?

W tym celu wymieniasz filtr oleju którego zadaniem jest to wyłapywać.

zrob test oleju kiedys przepracowanego i sprawdz ile jest metali w nim pochodzacych z tarcia.

Tak głęboko w strukturę się nie zagłębiałem ale naturalną konsekwencją braku wymiany oleju w terminie następuje utrata jego właściwości. Z moich obserwacji wynika np, że jazda w koło komina to przebieg 9-10 tys. km i olej nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc krótko mówiąc warto zrobić płukankę silnika przed wymianą oleju...?? Czy mogą wystąpić jakieś nieporządane skutki?

Rok temu po zakupie auta zalałem full syntetyk motul specyfic 505.01 5w40 (poprzedni właściciel jezdził na półsyntetyku castrola)... Czy przy następnej wymianie zostać przy tym motulu, czy jest może jakiś lepszy olej spośród wymienionych w pierwszym poście dla mojego silnika, 1.9 tdi awx pd ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plukanka nie zaszkodzi.

PD

505.01

polecane oleje:

Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40

Amsoil AFL 5W/40

Liqui Moly Top tec 4600 5W-30 lub Top Tec 4100 5w40

Millers XFE PD 5W40

lub oleje 0W-30 506.01

Motul Specific 506.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tydzien wymiana oleju, zalany jest Millers XFE PD 5W40 a teraz mysle nad:

- Amsoil AFL 5W/40

- Amsoil AEL 5W-30

Ktory bedzie lepszy, jakim byscie zalali? DPF nie posiadam.

Jezeli nie masz DPF-a lej 5W40. jezdzilem na 5w30 i nie zauwazylem zadnych korzysci, a wiekszy wydatek. Dodatkowo zuzycie 5W30 jest troche wieksze niz 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc krótko mówiąc warto zrobić płukankę silnika przed wymianą oleju...?? Czy mogą wystąpić jakieś nieporządane skutki?

Krótko odpowiadając: tak, nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nnnnnnnnnnnniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów... :hi:

Po mojej dłuzszej nieobecnosci na forum, spowodowanej pewna sytuacją (wyjazd-choroba itd.) znowu tu jestem. Moze sie ktos ucieszy, a jak nie to trudno.

Poniewaz nie jestem na biezaco w aktualnym temacie, wiec pozwalam sobie wrzucic link z artykułem (oczywiscie o olejach - zeby nie bylo OT) z pewnej strony motoryzacyjnej.

Po przeczytani go, najpierw łzy popłyneły mi ze smiechu, a potem zrobiło mi sie smutno. Nad ignorancją i nieswiadomosci ludzi.

Prosze przczytac artykuł, a potem... komentarze... oj, zle sie w tej Polsce dzieje.

Pozdrawiam, jak zawsze serdecznie...

Dana :smiley:

Tego nie wiedziałeś o olejach. Rozwiewamy mity! - Motoryzacja w INTERIA.PL - auta używane, testy samochodów używanych, ocena stanu auta, opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Danu:) A się ostatnio zastanawiałem co z Tobą :)

Generalnie artykuł kilka mitów obala i dobrze ale kilka to masakra co piszą;/ Po prostu załamać się idzie. Najlepszy z tym silnikiem benzynowy co ma prawo 1L oleju na 1000 km palić. :)

A poczytaj sobie komentarze:) Ludzie wierzą że w ogóle nie trzeba wymieniać. No nowoczesne silniki wtedy na pewno długo pociągną. Jeździ jakimś 30 letnim Bóg wie czym i może tam rzeczywiście nie ma konieczności wymiany:)

Miło że wróciłaś. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...