Armi Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Wtrące swoje 3 grosze: Biopaliwo bardzo źle działa na wszelkie uszczelki w układzie paliwowym, dodatkowo dosyć szybko zapycha filtr paliwa. Warto sobie przekalkulować czy to się rzeczywiście opłaca.
majkel_majki Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Na razie nie zauważyłem, żeby układ paliwowy gdzieś się pocił, a tankowane jest toto gdzieś od 8 miesięcy. Z filtrem jest tak, że szybciej go wymieniasz po pierwszych kilku tys km. od rozpoczęcia regularnego tankowania bio. Biodiesel ma dobre właściwości myjące i wypłukuje z układu wszelkie stare osady, które wtedy blokują filtr i auto nie ma mocy.
rookie Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Biopaliwo to szajs, a kto tego nie rozumie jest z ciemnogrodu i stoi pod krzyżem w Warszawie i pikietuje hehe lejcie to lejcie panowie, typowe polskie podejście: byle taniej, nawet jeśli dziadostwo Na ch*j kupowaliście AUDI skoro chcecie taniochę lać ?! Przesiadać się to Citroenów ZX-ów 1,9 Diesel! Natychmiast!!! Oczywiście pozdrawiam wszystkich trzeźwo myślących Czysty ON lejących
majkel_majki Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Kolejny mądry się znalazł. Nie wiem do kogo pijesz Kolego Rookie, ale warto czasem uruchomić mózg zanim się coś głupiego napisze :gwizdanie: Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie ciemnogród i podejście obrońców krzyża to raczej zacietrzewienie godne lepszej sprawy i prymitywne odzywki bez konkretnych argumentów przeciwko argumentom popartym praktyką. Pozdrawiam i życzę, żebyście na każdej stacji dostali ON, przy którym nie kręcił się wcześniej żaden "ojciec chrzestny" Moderatorów prosiłbym o wykasowanie wszystkich postów nie wnoszących nic do tematu.
rookie Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Słuchaj Ty no majki majk vel majtki, oj sorry majki Jesteś z Brzydgoszczy to zrozumiesz:... Rydzyko jest zawsze, nawet na firmowej stacji. Wysłucham twój każdy argument, ale ciężko mi się będzie ciebie słuchało, bo żeś zgwałcił swój silnik gazem. Pierwszy minus. Wiesz jak silnik na gazie w pupę dostaje? Nie wiesz, bo żeś zgwałcił. To co napisałem, to prawda, a że cię boli, twój problem. I to tobie radzę używać argumentów, a nie obrażać ludzi na forum i odnosić się do ich mózgu. Stary, masz chyba jakieś kompleksy, ale nie lecz ich ze mną Informacji o szkodliwości biosyfu jest ogrom, po co to wszystko przytaczać? :doh1: Poza tym wyluzuj, my tu sobie przyjacielsko gadamy i lubimy się sprzeczać. Ale respect przede wszystkim. Pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Dziwne teorie jakieś masz, mój silnik przejechał na gazie ponad 150 tys. km, ma się dobrze- ciśnienie sprężania książkowe i bynajmniej nie czuje się zgwałcony :gwizdanie: nie wiem jak silnik na gazie w pupę dostaje bo przy moim silniku pracuje gazownik nie rzeźnik, więc instalacja jest dobrze dobrana i właściwie obsługiwana. Auto robi po około 40 tys. km rocznie, więc eksploatacja tego ochleja na benzynie byłaby zwyczajnym wyrzucaniem pieniędzy w błoto, a dieslem nie chcę jeździć bo po prostu nie chcę. Już Ks. Tischner mówił, ze istnieją 3 prawdy: święta prawda, też prawda i gówno prawda. Jak na razie twoja prawda zalicza się niestety do tej trzeciej rzucasz tylko oklepane frazesy o polskim podejściu, gazie i różnych takich, a nie podałeś ani jednego konkretnego argumentu twierdząc, że dużo już wszystko jest napisane. Napisać można wszystko, papier jest cierpliwy i zniesie, a skoro dużo już o szkodliwości bioestru napisano to może warto podrzucić to tutaj ? Kolega Czesław pyta o doświadczenia w stosowaniu biopaliwa czy nie zaszkodzi to silnikowi i dostaje na dobrą sprawę tylko 2 konkretne odpowiedzi i kupę bełkotu. Ja tam problemu z psychiką ani do ciebie nie mam, tylko zamiast tworzyć jakiś konstruktywny temat z merytoryczną dyskusją za/ przeciw biopaliwom powstaje śmietnik i to mnie boli. Peace.
