Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Korzystajac z okazji chcialem zapytac cyz ktos orientuje sie ile i co lac do manualnej skrzyni biegow? 170tys przebiegu 4,5 roku auto wiec moze zmienilbym.

W manualu olej zalany raz ma służyć cały czas :wink: więc po, co szukać na siłę dziury w całym?

Jak jest dobrze i nic niepokojącego się nie dzieje to niech tak zostanie.

W całej swojej historii tylko jeden raz spotkałem się z stwierdzeniem, że jakiejś rzeczy się nie robi w samochodzie. Mianowicie w książce serwisowej Mercedesa W123 jest napisane wprost "producent nie podaje sposobu rozbierania tylniego mostu ponieważ nie przewiduje awarii tego podzespołu w całym okresie użytkowania samochodu".

Olej w skrzyni, szczególnie tych starych, prostych (jak w B5) można wymieniać co 200 tys km dla świętego spokoju. Należy wlać G 052 911A SAE 75 W90, olej syntetyczny. W nowszych skrzyniach nie wiem, moim konikiem są "bepiątki" i starsze :wink:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy z postu PRZEMEKC wynika, że Castrol to najgorszy shit ?

Przypuszczalnie w przypadku silnika zalewanego castrolem właściciel rzadko wymieniał olej, który nie pochłaniał już sadzy i odkładał się w silniku. W zasadzie nie ma się co dziwić ludziom wmawia się, że maja przejeździć 30 tkm lub wg wskazań komputera. Prawda jest taka, że jeżdżąc w koło komina, każdy olej po 9-10 tkm nadaje się już do wymiany. Co do oleju Castrola to produkowany w PL poza dodatkami i nazwą nie ma nic wspólnego z oryginalnym niemieckim Castrolem. Miałem możliwość obserwować zachowanie oryginalnego castrola edge 5W30 w silniku rocznej octavii II z silnikiem 105 KM podczas wyjazdu do Splitu. W trakcie przejechanych 3500 tkm zero dolewek, temperatura oleju w trakcie jazdy z prędkością około 140 km/h - 107 stopni przy temperaturach otoczenia 35-45 stopni więc nie jest tak źle.

napewno 30 tkm od wymiany do wymiany to nic dobrego

fajny post i zarazem odpowiedz.

---------- Post dopisany at 11:19 ---------- Poprzedni post napisany at 10:58 ----------

A jakie to np. powinny byc oleje według Ciebie

Szczerze??? Nie wiem. Dopiero sam błądzę i szukam ale z tego co widzę to X-cess 5W40 jest chyba rzeczywiście dobrym kandydatem spośród olejów 5W.

Na pewno trzeba absolutnie wybierać w pierwszej kolejności te, które spełniają 505.00, w drugiej kolejności patrzyć aby nie był to olej Leichtlauf, ewentualnie co najwyżej kombinacja 505.00/502.00 (502.00 to benzynowe :) ). Raczej unikałbym tych które prócz 505.00 spełniają jeszcze 505.01 bo to oznacza że są do nowszych silników z bezpośrednim wtryskiem, więc raczej ciaśniej pasowanych bo taka jest ewolucja silników.

Moim zdaniem taki np. olej jak Motul X-Clean który jest przyklejony na pierwszej stronie jako rekomendowany olej do 1Z, jest gorszym wyborem niż X-Cess. X-Clean jest stworzony z myślą o bardziej nowoczesnych silnikach a więc na pewno ciaśniej pasowanych. Podejrzanie ciekawie wygląda mi Fuhs TITAN GT1 5W40 XTL z jego lepkością. Tyle że Fuhs spełnia sporo norm a jak wiadomo, często jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Total Quarz 9000 5W40 wygląda mi też dobrze i myślę że może śmiało stać tuż za X-Cessem 5W40 który ma wyższy TBN i niższą temp płynięcia. Wydaje mi się że do silników z naprawdę dużym przebiegiem, gdzie luzy są już spore, Total Quarz jest nawet lepszy niż X-Cess i co najważniejsze jest bardzo tanim olejem, bo poniżej 100zł za 5l bańkę u autoryzowanego dystrybutora.

Statoil LazerWay TDI 5W-40 też wydaje się być niezłym wyborem do 1Z z dużym przebiegiem. Ten olej jest pomyślany tylko o silnikach Diesla spełnia ACEA B3/B4, API CF, 505.00/500.00. Ma tylko nieco niższy TBN od X-Cessa co spowoduje że silnik będzie czyściutki.

Z tych ogólnie dostępnych 10W40 natomiast, wlałbym Shell Helix Diesel HX7 10W40, prędzej niż Castrol magnatec 10W40 ze względu na fakt choćby, że na stacji Shell chyba podróby nie kupisz a i ten Shell ma niezłe parametry.

