adadur Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 A ja przeszedłem z castrola 15w40 na mobila 10W40 (z płukaniem silnika) i nic złego się nie stało. A nasłuchałem się że nagar pozatyka mi kanaliki, że się silnik rozszczelni, że się popsuje, że zaczne zostawiać za sobą strużkę oleju, i takie tam podobne. I to od fachowców!!!! Jeden sprzedawca utwierdzał mnie nawet w przekonaniu że olej castrol uzależnia silnik od siebie i jak wleję olej innej firmy to silnik padnie Ale zrobiłem to co powinienem zrobić i nie żałuję. Przejechałem 1000 km i zero ubytków oleju, łatwiejszy rozruch, i silnik nie jest taki głośny przy starcie. I to wszystko dzięki :a4fan:klub dzięki ps. Za jakieś 10tys. przechodzę na 5w40 mobil 1 Wkońcu ktoś normalny
Musashi Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 hmm. jeżdze na castrolu edge 5w30 poczytałem troche jeszcze raz o olejach. poprzegladalem rozne strony castrola tzn z roznych krajow. i co ciekawe na polskich castrol sie chwali ze edge jest olejem w pełni syntetycznym, na tym sie opierałem. natomiast na stronach anglojezycznych innych krajów nie ma o tym mowy ani słowa, na niemieckiej również natomiast przy oleju edge 5W40 jest zaznaczone ze jest to olej HC. Moze cos przeoczyłem? Jeżeli nie to jest to ciekawa polityka firmy.... Polakowi można wszystko wcisnąc? Zbliża się wymiana i zaczynam się w związku z tym zastanawiac nad Motul Specific (506.01 lub 507.00) lub Mobil ESP Formula 5W30.
pre_pl Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 a dlaczego akurat 506.01 czy 507 ?? Lepiej zrobisz jak przestaniesz korzystać z LongLife'a (takie jest moje zdanie) Masz DPFa w aucie ? (norma 507.00)
Irek41 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 hmm...wszyscy zachwycaja sie Mobilem Castrolem Motulem itd.mowie o syntetykach i polsyntetykach,ostatnio przegladalem specyfikacje i wlasciwosci olejow znajdujacych sie na polskim rynku,doszedlem do wniosku ze tak naprawde to wszystkie polsyntetyczne czy syntetyczne maja parametry bardzo podobne a niewielka roznica w parametrach nie ma tak naprawde znaczenia.Ostatnio wyczailem olej pt.Carlube,cenowo znaczna roznica a w parametrach mala roznica jak przy mobilu,w polsce malo znany a na zachodzie ogolnie stosowany,wiec?mysle ze to mozna porownac do opon na polskim rynku,znane sa marki Continental,Michelin,Goodyer itd.ale malo kto zna opone Nokian,jest to finska opona i bardzo dobra sam na nich jezdzilem i jezdze,mysle ze wplyw na to ma reklama danego produktu.Najwazniejsze by parametry i specyfikacja sie zgadzala oraz normy dopuszczeniowe danej marki,a czym zalewamy tego nikt nie wie,wierzymy w to co nam podaje producent i sami decydujemy o wyborze,pomagaja nam w tym sprzedawcy bo oni maja w tym interes by sprzedac drozej bo maja wiecej z marży I tyle co o tym mysle
adadur Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Jeżeli autem ktoś śmiaga 40 tyś rocznie to czemu nie stosować serwisów LL - abstrac**jąc od silników 2,5 TDI starszych niż 2003r. Innych przypadkach LL trzeba traktować jako zło dla naszych silniczków.[br]Dopisany: 03 Grudzień 2007, 12:21 _________________________________________________ hmm...wszyscy zachwycaja sie Mobilem Castrolem Motulem itd.mowie o syntetykach i polsyntetykach,ostatnio przegladalem specyfikacje i wlasciwosci olejow znajdujacych sie na polskim rynku,doszedlem do wniosku ze tak naprawde to wszystkie polsyntetyczne czy syntetyczne maja parametry bardzo podobne a niewielka roznica w parametrach nie ma tak naprawde znaczenia.[...] No nie dokońca tak. W specyfikacjach nie masz wszystkich danych (jest ograniczona do podstawowych) a część dodatków (uszlachetniających) jest poprostu tajemnicą firmy.
