Skocz do zawartości

Ranking

  1. Gregory87

    Gregory87

    Pasjonat.


    • Punkty

      9

    • Postów

      434


  2. _małyTM_

    _małyTM_

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      192


  3. Zgasio

    Zgasio

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      1

    • Postów

      2


  4. ...Adam...

    ...Adam...

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      1

    • Postów

      0


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07/15/21 uwzględniając wszystkie działy

  1. Hej, nastąpiła mała zmiana. Generalnie od dłuższego czasu męczył mnie dźwięk klekota. Męczyła mnie ciągła walka z usterkami... padła decyzja, sprzedajemy. Sprzedałem tak jak stało, na gwincie, kole, audio itp itd... szukałem czegoś w benzynie. Myślałem bardziej o V ale trafiło się 1.8T No i w sumie spoko wyszło. Udało się upolowac seryjny egzemplarz beż żadnych udziwnień, neonów czy innych wiejskich tuningów z czego jestem bardzo zadowolony mimo że wymaga trochę pracy... Także zaczynamy od nowa... To już moja 3 B5tka także chyba nie wyleczę się z nich tak szybko... ?‍♂️ Więcej wkrótce
    1 punkt
  2. Witam serdecznie po dłuuugiej przerwie, A zatem co się działo z autem? Miesiąc temu zostały założone: - Turbo od AWX-a - Wtryski 216 - Kompletne sprzęgło z AWX-a - Map sensor 3bar - Centralny intercooler - Nowe wężyki podciśnienia - Brak katalizatora (wspawana prosta rurka) - Wywalony EGR - Skrzynia biegów uszczelniona gdzie tylko się dało, nowy olej - Wymieniona uszczelka pod miską olejową - Wymienione wszystkie filtry i wymieniony olej Całość wystrojona przez spanky, wynik mało zadowalający bo tylko 152km i 337nm. Na więcej nie pozwoliła pompa, jest już w złym stanie... Na samym początku zaczęcia dłubania w silniku została włożona turbinka GTC1549vz, po duużej rzeźbie turbo zostało założone, wszystko zostało złożone w całość, turbo chodziło i dość dobrze wstawało, okej prowadzę samochód do strojenia, po diagnostyce okazało się że turbo przeładowuje i nie idzie jej wyregulować... Szybki telefon do chłopaków z Audi Elements, zabrali samochód na lawecie do siebie, posprawdzali wszystko i niestety turbina poszła do kosza.. a więc założyli turbo od AWX-a porobili logi i wyszło że wszystko jest sprawne, znowu zawieźli na lawecie do Otwocka, po czym samochód finalnie został wystrojony... Kupa pieniądzy poszła a efekt mało zadowalający... z czasem wpadnie pompa 11 i zobaczymy co uda się jeszcze ugrać. Niedługo czeka wymiana dwumasy.. i sprawdzenie turbo bo zaczęło od czasu do czasu odcinać przy wyższych prędkościach. Został także założony zderzak tylni z dokładką pdc zespawany w całość, chciałbym jeszcze ogarnąć w tym roku polerke lakieru i wyciągnięcie wgniotek. Ostatnio na parkingu ktoś musiał uderzyć hakiem prosto w przednią rejestracje ?‍♂️ Przy czym trochę porysował zderzak.. (Chociaż i tak przydał by się nowy, swoje już przeszedł) Na chwilę obecną cieszę się z tego co udało mi się osiągnąć, ale to jeszcze nie koniec przygody ?
    1 punkt
  3. Elegancko autko ogarnięte bardzo ładnie się prezentuje. Pozazdrościć zapału do działania przy furce, oby tak dalej
    1 punkt