Shell helix 5W40 w silniku 1Z unikać - woda. Mobilów generalnie bym unikał bo nawet sprzedawca nie wie co zostało kupione na hurtowni.

zalej valvoline 5w40 synpower to tego motrka super lałem to cały czas do mojego afn i miodzio silnik trzyma paramety jak ta lala , gosc co kupił dalej to leje i jest b.zadowolony , to taka moja alternatywa do tego co wypisane. akiedys w rodzinnym 1z połowe uzytkowania lany był jb germanoil i połowe synpower,

Opublikowano

A jakie to np. powinny byc oleje według Ciebie

Szczerze??? Nie wiem. Dopiero sam błądzę i szukam ale z tego co widzę to X-cess 5W40 jest chyba rzeczywiście dobrym kandydatem spośród olejów 5W.

Na pewno trzeba absolutnie wybierać w pierwszej kolejności te, które spełniają 505.00, w drugiej kolejności patrzyć aby nie był to olej Leichtlauf, ewentualnie co najwyżej kombinacja 505.00/502.00 (502.00 to benzynowe :) ). Raczej unikałbym tych które prócz 505.00 spełniają jeszcze 505.01 bo to oznacza że są do nowszych silników z bezpośrednim wtryskiem, więc raczej ciaśniej pasowanych bo taka jest ewolucja silników.

Moim zdaniem taki np. olej jak Motul X-Clean który jest przyklejony na pierwszej stronie jako rekomendowany olej do 1Z, jest gorszym wyborem niż X-Cess. X-Clean jest stworzony z myślą o bardziej nowoczesnych silnikach a więc na pewno ciaśniej pasowanych. Podejrzanie ciekawie wygląda mi Fuhs TITAN GT1 5W40 XTL z jego lepkością. Tyle że Fuhs spełnia sporo norm a jak wiadomo, często jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Total Quarz 9000 5W40 wygląda mi też dobrze i myślę że może śmiało stać tuż za X-Cessem 5W40 który ma wyższy TBN i niższą temp płynięcia. Wydaje mi się że do silników z naprawdę dużym przebiegiem, gdzie luzy są już spore, Total Quarz jest nawet lepszy niż X-Cess i co najważniejsze jest bardzo tanim olejem, bo poniżej 100zł za 5l bańkę u autoryzowanego dystrybutora.

Statoil LazerWay TDI 5W-40 też wydaje się być niezłym wyborem do 1Z z dużym przebiegiem. Ten olej jest pomyślany tylko o silnikach Diesla spełnia ACEA B3/B4, API CF, 505.00/500.00. Ma tylko nieco niższy TBN od X-Cessa co spowoduje że silnik będzie czyściutki.

Z tych ogólnie dostępnych 10W40 natomiast, wlałbym Shell Helix Diesel HX7 10W40, prędzej niż Castrol magnatec 10W40 ze względu na fakt choćby, że na stacji Shell chyba podróby nie kupisz a i ten Shell ma niezłe parametry.

Shell helix 5W40 w silniku 1Z unikać - woda. Mobilów generalnie bym unikał bo nawet sprzedawca nie wie co zostało kupione na hurtowni.

Producent do silników wysokoprężnych do roku modelowego 1999 (oznaczenie modelu X, czyli jeszcze bez PD) zaleca oleje spełniające normę 505 00 oraz 505 01. Od modelu 2000 (oznaczenie Y, od numeru podwozia 8DYA 000 001) zaleca normę 505 01 dla silnika wysokoprężnego z pompowtryskiwaczamia bez obsługi w wydłużonych okresach. Dla silników o wydłużonych okresach zaleca normę 506 00 a dla wersji 85kW: 506 01.

Opublikowano

Kolego' date=' no ale w czym roznica?

Jeden jest dedykowany tylko do diesla, a drugi do diesla i benzynówki. Normy ma takie same.

[/quote']

Normy nie są taki same, parametry także, opakowania są róże bo to dwa różne oleje w dwóch różnych technologiach.

Ale i ten do silnika benzynowego spelnia normy do silnika diesla.

Nie o to było pytanie ze zdjęciem lecz o róznice w informacji na opakowaniach rzekomo tych samych olejów, które nie są takie same.

Opublikowano

Testowałem wcześniej różne oleje. Motula, Castrola, Elf. Kiedyś wierzyłem tylko w firmę Motul do czasu kiedy pojawiło się dużo pogłosek o podrabianych produktach.

AMSOIL SAE 5W30 vs LIQUIMOLY TOP TEC 4200 5W30

Porównanie tych dwóch produktów zrobiłem na podstawie używania w swoich samochodach. (VW Golf 4 1.9TDI AXR i Audi A4 B6 1.9 TDI AWX) W jednym i drugim przypadku były dwie wymiany oleju.

Obserwacje:

Zużycie oleju w Golfie jak i Audi niezależnie od zalanego oleju było identyczne. W Golfie po przejechaniu 11000km poziom oleju był trochę ponad minimum a Audi 1/4 skali.

Po rozruchu w temp -10 stopni silnik zdecydowanie szybciej się wyciszał kiedy w silniku był olej LIQUIMOLY. Następna wymiana tylko LIQUIMOLY.

zdjeciexu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Ten Liqui Moly Top Tec 4200 jest bardziej do silników z DPF - tak mi się przynajmniej wydaje.

