Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...wyłączymy stacyjkę nie wyjmując kluczyka,dookoła ciemność a świecą długie na 30% można je wyłączyć tylko przełącznikiem DRL pozycja zero,czy da się to jakoś podłączyć by ciemność była po ustawieniu włącznika głównego w pozycję zero?Dodam tylko iż nie tylko Ja tak mam,proszę o jakieś porady jeśli to możliwe.

U MNIE po przejściu z MCE E na F, też do momentu wyjęcia kluczyka świecą pozycyjne (gdy jest ciemno), pomimo stacyjki w pozycji auto.

nie miałem tego zanim nie założyłem lustra

po otwarciu drzwi, dodatkowo włącza się CLH, wyjęcie kluczyka gasi pozycyjne. po chwili gaśnie CLH

wynika z tego że napięcie po stacyjce jest podtrzymane do momentu wyjęcia kluczyka.(zobacz....RADIO)

nie ma czasu dziś szukać po schematach, jutro spróbuję coś wykombinować.

mam wyprowadzony (odcięty przy rezaniu) przewód z włącznika to go pomierzę.

piszesz

...kabel w kostce włącznika DRL/CLH trzeba przeciąć by z gasły dzienne...

po co chcesz przecinać jak możesz dać włącznik DRL w pozycję 0, osiągniesz to samo przecinając przewód co przekręcając pokrętło.

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak jest, tylko chcę by zgasły w pozycji 0 włącznika głównego.

Opublikowano

Nie walnął buby,chciałem to zainstalował(i tu podziękowania)a że się nie da to inna sprawa,trudno trzeba się przyzwyczaić,dzięki za odp.

Kaju jakiego koloru kabel w kostce włącznika DRL/CLH trzeba przeciąć by z gasły dzienne przy pozycji (auto) głównego włącznika?

Czy to będzie ten-Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]?

jeżeli świecą DRL po zgaszeniu to coś jest nie tak... też w to nie wierzę, ale wyciągam tem wniosek czytają Twój post. po głównym włączniku tego nie osiągniesz, bo sygnał z mce idzie to małego przełącznika... koniec kropka.
Opublikowano

Główny wyłącznik w pozycji 0 wyłączy ten sygnał,i da się to zrobić,tylko jeszcze nie wiem co będzie,gdy po tym połączeniu główny przełącznik pozycja 0,nie wyłączając stacyjki.

Opublikowano (edytowane)

Nie walnął buby,chciałem to zainstalował(i tu podziękowania)a że się nie da to inna sprawa,trudno trzeba się przyzwyczaić,dzięki za odp.

Kaju jakiego koloru kabel w kostce włącznika DRL/CLH trzeba przeciąć by z gasły dzienne przy pozycji (auto) głównego włącznika?

Czy to będzie ten-Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]?

jeżeli świecą DRL po zgaszeniu to coś jest nie tak... też w to nie wierzę, ale wyciągam tem wniosek czytają Twój post. po głównym włączniku tego nie osiągniesz, bo sygnał z mce idzie to małego przełącznika... koniec kropka.

Jednak się dało...koniec kropka.

Edytowane przez puffi
Opublikowano

Witam. Jeśli nie ten temat to przepraszam, jeśli już taki istnieje a go nie znalazłem to też przepraszam. Otóz mam zapytanie do ludzi bardziej obeznanych w temacie. Mam u siebie przełącznik świateł z funkcją auto i czujnikiem zmierzchu lecz nie posiadam świateł do jazdy dziennej. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy można przekodować jakoś żeby na trybie auto zapalały się światła mijania a nie tylko pozycję gdy jest dzień ? ;) Czy może jest jakieś inne rozwiązanie :) Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam. Jeśli nie ten temat to przepraszam, jeśli już taki istnieje a go nie znalazłem to też przepraszam. Otóz mam zapytanie do ludzi bardziej obeznanych w temacie. Mam u siebie przełącznik świateł z funkcją auto i czujnikiem zmierzchu lecz nie posiadam świateł do jazdy dziennej. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy można przekodować jakoś żeby na trybie auto zapalały się światła mijania a nie tylko pozycję gdy jest dzień ? ;) Czy może jest jakieś inne rozwiązanie :) Pozdrawiam.

mniemam, że masz zwykłe światła - zakoduj w MCE tryb skandynawia

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

a tak łopatologicznie :) gdzie i co ? ma ktoś to moze rozpisane ?


