Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Lata tu ktos na Max Live 5w40 valvo ?

z magnatecka 10w na durablend 5w40 dalej syn power 5w a teraz ???? jak ktos mial do czynienia z Max live to prosze sie wypowiedziec

Pozdro ziomki

:hi:

---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 12:09 ----------

uuuu jakie tu cichooo :blowup:

Jaki jest cel w tych Twoich wymianach, chcesz zaliczać marki i gatunki olejów jak młody tulipan panienki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie poprostu tak sobie sprawdzic czym sie roznia poprostu kazdy pisze ten to taki a ten taki a ja tam nie widze roznicy w glosnosci silnika a moj jak na rechota jest cichy ale chce zobaczyc ktorego mniej wezmie choc od wymiany do wymiany max 350ml dolalem na synpower a na durablend 200ml (max12K)

Teraz wymiana to cos nowego :grin: a co nie mozna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na synpower w afn nie ubywało go wcale,ale silnik a silnik, wiec co ci z opini,na kazdym silniku inaczej bedzie,

---------- Post dopisany at 23:26 ---------- Poprzedni post napisany at 23:16 ----------

Ma ktoś dane charakterystyczne tych filtrów olejowych ?

Który będzie lepiej filtrował i się nie rozpuści przez 15kkm użytkowania oliwy :wink:

Filtr oleju Mann HU 726/2x- 19 zł Made in Geramny

Filtr oleju Knecht OX 143D - 26 zł Made in Austria

nie słyszałem o rozpuszczniu sie filtrów:eusathink:,sam uzywałem nie raz np. filtron przez 15tkm i nic złego powiedziec nie moge,duzo gorsze sa czesto niby te orginalne ze znaczkiem:audi:prosto z Pekinu,ostatnio rozpołowiłem filtr orginalny od paliwa, to tragedia co tam było,kawałek gównianej sam nie wiem czego,bo nawet bibułka to to nie była,kawałek papieru do podcierania dupska,a pokrywa filtra od wewnetrznej strony pokryta była miescowo rdzą a bynajmniej cos na jej wzór,jakas reakcja zaszła, to z jaka jakoscią był on zrobiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj silnik oceniam na dobry a dolewka na 12 k 2-3 sety od max do min to chyba nic raczej norma w takim starym silniku a ja gotez na trasie nie oszczedzam turbo dbam a jakże .

Ok pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś dane charakterystyczne tych filtrów olejowych ?

Który będzie lepiej filtrował i się nie rozpuści przez 15kkm użytkowania oliwy :wink:

Filtr oleju Mann HU 726/2x- 19 zł Made in Geramny

Filtr oleju Knecht OX 143D - 26 zł Made in Austria

Ja zawsze używam filtrów Mann i nie narzekam. Ten pierwszy Mann używam w swoim AHF i wyciągnąłem go teraz po 16 tys km i się nie rozpuścił. Teraz kupiłem taki sam za 16zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł by ktoś wyjaśnić? Chodzi mi o to, że Castrol określany jako LOW-SAPS, ma więcej popiołów niż inne podane oleje MID-SAPS.

Skoro oleje Motul, Liqui Moly są olejami MID-SAPS, to dlaczego są dopuszczalne do stosowania w silnikach z DPF?

I oto jest pytanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba troszkę pomyliłeś znaczenia...

Wyróżniamy oliwy :

Full Saps - pompy wtryskowe i wtryskiwacze

Mid Saps - pompowtryskiwacze

Low Saps - Filtry DPF, układy CR itp. itd.

Przykładowo...

Motul X-Cess 5W40 jest oliwą typu Full Saps, Motul Specific 5W40 Mid Saps, a Motul Specific 5W30 Low Saps.

Najwięcej "popiołów" ma olej typu Full Saps, uboższy jest już Mid Saps, a ubogi jest Low Saps :wink:

W skrócie chodzi o to, że wyżej wymienione "popioły" i inne "zanieczyszczenia" pomagają w ochronie silnika lecz przez coraz to nowsze układy musi być ich mniej (chociażby dla tego żeby nie zapchać filtra DPF).

Dlatego też prawdziwi smakosze wycinają filtry DPF ze swoich Audików żeby przejść na "niższą" oliwę

Na tym wykresie w piękny sposób widać że ochrona silnika nie idzie w parze z "oliwami uboższymi w popiołu :decayed: i inne życiodajne związki"

http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf

:drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dorzucę dane Millers'a, bo jest bardzo ciekawą propozycją w dobrej cenie. Bańka 5l ok. 180zł.

