Skocz do zawartości

Ranking

  1. Gregory87

    Gregory87

    Pasjonat.


    • Punkty

      4

    • Postów

      433


  2. R4xx

    R4xx

    Pasjonat


    • Punkty

      4

    • Postów

      409


  3. K4rol81

    K4rol81

    Klubowicze


    • Punkty

      3

    • Postów

      238


  4. pelonek1

    pelonek1

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      2177


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03/18/22 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jak coś robić, to tylko konkretnie Ja też myślałem, że rdza mnie nie dotyczy, dopóki nie zacząłem wszystkiego rozbierać i ściągać masy uszczelniające Nie ma tego wiele, ale lepiej zrobić zawczasu No i namówiłeś. A skoro tuleje będą wyprasowane, mogę oddać całość na malowanie proszkowe. Zawias w jakimś kolorze czy czarny? Gdybym zdawał sobie sprawę z tego, ile to roboczogodzin, dwa razy byłbym się zastanowił Miejsce to podstawa. Na szczęście mam przyjaciela, który ma wolny warsztat, co daje nieziemski komfort psychiczny przy tej dłubaninie. Żaden blacharz ani lakiernik nie zrobi tego w taki sposób, bo nikt za to nie zapłaci Staram się jak mogę utrzymać ten wóz w idealnym stanie. Należy mu się za te wszystkie wspólne lata i kilometry No właśnie. Mając teraz rzeczywisty pogląd na całokształt, nie wiem czy "troszkę" ma sens. Zaś z drugiej strony to wiele godzin pracy i utopione pieniądze w jakby nie było starym strupie. Nerwy puszczają przy każdym podejściu. Nie będę tego czasu miło wspominał Moje szczęście, że nie robię tego w pojedynkę. Ze sprzętu: pistolet do mas uszczelniających, sprężarka, pompa hydrodynamiczna i piaskarka. Teraz można zająć się tym zawodowo Kolega dobrze kojarzy Nie tyle kiedy, a za ile Thx
    3 punkty
  2. Witam koledzy i koleżanki. Jestem w trakcie ogarniania klimatyzacji w swoim samochodzie, z racji tego że zgłębiam temat dosyć dokładnie, postanowiłem podzielić się z Wami wiedzą. Oczywiście nie jest to wiedza zdobyta z tajnego źródła ale nie wszyscy mają ELSĘ, czy podstawową wiedzę mechaniczną i teoretyczną o układach klimatyzacji. Temat będę powoli uzupełniał bo jest tego trochę, a z czasem u mnie bywa różnie. Zasada działania układu klimatyzacji [Obieg czynnika chłodniczego] 08 [Auto HVAC] / 10 [Bloki Pomiarowe] / [Measuring Blocks] [MVB] Dzisiaj zrobiłem mały wykres jak zmieniają się podstawowe dane w czasie podczas schładzania wnętrza naszych samochodów. Na wykresie widać zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami. Widać że zaraz po uruchomieniu silnika i ustawieniu sterownika na LO oraz max nawiew, próbuje on jak najszybciej schłodzić wnętrze. Dzieje się to poprzez mocne wysterowanie zaworu N280 (prąd około 0,6 [A] co odpowiada około 60% wysterowania zaworu). Początkowa temperatura parownika wynosiła 25 stopni, wraz z upływem czasu temperatura spada aż do osiągnięcia ok 1,5 - 2 stopni powyżej zera (w tym przypadku trwało to ok 90 sekund). Wraz ze spadkiem temperatury na parowniku sterownik zmniejsza prąd wysterowania zaworu N280 przez co wydajność sprężarki maleje po to aby utrzymać temperaturę parownika na poziomie ok 2 stopni. Te dwa stopnie zabezpieczają parownik przed zamarzaniem i spadkiem wydajności (przytkane kanały nie pozwalają przedostać się powietrzu, a dodatkowo mogą powodować wolniejsze odparowanie czynnika co może doprowadzić do uderzeń hydraulicznych w sprężarce (dzieje się tak w momencie kiedy czynnik nie zdąży w całości zmienić stanu skupienia z ciekłego na