edit: ogarnięte :)

Opublikowano

Pany help:) w watku "uklad elektryczny" opisalem moj przypadek braku lewego swiatla mijania w B7, do tego dziwnie w tej lampie zalacza sie silniczek poziomowania co chwile + dzisiaj na pol dnia zniklo 3cie swiatlo stopu... rozbebeszylem i wiem ze mam modul:

L dla B7 i pytanie czy moge zamowic N i bedzie kompatybilny? oczywiscie pozinej musze dorwac kabel i przeprowadzic adaptacje... z gory dzieki za odpowiedzi!

pytanie nr 2:

czy jak do zlacza B (z rys z pierwszego postu dla modulu High dla B7) podlacze zasilanie na pinie 23 i mase na 20 to teoretycznie powinno zapalic sie lewy reflektor mijania? (chodzi o weryfikacje czy wiazka cala):)

jak sie myle niech ktos madrzejszy mnie nakieruje!

dzieki!

Opublikowano

Czesc!

Postepuje wg instrukcji montazu haka.

Moj MCE to 8E0 907 279 E. Dowiedzialem sie ze jest high.

Swoj hak mam uzywany z oryginalna wiazka. W tamtym aucie przy 3 pinie w kostce 3pinowej przy haku wychodza dwa przewody ktore szly do przodu auta. Nie rozumiem po co byl w tamtym aucie.

Na pierwszym pinie jest bialo szary ktory polaczony byl z tym samym kolorem przy lampie. (U mnie ten przewod idzie do przodu auta) . Czy mam go przecinac?

Dodatkowo w swoim aucie mam zajety 12 i 13 pin w kostce 32 pin MCE.

W tamtej instalacji rowniez wszystkie przewody czarno czerwone spiete pyly razem.

Trmat dotyczy instalacji oryginalnego haka. Przywolam, ze mam czujniki parkowania z przodu i z tylu. Zauwazylem ze przew pomaranczowo ziel i pomaranczowo braz z modulu MCE wchodza do kostki 16 pinowej w module parkowania.

Opublikowano

Bo są to CANy, mostkują się wgłąb instalacji.

Opublikowano

Mój moduł haka to 8E0 907 383. Czujniki park z przodu i z tyłu, MCE z literką E. Podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem. Po próbie komunikacji przez vcds lite nie wykrywa mi 69 treiler. We wtyczce kontrolką łape za pin 2-masa i sprawdzam zasilanie modułu pin 1, JEST. Pin 5 - zasilanie ze stacyjki, JEST. Pin 12 i 13 w MCE miałem zajęty ze względu na PDC. Od greGori dowiedziałem się, że mogę dolutować cany z modułu haka do canów PDC. Tak zrobiłem. Przewody względem siebie są skręcone. (mogą być za bardzo?). Co źle zrobiłem, że nie wykrywa mi tego modułu? Zaznaczam, że wykrywa mi MCE i PDC gdzie już wprowadziłem zmiany pod hak. Proszę o pomoc. Cholernie się przy tym napracowałem, a elektryk z którym pracuje namawia mnie na dopięcie się w lampach. Mimo wszystko chciałbym mieć oryginalną instalację. Czy może być zepsuty moduł. Czy do komunikacji by doszło nawet kiedy 14 pinowa wtyczka bylaby z modułu wypięta?

Opublikowano

a diagnoze mu dałeś?

Opublikowano

a diagnoze mu dałeś?

Co znaczy, czy dałem mu diagnozę? Nie rozumiem pytania?

Opublikowano

Musi byc podpieta linia K zeby byla diagnoza na vcds

Opublikowano

Mój moduł haka to 8E0 907 383. Czujniki park z przodu i z tyłu, MCE z literką E. Podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem. Po próbie komunikacji przez vcds lite nie wykrywa mi 69 treiler. We wtyczce kontrolką łape za pin 2-masa i sprawdzam zasilanie modułu pin 1, JEST. Pin 5 - zasilanie ze stacyjki, JEST. Pin 12 i 13 w MCE miałem zajęty ze względu na PDC. Od greGori dowiedziałem się, że mogę dolutować cany z modułu haka do canów PDC. Tak zrobiłem. Przewody względem siebie są skręcone. (mogą być za bardzo?). Co źle zrobiłem, że nie wykrywa mi tego modułu? Zaznaczam, że wykrywa mi MCE i PDC gdzie już wprowadziłem zmiany pod hak. Proszę o pomoc. Cholernie się przy tym napracowałem, a elektryk z którym pracuje namawia mnie na dopięcie się w lampach. Mimo wszystko chciałbym mieć oryginalną instalację. Czy może być zepsuty moduł. Czy do komunikacji by doszło nawet kiedy 14 pinowa wtyczka bylaby z modułu wypięta?