konus Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Mój starszy ostatnio kupił 30 litrów tego czegoś na próbę do ciągnika. Miałem okazję wypróbować go jadąc z przyczepą na której było trochę gruzu. Wrażenia? Bio to tylko kupa smrodu i nic więcej Nawet nie mogłem maszyny rozbujać żeby ostatni bieg wbić Powiedziałem ojcu że jak go nie stać to mu dorzucę do ropy bo szkoda mi nawet tego 23 letniego ursusa C-330M :gwizdanie: Dla mnie tankowanie Bio-paliwa do auta zamiast ropy, to tak jak kupowanie spirytusu w 5l. bańkach na bazarze za grosze zamiast wódki w sklepie Niby efekt ten sam i tańszym kosztem.... ale czy warto? Taka moja refleksja
rookie Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Dziwne teorie jakieś masz, mój silnik przejechał na gazie ponad 150 tys. km, ma się dobrze- ciśnienie sprężania książkowe i bynajmniej nie czuje się zgwałcony :gwizdanie: nie wiem jak silnik na gazie w pupę dostaje bo przy moim silniku pracuje gazownik nie rzeźnik, więc instalacja jest dobrze dobrana i właściwie obsługiwana. Auto robi po około 40 tys. km rocznie, więc eksploatacja tego ochleja na benzynie byłaby zwyczajnym wyrzucaniem pieniędzy w błoto, a dieslem nie chcę jeździć bo po prostu nie chcę. Już Ks. Tischner mówił, ze istnieją 3 prawdy: święta prawda, też prawda i gówno prawda. Jak na razie twoja prawda zalicza się niestety do tej trzeciej rzucasz tylko oklepane frazesy o polskim podejściu, gazie i różnych takich, a nie podałeś ani jednego konkretnego argumentu twierdząc, że dużo już wszystko jest napisane. Napisać można wszystko, papier jest cierpliwy i zniesie, a skoro dużo już o szkodliwości bioestru napisano to może warto podrzucić to tutaj ? Kolega Czesław pyta o doświadczenia w stosowaniu biopaliwa czy nie zaszkodzi to silnikowi i dostaje na dobrą sprawę tylko 2 konkretne odpowiedzi i kupę bełkotu. Ja tam problemu z psychiką ani do ciebie nie mam, tylko zamiast tworzyć jakiś konstruktywny temat z merytoryczną dyskusją za/ przeciw biopaliwom powstaje śmietnik i to mnie boli. Peace. Gówno prawdą jest to, że bioestr jest nieszkodliwy dla silnika. Efekty to o wiele niższa moc, gorsza dynamika i wyższe spalanie. Sprawdzone mam to empirycznie. Poza tym bioestry przedostają się do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem i wycieraniem się wałków przy długotrwałym tankowaniu biopaliwa. Frazes jest prawdą, która cię boli. Byle taniej, byle taniej. My tutaj nie posługujemy się twoją pospolitą logiką szukania oszczędności na aucie. Pasjonat to nie poszukiwacz taniości. Lepiej sobie
marewel Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 i wycieraniem się wałków przy długotrwałym tankowaniu biopaliwa. Kolko na wale tez sie odkręca przez BIO?Ktoś wcześniej napisał potwierdzasz czy zaprzeczasz? Lalem bio do pd i innych wynalazków,nic kompletnie się nie działo z silnikiem. W Pd ladne korekcje spadaly,pozatym moc mniejsza. Koles z forda pisze ze korbowody się gna.Korby w fordach to gna się w co 2 mondeo czy innych wynalazkach,bo maja silniki zrobione z gówna i skonstruowane przez idiotę,wiec jak to przeczytałem to śmiać mi sie zachciało.
Gość radekk2000 Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Bio-śmierdzi z wydechu frytkami,gorzej odpala na zimnym,więcej spali,trochę gorsza dynamika.Ale jeżdzi i nic w AFN nie uszkodzi.Ale osobiście jak bym chciał oszczędności,to wybrałbym olej opałowy(z pewnego żródła oczywiście) niż ten Bioester!
rookie Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Napisało niemieckie ministerstwo transportu w ulotce ostrzegawczej. Pytanie też ile zrobiłeś kilometrów na tym badziewiu. Poza tym ja nikomu nie bronie lania biopaliwa. Lejcie ile wlezie, wasze auta. Tylko przyjemność żadna jak silnik ma mniejszą moc i pali więcej. A na paliwku z BP np. moje TDI śmiga jak marzenie, nie mówiąc jak moje auto zwija asfalt na niemieckim napędzie. Ale polskie paliwo z dobrej stacji BP jest jak najbardziej polecane.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Słuchaj Ty no majki majk vel majtki, oj sorry majki Hahaa. Ale sie uśmiałem jak to przeczytałem. Szkoda gatki. Nie przegadasz. Lepiej wiedzieć swoje i spokojnie żyć. To jest dokładnie to samo jak z krzyżem pod Pałacem prezydenckim. Pozdro ZC
majkel_majki Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 My tutaj nie posługujemy się twoją pospolitą logiką szukania oszczędności na aucie. Pasjonat to nie poszukiwacz taniości. Niekoniecznie pasuje tutaj zaimek my bo nie dla każdego stary grat to jest niunia, bożyszcze i Bóg wie co jeszcze. Ja tam się starym gratem typu a4 b5 nie pasjonuję, podobnie jak tamto t4 i inne auta z firmy to jest narzędzie pracy, na którego serwisowaniu nie oszczędzam bo musi być niezawodne, a koszty bieżącej eksploatacji w granicach rozsądku minimalizuję bo to są moje pieniądze, które szanuję i których nie mam zamiaru marnować w imię nawiedzonych idei.