  4. Kolega nadybek wymienił praktycznie wszystkie możliwe przyczyny mogące powodować takie właśnie objawy I na pewno swojej pewności co do tego nie wziął z jakiegoś forum bo na nich większość pisze głupoty a reszta je powtarza. Co więcej mam podejrzenia graniczące z pewnością że niektórzy użytkownicy w/w forów wypisują niestworzone rzeczy bo po prostu naganiają sobie klientów na regenerację pompowtryskiwaczy. A że po wyjęciu pompek, wymianie na nich kompetnych uszczelnień i ich ponownym montażu ze zwróceniem szczególnej uwagi na wszystko o czym nadybek napisał, to wszystko powinno wrócić do normy bez jakiejkolwiek interwencji w same pompowtryskiwacze i inne systemy auta . Twój mechanik jest wymieniaczem bez własnego rozumu , podstawowych umiejętności i sprzętu do diagnozowania silników na pompowtryskach, albo po prostu naciąga Ciebie naiwnego na kasę Jeżeli nie posiada jakiegokolwiek interfejsu pozwalającego na obserwacje korekcji powmpowtrysków w momencie gdy problem występował to ta pierwsza możliwość, jeżeli je sprawdzał to ta druga .... Dla wszystkich co to czytają, przy takich konkretnie objawach jak tu opisane, czyli telepaniu silnikiem na biegu jałowym , potwierdzonym przez wysokie lub szybko idące na plus w okolice trzech korekcje na którymś z cylindrów podczas pracy na wolnych obrotach, w 95% przyczyną są przedostające się spaliny do szyny paliwowej w głowicy przez dolne uszczelnienie pompowtrysku. Powoduje ono zasilanie pompek " gazowanym " olejem napędowym co skutkuje nierównomiernymi i zaniżonymi dawkami paliwa wtryskiwanymi przez daną pompkę i objawami opisanymi powyżej. Jak ktoś na podstawie wysokich korekcji na którejś pompce stawia diagnozę że jedna lub komplet pompek nadaje się do regeneracji , bez wcześniejszej wymiany uszczelnień i śrub mocujących pompki to trzeba szybciutko szukać innego mechanika .... Żeby to naprawić wystarczy wymienić uszczelnienie na tej pompce na której korekcje są wysokie, zgodnie z zaleceniami serwisowymi i zwracając uwagę na te wszystkie rzeczy które opisał kolega. Można też wymienić uszczelnienia na dwóch pompkach mających skrajnie przeciwne korekcje, zamieniając je miejscami podczas montażu. Da to możliwość stwierdzenia czy winna za objawy była pompka czy warunki panujące w cylindrze w przypadku gdy nie będzie poprawy . Trzecia możliwość to wymiana uszczelnień na wszystkich pompkach z zamianą miejscami, jeżli dawno nie były wymieniane. Od siebie dodać mogę że najważniejsza dla długiej, skutecznej naprawy tej przypadłości jest czystość powierzchni w głowicy i na pompce ( a także brak na nich wżerów ) z którymi współpracuje mosiężna podkładka pomopowtryskiwacza. Oczywiście przy założeniu że gniazda pompek jak i same pompki nie są jeszcze zużyte w takim stopniu że nowe uszczelnienie ma szanse pracować prawidłowo. A to powoli już staje się nie do końca oczywiste , silniki te mają już zacne przebiegi a wadliwy konstrukcyjnie sposób mocowania pompowrysiwaczy w ośmio zaworowych silnikach PD ( kiwają się one w swoich gniazdach podczas pracy silnika od momentu wyjazdu z fabryki ) powoduje że prędzej czy później wymiana samych uszczelnień może nie wystarczyć i będzie trzeba wymienić głowicę lub tulejować ich gniazda. Sama wymiana uszczelnień po tym co zostało tu napisane to nie jest wyjął pompki , zmienił uszczelki i wsadził z powrotem Trzeba mieć czas i wiedzę by wszystko dokładnie zweryfikować, poczyścić powierzchnie które mają być czyste nie dotykając tych których się nie powinno dotykać, zamontować poprawnie nowe uszczelnienia, zachowując zalecenia serwisowe zmontować wszystko z powrotem nowymi, ori śrubami i wyregulować . Na moje oko 80% wymian uszczelniaczy to totalna improwizacja i nie dziwę się że efekty często nie są zadowalające lub problem bardzo szybko powraca . Już wyszło przydługo a jeszcze na parę rzeczy można by zwrócić uwagę. Piszę to wszystko na tym forum po raz enty, a i tak ludziska wysyłają dobre pompki do regeneracji i wymieniają kupę innych rzeczy niepotrzebnie by w końcu zarzucić tym co temat zgłębili że nie mają racji, bo przecież większość pisze coś całkiem innego. A kumaci mechanicy siedzą cicho i udają że nie czytają, i wcale im się nie dziwię. Toż ten temat jest prawdziwą żyłą złota dla nich, po co wyprowadzać gawiedź z błędu jak przynosi to niemałe profity dla wszystkich co się do tematu dotykają? No a niejako przy okazji dla Kowalskich borykających się z tym problemem finansowa katastrofa gotowa ...
