tomasz102 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Zamiast AVF przeczytałem AFN. Racja nie spełnia normy.
baszmak7 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 (edytowane) Nie mijam się z prawda tylko odnosze się do znakomitej większości aut i przeciętnych użytkowników a nie pasjonatów aut powykrevanych ponad normę, których jest mniejszość. W odniesieniu do tych pierwszych mam racje. Ktoś kto tuninguje motor jest bardziej niż świadomym użytkownikiem i nie podchodzi pod grupę o której mowie. Wykrecony motor nie podchodzi pod specyfikacje producenta wiec wymagania co do oleju tez nie.to w takim razie wykręcone 1.9tdi pod którą grupe specyfikacji podlega?Producent nie przewiduje takich sytuacji wiec oczywistym jest, ze nie wskazuje na normy dla oleju dla auta z podniesioną mocą w stosunku do specyfikacji fabrycznej. Twoja wiec broszka co wlejesz- w tym momencie to ty odpowiadasz za prawidłowy dobor oleju. A odpowiadając wprost na twoje pytanie - 1.9 TDI po chipie wpada w kategorię inną niż podał producent silnika. Tyle albo aż tyle. po samym chipie "wpada" w i inną specyfikacje oł noł,to ciekawe co piszesz bo mamy np:AWX seryjnie 130Ps po sofcie okolice 170Ps czyli tyle samo co 2.0tdi BRD w serii i norma dla BRD to 505.01 czyli t sama co dla silnika 1.9tdi,rozumiesz już chyba zatem że wypisujesz wierutne bzdury,miłego dnia 1.9 tdi do driftu na pewno nie jest stworzony, ale dla silników pracujących w drifcie, gdzie norma producenta jest 5W40, a silnik jest pomodzony i mocno obciążony leje się do niego olej 10W60 ze względu na wysoką temperaturę roboczą. W 1.9 tdi można się pokusić o 5W50 w przypadku już dużo wyższych mocy, albo zrobić dodatkową chłodnice oleju. Prawda jest jest taka, że kiedy jest ponad 30 stopni na dworze wtedy lepiej będzie spisywał się olej 5W50, jednak ile mamy tych dni w roku ? Zdecydowanie za mało. nooo 1.9tdi nie jest do driftu słuszna uwaga bo z reguły napęda przednią oś lub sporadycznie 4 czyli Q chociaż tym ostatnim nawet mozna,oliwa 5w50 czy 10w60 nie nadaje sie do PD i poleci wałek rozrządu baaaardzo szybko także sory nie doradzaj innym takich rozwiązań Edytowane 6 Października 2014 przez baszmak7
tomasz102 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 (edytowane) Mam znajomego co jeździ już 150 000 AVF'em na oliwie 5W50 i jak na razie nic się nie dzieje. Sam chip dla 1.9tdi nie jest powodem do kombinowania z oliwą. Co innego gdy ktoś osiąga z silnika 2x większą moc niż producent przewidział. Wtedy najlepiej myśleć nad dodatkową chłodnicą oleju. Olej 5W50 też można wtedy rozważać. Prawda jest taka, że obojętnie czy wlejesz 5W30 5W40 czy 5W50 to tak pojedziesz. "wymieniacze oleju" leją castrola 10W40 do dużo nowszych samochód i one jakoś jeżdżą, więc bardzo szybko niczego nie uszkodzisz no chyba, że wlejesz 15W40 w środek zimy. Każdy wie, że takie działanie na wpływ na żywotność silnika. Oczywiście nie popieram takiego działania i w przypadku seryjnych albo tylko chipowanych samochodów najlepiej lać to co producent zaleca. Bardziej poleciłbym skrócić czas wymiany. Osobiście nie przekraczam 10 000 km, a najlepiej powinno się co 8 000-10 000 km. Edytowane 6 Października 2014 przez tomasz102
keepper45 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Panowie, tutaj mam artykuł testujący oleje silnikowehttp://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
POWER-KRIS Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Zrobiłeś przykrość Motulowcom. [emoji12] Szkoda że nima LM.
