maicke82 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 ... pytanie bylo jaki olej polsyntetyczny bylby najlepszym rozwiazaniem motul czy vavoline a o mineralnym wogole mowy nie bylo.Niektorzy potrafili odpowiedziec na to pytanie i wybor padl na motul 6100 za co im dziekuje, inni tylko sie madrza i robia podsmiech...ki...koniec tematu.pzdr
endriuu Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 ... pytanie bylo jaki olej polsyntetyczny bylby najlepszym rozwiazaniem motul czy vavoline a o mineralnym wogole mowy nie bylo.Niektorzy potrafili odpowiedziec na to pytanie i wybor padl na motul 6100 za co im dziekuje, inni tylko sie madrza i robia podsmiech...ki...koniec tematu.pzdr Macieju. NYNA ma racje. Poniosło go poniewaz w tym wątku wałkowane jest to samo na okrągło. Zalewasz teraz syntetykiem i nic sie nie rozszczelnia - to mit. a dla turbiny to kojący masaż. ...nie wydaje mi sie zeby niemiec serwisowal auto a z drugiej strony byl tak skapy i oszczedzal na oleju ktory wraz z dobrym paliwem ma najwieksze znaczenie na zywotnosc silnika.tym bardziej ze byl jedynym wlascicielem.Postaram sie dostac gdzies tego motula 6100 skoro najblizej mu do idealu full. uwierz mi ze mogł być skąpy. jak niemiec kupuje diesla to dlatego aby jezdzic i bić kilometry, a nie cieszyc sie autkiem i woskowac go przy kazdej okazji. mogl spokojnie zalewac półsynt w celach oszczednosci. Pozdr
maicke82 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 oki zwracam honor koledze NYNie i zastanowie sie jeszcze nad olejem ale na jaki bym sie nie zdecydowal semi czy full to czy robic plukanke silnika np srodkiem liqui moly przed zalaniem nowym olejem???pzdr
endriuu Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 oki zwracam honor koledze NYNie i zastanowie sie jeszcze nad olejem ale na jaki bym sie nie zdecydowal semi czy full to czy robic plukanke silnika np srodkiem liqui moly przed zalaniem nowym olejem???pzdr jak wiesz co było lane wczesniej - to nie musisz
kosa111 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Mam pytanko, ściągnełem dwa dni temu audi, chcę zrobić wymianę ale nie mam pojęcia co tam było wcześniej wlane ( zawieszka jest nieczytelna). Wcześniej miałem Mercedesa 190 2.0 D, i lałem w niego Valvoline Maxlive 10W40 półsyntetyk i świetnie się sprawdzał. Autko ma przebieg 318tyś. możecie coś poradzić?? Valvoline 5W-40 spełnia normę 505.00 dla silników AFN
endriuu Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 zrób płukankę środkiem Motul Engine Clean, a następnie zalej Motul 8100 X-Cess 5W-40.
rookie Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 W tej sytuacji śmiało bym wlał Valvoline'a 5W-40. Oczywiście, inni polecą ci Motula, bo są MOnotemaTULotyczni :oklaski:
kosa111 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Podziękował. Ten środek motula na pewno użyje ale chyba zaleje valvoline-m
marewel Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Teraz bedzie bez "bo ja mam i jest za***isty" MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 Gęstość w 15oC 0,855 Lepkość w 100oC 15,4mm2/s Lepkość w 40oC 99,2mm2/s Wskaźnik lepkości 165 Punkt zamarzania <-36oC TBN 9,5 mg KOH/g Z tych danych wynika ze parametry nie powalają na kolana,ilczba zasadowa TBN nie jest wcale za wysoka wskaźnik lepkości tez. Zauważyłem ze oleju LIQUI MOLY Top Tec 4100 mój silniczek na około 8tys wypił mi jakieś 3-4 setki,gdzie motula 2 setki lykną na 3tys. Na necie nie można doszukać sie dokładnych parametrów oleju Top Tec 4100 znalazłem tylko jakaś ogólna tabelkę. http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
midqard Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 marewel tu masz mala charakterystyke oleju LM topteca 4100 http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.getfile&file_id=0&product_id=57&f=p&product_sku=3701 i musze poszukac bo kiedys znajomy pokazywal mi zestawienie olei gdzie maniacy rozkladaja olej na czynniki pierwsze (po przejechaniu 1000km 5tys, itd. ) ------------------------------------------------------------------------------------- i oto wyniki dla LM -------------------------------------------------------------------------------------- Marewle?? a skąd ty wziąłeś te dane o motulu? :gwizdanie: http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-43.htm wg tej strony wychodzi tak: Klasa lepkości SAE J 300 5W-40 Gęstość w temp. 15oC ASTM D 1298 0.848 Lepkość w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s Lepkość w temp. 40oC ASTM D 445 84,9 mm2/s Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 167 Punkt płynięcia ASTM D 97 -36oC Temperatura zapłonu ASTM D 92 215oC TBN ASTM D 2896 7,4 mg KOH/g
Waldek1 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 ciekawy artykuł na temat olejów http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0
cougarr2 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 jaka oliwę zajac a4 AVB przebieg 250 tys. trudno powiedziec co było zalane wczesniej jaki olej polecacie?? jaka norma i jaka lepkość ??
endriuu Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 jaka oliwę zajac a4 AVB przebieg 250 tys. trudno powiedziec co było zalane wczesniej jaki olej polecacie?? jaka norma i jaka lepkość ?? sprawdz post na samej gorze- wszystkiego sie dowiesz
midqard Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 jaka oliwę zajac a4 AVB przebieg 250 tys. trudno powiedziec co było zalane wczesniej jaki olej polecacie?? jaka norma i jaka lepkość ?? Kolego cougarr2 a przeczytales watek od poacztku? Na samym poczatku Hugo napisal: do AVB norma 505.01 przy "normalnym" okresie miedzy przegladami. wybierz cos z producentow tj. mobil, lm, motul, panolin, valvoline --------------------------------------- endriuu mnie uprzedził :> --------------------------------------- pozdrawiam
Perezip Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam, Pol roku temu zakupiłem autko, bylo zalewane Mobilem 5w30 bodajże, jedak moj mechanik pow ze na ten przebieg 180 tys prawie nei opłaca mi sie zalewac full syntetyków, zgodziłem sie zalalem 10w40 mobila, co sie okazało pobiera mi troszke oleju ok 0.5 na 10 tys km czyli w sumie nie powinienem sie martwic. Moje pytanie, zalewac go juz tym mobilem czy przejsc spowrotem na syntetyk ten mobil 5w30 czy moge zalac motula? Czytalem wątek troche :gwizdanie: ale zdania są podzielone widze.
endriuu Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 przechodz na syntetyk. Oczywiscie Motul 8100 X-Cess
Perezip Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 przechodz na syntetyk. Oczywiscie Motul 8100 X-Cess Dzieki za słuszną radę Powiedzcie użyc Motula Engine Clean? przed zalaniem 8100? Czy nie będzie to konieczne?
Perezip Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Nie musisz Wszystko jasne :)Zalewam Motula :notworthy:
cougarr2 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 spoko 505.01 doczytałem sie tylko teraz wybrać 5w40 czy jakis inny?? sądzicie ze castrol sie nie nadaje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się