Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
np: z tym Światła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody, które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku świateł (2x żółty)

Co dokladnie musze zrobic ? wyjac te dwa zolte przewody z wlacznika swiatel i podlaczyc do MCE czy po znalezieniu tych przewodow wpiac sie w nie i wtedy podpiac sie do MCE ?

dokładnie rozdzielasz i wpinasz w odpowiednie piny do mce:wink:

Dominiku ale to znaczy , ze odpowiednim kawalkiem przewodu musze wpiac sie w te zolte kable i dalej ten kawalek dodatkowego przewodu doprowadzic do MCE? czy poprostu wyjmuje te dwa zolte przewody z wlacznika swiatel (bez jakiego kolwiek wpinania sie w kable) i podpinam je odrazu do MCE?

nie no tak łatwo to sie nieda m musisz nabyć troche pinów poprzedłużac kabelki itd:wink:

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
np: z tym Światła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody, które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku świateł (2x żółty)

Co dokladnie musze zrobic ? wyjac te dwa zolte przewody z wlacznika swiatel i podlaczyc do MCE czy po znalezieniu tych przewodow wpiac sie w nie i wtedy podpiac sie do MCE ?

dokładnie rozdzielasz i wpinasz w odpowiednie piny do mce:wink:

Dominiku ale to znaczy , ze odpowiednim kawalkiem przewodu musze wpiac sie w te zolte kable i dalej ten kawalek dodatkowego przewodu doprowadzic do MCE? czy poprostu wyjmuje te dwa zolte przewody z wlacznika swiatel (bez jakiego kolwiek wpinania sie w kable) i podpinam je odrazu do MCE?

nie no tak łatwo to sie nieda m musisz nabyć troche pinów poprzedłużac kabelki itd:wink:

Odpuszczam Ja nie dam rady , moze jak bym mial inne zastepcze autko to moge sobie dlubac nawet miesiac ale autko potrzebne kazdego dnia a watpie czy w jeden weekend uda mi sie to zrobic.

Jak nie znajde nikogo w UK lub kogos w Polsce z Zachodnio Pomorskiego lub Wielkopolski to po zalatwieniu wszystkich spraw z silnikiem we Wroclawiu w nSierpniu wybiore sie do Ciebie Dominiku :decayed: , jeszcze sie wczesniej ugadamy co do terminu , zeby przypadkiem nie bylo ze przyjade a Ty na wakcjach bedziesz sie gdzies smazyl na plazy.

Opublikowano
Sorki że marudzę ale to moje pierwsze grubsze modyfikacje elektryczne. Słupek A to który ? Faktycznie nie mam kabla żółto zielonego tylko czarno/żółty i z tego co się orjętuje on ma iść na bezpiecznik 87 - gdzie go znajdę. Natomiast gruby czarno czerwony ma iść na pin 6/6 ?, a cienki z 14/8 na stop ? Kabelk do stacyjki jak podłączyć ? Czy da się wpiąć z canem bezpośrednio do MCE ? jak tak to w któe piny które kolory ?I gdzie ten moduł się znajduje ?

Tak jak prosilem... Wieczorem (teraz nie dam rady).

Opublikowano
:hi: a jest tu ktos z UK kto pomogl by mi przelozyc MCE ? czytam czytam i kuzwa naprawde nic nie kumam z ciagnieciem tych kabli , zamian pinow itd. :facepalm: ciemny jestem jak hu.... w tym temacie.

Marcinku - czego nie czaisz?? pytaj - odpowiemy :decayed:

kiedy to chcesz przekładać?? i na moduł z jaką końcówką? z fotochromem??

Witam ponownie!

Probowalem wczoraj odpisac ale forum ucieklo i byla lipa z logowaniem.