gazowy). Jak widać ciśnienie czynnika zaraz po włączeniu silnika dosyć znacząco rośnie z 6 bar aż do 15 bar po czym zaczyna spadać i stabilizuje się w okolicach 9 - 10 bar. Oczywiście będzie ono zależne w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej i nie zawsze będzie takie niskie. Ale pokazuje to że sterownik nie dąży do uzyskania maksymalnego ciśnienia czynnika, a bardziej sugeruje się temperaturą parownika. Temperatura na kratkach jak widać po wykresie w prawidłowo działającym układzie spada do ok 6 - 7 stopni oczywiście będzie także zależna od tego jaką mamy temperaturę zasysanego powietrza i prędkości obrotowej dmuchawy. Istotne jest aby temperatura z prawej i lewej kratki były zbliżone i podążały za sobą jak na wykresie (widać na nim chwilowy skok temperatury, spowodowane było to chwilową zmianą ustawień klimatronika) Mam nadzieję że przyda się wam taki wykres do tego żeby móc porównywać poszczególne parametry mierzone w blokach pomiarowych. Informacje dotyczące czujnika nasłonecznienia: W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części do indeksu „AH“ może być lub zostać zamontowany tylko czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8E0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części z indeksem od „AJ“ może być lub zostać zamontowany czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8P0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E Tabela doboru kompresorów klimatyzacji DENSO na podstawie długiego kodu kompresora (kod widoczny na naklejce kompresora: Denso - Cross Reference Chart.pdf Długi kod: Krótki kod (obecnie stosowany): Ciąg dalszy nastąpi...
    1 punkt
  3. Ty wiesz jak działa sprężyna? Czy też potrzebny poradnik z obrazkami?
    1 punkt
  4. Cześć Pora na małą aktualizację Miało być fajnie i szybko, a wyszło jak zawsze... Zmiana dekorów na Piano Black. Już jakiś czas poszukiwałem dekorów, w końcu trafiłem na "przyjemniaczka" z FEJSBUKOWEJ grupy , który zaoferował sprzedaż. Po szybkim ustaleniu stanu i kwoty zakupu zdecydowałem się nabyć od SPRZEDAJĄCEGO przedmiot. MIało być 100% oryginał w bdb stanie - normalne ślady użytkowania. Dekory przyszły i tutaj czar prysł 1 dekor to faktycznie oryginalne piano black a 3 pozostałe to PJANO BLECK niestety ale ktoś w fatalnym stylu polakierował dekory z wersji "drewnianej". 5 dekor w deskę świadomie zakupiłem inny. Na szczęście dla przyjemniaczka zwrócił nieco $$$ za wątpiliwej jakości dekory . Jako, że wyszło jak wyszło postanowiłem, że zrobię je pod siebie i będzie to PIANO BLACK z małym dodatkiem Listwy chromowane już odwiercone i lecimy do lakiernika - efekty pokażę przy kolejnej aktualizacji. Złota rada: 'Nigdy nie kupujcie na grupach FEJSBUKOWCYH"
    1 punkt
  5. Kolega @Muskel1już Ci napisał jak to działa, od siebie mogę tylko dodać, że najlepiej to podejść do auta, otworzyć klapę i przyjrzeć się jak to działa i dlaczego, więcej na przyszłość zapamiętasz
    1 punkt
  6. Podziwiam, i zazdraszczam zapału, i miejsca do pracy ,chciałbym u siebie takie coś ale nerwów i czasu by mi zabrakło a no i sprzętu.
    1 punkt
  7. szkoda kasy, czasu i nerwów ale są gusta i guściki. sam szalałem, a po zakupie jedno wielkie rozczarowanie. a w a4 trzeba w końcu coś dłubnąć, ostatnio słabo z modami, jakieś pomysły ktoś podrzuci? oprócz foteli
    1 punkt
  8. Wkońcu ogarnąłem relingi. Początkowo chciałem zdjąć ale stwierdziłem że szkoda ryć wnętrze. Wyszło naprawdę spoko. Rano na bezdotyk opłukać pył i będzie git.
