Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobra założyłem że kolega weźmie Motula :decayed:

Jest powiedzenie... skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :thumbup1:

Każdy sklep powie Ci że LM i Motul to jakościowo bardzo zbliżone oliwy do siebie.. Tylko że LM ma jednego dystrybutora na Polskę i stąd takie ceny.

Wczoraj usłyszałem że w Niemczech taniej kupi LM w detalu niż u nas w hurcie, czyli tam taniej kupisz w sklepie niż u nas w hurtowni.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No dobra, ale skąd podział DPF - 5w30, brak DPF - 5w40? Każdy 5w30 nadaje się do silników z DPF? Każdy 5w40 nadaje sie np. do PD bez DPF?

Opublikowano

Mowa była konkretnie o Motul Specyfic.

Opublikowano

Muszą spełniac odpowiednie normy i ten podział nie jest jednoznaczny.

Opublikowano
Mowa była konkretnie o Motul Specyfic.
raczej specific :decayed:
Opublikowano

Wlasnie jestem po zmianie oliwy z motula 507.00 na dedykowanego castrola i powiem tak... Nigdy juz nie wleje motula bo tak mi klepal motor ze malo pompek nie wymienilem a obawialem sie ze moze walek powycierany a tu po zmianie niespodzianka o wiele przyjemniej i ciszej motor zaczol pracowac. Wczesniej lalem LM 507 i tez nie mialem problemow ale po przeczytaniu wielu dobrych opini na temat motula postanowilem go kupic i widze ze jak sie samemu czegos nie sprubuje to h... Bedzie sie o tym wiedzialo. Dodam ze motula kupile z bardzo pewnego zrodla a przebieg w moim aucie to 185k km

Opublikowano

Hmm... Będziesz widział z czasem.. W końcu nowa oliwa zawsze lepiej wyciszy niż ta już przepalona.

A tege Motula to miałeś dobrze dobranego?

Ja przykładowo miałem Castrol, zmieniłem na próbe na Motula i przy nim już teraz zostaje.

Opublikowano

Pozyjemy zebaczymy jak bedzie. Tak motul spec. 507.00 wiec lepiej chyba nie mozna dobrac chyba mam jeszcze gdzies butelke po nim.

---------- Post dopisany at 07:37 ---------- Poprzedni post napisany at 07:35 ----------

A tak btw myslalem ze syntetyki nie traca swoich wlasciwosci tymbardziej ze staram sie zmieniac oliwe co 8k km

Opublikowano

W Twoim przypadku jeżeli nie masz DPF-a to norma 507.00 jest zbędna, a typowy olej do pompowtrysków ma normę 505.01. Zmieniając teraz na tego castrola nie zrobiłeś raczej niczego dobrego dla silnika, trzeba było wrócić do LM skoro na nim było dobrze.

Opublikowano

Nie moglem nigdzie w okolicy kupic LM. Niby dlaczego nic dobrego nie zrobilem zmieniajac na castrola? Moglbys napisac dlaczego? Bo tez ma norme 507.00 jak powyzszy motul i LM wiec mimo ze nie mam dpfu miescie sie on w zaleceniach audi ag. Zreszta tak jest tez podane na pierwszej stronie tego watku

---------- Post dopisany at 07:59 ---------- Poprzedni post napisany at 07:56 ----------

Dla jasnosci dodam ze nigdy nie dodawalem zadnych dodatkow/uszlachetniaczy/ceramizerow itp di oleju bo poprostu w takie wynalazki nie wierze

Opublikowano

Jeżeli to Castrol rozlewany w Polsce to nie chciał bym go nawet za darmo, a co do normy 507 to są to oleje przeznaczone do silników z DPF-em i w pierwszej kolejności chronią DPF-a, a skoro go nie masz w aucie to po co Ci olej typowo pod niego zrobiony, lepiej zalać dobry olej przeznaczony do pompowtrysków( bo te akurat w aucie posiadasz) z normą 505.01

Poczytaj trochę ten wątek (parenaście stron od końca wystarczy) a dowiesz się dlaczego oleje do DPF-a słabiej chronią silnik i jakie oleje warto lać i dlaczego.

Opublikowano

Mieszkam w irl wiec nie ma mowy o podrobach bo wszystko idzie z uk albo prosto z de. Oczywiscie postaram sie doczytac co mi umknelo na temat oliw do pdf. Nie zmienia to jednak faktu ze na tle castrola i LM motul wypadl najslabiej chodzi mi tu o te jedna konkretna norme. Napisales ze lepiej bylo zostac przy LM z ta sama norma a castrol to juz niedobry pomysl. Czy chodzi Ci o to ze jest rozlewany w pl?

Opublikowano

Jeżeli nie masz DPF'a to Motul Specific 5W40 z normami 505.502.505.01 dla pompowtryskiwaczy

"W związku że dla DPF szkodliwe są zwiazki znajdujące się w dodatkach antyzuzyciowych ich ilosc w tych olejach została ograniczona w olejach z normą 504-507 (np.Motul Specific 5W30)... kosztem silnika..."

Więc wcale dobrze nie zrobiłeś lejąc mu ..uj wie jaki olej z najwyżej półki.

Dlatego też pytałem się na samym początku czy prawidłowo dobrałeś Motula do swojego klekota :wink:

Opublikowano
Napisales ze lepiej bylo zostac przy LM z ta sama norma a castrol to juz niedobry pomysl

Chodziło mi o markę a nie o normę, LM ma bardzo dobre oleje i powinienieś lać taki z normą 505.01

Opublikowano

Ok dzieki za odpowiedzi wiec nastepny kupie taki jak napisaliscie wyzej. Powiedzcie jeszcze czy w takim ukladzie pierwszy post tego watku nie powinien byc zmieniony bo szczerze mowiac ja sie nim sugerowalem i dlatego tez kupilem 507

Opublikowano

Wszystko zależy.... Niektórzy wycinają DPF'y.

Ty raczej na bank nie masz filtra cząstek stałych (DPF'a)

Nie te roczniki... rozumiesz...:wink: Od kiedy to 1.9TDI miało DPF'y :decayed:

Na następny raz spróbuj sobie tego Motula (no chyba że wrócisz do LM) :

Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5L OIL-LAND

Opublikowano

Sluchaj wiem co to jest dpf jak dziala i wiem ze go u mnie nie ma zreszta w zadnej b6. Chodzi mi o to ze w pierwszym poscie jest napisane ze do silnikow PD mozna stosowac norme 507.00. Razumiesz?

Opublikowano

No bo faktycznie można lać tylko po co skoro można zalać lepszy konkretnie zrobiony do pompowtrysków.

W DE jeździ bardzo dużo B6 dpospsażonych w DPF ze względu na opłaty, ekologie itd.

Opublikowano

Ok dzieki za odpowiedzi. Teraz czaje. Jednak moja opinia co do w/w motula jest badzo negatywna i napewno wiecej nie kupie oleju tej firmy. Pozdr

Opublikowano
Sluchaj wiem co to jest dpf jak dziala i wiem ze go u mnie nie ma zreszta w zadnej b6. Chodzi mi o to ze w pierwszym poscie jest napisane ze do silnikow PD mozna stosowac norme 507.00. Razumiesz?

Czysto teoretycznie norma 507 jest najwyższa i rzeczywiście można ( poza 2 wyjątkami) zastąpić nią każdą poprzednią normę.

Chodzi o to że jak można to nie ma co lać oleju z tą normą. Choćby dlatego że oleje z normą 507 są droższe:D Po co przepłacać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...