A wiec tak trudno mi jest nawet wytlumaczyc czego dokladnie nie rozumiem , poprostu od dwoch dni probuje rozkminic ta instrukcje podmiany MCE jaka jest na forum i nic z tego nie kumam , przeciaganie kabelkow na druga strone auta , mostkowanie , zamiana pinow itd. Boje sie , ze rozgrzebie auto , wywale wiazki kabli na wierzch i tak zostane w czarnej d...e a w najgorszym przypadku bede latal i szukal gasnicy :facepalm:

Chce zrobic podmianke MCE na taki z "F" czyli z fotochromem a robic to bede chcial jakos pod koniec Lipca kiedy dostane juz z polski lustro fotochrom oraz zakupie wlacznik swiatel auto i gotowa wiazke pod lustro z kufatec.

W Sierpniu bede w Polsce i bede jechal do Wroclawia na 4 dni to moze jak nie uda mi sie tego zrobic w UK to znalazl by sie ktos chetny z Wroclawia i okolic kto by sie tego podjol ??? :wink:

Poczytam wszystko jeszcze raz i jeszcze raz i moze jeszcze raz i rozbiore autko i pogrzebie w kablach i moze uda mi sie dojsc do tego co i jak. Kuzwa ciemny jestem :facepalm: w tym temacie

ŻEBY zabierać się za jakiekolwiek prace przy instalacji elektrycznej najważniejsza jest znajomość czytania rysunków elektrycznych.

MUSIMY mieć zgromadzone wszelkie potrzebne narzędzia i materiały. Trzeba sobie najpierw wydrukować wszystkie potrzebne schematy i mieć pod ręką kilka kartek z ołówkiem, aby na bieżąco kontrolować nasze prace. Do tego trochę taśmy izolacyjnej, najlepiej biała i marker do CD,

WSZYSTKO PO TO, ABY opisać wszystkie przewody które wyciągamy z oryginalnych kostek, gdy przedłużamy i nie mamy oryginalnych kolorów a trzeba je razem połączyć.

Organizacja pracy przy takim "modzeniu" jest NAJWAŻNIEJSZA.

RYSOWANIE/OPISYWANIE na kartce czynności pozwoli nam na szybkie wyłapanie błędu jeśli popełnimy, i odnalezienie właściwego przewodu. Oszczędzi nam niepotrzebnych nerwów.

Druga sprawa, pamięć jest krótka. Jeśli przyjdzie nam ochota coś poprawić za kilka dni, również nie będziemy musieli się martwić co i kiedy było zrobione...bo wszystko mamy zapisane.

Takie notatki powinniśmy przechowywać razem z dokumentacją samochodu, na przyszłość.

Te podstawowe znajomości w elektryce pozwolą nam przejść w miarę bezboleśnie ten etap, i cieszyć się własnoręczną modyfikacją!!! A JAKA to SATYSFAKCJA. :kox:

Opublikowano
:hi: a jest tu ktos z UK kto pomogl by mi przelozyc MCE ? czytam czytam i kuzwa naprawde nic nie kumam z ciagnieciem tych kabli , zamian pinow itd. :facepalm: ciemny jestem jak hu.... w tym temacie.

Marcinku - czego nie czaisz?? pytaj - odpowiemy :decayed:

kiedy to chcesz przekładać?? i na moduł z jaką końcówką? z fotochromem??

Witam ponownie!

Probowalem wczoraj odpisac ale forum ucieklo i byla lipa z logowaniem.

A wiec tak trudno mi jest nawet wytlumaczyc czego dokladnie nie rozumiem , poprostu od dwoch dni probuje rozkminic ta instrukcje podmiany MCE jaka jest na forum i nic z tego nie kumam , przeciaganie kabelkow na druga strone auta , mostkowanie , zamiana pinow itd. Boje sie , ze rozgrzebie auto , wywale wiazki kabli na wierzch i tak zostane w czarnej d...e a w najgorszym przypadku bede latal i szukal gasnicy :facepalm:

Chce zrobic podmianke MCE na taki z "F" czyli z fotochromem a robic to bede chcial jakos pod koniec Lipca kiedy dostane juz z polski lustro fotochrom oraz zakupie wlacznik swiatel auto i gotowa wiazke pod lustro z kufatec.