Nie pamiętam już jaki nr modułu haka mam u siebie, ale też go "nie widac", działa jednnak tak jak powinien, tak ma byc. Hak dokładałem tak jak i Ty.

Opublikowano

a diagnoze mu dałeś?

Co znaczy, czy dałem mu diagnozę? Nie rozumiem pytania?

d0f9d6b6d5f5528aa120dc14298a26ca.jpg

z modułu haka do modułu pdc musisz podać sygnał. w pdc jest on wyznaczony dla modułu haka na pinie 5 wtyczki brązowej 16pinowej. numerek pinu w module haka widzisz też na schemacie :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

a diagnoze mu dałeś?

Co znaczy, czy dałem mu diagnozę? Nie rozumiem pytania?

d0f9d6b6d5f5528aa120dc14298a26ca.jpg

z modułu haka do modułu pdc musisz podać sygnał. w pdc jest on wyznaczony dla modułu haka na pinie 5 wtyczki brązowej 16pinowej. numerek pinu w module haka widzisz też na schemacie :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dokładnie tak zrobiłem na pin 5 kostka 16 pinowa modułu PDC, biało czerwony idzie z pinu 2 kostki 3 pinowej gniazda haka. Wiązka którą kupiłem była pewnie z auta o MCE LOW. Tak wnioskuję ponieważ pin 1 kostki 3 pinowej haka jest biało szary a z pinu 3 go wychodzą dwa przewody biało czerwone, jeden idzie do przodu auta ( nie wykorzystałem go - ppozostał wolny) drugi skierowany jest do wtyczki 14 pinowej modułu haka.

Musi byc podpieta linia K zeby byla diagnoza na vcds

Co to znaczy, że musi być linia K abym mógł ten moduł diagnozować?

Mój moduł haka to 8E0 907 383. Czujniki park z przodu i z tyłu, MCE z literką E. Podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem. Po próbie komunikacji przez vcds lite nie wykrywa mi 69 treiler. We wtyczce kontrolką łape za pin 2-masa i sprawdzam zasilanie modułu pin 1, JEST. Pin 5 - zasilanie ze stacyjki, JEST. Pin 12 i 13 w MCE miałem zajęty ze względu na PDC. Od greGori dowiedziałem się, że mogę dolutować cany z modułu haka do canów PDC. Tak zrobiłem. Przewody względem siebie są skręcone. (mogą być za bardzo?). Co źle zrobiłem, że nie wykrywa mi tego modułu? Zaznaczam, że wykrywa mi MCE i PDC gdzie już wprowadziłem zmiany pod hak. Proszę o pomoc. Cholernie się przy tym napracowałem, a elektryk z którym pracuje namawia mnie na dopięcie się w lampach. Mimo wszystko chciałbym mieć oryginalną instalację. Czy może być zepsuty moduł. Czy do komunikacji by doszło nawet kiedy 14 pinowa wtyczka bylaby z modułu wypięta?

Nie pamiętam już jaki nr modułu haka mam u siebie, ale też go "nie widac", działa jednnak tak jak powinien, tak ma byc. Hak dokładałem tak jak i Ty.

Czy moduł aktywuje się dopiero po podłączeniu wtyczki? Sprawdzałem poszczególne piny i mam tylko stop i lewy kierunek który dziwnie pulsuje, prawego już nie ma. Jest również zasilanie z bezpiecznika S87.

Opublikowano (edytowane)

Dawno zakładałem hak i czytałem na ten temat, ale jeśli chcesz sprawdzic czy moduł działa, to musisz dac dwie/trzy żarówki obciążenia. Na "pusto" jak mi się pamięta nie pomierzysz/nie sprawdzisz.

W gnieździe trzeba chyba też zblokowac ten dodatkowy włącznik (nie pamiętam już od czego jest), czyli najlepiej wpiąc wtyczkę z obciążeniem w postaci jakichś żarówek.

Edytowane przez staniek
Opublikowano

a pdc zakodowałeś na hak?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...