Typical Characteristics

SAE Viscosity 5w30

Specific Gravity (at 15°C) 0.849

Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 12.1

Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 72.1

Viscosity Index 165

Pour Point (°C) -39

Flash Point (°C) >200

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Millersie nie siedzę więc i nie doradzę...

Ale Millers chyba się popsuł po ostatnim wydaniu nowej palety produktów...

Zaproponowałem go ostatnio znajomemu z Anglii to mnie wyśmiał że takiej taniochy nie będzie lał do swojego Audi S-Line :grin:

Millers jest Made in UK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł by ktoś wyjaśnić? Chodzi mi o to, że Castrol określany jako LOW-SAPS, ma więcej popiołów niż inne podane oleje MID-SAPS.

Skoro oleje Motul, Liqui Moly są olejami MID-SAPS, to dlaczego są dopuszczalne do stosowania w silnikach z DPF?

I oto jest pytanie...

Który Castrol Low Saps ma więcej popiołów niż inne Mid Saps ? Low saps popioły ~ 0.6 , Mid Saps popioły ~ 0.8.

A dlaczego Mid Saps ma nie być stosowane do aut z DPF-em, skoro producent takie dopuszcza i z DPF-em nic złego się nie dzieje . BMW , Mercedes takie oleje na pewno dopuszczają. Ja do wszystkich moich aut łącznie z Audi zalewam olej z popiołami na poziomie 1.0 i też nic z DPF-ami się nie dzieje, dlatego już dawno temu zrozumiałem ,żeby nie słuchać eko terrorystów tylko dbać bardziej o silnik a nie o ekologię. Wolę niech mi auto pali troszkę więcej niż stosować zgodnie z normami producenta jakieś oleje lekkobieżne pozbawione pakietów ochronnych skierowane głównie aby spełnić określoną normę emisji spalin. Większość awarii ,usterek zapchania filtra DPF jest spowodowana nie złą normą dobranego oleju, lecz kiepskiej jakości ON, lub awariami układu wtryskowego ,lub czujników różnicy ciśnień...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba troszkę pomyliłeś znaczenia...

Wyróżniamy oliwy :

Full Saps - pompy wtryskowe i wtryskiwacze

Mid Saps - pompowtryskiwacze

Low Saps - Filtry DPF, układy CR itp. itd.

Przykładowo...

Motul X-Cess 5W40 jest oliwą typu Full Saps, Motul Specific 5W40 Mid Saps, a Motul Specific 5W30 Low Saps.

Full Saps - pompy wtryskowe i wtryskiwacze

Mid Saps - pompowtryskiwacze - Bzdura

Low Saps - Filtry DPF, układy CR itp. itd. - Bzdura

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo... że są odstępstwa...

Wyżej podany Castrol jest Mid Saps ma normy dla pompowtrysków, DPF i jeszcze kilku innych rzeczy

Dla mnie olej który ma normy do wszystkiego tak na prawe ma do niczego, dla mnie to śmiech na sali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł by ktoś wyjaśnić? Chodzi mi o to, że Castrol określany jako LOW-SAPS, ma więcej popiołów niż inne podane oleje MID-SAPS.

Skoro oleje Motul, Liqui Moly są olejami MID-SAPS, to dlaczego są dopuszczalne do stosowania w silnikach z DPF?

I oto jest pytanie...

Który Castrol Low Saps ma więcej popiołów niż inne Mid Saps ? Low saps popioły ~ 0.6 , Mid Saps popioły ~ 0.8.

A dlaczego Mid Saps ma nie być stosowane do aut z DPF-em, skoro producent takie dopuszcza i z DPF-em nic złego się nie dzieje . BMW , Mercedes takie oleje na pewno dopuszczają. Ja do wszystkich moich aut łącznie z Audi zalewam olej z popiołami na poziomie 1.0 i też nic z DPF-ami się nie dzieje, dlatego już dawno temu zrozumiałem ,żeby nie słuchać eko terrorystów tylko dbać bardziej o silnik a nie o ekologię. Wolę niech mi auto pali troszkę więcej niż stosować zgodnie z normami producenta jakieś oleje lekkobieżne pozbawione pakietów ochronnych skierowane głównie aby spełnić określoną normę emisji spalin. Większość awarii ,usterek zapchania filtra DPF jest spowodowana nie złą normą dobranego oleju, lecz kiepskiej jakości ON, lub awariami układu wtryskowego ,lub czujników różnicy ciśnień...

