Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to nie dawno olej wymieniony i 1litr juz brakuję

 

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dajcie se siana z tym Motulem, 7-8 tyś km i już ciśnienia nie trzyma. Poczytajcie opinie ludzi którzy mają silniki z elementami bardziej wyczulonymi na jakość oleju. 

ktoś przy 1,8T robił testy i Motul też poległ.

Opublikowano

marcin mam kilka aut sluzbowych tdi i benzyn. niektóre maja po 500 tys nalotu. od poczatku na motulu. w zadnym nie byla wymieniana turbina. silniki czyste, sprezanie w jak najlepszym porzadku. olej wymieniany co 12-15 tys. to dla mnie nalepsza rekomendacja dla oleju.

 

Wysłano z prodiża

 

 

 

 

Opublikowano
12 godzin temu, marcin4x4 napisał:

Dajcie se siana z tym Motulem, 7-8 tyś km i już ciśnienia nie trzyma. Poczytajcie opinie ludzi którzy mają silniki z elementami bardziej wyczulonymi na jakość oleju. 

ktoś przy 1,8T robił testy i Motul też poległ.

Jak masz pół auta do wymiany to wlanie Motula Ci nie pomoże..

Opublikowano

toptec to nienajlepsza seria.

 

Wysłano z prodiża

 

 

 

 

Opublikowano
1 hour ago, endriuu said:

toptec to nienajlepsza seria.

 

Wysłano z prodiża

 

 

 

 

Ale myślisz, że lepszy niż Edge? Co ile wymiana:) 10kkm czy 15kkm? 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, k232 napisał:

Jak masz pół auta do wymiany to wlanie Motula Ci nie pomoże..

Nie każdy jeździ starym trupem do remontu.

22 godziny temu, endriuu napisał:

marcin mam kilka aut sluzbowych tdi i benzyn. niektóre maja po 500 tys nalotu. od poczatku na motulu. w zadnym nie byla wymieniana turbina. silniki czyste, sprezanie w jak najlepszym porzadku. olej wymieniany co 12-15 tys. to dla mnie nalepsza rekomendacja dla oleju.

Nie jeden to samo napisze o Castrolu, Mobilu i innych producentach. Na forum zdaje się na 1,8T były robione pomiary ciśnienia, ja również mierzyłem i Motul podobnie jak Castrol nawet się nie zbliżył do 10 tyś km, wielu userów nowszych silników na motulu zauważa gorszą pracę hydronapinaczy i hydropopychaczy, bolączki pokrywają się z testowanymi przebiegi i ustępują po wymianie oleju. Użytkownicy TSI (w tym ja) też mogą coś na ten temat powiedzieć, zwłaszcza jak ktoś robi krótkie trasy.

Jeśli auta robią trasy i faktycznie olej jest tak często wymieniany to chyba każdy przeznaczony do danego silnika da radę, tu odeślę do szkoleń Mobila, ładnie i prosto to tłumaczyli. Ponadto by określić stan i "zadowolenie z oleju" musisz zwalić czapkę i zobaczyć jak wygląda środek a tego zapewne nie robiłeś, to że dany silnik chodzi a nawet trzyma moc nie znaczy że wszystko jest git.

Nie twierdzę że to zły olej ale żaden z niego kozak, po prostu zwykły markowy olej i osobiście wolę jego niż np castrola, zwłaszcza że po zmianie formuły ceny spadły. Proponuję poczytać trochę zagranicznej prasy "tuningowej" od czasu do czasu testują oleje, niestety te naprawdę dobre są u nas niedostępne.

Po za tym nie macie aut od nowości... takie spiny olejowe nie mają żądnej podstawy logicznej.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
12 godzin temu, marcin4x4 napisał:

Nie każdy jeździ starym trupem do remontu.

Widocznie jeździsz skoro Ci nawet motul przeszkadza :D

Opublikowano (edytowane)

błyskotliwy jak woda w szalecie. Skończyłem gimnazjum, jak chcesz ze mną rozmawiać to merytorycznie.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
3 minuty temu, marcin4x4 napisał:

błyskotliwy jak woda w szalecie. Skończyłem gimnazjum, jak chcesz ze mną rozmawiać to merytorycznie.

Czytaj to co się do Ciebie pisze, przynajmniej się czegoś nauczysz.

Opublikowano

Co 8, to słaby olej, ale zawsze lepszy niż Castrol.

Opublikowano
1 hour ago, nitroo said:

Co 8, to słaby olej, ale zawsze lepszy niż Castrol.

A jaki byś polecał, cena nie gra roli, tak myśle żeby wymiany robić co 10kkm, większość na forum tak chyba praktykuje 

Opublikowano

Ja leję Valvoline SynPower MST.

Opublikowano

ja ze swojej strony również polecę SynPower, jak Ci nie szkoda kasy to możesz dodawać proteca nano engine lub podobny produkt.

interwał wymian jest uzależniony od trybu eksploracji, nie widzi mi się innych.

 

Opublikowano
27 minutes ago, marcin4x4 said:

ja ze swojej strony również polecę SynPower, jak Ci nie szkoda kasy to możesz dodawać proteca nano engine lub podobny produkt.

interwał wymian jest uzależniony od trybu eksploracji, nie widzi mi się innych.

 

Tryb eksploracji? Dokładnie chodzi Ci o coś w stylu LongLife? Że zależnie od stylu jazdy i warunków można przeciągać nawet do 30kkm? Ty tak robisz? Sprawdzę ten SynPower, dzięki 

Opublikowano
33 minutes ago, nitroo said:

Ja leję Valvoline SynPower MST.

Dzięki, prześwietle ?

Opublikowano (edytowane)

interwał możesz skrócić lub wydłużyć. Dla przykładu:

  1. Miasto, krótkie trasy, niedogrzewany silnik,  w skrajnych przypadkach nawet 5 tyś km
  2. Trasy, małe obciążania, duże przeloty spokojnie 15, nawet 20 tyś km. Osobiście 20 bym nigdy nie przekraczał.

Znam firmowe skody z nalotami 200-300 tyś km, jeżdżą na castrolu i olej wymieniają co 25-30 tyś km i "mają się dobrze", nawet DPF żyje. Niektórzy narzekają że po 22-25 tyś muszą robić lekkie dolewki. Auta robią ponad 100 tyś rocznie, głównie tranzyt, nie są katowane bo kierowcy mają rozliczane paliwo.

Ja mam kilka aut, w każdym wymieniam inaczej.

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...