    1 punkt
  9. Panowie dzięki wielkie za każda odpowiedz. Zestaw skompletowalem i mam zamiar dziś zakładać. Nie jestem taki tępy, jestem mechanikiem z doświadczeniem więc wiem co z czym się je. Poprostu nie zaladalem zacisku tego typu do cywilnych aut takich jak np audi. Zakładałem raz do rs4 b5 ale tam były zupełnie inne przeróbki niż w b7.ale myślałem że po to jest to forum żeby sobie pomagać i dzielić się wiedzą. Co po niektórzy poprostu maja się za ważniejszych i odradzają zupełnie wszystkie mody. Ale całej reszcie wielkie dzięki za pomoc w skompletowaniu zestawu. Ręka rękę myje panowie trzymajcie sie siemanko ??
    1 punkt
  10. Dotrzymałem danego słowa i zebrałem w sobie resztki pokładów cierpliwości, aby wreszcie doprowadzić podwozie B6-ki do perfekcji. Pierwotny plan odbiegał znacząco od tego, który finalnie jest realizowany z uwagi na doedukowanie się w dziedzinie korozji, konserwacji i dostępnych środków chemicznych. Czyszczenie mechaniczne, neutralizator rdzy, epoksyd i słynną "Cobrę" zastąpiła następująca technologia: Demontaż wszystkiego, co możliwe, aby zapewnić możliwie jak najlepszy dostęp do płyt podłogowych, progów, błotników i nadkoli. Zabezpieczenie elementów lakierowanych i wrażliwych. Obróbka strumieniowo-ścierna skorodowanych i wątpliwych miejsc. Zastosowanie neutralizatora rdzy na wypiaskowane powierzchnie, na których znajdowała się rdza (najprawdopodobniej nie pomoże, ale nie zaszkodzi). Aplikacja pierwszej warstwy farby podkładowej, przemysłowej na obrobionych powierzchniach. Aplikacja kolejnych warstw farby. Zabezpieczenie zgrzewów masą uszczelniającą. Aplikacja masy uszczelniającej na progi, nadkola i miejsca podłogi niechronione osłonami. Malowanie całej podłogi farbą poliuretanową w kolorze nadwozia. Konserwacja profili zamkniętych woskiem. Piaskowanie i malowanie tylnej belki. Odświeżenie wahaczy (malowanie i wymiana tulei). Uzupełnienie brakujących/zniszczonych spinek, zaślepek i śrub. Złożenie całości na nowych amortyzatorach. Środki, które wybrano do wykonania konserwacji: Piasek kwarcowy 0,1 - 0,4 mm (100kg - 100zł). Neutralizator rdzy FORCH L237 korroplex (1l - 85zł). Farba podkładowa BARIL 816 Steelkote IM Mastic Miox (20l - 850zł, niestety farb przemysłowych w mniejszych ilościach dostać nie można, ale chętnie odsprzedam każdą ilość). Masa uszczelniająca Innotec Spray-Seal (15szt - 850zł, duża ilość ze względu na chęć "zaklejenia" tylnych nadkoli w całości z uwagi na izolację materiałowego, wiecznie mokrego nadkola względem blachy). Preparat konserwujący przestrzenie zamknięte Innotec Hi-Temp Wax Pro (5szt - 580zł). Tyle tytułem wstępu. Pora zniechęcić Was do przeprowadzenia tej operacji Pierwszy mój krok to demontaż widocznych osłon i wizyta u blacharza celem naprawy pogiętych progów po działaniach ukochanych wulkanizatorów. Same osłony również do naprawy - miejscami zostały wgniecione. Opalarka daje radę. Następny do wylotu - wydech. Pozytywnie zaskoczył mnie jego stan. Ciekawie brzmi ten silnik bez tłumików. Szkoda, że dziś budowa wydechu z nierdzewki to tak droga inwestycja. Po demontażu wydechu, zyskuje się dostęp do wszelkich osłon zarówno plastikowych, jak i aluminiowych. Plastiki miejscami połamane (do spawania), aluminium w miejscach przykręcenia utlenione (rozwiązaniem duże, blaszane podkładki i plastikowe nakrętki). Kolejno demontaż przednich błotników. Skoro i tak wymieniane są amortyzatory, szkoda nie skorzystać z okazji i nie ogarnąć fartuchów. Zwrotnice do wyciągnięcia. 