Musashi Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 od poczatku jezdził na LL. gdy kupiłem autko przy 117.000 zalalem edgem.przejechałem 10.000 km i czas na wymiane. a własnie ważne pytanie. uważacie że oleje LL są gorsze dla silnika czy ich wymiana co 30.000 km. jeżeli wymiana to i tak wymieniam co 10.000 - 15.000 km w zależności od rodzaju przebiegu dużo miasta cześciej co 10.000km; więcej tras co 15.000 km może się myle ale wydaje mi się że olej przeznaczony do dużych przebiegów będzie stwarzał lepsze warunki pracy silnika przy przbiegu 15.000 km niż przy takim samym przebiegu ten przeznaczony do wymiany co 15.000km??? dlaczego 507.00? spełnia ostrzejsze normy? pozatym jak sprawdza się w konfiguratorach motula czy mobila to ten jest zalecany. jeżeli jest chociaż minimalnie lepszy to przecież o 40 zł nie chodzi. dla mnie ważne żeby autko miało jak najlepszą oliwke
Irek41 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 zgadzam sie ze czesc jest tajemnica firmy,sadzac po danych oficjalnych wszystkie z danego asortymenu sa podobne,to samo mozna powiedziec o mniej znanych olejach,dlatego mowie ze tak naprawde niewiemy co lejemy,to co leja do aut wyscigowych tego my nie kupimy to sa dopiero tajemnice!
verus Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Pierwotnie mój AVF jeździł na syntetyku 0W-30 Valvoline ( do 110tys km ) Ja zalałem do już dwa razy Mobil Synt S Special V 5W-40, który jest półsyntetykiem. Czy bezkarnie mogę zalać ponownie silnik syntetykiem ?
pre_pl Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 ja tam się nie szczypie i wszystko zalewam syntetykiem Na Twoim miejscu verus jak najszybciej wlałbym syntetyka
endriuu Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Ja zalałem do już dwa razy Mobil Synt S Special V 5W-40, który jest półsyntetykiem Dlaczego w takim razie na stronie Mobila figuruje w kategorii "syntetyczne"?
verus Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Kategoria to może jest ale olej nie. Też myślałem, że Synt S Special V 5W-40 to syntetyk. Mało tego wszędzie czytam, że to syntetyk ale to półsyntetyk.[br]Dopisany: 05 Grudzień 2007, 21:09 _________________________________________________ ja tam się nie szczypie i wszystko zalewam syntetykiem Na Twoim miejscu verus jak najszybciej wlałbym syntetyka co konkretnie polecasz ?
lexpar Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Murzyn!!! Posłuchałem Rogalottiego i przy wymianie oleju zalałem silniczk Motulem. Potwierdzam, że faktycznie ma trociny, bo ciszej pracuje. Musi mieć trociny :polew:
Musashi Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Ja zalałem do już dwa razy Mobil Synt S Special V 5W-40, który jest półsyntetykiem Dlaczego w takim razie na stronie Mobila figuruje w kategorii "syntetyczne"? w kategorii syntetyczne sa pełne syntetyki oraz oleje hydrocrackowane HC - czesto okreslane w opisach olejow jako syntetyczna technologia.wlasnie ten mobil synt s special 5w40 to przedstwauciel tego typu olejow. pelne syntetyki mobila to tylko grupa "mobil 1"
verus Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Sory, machnąłem się, miało inaczej być ___________________ Czyli trzymając się norm do PD i chcąc zalać tylko syntetyk z Mobila mogę zalać tylko 0W-30 long life bo tylko ten olej spełnia normę będąc jednocześnie syntetykiem. A MOTUL 505.01 5W40 VW Specific to syntetyk czy półsyntetyk ?
pre_pl Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Czyli trzymając się normy do PD 505.01 z Mobila mogę zalać tylko 0W-30 long life bo tylko ten olej spełnia normę będąc jednocześnie pełnym syntetykiem. A MOTUL 505.01 5W40 VW Specific to syntetyk czy półsyntetyk ? 505.01 to nie LL, więc coś tu nie gra... LL to 506.01 Poza tym chodzi o to, że ta norma jest tak na pograniczu właśnie syntetyczności. Mushasi to ładnie opisał powyżej.
verus Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Zatem jaki full syntetyk zalewać co 15 tys km do AVF ?
pre_pl Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Zatem jaki full syntetyk zalewać co 15 tys km do AVF ? hihihi... Masz zalewać tym, co producent zaleca. A jest zalecany olej specyfikacji 505.01 (jeśli nie stosujesz LL). Nie sugeruj się tym co jest napisane na butelce (czy półsyntetyk, czy full syntetyk). Tak może będzie łatwiej
verus Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Chodzi mi o to, że norma 505.01 to tylko półsyntetyki a ludzie piszą, że zalewać tylko synetykiem i tak jest najlepiej. Problem w tym, że nie stosując long life tak się zrobić nie da zachowując normę 505.01. Czyli większość leje co im pod ręką albo leją półsynetyk a wmawiają sobie, że to syntetyk. Przykład - legendarny już MOTUL 505.01 5W40 VW Specific - półsytnetyk. Dobrze myslę, czy pokrętnie ?
Gość Murzyn Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 pokretnie, bo motul 505.01 specyfic jest w wrrsji semi i full syntetycznej
verus Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Ale specyfic z normą 505.01 jest tylko półsyntetyczny. http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m1b14s113p1418 Na stronie motula też nie widzę syntetyka 505.01
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się