Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08/03/24 uwzględniając wszystkie działy
-
Witam, jak wiadomo znalezienie kolorowego licznika z 2001,2002 roku graniczy z cudem i nie zaoferują nam one obsługi MENU za pomocą przełącznika w tunelu. w tym DIY pokaże ci co potrzebujesz i jak wykonać adaptacje nowszych liczników do starszego roku modelowego. Co będzie nam potrzebne: licznik kabel vag KKL z chipsetem FT232RL VAG-COM w wersji 409-1 (tylko ta wersja da radę, w innym przypadku immo należy przepisać ręcznie, tego akurat nie róbcie sami bo podczas wgrywania wsadu możecie uwalić zegary) VAG EEPROM Programmer Pływak od rocznika modelowego 2003,2004 1 pin do ABS 1 pin do ECU (będzie sam pin gotowy do zarobienia w wtyczce ECU) UWAGA!!! wszystkie prace tutaj opisane wykonujecie na własną odpowiedzialność! Tabelka liczników, z podpowiedzią do jakich poradnik ma zastosowanie a do jakich wystarczy zwykła adaptacja. Diesle: Benzyny: *Teoretycznie można zastosować liczniki z B7 posiadające IMMO3 Bez wymiany ECU(lub immo OFF) niestety niema możliwości zastosowania licznika z IMMO4, po wymianie taka opcja istnieje. 1. Zaczynamy od wyciągnięcia pinu z starego licznika: Wchodzimy do VAG EEPROM Programmer i naciskamy: Dash > Bosch > Audi A4 > Read EEprom (Encrypted) W 90% przypadkach nie będziemy musieli już nic robić, login immobilizera pokażą się poniżej, zapisujemy go. Jeżeli nic się nie pokaże przechodzimy do następnego kroku i postępujemy jak w przypadku licznika 2003-2004. 2. Wyciągamy pin z nowego licznika: Wchodzimy do VAG EEPROM Programmer i naciskamy: Dash > Bosch > Audi A4 > Read EEprom (Encrypted). Zapisujemy plik, będzie on nam służył jako plik awaryjny gdyby coś się popsuło. File > Save As i wybieramy lokalizacje pliku. Rozmiar pliku musi wynosić 1,00 KB (bajtów: 1 024). Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" - Set Newmode (from mode 6 to mode 4) Odczytujemy odkodowany EEprom licznika - Read EEprom (Decrypted)* Pojawią nam się dane nowego licznika, zapisujemy login Jeżeli chcemy zmienić przebieg wpisujemy pożądany przebieg. Klikamy "Set Kilometer". A następnie Dash > Bosch > Audi A4 > Set Kilometer* Na koniec wyłączamy tryb "programowania" w liczniku - Set Back To Adapted Again (from mode 4 to mode 6) 3. Adaptacja nowego licznika za pomocą VAG-COM Przechodzimy do: [17 - Instruments] Następnie: [Login - 11] Zmieniamy 00000 na pin nowego licznika np. 09014, pin to 9014 Klikamy "Do It!" Przechodzimy do: [10 - Adaptation] Następnie: [Channel - 50] Zmieniamy 32000 na pin starego licznika np. 00501. pin to 0501 Możemy też spróbować wpisać po prostu pin licznika 0501 bez zera poprzedzającego. napis "PIN ?" widoczny na górze w poprzednim screenie zmieni się na "WAIT", po chwili zmieni się na ID naszego immobilizera. Gotowe! licznik został zaadaptowany. Przechodzimy do: [Channel - 21] Zmieniamy wartość na na ilość kluczyków, np. 2 Klikamy test > save > exit. Jeżeli wybraliśmy liczbę większą od 1 to po kolei wkładamy kluczyki, włączamy zapłon i następny kluczyk aż dodamy wszystkie. Teraz musimy pamiętać aby go odpowiednio zakodować oraz zmienić adaptacje. Stary licznik będzie działał bez problemu ponieważ aktualny licznik jest klonem, możemy go podłączyć z powrotem i zapisać adaptacje jeżeli nie jesteśmy pewni. Lista kodowań i adaptacji jest dostępna tutaj: 3. Błędne wskazania wskazówki paliwa (odwrócone) Aby to rozwiązać musimy wymienić pływak lub całą pompę (to zależy od was na co się zdecydujecie), na taki z roku modelowego 2003-2004. Demontaż pompy paliwa: Możemy przelutować sam pływak. 4. Naprawa nie działającego tempomatu, silnik ma problemy z ruszaniem W rocznikach 2001-2002 sygnał prędkości do ECU trafiał z licznika (zielona kostka pin 6). Do licznika trafiał z czujnika na skrzyni biegów (VSS). Po CAN sygnał prędkości też trafia, ale ECU go nie odczytuje. W rocznikach 2003-2004 sygnał prędkości do ECU trafiał za pomocą CAN z ABS. Licznik też pobiera prędkość z ABS za pomocą CAN więc czujnik na skrzyni biegów stał się nie potrzebny. Licznik będzie działał bez problemu jeżeli chodzi o odczyt prędkości, ale nie wyśle tego sygnału do ECU. Niby można w oprogramowaniu ECU zmienić wartość zmiennej cwggvfzg z 0(VSS LICZNIK) na 2(CAN ABS). Ale wykonanie tego w domowych warunkach jest nie zalecane, oprogramowanie zgramy ale podczas wgrywania zmodyfikowanej wersji uwalimy sterownik. Więc przechodzimy do drugiej opcji, będziemy musieli poprowadzić przewód od modułu ABS do ECU. Zaczynamy od ściągnięcia obudowy ECU. Możemy ale nie musimy ściągać podszybia. Na czerwono zaznaczyłem wkręty. Odpinamy dużą kostkę z ECU i wpinamy nowy