Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Pastaldo takie uwagi chyba nie są związane z tematem ?? Przeprowadziłeś jakieś daleko idące badania molekularne że sugerujesz lekcje fizyki jako ekwiwalent bycia mechanikiem i to dobrym (tak jak kamilb5) ?? Jak chcesz to mogę Ci podesłać zdjęcia panewek z silnika 2.5 tdi V6 który był autem firmowym w Niemczech i latał głównie po autostradach (na 90% przy trybie LL) - przeżyjesz gorzkie rozczarowanie. Wypowiadaj się merytorycznie a nie bawisz się we wróżbitę. Prędkość 180 km/h na dystansie powiedzmy 100 kilometrów, jest sprawdzianem dla całego silnika a głównie dla oleju... Zresztą ja bym się nigdy nie odważył rżnąć silnika, w takich właśnie warunkach po przebiegu oleju w granicach ~30 tys...

Nie wiem jakim kolega jest mechanikiem i nie koniecznie mnie to interesuje. Nie jestem z zawodu mechanikiem ale miałem krótką przygodę z tym zawodem w towarzystwie dobiego mechanika i swoje w życiu widziałem. Widziałem kilka silników właśnie po długich przebiegach na autostradach niemieckich i nie widziałem prawie najmniejszego zużycia. Za co widziałem równiez pierdułki jeżdzące po mieście i tam o zgrozo było kupa syfu i progi na na cylindrach. Co do fizyki chodziło i o przeciążenia jakie działają w czasie ruszania na wszystkie podzespoły a to że do poruszenia ciała z równowagi potrzeba największa siłę przyłożyć to podstawy fizyki. Tak czy tak nie będe dalej polemizował. Ciekawe co powiedza na ten temat inni wielcy mechanicy.

Co do tych zdjęć to chętnie zobacze ale jeden silnik to nie wyrocznia.

Pozatym nie wiem czy koledzy słysząc autostrada w niemczech od razu widzą zamykający się licznik prędkości w samochodzie? Sam jeździłem tam szybko ale nigdy z gazem w podłodze ze względu wlaśnie na szacunek dla własnego samochodu i silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pastaldoRozumując twój tok myślenia to wypada jezdzić tylko po autostradach i nie wymieniać oleju,bo on na autostradzie sie nie zużywa,a jak ktoś dogina przez 6godzin z gazem w podłodze w silniku turbodoładowanym? gdzie turbiny są rozgrzane do czerwoności? to też sie olej nie zużywa? Ja sie mogę wrócić na lekcje fizyki,ale pod warunkiem że Ty zapoznasz sie z obsługą i eksploatacją silników spalinowych.

A pozatym gdybym miał jechać gdzieś w trase np po autostradzie wiedząc że olej ma nalatane 25tk,to bym nie ruszył sie z miejsca,zresztą nieraz widziałem jak wygląda olej po 20 czy 30tk,a jeszcze jedno olej oleje,ale zastanowiłeś sie jak wygląda plastikowy wkład filtra oleju po takim przebiegu?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JJa nie jestem zwolennikiem stosowania takich dużych przebiegów na olejach. Dla mnie zawsze 15tys to był max na oleju. Ja tylko zwróciłem uwagę że silnik który pracuje w swoim optimum się mniej zużywa niz taki szarpany po mieście i dziurach jak w polsce gdzie przeważnie jest nie dogrzany. Pozatym juz wyżej napisałem że nie jestem równiez jednym z tych co na autostradzie to but w podłoge i naginam ile fabryka daje. Ale powiedzmy ka benzyna która kręci się do 7000 będzie jechac ciągiem kilka tys km z obrotami powiedzmy 5000 - 5500 to dla niej takie ciężkie warunki? Albo TDI które jedzie równo powiedzmy 3500 - 4000 obrotów? Zapytam bo może mam złe wyobrażenie. Fakt turbina się grzeje potwornie ale to że się rozlatuje po takim długim katowaniu to napewno wina oleju? Bo mi się wydaje że poprostu każdy olej nawet po bardzo malym przebiegu w takiej turbinie rozgrzanej do czerwoności sie prawie pali. Mam nadzieję że się zrozumieliśmy i ewentualnie zostane nawrócony ze zlej ściezki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy nowym fordzie tranzicie chwala sie przebiegami miedzy przegladowymi 50000 km tak slyszalem w radiu to juz widze ten olej tam:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko,nie chce sie kłócić czy coś:wink:,ja również nie jestem zwolennikiem LL a ja zmieniam olej tak jak producent zaleca czyli 7500przy ostrym butowaniu,lub co 10 000 przy normalnym stylu jazdy,ale zawsze wybieram tą pierwszą opcje. Najlepiej byłoby sie zapytać tego oleju który jest w silniku jak sie czuje po takim przelocie:grin:Ja tylko dodam tyle od siebie że wolałbym nie eksperymentować,chociasz z tego co mi wiadomo to olej po takim przelocie traci swoje właściwości,przepala sie i nie chroni silinika tak jak powinien,do tego zmierzałem cały czas.:wink:

