Lawas Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Witam dawno się nie odzywałem ale śledzę forum co jakiś czas. Opiszę krótko moją sytuację z autkiem. Jeżdżę A4 B5 AEB limuzyna rocznik 95 listopad przebieg ~210k km instalacja gazowa (parownik zavoli do 140KW wtryskiwacze magic jet Ostatnio zauważyłem że autko straciło trochę mocy Vmax ok 185 - 190 kmh (licznikowe) dawniej ok 230 (licznikowe również) . Autem jeżdżę od ponad 2 lat i od przebiegu 180k km. Zaznaczam, że przebieg oryginalny bo auto znam prawie od nowości. Silnik jest w ogólnie dobrej kondycji tzn nie zużywa oleju (1-1,5l na 13k km). Wydaje mi się że turbo coraz mniej pompuje wiem, że zużyty jest WG - dość mocno rozbity (rozklepany) i jest małe pęknięcie na odlewie części gorącej turbiny. Od kiedy kupiłem to auto miało ono już dosc kiepski dół , zaczynało dobrze ciągnąć od ok 4500 rpm. Teraz właściwie nie czuc jakiegos specjalnego kopa . Auto przyspiesza równo i umiarkowanie szybko :(Co prawda nie robiłem jeszcze pomiarów ciśnienia doładowania , ale domyślam się że niedługo przyjdzie czas na wymianę ( regenerację turbiny ). Przeglądając allegro znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/item1188205839_sp51_s4_s3_kkk_wawa_1_8t_2_7t_rs4_twin_turbo_wawa.html oraz http://allegro.pl/item1182853618_vw_audi_1_8t_k03_150_km_nowa_turbosprezarka.html Pomyślałem o założeniu któregoś z nich . Wiem że były już wątki nt sp51 ale nie znalazłem nic co by mnie przekonało w jedną lub drugą stronę. Oczywiście zostaje też regeneracja seryjnej turbiny penie będzie to najtańsza opcja. Zaznaczam , że nie zamierzam rzeźbić auta bardziej niż wymiana turbiny. Chciałbym aby auto legitymowało się conajmniej fabryczą mocą lub trochę więcej przedział 160-170 całkowicie mnie zadowala. Co zatem mi doradzacie . Może ktoś już coś takiego przerabiał Z góry dzięki za wszystkie rzeczowe podpowiedzi
Buba Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 nie mysl tylko sprawdz ile pompuje dmuchawka
kkrawat Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 A jeśli chcesz turbo po regeneracji to pomyśl o jakiejś sprawdzonej firmie chyba że chcesz przecierać szlaki (z tej firmy koło Leszna to raczej nikt nic nie zakładał ) - Karambol ma w ofercie turbiny - hybrydy K03/04 po regeneracji w dobrych cenach.
Lawas Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Regeneracja na pewno w sprawdzonej firmie jeśli chodzi o moja seryjna sprężarkę. W Bydgoszczy jest podobno dobra firma na turmo . Cartur sie nazywa. Prowadzimy warsztat i tam wysyłaliśmy juz kilka . Ale głównie diesle ( w sprinterze 312 pochodziła po regeneracji dłużej niż fabryczna tj ok 350k km - cały czas jeden właściciel) Ale bez OT !! A o karambolu czytalem juz dobre opinie na tym forum...[br]Dopisany: 20 Sierpień 2010, 11:23_________________________________________________Aha no i doczytalem się wczoraj , że SP51 to chyba niezbyt dobry pomysł...więc raczej seryjna lub K03/04
kkrawat Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Tak naprawde SP-51 nikt dłużej nie próbował..na SR był ktoś kto na tym jeździł i do normalnej jazdy podobno OK
szogun0 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 A ktoś pisał, że od Karambola rozlatują się.
Buba Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 A ktoś pisał, że od Karambola rozlatują się. wielka niewiadoma bo jedni pisza ze jezdza i wszystko spoko, innym sie rozleciala
kkrawat Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Wiadomo, że nowa najlepsza ale przy K04 to koszty x2 (Karambol a nowa) Fajnie jakby się kilka osób wypowiedziało nawet w nowym wątku ile, na jakiej i od kogo sprężarce przejeździli - wtedy by wiadomo było co brać a co nie :gwizdanie:
Galec Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Ja mam ten sam problem co Ty też się zastanawiam co za turbo wrzucać i myślałem albo nad karambolem albo SP-51 albo nad firmą z Lublina polecał ich kolega Devastation z forum, mówił że kilka od nich brał i ani razu nie było miny ale cena od 1700 w górę z tego co mówił plus wysyłka ale też mają w ofercie K04. Tu jest ich stronka http://www.reampoland.pl/ Ja chyba się zdecyduje na karambola bo mam rodziców w Gdyni to odstawie auto do jego fili niech założą sami i wtedy nie będzie gadania że się turbo sypnęło bo źle założone i nie będzie mnie ewentualne kolejne wyciąganie interesowało bo auto z powrotem u nich wyląduje na warsztacie i będą musieli zrobić
dreamweb Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Ta firma reampoland wydaje się być dobrym rozwiązaniem, nie znacie może takiej firmy bliżej Łodzi? Tylko nie z google, ale sprawdzonej...
bakuś Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 My wysyłamy do Ream-Poland i montowaliśmy już kilka hybryd od nich. Jak na razie nie mam zastrzeżeń do tej firmy i mogę ją polecić jeśli ktoś chce rozwiercać turbo z 1.8T do K04. Tak czy inaczej najpierw podpiąłbym auto pod Vaga, poszukał błędów i założył wskaźnik ciśnienia doładowania żeby śledzić boost.
Lawas Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Dokładnie wraz z nowa sprężarką zamierzam zamontować wskaźnik i chodzi mi też po głowie MBC .... Tej , którą mam nie warto obmierzać , Zrobiłem prosty test czyli ściśnięcie węża na dolocie ręką i przegazowanie - ledwo co czuć wiec turbo ledwo dmucha
Buba Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 sam wymyslasz te testy czy jakis mechanik ci podpowiada?
kkrawat Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Tak sprawdza Pan Zdzichu albo pan zdzichu
Dev Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 zrob logi z przeplywki, zobaczymy ile daje turbo, prawdopodobnie klapa od WG jest wypalona
Lawas Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Opublikowano 11 Listopada 2010 Podpowie ktos ile powinno byc przeplywu powietrza ? Zmierzyłem Vagiem (polski Vag 2.5) na 2gim biegu przy ~6000 rpm i max otwartej przepustnicy bylo ok 110 g/s
KYLOMC Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 SOrki ze sie wtranżalam do tematu ,ale mam pytanko jakie są średnice seryjnej przepływki i wlotu turbiny w aeb??
Dev Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Podpowie ktos ile powinno byc przeplywu powietrza ? Zmierzyłem Vagiem (polski Vag 2.5) na 2gim biegu przy ~6000 rpm i max otwartej przepustnicy bylo ok 110 g/s przy zdrowych podzespolach powinno byc ok. 130
tokarka606 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Podpowie ktos ile powinno byc przeplywu powietrza ? Zmierzyłem Vagiem (polski Vag 2.5) na 2gim biegu przy ~6000 rpm i max otwartej przepustnicy bylo ok 110 g/s przy zdrowych podzespolach powinno byc ok. 130 Eee.Minimum to120g/s.U mnie na nowej przepływce pokazuje ponad 150.Przy 0,8 Bar 160.
Lawas Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 Czyli można wnioskować , że turbo ma najlepsze czasy za sobą .....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się