marewel Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Na PD AWX AVF,jest informacja ze można lać czyste bio. Nie wiem czy to zdrowe dla silnika,ale na pssacie ktoś napisal ze przelatal na bio z motorem 130 60tys i nic się nie dzieje. Najsmieszniejsci sa ludzie co pisza:"walem zacza dymić na niebiesko" albo "wlałem rano nie chciał zapalić",ale tekst roku "wlalem odkrecilo mi sie kólko na wale :polew:" Nie jestem zagorzałym fanem bio,ale stare kible bez turba trawią go dobrze i tak nie jada wiec co za różnica 5 koni mniej,pierwsze TDI tez nie grymaszą.
Nosfer Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Biopaliwo to szajs, a kto tego nie rozumie jest z ciemnogrodu i stoi pod krzyżem w Warszawie i pikietuje hehe lejcie to lejcie panowie, typowe polskie podejście: byle taniej, nawet jeśli dziadostwo Na ch*j kupowaliście AUDI skoro chcecie taniochę lać ?! Przesiadać się to Citroenów ZX-ów 1,9 Diesel! Natychmiast!!! Oczywiście pozdrawiam wszystkich trzeźwo myślących Czysty ON lejących Słuchaj Ty no majki majk vel majtki, oj sorry majki Jesteś z Brzydgoszczy to zrozumiesz:... Rydzyko jest zawsze, nawet na firmowej stacji. Wysłucham twój każdy argument, ale ciężko mi się będzie ciebie słuchało, bo żeś zgwałcił swój silnik gazem. Pierwszy minus. Wiesz jak silnik na gazie w pupę dostaje? Nie wiesz, bo żeś zgwałcił. To co napisałem, to prawda, a że cię boli, twój problem. I to tobie radzę używać argumentów, a nie obrażać ludzi na forum i odnosić się do ich mózgu. Stary, masz chyba jakieś kompleksy, ale nie lecz ich ze mną Informacji o szkodliwości biosyfu jest ogrom, po co to wszystko przytaczać? :doh1: Poza tym wyluzuj, my tu sobie przyjacielsko gadamy i lubimy się sprzeczać. Ale respect przede wszystkim. Pozdrawiam [mod]Ale to wciąż nie jest Niemieckie podwórko, żebyś sobie po ludziach jeździł.Są duże różnice zdań, dlatego pozostawię to bez konsekwencji. [/mod]
Hosse88 Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 wogole ten temat to jakas badziewiada, ten co leje bio i tak bedzie go lal, a ten co nie leje nie bedzie, proste, temat ta ropoczela osoba ktora sie wacha i ja na jego miejscu po przeczytaniu takich przekamazanek nadal bym sie wachal, proste tyle ile ludzi tyle opinii
Duch^ Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Uważam że na takie przebiegi jakie mamy nie warto lać jakiś biopaliw. Lepiej zalać coś uszlachetnionego i jeździć spokojnie mieć moc pod nogą i jeszcze w dodatku mniej spali a ile więcej pojeździ zdrowiej silnicznek
fusse Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 raz zalalem bio z bliskiej czysto z ciekawosci, efekt: -wcale nie smierdzialo plackami ,ani niczym podobnym -auto jezdzilo normalnie, tak jak na zwyklym ON lub np na vervie -auto palilo ponad litr wiecej na 100km normalnie jezdze ciagle na vervie,to za 100zl paliwa robilem tylko samo kilometrow na vervie co i na bio. mysle,ze nie warto, juz lepiej jakis opal zalac
rookie Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 A co ma chlopak sie wahac, jak zaleje caly bak podkreslam, tylko biognojem to sam poczuje roznice i jeszcze nam tu wyniki opisze. Najbardziej wartosciowe uwagi powstaja w wyniku bezposredniego zastosowania. Kazdy leje to co lubi, ale najsprawniej i najdynamiczniej silniczek pyka na
koper84444 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Zalałem bak bio z Bliskiej. Samochód jeździł normalnie - nie zauważyłem spadku mocy czy większego zużycia paliwa. Rano po odpaleniu przez chwilę wydobywały się niebieskie spaliny (na ON tego nie ma). Zapach spalin zupełnie inny niz na ON. Ciekawość zaspokojona, zaś przy obecnej różnicy cenowej pomiędzy ON i bio po prostu nie ma sensu ekperymentować na długich dystansach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się