Ale fakt jest jeden - bardzo szybko wycisza silnik i nie gęstnieje na mrozie ( zostawiłem na noc w garażu).

Opublikowano

To fakt. Jak w octavii AXR zalalem LM 4600 i nigdy tak cichego silnika nie mialem.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Panowie wy do mojego ALH polecaliście kiedyś LM 4600 5W40 ?

Opublikowano

ktos mi mówił lub przeczytałem ale juz sam nie pamietam ze podobna prace motorku miał na totalu ineo 5w40 mc3 505.01 co na LM jak znajde to wrzuce to .

tym czasem COS TAKIEGO

gview1.jpg

gview.jpg

Opublikowano

Panowie mam pytanie o Wasze doświadczenia z olejami marki Fuchs.

Ostatnio słyszałem dość dużo pochlebnych opinii.

I jeśli można prosić to naprawdę chętnie poczytam opinie o Fuchsie a nie dywagacje na temat tego co ciągnie się przez kilkaset stron wcześniej. (Motul, Castrol itp.)

Czytać potrafię i śledzę ten wątek od dawna.

Za cenne uwagi dziękuje.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Przewertowalem prawie cały temat i po każdej stronie było trudniej z wyborem :/

Zapytam więc, czym zalać 2,0 TDI z DPFem 143KM w A4 B8??

Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD

Opublikowano

kilka stron wczersniej dodałem długi post podsumowania, jest tam wzmianka o fuchs. http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/index277.html#post3399135 , lej śmiało dobre oliwy tu mozesz kupić OLEJE FUCHS | najlepsze oleje do Twojego samochodu | olejefuchs.pl

---------- Post dopisany at 22:41 ---------- Poprzedni post napisany at 22:39 ----------

Przewertowalem prawie cały temat i po każdej stronie było trudniej z wyborem :/

Zapytam więc, czym zalać 2,0 TDI z DPFem 143KM w A4 B8??

Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD

chcesz cos konkretnego czy widełki ,czy pytasz norme

---------- Post dopisany at 22:51 ---------- Poprzedni post napisany at 22:41 ----------

norma 504, 507 , motul 8100 X-clean+ 5W-30,TITAN GT1 PRO C-3 5W30 xtl,SynPower XL-III 5W-30,QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 i inne

Opublikowano

Czytasz co Ci piszą, ma być norma 507.00 i na górze wątku jest napisane jak byk jaki olej spełnia tą normę, kolega PRZEMEKC też Ci napisał jakie oleje bedą dobre i czy widzisz tam gdzieś Motul X-cess 5W40 który ma normę 505.00 do starszych silników?

Opublikowano

Mardzieg,

Tak na szybkości to musi być z tego co się orientuje 5W30

olej-motul-specific-5w30-504-507-1-litr.jpg

5W40 to starsze motory...1.9TDI np. mój :wink:

Ja osobiście jeżdżę na Specificu 5W40 i polecam.

5W40 i 5W30 mają inne normy... 5W40 ma normy 505.01 502 505... a do młodszych motorów idzie 5W30 z normami 504 i 507.

Akurat Specific który Ci podałem ma aprobatę VW, jest specjalnie zaprojektowany do silników VolksWagenowskich.

Opublikowano

Jeździsz na syntetycznym Castrolu ?!

- Powiedz to jakiejś bezdomnej, to może zrobisz na niej wrażenie...

Kolego cabanmat na kim Ty chcesz zrobić wrażenie i czym ??? przytaczając mit o syntetycznym Castrolu i bezdomnej niewiaście... co do oleju to ok ale wieszanie na jednej szali produktu ropopochodnego i bezdomnego człowieka jest chyba nie na miejscu, w końcu każdego może spotkać taki los. Poszukaj motta życiowego bardziej wyważonego ;-)

Opublikowano
Ok. Już zalapalem.

Z tych oliw w normie, którym najlepiej zalać? Motulem?

Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk

Masz młode auto, jedz do ASO Skody, Audi czy VW kup oryginalny olej lub niech Ci wymienią i spij spokojnie po co masz się dopytywać o wyższość jednej marki oleju nad drugą.

Opublikowano

mozna motulem mozna inny, kwestia ile ile chcesz zapłacic chociaz wszytko w podobnej cenie bedzie,kwestia gdzie kupisz, tam jeszcze nie dopisałem cos od liqui moly np. top tec 4200 5w30

LOTOS Quazar LLIII 5W-30

Opublikowano
mozna motulem mozna inny, kwestia ile ile chcesz zapłacic chociaz wszytko w podobnej cenie bedzie,kwestia gdzie kupisz, tam jeszcze nie dopisałem cos od liqui moly np. top tec 4200 5w30

PRZEMEKC ktoś kto ma dupowóz z 2008 roku chyba nie szuka taniego oleju dla swojej ulubienicy ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...