    1 punkt
  5. Z takiego adaptera mozna byloby ja wziac. A probowales podjechac z przetwornica do jakiegoś typowo elektrycznego sklepu? Moze by cos dopasowali?
    1 punkt
  6. Najprawdopodobniej : 059145834D "wąż ciśnieniowy"
    1 punkt
  7. Ta, Lca, po sąsiedzku ;- ). Co do lamp, to, co kto lubi, ale fakt kupa kasy za nie. Z tym, że lampy zawsze można wyciągnąć i sprzedać. Też mam drugi komplet lamp na bihalogenie z soczewą Hella Intemo chyba, psiknięte na czarno, od gościa o niku "Gwerty", do tego h7 led od Promotora. PS. W tą sobotę masz VAG&Grill Vol.8, 30 km od Legnicy. https://www.facebook.com/events/733718193935001 PS.2. Po boxie i felach idze poznać :- D
    1 punkt
  8. Często potrzebuję skorzystać z linków do zdjęć żeby komuś gdzieś indziej podesłać, nie mając konta na forum nie będzie ich widział. Jest mi po prostu wygodniej trzymać na imgur albo na google zdjęcia. Może w końcu się przekonam i będę bezpośrednio na forum wrzucał.
    1 punkt
  9. To znaczy że w paliwie jest sadza pochodząca ze spalania wiec puszcza oring i uszczelnienie termiczne pompowtrysku. Częsta przypadłość wyglądająca tak: Mechanik wyrywa dobre wtryski i oddaje do regeneracji. Wtryski wracają z regeneracji z informacją że byla lipa, źle rozpylały, lały, "juz nie podawały paliwa", itd itp. Mechanik wrzuca wtryski odpala auto i jest uśmiech na twarzy bo pomogło na wszystkie dolegliwości. Niestety mechanik: 0. Nie obejrzał stanu starych uszczelnień 1. Nie zwrócił uwagi na stan gniazd pompowtrysku w głowicy- często nawet oddana glowica do tulejowania ma porysowane dna gniazd gdzie przychodzi podkładka termiczna 2. Nie wymienił uszczelnień 3. Nie wymienił śrub dociskających pompowtryski 4. Wymienił śruby ale kupił chińskie podróby z plasteliny 5. Wymienił śruby ale miał podobne pod reką- najczesciej na imbusa 6. Wymienił śruby ale nie wyciągnął oleju z ich otworów 7. Mechanik nie miał pod ręką klucza dynamometrycznego o takim zakresie/ bał się dokręcać z wymaganym kątem bo "czuł że ta śruba się urwie" Przez co usterka pojawia się ponownie baaaardzo szybko Egr wymieniony ale czy pracuje poprawnie? Była jego diagnostyka?
    1 punkt
  10. Haha , nie wierny sie znalazł. Montuje instalacje gazowe i sam mam avanta i uwierz ze 72 wchodzi bez problemu
    1 punkt
  11. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, bardzo mnie cieszy, że jest jakiś odzew @adifek - odezwę się na priv @marcin 4x4 - gtb1756vk mnie zainteresowało bo liczyłem, że da się przeszczepić trójnik na którym siedzi ta turbina w 2.7TDI, co bardzo ułatwiłoby montaż. Jednak już po przejrzeniu paru zdjęć można zauważyć, że mocowania tego trójnika są zupełnie inne i raczej nie podejdzie do 2.5TDI bez rzeźby. Na seryjnych wtryskach po odblokowaniu pompy można liczyć na jakieś 210-220 koni, do tylu gtb17 spokojnie wystarczy a przy tym będzie wstawać lepiej niż seryjna turbina. @Kowi87 Hehe, aż tak grubo iść nie zamierzam, kojarzę ten projekt, to auto diffas'a z TDIclub, przeczytałem jego temat od deski do deski Jakbyś znalazł jakieś fotki setupu z GTB17 lub miał jakieś rady, to będę wdzięczny. Z tego co znalazłem wynika, że podstawą grubszych modów jest wymiana wtryskiwaczy a właściwie ich końcówek. Pasują końcówki od cummins'a o oznaczeniu dsla143p970. Mają 8 otworów 16um zamiast seryjnych 6 i powinny wystarczyć do jakiś 300 koni. Przy ich zastosowaniu ciśnienie otwarcia trzeba ustawić na 260 bar inaczej są nierówne obroty jałowe.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...