baszmak7 Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Zrobiłeś przykrość Motulowcom. [emoji12] Szkoda że nima LM. +5
keepper45 Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Tak się zastanawiam skąd się wzieła taka popularność Motula akurat na forach internetowych... Jak się tu wypowiadam że motul narobił mi troche szkód w silniku to od razu głupka ze mnie robią... Zamawiam teraz Royal Purple albo Perite i bede testował.
jihaad Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Te dwie firmy były sponsorami "testu" razem z firmą Ford oraz firmą Mastercard. Niektórzy zapomnieli, że samochód służy do jeżdżenia, a nie testowania olejów. Wysłane batonikiem Kitkat
Dev Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Tutaj nie chodzi o to ze zrobil to Motul, tylko trafilo akurat na ten olej gdy silnik zdechł. Tez miałem kilka takich przypadków.
POWER-KRIS Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 A niektórzy zapomnieli że Polak potrafi i zamiast ropy jest mazut a zamiast oleju Kujawski. I niestety trzeba czytać i wybierać mniejsze zło.
marekg Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) panie baszmak7W sumie to powinienem za ostatnią odpowiedź podziekować. Wskazując, ze brd wymagajacy 505.01jest tym samym co wykrecony awx i dlatego też aplikuje się 505.01 potwierdził pan w końcu moja tezę z poczatku rozmowy o tym, że zalecenie producenta jest wystarczające aby dobrać olej bez specjalnego wnikania w stopień wysilenia jednostki ponad seryjne parametry, dla których producent podał zalecenia. Sam doszedł pan do tej konkluzji za co dziękuje uprzejmie. Cieszę sie , ze jesteśmy w końcu zgodni. Edytowane 9 Października 2014 przez marekg
baszmak7 Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 panie Marek otóż nie do końca... "A odpowiadając wprost na twoje pytanie - 1.9 TDI po chipie wpada w kategorię inną niż podał producent silnika. Tyle albo aż tyle."
marekg Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) A co przewiduje producent dla AWX po czipie? bo chyba tu się nie rozumiemy Moja teza brzmiała "Dlatego podtrzymuję tezę, ze stosując oleje różnych producentów ale w ramach norm przewidzianych dla danego silnika naprawdę nie ma sensu dzielenie włosa na dwoje i wsłuchiwanie się w każdy szmer silnika. A juz na pewno nie ma sensu szukanie oleju number one hiper super full syntetyk bo to żadne sportowe czy wyczynowe auto taki TDI pd. Większość olejów jest wystarczająco dobra zeby spac spokojnie." W odpowiedzi na to zasugerował pan, że to nieprawda bo są silniki wysilone (chip), dla których jakość oleju ma znacznie większe znaczenie niż w serii. Stąd wynika moja odpowiedź, że "Producent nie przewiduje takich sytuacji wiec oczywistym jest, ze nie wskazuje na normy dla oleju dla auta z podniesioną mocą w stosunku do specyfikacji fabrycznej. Twoja wiec broszka co wlejesz- w tym momencie to ty odpowiadasz za prawidłowy dobor oleju. A odpowiadając wprost na twoje pytanie - 1.9 TDI po chipie wpada w kategorię inną niż podał producent silnika. Tyle albo aż tyle." Bo jeśli nie znamy zaleceń producenta dla takiego silnika to należy przyjąć, że mogą to być inne niż te dla serii. NApisałem inna w znaczeniu, że nie można ad hoc założyć iż taka sama. Teraz zarzuca mi Pan, że to jednak nieprawda i skoro brd ma zwykłą 505,01 to i wysilony awx ma taką i nie ma różnic w stosunku do serii. No to proszę uprzejmie mi wyjaśnić pańskie stanowisko w tej kwestii - silniki po czipie wymagają lepszego oleju (proszę o wskazanie materiału źródłowego, najlepiej specyfikacji producenta silnika) tudzież silniki po czipie nie wymagają niczego więcej niż norma dla serii. Bo te dwa sprzeczne stanowiska wynikają z pańskich wcześniejszych wypowiedzi. Edytowane 10 Października 2014 przez marekg
keepper45 Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 Te dwie firmy były sponsorami "testu" razem z firmą Ford oraz firmą Mastercard. Niektórzy zapomnieli, że samochód służy do jeżdżenia, a nie testowania olejów. Wysłane batonikiem Kitkat Ty mi mow ze samochód służy do jeżdzenia a nie testowania oleju... Te dwie firmy były sponsorami "testu" razem z firmą Ford oraz firmą Mastercard. Niektórzy zapomnieli, że samochód służy do jeżdżenia, a nie testowania olejów. Wysłane batonikiem Kitkat gdzie był ten test? daj jakieś zródło do tych informacji.
