Skocz do zawartości

Ranking

  1. Wylye

    Wylye

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      525


  2. cabanmat

    cabanmat

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      1930


  3. Pawelkiwi

    Pawelkiwi

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      940


  4. turzol

    turzol

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      2245


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11/27/17 uwzględniając wszystkie działy

  1. A teraz odpowiedz sobie sam na pytanie. Czy ta suma wystarczyłaby Tobie i jeszcze jednej osobie na... tydzień pod palmami? Jeżeli nie - to... dobrze zrobiłeś kupując i montując napinacz, jeżeli tak, to poczytaj ten wątek tak "2 lata wstecz" znajdź moje wpisy i... nierób tego więcej
    2 punkty
  2. Więc najpierw musimy sprawdzić czy nasz samochód wyposażony jest w przekładnie servotronic czy zwykłą. Kod przekładni servotronic 1N3 - zwykła 1N1 DIY oparty na sterowniku MCE 09 8K0 907 063 D oraz MMI 3G HDD A4 B8 2008-2102 AudiEnthusiasts Vag Com Compiled Drive Select VAG-COM codes ROZNICE w kodowaniach miedzy Modelami 2008-2012 a 2012 -2015 http://www.audizine.com/forum/showthread.php/392843-PDC-plus-switch-part-nummer?s=cfcdac6f325b20886d216b3564d97216&p=5793161&viewfull=1#post5793161 https://www.audi.co.uk/glossary/a/audi-drive-select.html System Audi drive select pozwala dostosować konfigurację poszczególnych układów samochodu i zmienia charakter pojazdu po naciśnięciu przycisku. Do dyspozycji kierowcy jest pięć trybów jazdy: efficiency, comfort, dynamic, auto oraz tryb indywidualny, dostępny w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji MMI plus, który pozwala dostosować konfigurację poszczególnych układów samochodu do oczekiwań kierowcy. Tryb comfort umożliwia pokonywanie długich tras bez uczucia zmęczenia. tryb auto gwarantuje żywiołową, ale i komfortową jazdę. Tryb dynamic sprawdza się w sportowej jeździe i daje kierowcy satysfakcję podczas pokonywania krętych odcinków dróg. Z kolei tryb efficiency dla silników TFSI a także TDI gwarantuje możliwie jak najoszczędniejszą jazdę. Jako integralny element systemu Audi drive select tryb ten wyróżnia się zmodyfikowanym programem przełączania biegów i zoptymalizowanymi pod względem zużycia energii parametrami jazdy. Konfiguracja poszczególnych układów w ramach danego trybu zależy od wyposażenia samochodu. Seryjnie Audi drive select zmienia charakterystykę silnika, skrzyni biegów, i układu kierowniczego. Dodatkowo system może regulować także działanie sportowego układu jezdnego z regulacją tłumienia amortyzatorów , dynamicznego układu kierowniczego i napędu na wszystkie koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. W zależności od wybranego trybu silnik i skrzynia biegów reagują łagodnie lub żywiołowo na każde wciśnięcie pedału przyspieszenia. W skrzyni biegów przesunięciu ulegają obroty silnika, przy których zachodzi zmiana biegu – w trybie dynamic następuje ona przy wyższych obrotach, w trybie comfort już w niskim zakresie obrotów. Do warunków drogowych dostosowuje się także układ kierowniczy, oferujący jazdę od komfortowej po sportową. Oferowany opcjonalnie napęd quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym elastycznie rozdziela siłę napędową między koła tylnej osi, gwarantując żywiołową jazdę na zakrętach i bezkompromisową dynamikę. Audi drive select może sterować pracą: -silnika -skrzyni biegów -układu kierowniczego (też opcjonalnego dynamicznego) -napędu quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym -układu jezdnego z regulacją tłumienia -napinacza pasów bezpieczeństwa -układu wydechowego (zmiana dźwięku) Jeśli