18 lat stania na kołach - pora odpocząć: Najbardziej wredna i niewdzięczna rozbiórka - zawias ze zbiornikiem paliwa. Wszystko ładnie się odkręciło, jestem w ciężkim szoku. Tuleje wahaczy do wymiany, całość do piaskowania, ale wciąż zastanawiam się jeszcze nad metodą malowania - proszek czy natrysk? Główne tuleje wyglądają dobrze, szkoda byłoby je wymieniać tylko przez wzgląd na piec. Po demontażu samochód do zabezpieczenia dla własnego komfortu psychicznego. Całe nadwozie finalnie zostanie pokryte dodatkowo grubą folią, zabezpieczając lakier przed farbą podkładową. Chwila kręcenia i pacjent gotów do rozpoczęcia obróbki. Pracy jest ogrom. Dotyczy to zarówno rozbierania samochodu jak i przygotowywania na bieżąco zdemontowanych elementów (czyszczenie, wymiana, naprawa). Proces piaskowania również niszczący psychikę, ale za to malowanie już niczym nagroda. Na chwilę obecną podłoga oczekuje na piaskowanie. Następny post będzie już z finałem
    1 punkt
  11. Jak dalej będzie jak obecnie, że tanieje powoli coś tam to do końca następnego tygodnia mówili, że ceny ropy wrócą do około 6zł... Oby tak było.
    1 punkt
  12. Ty to @NelsonPL jesteś jednak ... . Pisać "Moja" z dużej a "niego" z małej o czymś świadczy
    1 punkt
  13. One mają swoje 'prowadnice'. Zerknij np tu na aukcji - https://allegro.pl/oferta/audi-s5-8w6-b9-16-19-zderzak-spoiler-dyfuzor-tyl-11915373191. Jeden wyżej, drugi niżej ale ich zakończenia z tego co pamiętam są równo w jednym rzędzie.
    1 punkt
  14. Zacznijmy od tego, że dostałeś ostrzeżenia nie tylko ode mnie. Chamskie teksty i wyzywanie to jest nazywanie rzeczy po imieniu? Kiedyś, wspólnie z klubowiczami ustaliliśmy jakieś zasady panujące na tym forum. I do nich staramy się stosować. Jeżeli myślisz, że ktoś się na Ciebie uwziął i daje Ci ostrzeżenia za darmo, to muszę Cię zmartwić. Wyobraź sobie, że wpisy za które je dostałeś, były wcześniej zgłaszane i to nie tylko przez autora tematu. Niektóre miały po kilkanaście zgłoszeń. To tak dla zobrazowania sytuacji. Według tego co napisałeś powyżej, to autor tematu jest wszystkiemu winien. Ciekawe podejście do sprawy, skoro nie masz sobie nic do zarzucenia, to ta dyskusja mija się z celem. Napisałeś ten post tak, że teraz autor tematu jest be, ja i moderatorzy jesteśmy be, a Ty zostałeś skrzywdzony przez to, że dostałeś ostrzeżenia za brak kultury. Jeżeli komuś nie pasuje ten temat to niech zrobi to co napisałem już wcześniej. Kupiłem aplikację i można dodać ten temat do ignorowanych. Kilka osób widziałem już tak zrobiło i po problemie. Dlaczego tego nie zrobisz? Jak mi się gdzieś nie podoba, to tam nie chodzę. Tak to działa. Ty nawet olałeś zasady po tym jak dostałeś kolejne ostrzeżenie i system założył Ci blokadę zgodnie z regulaminem. Założyłeś kolejne konto i oczywiście musiałeś zamieścić kolejny wpis w tym wątku.
    1 punkt
  15. Niech zrobi pełny autoscan i protokół wrzuć tutaj. Nie tylko sam kod odczytanego błędu.
    1 punkt
  16. A co to zabronione? Jego sprawa. To nie powód by pisać tutaj naprawdę żałosne komentarze typu "wciąż to tylko przedlift" i tym podobnych.
    1 punkt
  17. Siemka. Myslalem zeby dac zarowki dwuwłóknowe w kierunki: Żarówka 1157 1157NA Kierunek Usa 2 włókna / 4131 (3305993000) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Włókno 5w podpiac pod postój a 21w pod kierunek. Zeby uzyskac efekt usa. Widzialem kiedys w dziale warsztat taki mod do B5. Ma to ktos w B6?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...