Skocz do zawartości

Ranking

  1. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      5

    • Postów

      22934


  2. MaciekPL

    MaciekPL

    Pasjonat


    • Punkty

      4

    • Postów

      200


  3. KoJ@K

    KoJ@K

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      699


  4. dayd_4

    dayd_4

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      206


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12/31/20 uwzględniając wszystkie działy

  1. Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. Ze względu na to, że panowie inżynierowie z Ingolstadt postanowili zaoszczędzić kilka Euro, w naszych B9 nie mamy już czerwonych lampek ostrzegawczych w tapicerkach drzwi. Na ich miejsce wstawione są ładne czerwone odblaski za 25 centów. Postanowiłem te lampki dołożyć ponieważ te odblaski wyglądają po otwarciu drzwi jakby sie w nich żarówki popaliły. Potrzebne gadżety to lampki o numerach: - 8K0947411 lub 4B0947411 lub 6Y0947411, wszystkie są takie same. - do lampek wstawiłem zamiast żarówek LED (na zdjęciu poniżej) - kostki przejściówki już z kontaktami do zarobienia 4B0971832 (męska) 4E0972575 (rzeńska) - kostki płaskie do czerwonych lampek 893 971 632 - dwa przewody po ok. 3 m każdy o przekroju 0,5 mm² - wężyk pianka wygłuszjąca, w której pójdą przewody. Wytłumi ona ewentualne klapanie przewodów o tapicerkę drzwi. Z przewodów i kostek montujemy cztery adaptery o długości ok. 65 cm każdy. Następnie żeby uniknąć niepotrzebnego ściągania tapicerki przeciągamy najpierw przez otwory na oświetlenie kabel pomocniczy i mocujemy do niego nasze adaptery. Jest trochę ciasno w niektórych miejscach ale jest to możliwe. Finalnie pozoztaje tylko podłączyć lampki.
    2 punkty
  2. Siemka, zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj trochę pogoda się poprawiła to i fotek porobiłem bardziej szczegółowych.
    2 punkty
  3. Ktoś tu musi trzymać ręke na pulsie
    2 punkty
  4. Część z Was pyta na forum o numer części lub jakieś inne informacje dotyczące oryginalnych numerów części, o ich dostępności, o zamienniki czy wycofania danej części z produkcji co wiąże się z brakiem możliwości zamówienia jej w ASO. W związku z tym postanowiłem podzielić się swoim sposobem na radzenie sobie w tym temacie. Ceny i dostępność części u polskich dystrybutorów możemy sprawdzać na przynajmniej dwóch stronach internetowych polskich dealerów: Dobieranie części po numerze VIN. Wyszukiwanie oraz sprawdzanie wycofanych części w katalogu Nie mamy pewności czy dana część jest jeszcze produkowana, wtedy warto posłużyć się wersją online ETKA (Elektronicznego katalogu części zamiennych). Część z Was na pewno korzysta z ETKA na swoich komputerach jednak nie macie dostępu do najnowszych aktualizacji, a są one kluczowe przy sprawdzaniu dostępności, niestety wiele części do naszych A4 B6 czy B7 zostało w tym roku (2020) wycofanych z produkcji i będzie coraz to trudniej o wszelkie modyfikacje na nowych częściach. Ja dla potrzeby sprawdzenia dostępności korzystam z tej strony IFInterface IFINTERFACE.COM Uważam że jest to najbardziej przejrzysta wersja online katalogu części. Jeśli ktoś zna coś lepszego proszę o informacje. Aby uruchomić katalog trzeba wejść na powyższą stronę, kliknąć „WELCOME” Następnie „FREE SERVICES” Następnie „carprog2” Po wszystkim pojawi się okno z wiadomością, zamykamy je i mamy dostęp do katalogu części dla