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:12 ----------

tomx[/b ] Dokładnie.Masakra:facepalm:

Podejrzewam że nie było by zbytnio czego widzieć,olej zamienił by sie czarną smołe i tyle bybyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie konczac ten OT powiem tylko, ze robilem badania kilku przepracowanych olejow i olej po 8-10 tys juz powinien byc zlany i wymieniony na nowy. Oczywiscie ze w miescie silnik dostaje bardziej w dupe ale nikt mi nie powie, ze w warunkach autostradowych mozna olej zmieniac po 30 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie konczac ten OT powiem tylko, ze robilem badania kilku przepracowanych olejow i olej po 8-10 tys juz powinien byc zlany i wymieniony na nowy. Oczywiscie ze w miescie silnik dostaje bardziej w dupe ale nikt mi nie powie, ze w warunkach autostradowych mozna olej zmieniac po 30 tys...

Endriuu instrukcja obsługi Ci powie co ile zmieniać olej :wink: Sam osobiście w moim Audi zmieniam olej co 10 tys , lecz we wszystkich moich autach firmowych zmieniam olej tak jak instrukcja mówi, a przebiegi robią dość spore około 100 tys rocznie . Jako ciekawostka jedno z moich leciwych aut Peugeot Boxer 2.2 hdi 2007 r. przebieg około 550 tys- olej zmieniany zgodnie z instrukcją co 40 tys km i o dziwo dalej chodzi i nie chce paść. Więc jak widać po tym przykładzie nie jest regułą ,że rzadka zmiana oleju wykończy silnik po 100 czy 200 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie.Czy w Audi gdy wymieniam olej, musze jeszcze jakąś odme wymienić czy coś ( filtr to oczywiste że tak). Pytam bo wiem żew BMW jest tak ,ze co drugą wymianę oleju należy wymienić odme. Jak to wygląda w OOOO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki masz silnik bo nie masz profilu. W 1.9 nic nie wymieniasz chyba że coś się rozleci a w 2.5 sie wymienia ale co ile to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1.9 AWX. kurczę próbowałem dodać te info,ale albo uzupełenie cały profil albo nic nie doda.... dlatego mam taka luke. sorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co koledzy i kolezanki powiedza o oleju Mannol extreme 5w40?

Olej silnikowy - MANNOL - EXTREME - 5W-40 - 4L - Syntetyczny :: MOTOPLATFORMA.COM

Moze ma ktos pod reka wlasciwosci tego oleju oraz Motula x-cess 8100? Dla porownania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

a ja mam takie pytanko, niedługo będę wymieniał olej, normalnie byłby to: MOTUL SPECIFIC VW 505.01, ale - jeśli autko jest po programie, to być może silnik jest bardziej wysilony, to można jakiś lepszy jeszcze olej wybrać? czy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 będzie wystarczający?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co wy robicie z olejem tym co wam zostaje w baniaczku po wymianie ? Na dolewki czy jak ?:) Bo wiadomo , caly nie wlazl i sie zastanawiam co wy z tym robicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja woże litrowy pojemniczek w bagażniku na dolewki, jak w b5 nie musiałem używac, tak w b7 mnie na trasie zaskoczył i dobrze, że miałem w bagażniku.

tak jest, 4 lata się wozi i nie używa a może się zdarzyć, że będzie potrzebny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie co jakis czas kontroluje jak autko postoi np dzien czy dwa w garazu , jak cos ubedzie to chyba doleje, bo raczej tak trzymac tego zeby zlewac zlewki z kilku zeby pozniej starczylo na wymiane to chyba nie ma sensu.Raczej olej po paru latach nawet nie uzywany, nie bedzie miec taki samych wlasciwosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to nie tak, że z kilku lat, co wymiana oleju, to dolewam to co miałem i nowa partia zostaje na dolewki ewentualne :P

AJM przyzwyczaił mnie do tego, że w ogóle nie brał, BRE mnie zaskoczył :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jak ci wystarcza na dolweki to co ci zostaje i nie musisz dokupowac, to luz, gorzej jakbys musial jeszcze dokupywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o oleju Mobil Super 3000 XE 5W30 dla silnika 1.9TDI AHF Mobil Super 3000 XE 5W-30 ? Pytam bo obecnie na takim jeżdżę.... Czy może według specyfikacji na karcie lepszy Motul X-cess 8100 5W40 http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100%20X-cess%205W-40%20%28GB%29.pdf?1323967709 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...