W Sierpniu bede w Polsce i bede jechal do Wroclawia na 4 dni to moze jak nie uda mi sie tego zrobic w UK to znalazl by sie ktos chetny z Wroclawia i okolic kto by sie tego podjol ??? :wink:

Poczytam wszystko jeszcze raz i jeszcze raz i moze jeszcze raz i rozbiore autko i pogrzebie w kablach i moze uda mi sie dojsc do tego co i jak. Kuzwa ciemny jestem :facepalm: w tym temacie

ŻEBY zabierać się za jakiekolwiek prace przy instalacji elektrycznej najważniejsza jest znajomość czytania rysunków elektrycznych.

MUSIMY mieć zgromadzone wszelkie potrzebne narzędzia i materiały. Trzeba sobie najpierw wydrukować wszystkie potrzebne schematy i mieć pod ręką kilka kartek z ołówkiem, aby na bieżąco kontrolować nasze prace. Do tego trochę taśmy izolacyjnej, najlepiej biała i marker do CD,

WSZYSTKO PO TO, ABY opisać wszystkie przewody które wyciągamy z oryginalnych kostek, gdy przedłużamy i nie mamy oryginalnych kolorów a trzeba je razem połączyć.

Organizacja pracy przy takim "modzeniu" jest NAJWAŻNIEJSZA.

RYSOWANIE/OPISYWANIE na kartce czynności pozwoli nam na szybkie wyłapanie błędu jeśli popełnimy, i odnalezienie właściwego przewodu. Oszczędzi nam niepotrzebnych nerwów.

Druga sprawa, pamięć jest krótka. Jeśli przyjdzie nam ochota coś poprawić za kilka dni, również nie będziemy musieli się martwić co i kiedy było zrobione...bo wszystko mamy zapisane.

Takie notatki powinniśmy przechowywać razem z dokumentacją samochodu, na przyszłość.

Te podstawowe znajomości w elektryce pozwolą nam przejść w miarę bezboleśnie ten etap, i cieszyć się własnoręczną modyfikacją!!! A JAKA to SATYSFAKCJA. :kox:

Szanowny kolego dzieki za sugestie , masz racje co do tego wszystkiego co napislaes i taki mialem zamiar sie zabierac do tego MCE ale tak jak piszesz trzeba dobrze rozumiec schematy elektryczne i wszelkiego rodzaju instrukcje a z tym u mnie ciezko :facepalm: Wiadomo jeden umie i dla niego to pestka wymiana takiego modulu czy tez takie ingerencje w elektryce auta zas dla drugiego czyli dla mnie to czarna magia. Robilem pare rzeczy przy elektryce w Moim aucie i w innych autkach tez ale ta zamiana MCE to mnie chyba przerasta , moze jak bym chociaz raz podpatrzyl kogos innego co i jak robi to bylo by duzo prosciej ale wiadomo nie czesto sie zdarza wymiana MCE i mozliwosc podgladania calej operacji.

Po rozmowie z Dominikiem i ustaleniu wszystkich szczegulow poddalem sie i zostawie to dla niego jako osoby obeznanej z tematem i zaufanej , osoby ktora wiec co i jak i nie popelni bledu gdzie w Moim przypadku moglo by sie to skonczyc pozarem lub uszkodzeniem jakiegos elementu w elektryce auta.

W Sierpniu bede w polandowie , zalatwie mechanike auta we Wroclawiu i wale odrazu do Dominika i bede sie wtedy przygladal , podpytywal i moze sie czegos pozytecznego naucze :wink:

Dzieki serdczne wszystkim za wszelkiego rodzaju pomoc i sugestie w tej dziedzinie.

:hi:

Opublikowano

Teraz zapewne wszystko masz połączone bezpośrednio jak to w instalacji low.

Patrz np. na te przewody od świateł mijania.

On teraz bezpośrednio z włącznika świateł idą do żarówek a w instalacji high one najpierw idą do MCE a potem z MCE do żarówek.