VW, Seata, Skody i Audi Tak wygląda okno programu: Wybieramy kolejno z rozwijanych list: - język (dla większości Polski będzie najlepszym rozwiązaniem) - markę (jeśli szukamy części dla A4, wiadomo wybieramy AUDI) - Rynek (w zależności czy mamy auto z rynku europejskiego czy np. Z USA wtedy warto wybrać odpowiednio do naszego auta, niektóre części się różnią pomimo tego że niby jest to samo auto) Po tym wszystkim zostanie wybrać Model, rocznik i ewentualnie przedział VIN do którego pasuje nasz samochód. W tym przypadku mamy możliwość wybrać model A4 B6 jak i B7 (wybieramy rok modelowy, który nie zawsze pokrywa się z rokiem produkcji, najczęściej jest tak że od września czy nawet wcześniej danego roku koncern VAG produkuje auta z roku modelowego następnego ( tak jest w moim przypadku mam A4 B6 z 2004 jednak rok modelowy to 2005), warto zwracać uwagę na opis dla jakich numerów VIN jest dany przedział i w niego wchodzimy. (klikamy 2 razy) Podstawowe okno programu po wybraniu modelu auta wygląda tak: Gdzie: 1 – są to podstawowe grupy główne, po ich wybraniu pojawia się nam po prawej stronie lista podgrup 2 – numer podgrupy – po kliknięciu w ten numer pojawi się rysunek z częściami 3 – jest to opis danej podgrupy oraz dodatkowe informacji np. Że dotyczy silnika ALT, albo silników diesla, itp. Przykładowa podgrupa wygląda tak: Mamy tutaj rysunek danej części czy zespołu, po prawej są numer części, opis, dodatkowe informacje, kody PR lub informacja o przeznaczeniu części na dany rynek. Na przykładowym rysunku dotyczącym reflektora mamy kody PR 8EC lub 8ED (co oznacza lampę dla ruchu prawostronnego lub lewostronnego, warto mieć rozkodowany swój VIN gdzie dostaniecie listę wszystkich kodów wyposażenia (PR) jeśli nie macie i nie chce Wam się tego ogarniać to polecam stronę PlanetVAG.com - VW & Audi PR Code Search PRSEARCH.PLANETVAG.COM po wpisaniu kodów PR dostajemy informację co one oznaczają (bywają błędy ale da się dojść co jest czym) Po wyszukaniu interesującej nas części klikamy na jej numer, pokaże nam się okno jak niżej: Jeśli nasza część jest dostępna i nie została zastąpiona żadnym zamiennikiem otrzymamy informację o jej numerze części i cenie (w tym przypadku w EUR i przybliżonej) (będzie widoczna tylko górna część opisów z tego okna bez informacji z różowego paska) Jeśli nasza część została zastąpiona inną o innym numerze to zobaczymy informację jak wyżej, wtedy klikamy na numer części zamiennika. Może się zdarzyć że część była zmieniana wielokrotnie na przestrzeni lat więc klikamy na kolejne numery części aż dojdziemy do ostatniego. Jeśli nasza część została wycofana już z produkcji bez zamiennika otrzymamy takie okno: Pod informacją o wycofaniu części nie pojawi się żaden dodatkowy numer, a na różowym tle będzie to wyraźnie napisane że nie występuje żaden zamiennik oraz data wycofania części z produkcji. Wielokrotnie się z tym spotkałem, jednak są jeszcze szanse że dana część jest jeszcze gdzieś w magazynie importera, producenta czy dealera. Trzeba szukać. W najgorszym wypadku zostają zamienniki jeśli są dostępne albo części używane. W przypadku gdy nie chcemy wertować katalogu możemy po wpisaniu numeru części nas interesującego sprawdzić od razu czy jest jeszcze produkowana. Klikamy przycisk MENU po prawej stronie okna (u góry), a następnie „Article Search” pojawi nam się okno gdzie wpisujemy numer części (bez żadnych spacji czy innych znaków), po wszystkim pojawi się nam takie samo okno jak w przypadku kliknięcia na numer części wybranej z katalogu. Mam nadzieję że komuś ta wiedza się przyda podczas poszukiwania części. W razie pytań piszcie. PS. Temat dotyczy praktycznie każdego modelu z grupy VW, jednak nie wiedziałem gdzie go zamieścić stąd padło na dział o poszukiwaniu części dla modelu B6.