baszmak7 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 A co przewiduje producent dla AWX po czipie? bo chyba tu się nie rozumiemy Moja teza brzmiała "Dlatego podtrzymuję tezę, ze stosując oleje różnych producentów ale w ramach norm przewidzianych dla danego silnika naprawdę nie ma sensu dzielenie włosa na dwoje i wsłuchiwanie się w każdy szmer silnika. A juz na pewno nie ma sensu szukanie oleju number one hiper super full syntetyk bo to żadne sportowe czy wyczynowe auto taki TDI pd. Większość olejów jest wystarczająco dobra zeby spac spokojnie." W odpowiedzi na to zasugerował pan, że to nieprawda bo są silniki wysilone (chip), dla których jakość oleju ma znacznie większe znaczenie niż w serii. Stąd wynika moja odpowiedź, że "Producent nie przewiduje takich sytuacji wiec oczywistym jest, ze nie wskazuje na normy dla oleju dla auta z podniesioną mocą w stosunku do specyfikacji fabrycznej. Twoja wiec broszka co wlejesz- w tym momencie to ty odpowiadasz za prawidłowy dobor oleju. A odpowiadając wprost na twoje pytanie - 1.9 TDI po chipie wpada w kategorię inną niż podał producent silnika. Tyle albo aż tyle." Bo jeśli nie znamy zaleceń producenta dla takiego silnika to należy przyjąć, że mogą to być inne niż te dla serii. NApisałem inna w znaczeniu, że nie można ad hoc założyć iż taka sama. Teraz zarzuca mi Pan, że to jednak nieprawda i skoro brd ma zwykłą 505,01 to i wysilony awx ma taką i nie ma różnic w stosunku do serii. No to proszę uprzejmie mi wyjaśnić pańskie stanowisko w tej kwestii - silniki po czipie wymagają lepszego oleju (proszę o wskazanie materiału źródłowego, najlepiej specyfikacji producenta silnika) tudzież silniki po czipie nie wymagają niczego więcej niż norma dla serii. Bo te dwa sprzeczne stanowiska wynikają z pańskich wcześniejszych wypowiedzi. wyjasnie to panu najprościej bo widze że sprawa sie komplikuje,1.9tdi po chipie czy po dwóch ma posiadać cały czas norme 505.01 i nie "wpada" i nie wypada w żadna inną kategorie ponieważ ta norma jest dostępna tylko w klasach 0W30 5W30 i 5W40.
Dev Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Ktory olej 0W30 ma norme 505.01 ???
cabanmat Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Koledze chyba chodziło o 0W40
baszmak7 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 0w30 ma norme 506.01 np gówniany Motul czyli do PD z wydłużonymi interwałami wymiany Koledze chyba chodziło o 0W40 a który olej 0W40 ma norme 505.01 bo to już jest ciekawostka...
Carlos* Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 cabanmat, dnia 15 Paź 2014 - 10:14, napisał:Koledze chyba chodziło o 0W40a który olej 0W40 ma norme 505.01 bo to już jest ciekawostka... Aktualnie raczej nikt nie produkuje oleju w takiej lepkości z dopuszczeniami 505.01 bo jaka by była jego sprzedaż , raczej znikoma. Olej 505.01 to ma być tani olej "dla ludu" a kto byłby skłonny zapłacić o 50% więcej za bardzo dobry syntetyk w lepkośći 0W40. Oczywiście ta lepkość jest oficjalnie dopuszczona dla tej normy.
cabanmat Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Kolego baszmak7... Nie pisz bzdór, że Motul jest gówniany bo obrażasz połowę forum...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się