przewód w pin nr 20 (dzięki @Banan). Stary przewód idący do tego pinu izolujemy i zostawiamy luzem. Przewód ciągniemy do modułu ABS, przez przejście w obudowie ECU. Drugi koniec przewodu wpinamy do modułu ABS, pin nr 33. *pamiętajcie o odblokowaniu blokady(przesuwamy w stronę końca wtyczki) a potem późniejszym jej zablokowaniu (w stronę przewodów). *wtyk ciężko wchodzi przez to ze w module ABS jest guma która chroni go przed dostawaniem się kurzu. Gotowe! po prawidłowym podpięciu przewodu ECU zaczyna widzieć prędkość pojazdu. Tempomat zaczyna działać a silnik chodzi sprawniej. W taki sam sposób zmieniłem licznik w swoim samochodzie, dołożyłem wentylacje automatyczną i przygotowałem się na montaż QUATTRO.2 punkty
-
Na bank chłodnica , wydaje sie ze głównie krystalizacja adblue zatyka1 punkt
-
Przerabiałęm podbny temat tylko że przepływ w recylkulacji niskociśnieniowej był za duży. Tutaj robiłęm test tych płynów i nie polecam, troche pomogło ale gra nie warta świeczki.1 punkt
-
Cześć i czołem, trochę nie dodawałem nic nowego i kolega @NervaR ostatnio dość mnie motywował do tego aby zaktualizować stan lalki A wiec od ostatniego postu trochę drobnych rzeczy kosmetycznych się zadziało Zostało poprawione mocowanie tylnego zderzaka - bo ktoś go średnio poskładał - tak więc trzeba było rozebrać i poprawić przy okazji wpadło małe czyszczenie wszystkiego przed: po: Wpadły dystanse na przód i tył... tu też marudził mi o nich @NervaR no i po dokonaniu przez niego profesjonalnych pomiarów wpadły na tył 20mm i na przód 17 mm. tak siadły: Założone zostały czarne dynamiczne kierunkowskazy w lusterkach + obudowy lusterek w czarnym połysku + nowe ori doły lusterek + w lewym lustrze został wymieniony silniczek składania lustra bo stary już miał dość życia... jak na złość przestał teraz współpracować prawy - ale już czeka w garażu na wymianę plus razem z @MaTeo85 pociągnięte zostały kable pod przyszłościowy fotochrom No i lalka wylądowała na hamowni wypluła całkiem niezłą serię biorąc pod uwagę prawie 30 stopni na zewnątrz no mogła by ciut szybciej wstawać ale to sądzę kwestia strojenia po wymianie turbin. Dojechały też chromy ramek nawiewów - bo jeden był pęknięty plus środkowy jest porysowany - prawy został już wymieniony przy okazji wyciągnąłem wepchnięte do środka pokrętło regulacji - teraz czekam na wenę by zabrać się za środkowy - tylko muszę gdzieś podpatrzeć jak się go wyciąga - może ktoś ma jakieś rady? Na koniec kilka fotem jak lalka obecnie się prezentuje - powoli dochodzę do ładu z lakierem i zaczyna cieszyć oko No i rozglądam się powoli za drobną zmianą w wyglądzie ale na razie to mała tajemnica - nieliczni wiedza - reszta zobaczy jak się dokona ? No i zostałem influ hahaha a wiec przy okazji zapraszam na istangram mojej laluni lewiatan1989 (@lewiatan_1989) • Instagram photos and videos WWW.INSTAGRAM.COM 175 Followers, 179 Following, 22 Posts - lewiatan1989 (@lewiatan_1989) on Instagram: "Darek i jego 313KM szczęścia A6 C7 3.0 BiT, 8HP, MTM ? 313KM, ?650N #3city"0 punktów
-
Na tym poziomie jakościowym, różnice będą marginalne w badaniu laboratoryjnym. Kieruj się ceną.0 punktów
-
0 punktów
-
Testuję prywatnie tylko oliwy top 3 w normie 504-507(wymiana co 10k). Co sprawia, że Eurol wygrywa? Cena względem oferowanej jakości, spory udział bazy pao, świetne bazy hc+ dodatek od Infineum 6080A jak dobrze pamiętam. Niezależne badania labolatoryjne(nie mylić z zabawą szlifierki na yt) potwierdzają porządną jakość. Nie trzeba doprawiać oleju cermizatorami i innymi dziwami z marketingiem oraz efektem placebo. Brak podróbek na rynku. Obecnie jestem w fazie testów Ravenol VSW 0w30(kupiony na promocji w cenie Eurola). Wynik badań na przełomie grudnia/stycznia. Pierwszy był eurol FS 0w30, drugi Ravenol VMP 5w30(olej tak naprawdę o parametrach 0w30), obecnie wspomniany Ravenol VSW 0w30.0 punktów
-
Dzięki kolego za podpięcie i diagnozę ????. Tak jak rozmawialiśmy audi wraca do domu na lawecie a w domu będzie sprawdzenie wtrysków oraz dokładne sprawdzenie lub wymiana zaworu regulacji ciśnienia na listwie bo to nam wstępnie wyszło ???, bo tu na miejscu chyba z osiem warsztatów które obdzwoniłem nie ma czasu lub nie mają nikogo kto by podjechał i chociaż sprawdził albo krzyczą sobie takie ceny za samą diagnozę, że chyba taniej by mnie wyniosła laweta do domu na własny koszt ??. Ja korzystam z wakacji. Udanego, spokojnego wypoczynku Tobie również życzę. ?️⛱️ Dzięki0 punktów
-
Such a beautiful automobile , i love it.0 punktów
-
W tym Roku nie stety mnie nie było bo ,nie dałem rady zjechać do PL szkoda ?0 punktów
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00