    1 punkt
  5. Zbędne: Lane Assist (bo nie zawsze widzi pasy). PLA (bo zanim sam pomierzy i zaparkuje, zdąże w tym czasie zaparkować kupić kawę wypić ją, wyparkować i odjechać). Przydatne: Asystent świateł Matrix, rozpoznawanie znaków, ACC, Audi Pre Sens, HUD, asystent zmiany pasa, kamery 360°, fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu i zmierzchu.
    1 punkt
  6. Kwestia zawieszenia, kompromisu i tak jak mówisz, co kto lubi, jeden balony i mniejsze kółka, drugi jest w stanie troszkę poświęcić dla lepszego wyglądu....
    1 punkt
  7. tu link do Motorpolu - https://sklep.motorpolwroclaw.pl/sklep/index.php SKLEP.MOTORPOLWROCLAW.PL Sklep internetowy oferuj±cy sprzeda¿ czê¶ci do samochodów marek Volkswagen, Volkswagen U¿ytkowe i Seat - Motorpol Wroc³aw - Polo, Golf, Eos, Scirocco, Passat, Tiguan, Touareg, Phaeton, CC, Arteon... a tu link do Benepolu - czesci.benepol.pl CZESCI.BENEPOL.PL wpisujesz numer częsci i pokazuje Ci dostępnosć i cenę.
    1 punkt
  8. Chłopaki, żeby nie było że nic się nie dzieje to na swoją obrone mam A4 B7 od @Tkoczu_. Po rozmowie z @Tkoczu_ jak jeszcze był za granicą. Doszliśmy do małego porozumienia, a mianowicie chciał swoją furkę ogarnąć na zime. Wiadomo Pełne mycie, dekontaminacja, glinkowanie, a na koniec wosk soft99 fusso coat żeby lakier nie dostawał tak w du*sko. Ja za ten czas gdy wracał do PL ogarnąłem garaż, posprawdzałem czy żadnego kosmetyku na tą B7 mi nie braknie. Gdy już przyjechał to obydwoje doszliśmy do jednakowego zdania, robimy One Stepa(Jednoetapowa korekta lakieru). Czujnik lakieru i jazda Gdy już Audi zostało przemierzone: Prewash pianą z Adbl Yeti jelly bean Mycie szamponem z Adbl Snowball Deiron - Excede Tar and glue- Adbl Glinkowanie- Osobicie polecam i sam na niej pracuje, Gąbeczka polimerowa Adbl. Szybsza praca ten sam efekt Jako clay'u do gąbeczki użyłem odpowiednio rozcieńczonego szamponu z adbl z wodą[do poślizgu glinki] Po pełnym myciu osuszeniu okleiliśmy wszystko co trzeba było taśmami, i przystąpiliśmy do korekty lakieru. Użyłem maszyny DA z Bass Polska którą polecam każdemu kto chce wypolerować sobie furke a nie chce brać rotacji z ryzyka przetarcia/przypalenia/hologramów Pady jakich użyłem to flexi pads/royal pads oraz Nat Pasty których używałem to Menzerna 2500 / Royal pads cut and onestep Po ogarnięciu całej fury, została wymyta Alkoholem izopropylowym cała przejechana cleanerem z dodo juice supernatural micro prime. Ponownie wymyta ipą dla pewności, i położyliśmy na lakier wcześcniej wspomniany wosk Soft99 fusso coat. Na oponki wleciał Shiny garage back2black, na koła quick detailer soft99 luxury gloss. Skóry zostały ogarnięte preparatami z Tenzi, cleaner i mleczko i wyszły jak lala. A finalnie fura wyszła tak jak na zdjęciach poniżej. Wiem że rozpisałem sie jak w gimnazjum na rozprawce No ale mam nadzieje że komuś opis prac pomoże w ogarnięciu własnej furki. Pozdrawiam i łapcie fotki które niestety nie oddaja w 100proc. efektu
    1 punkt
  9. Kojak rok czasu robil 4 etapową korektę której nie zdążył skończyć, więc może nowemu właścicielowi się uda