Czyli np. jeżeli masz teraz światła mijania bezpośrednio to wyciągasz te 2 piny, bo one zmostkowane są bodajże i wpinasz je w odpowiednie miejsc w kostce B MCE więc wtedy we włączniku świateł zostaje puste miejsce i właśnie z włącznika świateł przeciągasz przewód do kostki C w MCE.

Ja też miałem cholerne problemy ze zrozumieniem tych schematów, ale kilka telefonów do Dominika i było po problemie. Jedynie co to miałem problem ze światłami stop (3 przewody w bagażniku itd.)

A reszta poszła. Podłączanie fotochromu i CLH to już była błahostka, szkoda tylko, że nie miałem schematów na papierze to szybciej by poszło a tak to laptopa miałem, który co chwilę się wyłączał, bo bateria martwa a zasilacz spieprzone wyjście ma i jak go się ruszało to koniec :grin:

No ale dałem radę więc Ty też powinieneś wszystko ogarnąć :hi:

Opublikowano
Fr0styyy cały sierpień jestem w polandzie , kupuje piątkę spirytusu i przyjeżdżam do ciebie jak jesteś taki kozak. Ja piję a ty tniesz instalację :decayed:
Opublikowano
Fr0styyy cały sierpień jestem w polandzie , kupuje piątkę spirytusu i przyjeżdżam do ciebie jak jesteś taki kozak. Ja piję a ty tniesz instalację :decayed:

Do mnie zawsze można wpaść! :banan:

Opublikowano
Fr0styyy cały sierpień jestem w polandzie , kupuje piątkę spirytusu i przyjeżdżam do ciebie jak jesteś taki kozak. Ja piję a ty tniesz instalację :decayed:

to i ja pojade popatrzeć:decayed::grin:

Opublikowano
Fr0styyy cały sierpień jestem w polandzie , kupuje piątkę spirytusu i przyjeżdżam do ciebie jak jesteś taki kozak. Ja piję a ty tniesz instalację :decayed:

to i ja pojade popatrzeć:decayed::grin:

:decayed:

Opublikowano

pier**le - też przyjeżdżam. Chce to widzieć :decayed:

Opublikowano

E to lepiej nie, bo się speszę :polew:

Opublikowano

COś CZUJĘ, że z tego wyjdzie ogólnokrajowy zlot u Fr0styyy....

Opublikowano

Udało mi się zamontować i podłączyć hak. Wszystko działa. Chciałem bardzo podziękować dla kolegi Bart-S bez jego pomocy nie udało by mi się to. Jeżeli ktoś będzie montował ori hak to służę pomocą.

Opublikowano
COś CZUJĘ, że z tego wyjdzie ogólnokrajowy zlot u Fr0styyy....

Aż tyle miejsca to ja tam nie mam :grin:

Opublikowano

Ogólnopolski zlot i cięcie po pijaku instalacji w moim samochodzie , każdy coś przylutuje i może coś z tego będzie ale spirytusu to raczej zabraknie. To może po założeniu MCE "F" zrobimy od razu test czy poducha wystrzeli :decayed:

---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 21:19 ----------

COś CZUJĘ, że z tego wyjdzie ogólnokrajowy zlot u Fr0styyy....

Aż tyle miejsca to ja tam nie mam :grin:

spokojnie jak się impreza rozkręci to i miejsce sie znajdzie :wink:

Opublikowano
Udało mi się zamontować i podłączyć hak. Wszystko działa. Chciałem bardzo podziękować dla kolegi Bart-S bez jego pomocy nie udało by mi się to. Jeżeli ktoś będzie montował ori hak to służę pomocą.
Niech Ci służy :decayed:
Opublikowano

Jest chętny na 8E0 907 279 J za 100 ??

Opublikowano

cześć, ja po nierównej walce, dopiero 3 kupiona pompka spryskiwaczy okazała się sprawna... mam pytanie, czy u Was też tak głośno działa ? :)

na filmie słychać różnicę pomiędzy pompką od lamp a tą od szyby :)

Opublikowano

W module 09 w adaptacjach w kanale 81 wprowadzilem jakas wartosc i wyskakuje mi blad 01794. Pomoze ktos rozwiazac problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...