kolega skrab cos pojecia pomylił

a gdzie kolega to wyczytał ze castrol ma wiecej popiołu niz inne? ale jesli nawet ma a castrol nazywa jej low saps to w takim razie wprowadza kilentów w błond, lowa sapsy maja miec mniej niz mid sapsy- oleje ze średnią zawartością popiołów siarczanych, fosforu i siarki (mid SAPS) , oleje niskopopiołowe (low SAPS) . pierwsze primo : tak na marginesie to zaden olej nie ma popiołów tylko powstaja one dopiero po spaleniu tegoż oleju, drugie primo ; jednym konstrukcjom filtrów wystarczy olej mid saps innym potrzebny jest low saPS 3primo; zapominamy ze oleje c1,c2,c3,c4 tez maja hths a kazde silniki maja swoje zapotzrebowanie na dany hths i idacy z nim w parze parametr saps, wiec i norm mamy kilka co do oliw z danym saps. a jeszce inne primo to zmieniajace sie wytyczne co do norm ekologii

---------- Post dopisany at 00:37 ---------- Poprzedni post napisany at 00:34 ----------

Klasyfikacja ACEA dla kategorii silników wyposażonych w system wtórnej obróbki spalin – „C”:

C1 – oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS wiekszej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV

C2 – oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV

C3 – oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV

C4 – oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV.

Jak widać oleje z grupy „C” dzielą się nie tylko według obniżonej zawartości SAPS (mid lub low) ale także lepkością w temperaturze 150 stopni (HTHS). Niski HTHS ma za zadanie obniżenie zużycia paliwa natomiast wysoki zwiększenie ochrony silnika.

---------- Post dopisany at 00:38 ---------- Poprzedni post napisany at 00:37 ----------

ale to juz wiekszosc z nas wie:wink:

---------- Post dopisany at 00:48 ---------- Poprzedni post napisany at 00:38 ----------

Wiadomo... że są odstępstwa...

Wyżej podany Castrol jest Mid Saps ma normy dla pompowtrysków, DPF i jeszcze kilku innych rzeczy

Dla mnie olej który ma normy do wszystkiego tak na prawe ma do niczego, dla mnie to śmiech na sali...

wydzielenie oleju dla kazdego silnika w kazdej marce tez kosztuje, widocznie dany olej nadaje sie i tu i tu do wielu konstrukcji,jak by tak nie było to silnik na momence by sie zatarły,a tak nie jest,przeciez co olejarze celowo by nas oszukiwali, inna sprawa ze czesto dany silnik jest montowany w innych markach wiec i konstrukcyjnie sie nie rózni ,to i dany olej ma dane aprobaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale wszystkie polecane oleje są olejami MID-SAPS. Millers, Liqui Moly, Motul X-clean... Właśnie moje pytanie było w jaki sposób jest możliwe, że olej Castrol określany jako LOW-SAPS ma więcej popiołów niż olej MID-SAPS Motula? Nie pomyliłem nigdzie określeń, rozumiem co oznacza LOW, MID czy FULL SAPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale wszystkie polecane oleje są olejami MID-SAPS. Millers, Liqui Moly, Motul X-clean... Właśnie moje pytanie było w jaki sposób jest możliwe, że olej Castrol określany jako LOW-SAPS ma więcej popiołów niż olej MID-SAPS Motula? Nie pomyliłem nigdzie określeń, rozumiem co oznacza LOW, MID czy FULL SAPS.

skrab o jaki olej Low Saps Castrola chodzi i jaką on ma zawartość popiołów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie. na jakiej podstawie stwierdzasz skrab ze olej castrola ma wiecej popiołów:eusathink:,bo jesli jest to low saps to chyba z gwaiazd bez powodów to sie nie wykluło. czy poprostu stwierdzasz to na podsatwie ze ktos poleca olej mid saps ajest jeszcze jakis innyc lowa saps a jego nikt nie poleca i na tej podstawie snujesz teorie ze on ma wiecej popiołu bo nikt go nie poleca a jest low sapsem. bo juz sam nie wiem o co kaman, a wczesniej na darmo pisałem o takich olejach,a moze jednak my czegos nie rozumiemy:dontknow:

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 10:38 ----------

to tak na poboczu dla zobrazowania

c1c2c3c4.jpg

wg. ACEA 2008(wszystko poprawione)

---------- Post dopisany at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany at 11:43 ----------

ACEA_2007.jpg

wg.ACEA 2007(poprawione C3 i C4)

---------- Post dopisany at 11:58 ---------- Poprzedni post napisany at 11:56 ----------

ACEA_2004.jpg

wg.ACEA 2004(w tym czasie nie było jeszcze C4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...