    1 punkt
  10. Ci to się nawet furami wymieniają żeby tylko pokazać który lepiej to wypoleruje. Tu chociaż lamp nie musisz już malować to nie będzie zawracania du*y. Sprytny zakup.
    1 punkt
  11. Witam ponownie, z góry chcia…bym przeprosić za moją niską aktywność na forum... Na swoje wytłumaczenie mam tylko to że Fifki z Ultera udało się ładnie spasować fifki nie są przyspawane na Prosto (Fifki są ścięte) tylko skos fifek idzie razem z linią zderzaka tak jak np. w A4 B8. Według mnie te 90mm to idealna granica między oryginałem a przesadą, ale to podejście indywidualne Po niżej fotki jak to wszystko siadło Pozdrawiam i szerokości!
    1 punkt
  12. Skoro jest ten sam numer to mce jest dobry. Musisz go odpowiednio zakodować. Masz xenon czy halogen?
    1 punkt
  13. Dzięki, Panowie. Teraz mi już w ogóle nie żal - no, może troszeczkę, ale na pewno nie zamierzam nic z tym robić. Nie w tym aucie. Kiedyś może uda się złożyć/dostać dokładnie to, co się chce ? I tego życzę nam wszystkim na ten nowy rok!
    1 punkt
  14. Uważaj na sąsiadów: Wściekły sąsiad uciszył Mustanga pianką montażową WWW.AUTO-SWIAT.PL Czy zdarzyło Wam się, że ktoś obudził Was hałasem włączanego silnika samochodu? Pewnie tak...
    1 punkt
  15. Opiszę swoje poczynania z montażem prawe IC. Wybrałem opcje z zakupem IC od 2.0 tfsi lub tdi z uwagi na to że mocowanie IC oraz łapacz powietrza pasuje bez przeróbek. Praktycznie obyło się bez rzeźby Co kupiłem: Prawy IC: 8E0145806M lub 8E0145806Q Uchwyt IC: 059145814B Łapacz powietrza: 8E0117336J lub 8E0117336N Rura IC z 2.0 tfsi: 8E0145708K Kolanko silikonowe: 54mm Łącznik: 54mm Opaski zaciskowe: SGB 64-67mm Wiadomo, do wrzucenia IC trzeba zdjąć zderzak i lampę. Demontaż lampy dużo ułatwia. Chwilowo wyrzuciłem SAI, będę montował ten układ tak jak w BEX, bo póki co mój katalizator jeszcze jest w całkiem dobrym stanie., ale to jeszcze do przemyślenia Po demontażu SAI uchwyt mocujemy w dziury po uchwycie SAI z tą różnicą że jeden otwór niżej. Po dokręceniu montujemy IC, jest ciasno i trzeba uważać, żeby nie przygiąć cienkich blaszek na IC, ale ogólnie się da to zrobić bezboleśnie: Montujemy łapacz powietrza i w sumie możemy składać lampę i zderzak, jednak łatwiej to zostawić na sam koniec Starą rurę idącą od turbo do rury w pasie przednim trochę wyginamy i podłączamy do dolnej rury IC. Proponuję skręcić ją porządną opaską SGB 64-67mm. DV zostawiamy tak jak jest, tylko rurę od niej do tipa popuszczamy na opaskach i obracamy tak, żeby się nie zaginała Bierzemy się za górną rurę. Oryginalną rurę z 2.0 tfsi trochę obcinamy i łączymy z kolankiem silikonowym, zakładamy opaski SGB: Opasek na razie nie skręcam, bo będziemy jeszcze układać rurę i może być potrzeba trochę ją obrócić. Najpierw mocujemy do IC a potem do rury w pasie przednim. Do montażu z IC użyłem oryginalnej opaski bo dostałem ją w zestawie z rurą. Następnie zakładamy silikonowe kolanko na rurę w pasie przednim i układamy rurę. Skręcamy wszystkie opaski i mamy zamontowane i podłączone IC Montujemy lampę a w zderzaku wyciągamy zaślepkę obok halogenu: Składamy wszystko do kupy i cieszymy się lepszym chłodzeniem. Całość robiłem pod blokiem, więc bez kanału się da
    1 punkt
  16. Z dzisiejszych nowości wleciał nowy olej do skrzyni dzieki Bart-S W ostatni weekend audi jechało do ślubu Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...