mamy przekłądnie serwotronic to mamy ułatwione zadanie gdyż możemy drive select odblokowac dwojako: 1) sposób za pomocą vaga i z poziomu MMi będziemy mogli zmieniać charakterystyke ukłądu kierowniczego oraz potencjometru pedału przyśpieszenia. Aby to odblokowac robimy według następującej instrukcji: DLA POSIADACZY CONCERT/SYMPHONY 56 : Radio 56 ---> Adaptation 10 ----> Channel 40 "Car Menu Options II" ---> Dodajemy ADS * w chmurce dodajemy wartosci z VCDS * 65535 NIEWAZNE DLA POSIADACZY MMI 2G HIGH ( 2008-2009 ) 07 - Control Head -> Adaptation 10 -> Kanal 1 dodajemy 32 do aktualnej wartości pozniej RESTART MMI DLA POSIADACZY MMI 2G HIGH ( 2008-2009 ) : 1) najpierw odblokowujemy ukryte menu ( osoby które już to mają pomijają ten krok) STG 07 ( control head) - Funkcion 10 , dalej klikamy w kanał 08 i wpisujemy wartość 1. 1.1 następnie wchodzimy w ukryte menu przytrzymując SETUP+CAR dla MMI 2G i Hidden Menü -> Diag Settings -> APK 0x01, 0x0B, 0x0C -> Car Menus Maske -> Charisma aktivieren!!!! Aktywujemy Charisma ROBIMY RESTART MMI 2G Adaptacja 10 ---> kanal 111 zmiana z 0 na 1 . 1.2 Przechodzimy do kodowań w MCE ( Moduł Centralnej Elektryki) 09 : CONCERT/SYMPHONY , MMI 2G , MMI 3G BYTE 7 bit 5 zmiana z 0 na 1 BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy BYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * jesli nie posidamy to nie kodujemy BYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik) BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy BYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS ) BYTE 8 bit 5 zmiana 0 na 1 ( Sportowy dyferencjał QUATTRO) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy BYTE 11 bit 7 zmiana 0 na 1 DLA radio CONCERT FL BYTE 8 bit 7 zmiana 0 do 1 - Włącz napinacz pasów bezpieczeństwa (jeżeli jest) POLFT 2012 --- BYTE 17 bit 7 zmiana z 0 na 1 ( włącza info na wyświetlaczu MMI ) BYTE 19 bit 6 zmiana z 0 na 1 ( umozliwia własciwa kontrole podswietlenia dla przełacznika ADS) DLA POSIADACZY MMI 3G LOW HIGH : Sterownik 5F ( 2009-2011) Przy MMI 3G ( dla posiadaczy odblokowane MMI ) w ZIELONYM MENU CAR ---> CARDEVICELIST ---> zaznaczamy Charisma : Pozniej przechodzimy do CARMENUOPERATION ---> zaznaczamy wartosc 5 Na koniec WAŻNE !!! ROBIMY RESTART MMI Jeszcze małe info na koniec dla tych co nie mają servotronica . W ustawieniach na MMI w opcji CAR ZAWSZE bedzie wracać AUTO !!! 1.3 Następnie wpisujemy kod dostepu do adaptacji : MODUŁ CENTRLANEJ ELEKTRYKI 09 (Bordnetz) STG Anpassung -> Funktion 10 Security Acces Code 20113 KANAŁY 63,64,65,66 Standard mamy ustawienia 2 (Auto)) . 1 = Comfort 2 = Auto (Standard) 3 = Dynamik 4 = Individual Jeśli nie mamy guzika od zmiany trybu jazdy Drive Select kanały 63-66 zmieniamy w każdym na wartość 3 ***************************************************************************************************************** Jeśli mamy system MMI 2G MMI 3G BASIC 3G HDD 2008-2012 zmieniamy przycisk od drive select oraz musimy kupić guzik od ESP ponieważ wyląduje on po prawej stronie . 1. ADS przełącznik MODUŁ : 8K1 959 673 E V10 (LHD) ESP tylko: - 8K2 959 674 lub ESP i Parktronic: - 8K2 959 674 A lub G 1 - 3 Pin wtyczka do ADS: 1C0 973 119 B 2 - 000 979 009 E 3szt. 3 - 000 979 023 1szt do wtyczki bezpieczników po stronie pasażera 4 - oczko do masy w słupku A po stronie pasażera ***************************************************************************************************** Jeśli mamy system MMI 3G BASIC 3G + 2012-2015 8K1959673K DRIVE SELECT plus START STOP ****************************************************************************************************** ASO serwis zestaw do doposazenia : 8K0 063 765 - skrzynia automat 8K0 063 765A - skrzynia manualna ******************************************************************************************************* A wiec zaczynamy od wyciagniecia systemu MMI, zmieniamy przełączniki i ciagniemy instalację. Wiazka do A4 B8 2008-2012 gotowa wiazka z KUFATECA Wiring Harness Drive Select for Audi A4 8K, A5 8T, Q5 8R-39300 Schemat elektryczny podłaczenia http://www.audienthusiasts.com/Project_ADS2.html Po założeniu przełącznika ADS musimy zmienić kodowanie: STG 09 (Bordnetz) STG Anpassung -> Funktion 10 Security Acces Code 20113 KANAŁY 63,64,65,66 1 = Comfort 63 2 = Auto (Standard)64 3 = Dynamik 65 4 = Individual 66
    1 punkt
  3. Od dłuższego czasu chodziło za mną wygłuszenie boczków drzwi, bo muzyka naszych seryjnych jest naprawdę beznadziejna. Inwestowanie we wzmacniacze, wielkie głośniki i drogie woofery bez tego modu mija się z celem. Ja natomiast postanowiłem poprawić naszą serię "budżetowo", czyli nie inwestując w cały system Bang & Olufsen, a doprowadzając go do porządku.
    1 punkt
  4. Kolego B6 nie miało fabrycznie DRL a już w szczególności w halogenach. Skoro miałes je w halogenach to ktoś je tam wyrzezał. Pytanie czy było to zrobione najprościej jak się da czyli na przekaźnikach czy jakimś modułem. Proponuję zrzucić deskę pod kierownicą i zobaczyć co tam siedzi. Na pewno musiał się wpiąć w przewody idące od moduł MCE czyli w przewody z kostki B modułu - w pin 19 (zasilanie do prawego halogenu) i pin 21 (zasilanie do lewego halogenu)
    1 punkt
  5. Langa bym do garażu już nie upchał. Serio nawet z moim miałem z tym problem, na długość ledwo wszedł i muszę dojeżdżać do prawie samej ściany żeby zamknąć bramę A tak w ogóle to dzisiaj uj...ałem lusterko wyjeżdżając z garage więc szukam luster z ostatniego lifta w pełnej opcji z wkładami fotochrom nowego typu
    1 punkt
  6. Z grubsza tak.. ale książkowo powinno być 5W40 5W30 jest uboższy w związki chroniące silnik... aby mniej zapychać DPF.
    1 punkt
  7. No to przykład z dzisiaj. Auto kolegi z forum. DPF zapchany ponad 89. Czarna chmura z tyłu. Uszkodzony EGR. Zaślepienie EGR-a, DPF OFF, chip 220KM. Auto jeździ bez chmury z tyłu. Moc jest. Ale przy rozpoczęciu przyśpieszania czuć jedno lekkie szarpnięcie. Co się okazało. Jakiś Janusz mechanik uszkodził kostkę od czujnika temp. spalin EGT. Sklecił to na taśmie izolacyjnej BY działało. My wyjmując DPF-a odpięliśmy kostki ale przy ich ponownym montażu nie zwróciliśmy uwagi i prowizorka poprzedniego mechanika spowodowała cofnięcie jednego pin-u w kostce (bo sobie latał i był całkowicie luźny). To spowodowało te dziwne przerwy. Dla wyłączonego DPF-u ten czujnik nie ma żadnego znaczenia ale dla reszty widać ogromne. Po naprawieniu usterki i odbyciu jazdy próbnej wszystko wróciło do normy czyli DPF-off, EGR-off, Chip 220KM . Czekam tylko na potwierdzenie ze strony klienta. Myślę że będzie miał banana na twarzy. (a jak nie ....).
    1 punkt
  8. Kółka na zimę już założone. Było lato: Jest zima: Muszę się rozejrzeć za dystansami przynajmniej na tył, bo trochę się schowały koła
    1 punkt
  9. ok. piotrsob1......czekałem na Twoją dpowiedź bo widzę, że na Cie można na tym forum liczyć... nagram i wrzucę
    1 punkt
  10. Nic dodać nic ująć. U mnie 250tys. przelotu, auto mam od 180tys. i 3 lat. Obroty 2tys. i w górę i żadnego objawu zużycia!
    1 punkt
  11. W koncu wyrezane ,przełacznik zakupiony w aso spełnia swoja funkcje w 100%,[emoji106] Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
    1 punkt
  12. Zdejmij tylny dekiel metalowy, a pozniej plastikowy i bedzie pewnosc. Na 90% podjebki.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...