Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Włacznik chce bo w drugim aucie się przyzwyczaiłem do auto, a CLH to byłby tylko dodatek. Lusterko ma jakiś "sterownik", ze MCE będzie pluło błędem o braku lusterka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam !!!

Mam zamontowany moduł 8E0 907 279. Czy mogę bez większej ingerencji zamontować 8E0 907 279 F. Czy będę musiał coś przerabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da rady bez ingerencji w instalację.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko przełączenie pinów we wtyczkach, czy prowadzenie kabli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez jest rozpiska w 1 poście co gdzie trzeba poprowadzić :hi:



Światła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody, które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku świateł (2x żółty)
mijania.jpg

Światła przeciwmgielne - ta sama sytuacja 2x biało/niebieski i 1x szaro/biały (wszystko podzielone we włączniku świateł)
pmgielne.jpg

Lewe kierunki - tu odnajdujemy czerwoną kostkę w panelu konektorów na lewym dolnym słupku A. Interesuje nas gniazdo tej kostki piny 3 i 2 (kolory kabelków jak na schematach) w tej kostce to odpowiednio boczny kierunek i przedni kierunek. Obcinamy oba kabelki pinu 2 i 3 dochodzących do gniazda kostki i podłączamy do odpowiednich wyjść MCE. Resztę czyli dwa obcięte (wcześniej podłączaliśmy końcówki, które pozostały w kostkach) łączymy ze sobą i w ten sposób mamy lewy tylny kierunek (mieliśmy już wyjście do zasilania kierunków więc jeden kabelek mamy już przy MCE), który też podłączamy do odpowiedniego wyjścia MCE.
kierunkiL.jpg

Prawe kierunki - to samo tyle, że na prawym słupku A. Kostka również czerwona i te same piny (oczywiście kabelki do MCE trzeba przeciągnąć na lewą stronę).
kierunkiP.jpg

Światła biegu wstecznego - tu niestety trzeba rozciąć tą wiąchę instalacji w lewym słupku A. Rozcinamy delikatnie izolacje (to taki worek wykonany z izolacji - ostry nożyk i fajnie idzie) na wysokości podstopnika. Szukamy łączenia niebiesko/czerwonych kabelków (powinny być złączone 4 w kupę). Jeden z nich schodzi od góry i jest to jakby zasilanie - ma się łączyć tylko z cienkim tego samego koloru. Pozostałe dwa to odpowiednio lewe i prawe światło wstecznego (niestety tu trzeba włączyć wsteczny, przeciąć kabelek i zobaczyć, który przestał świecić). Po sprawdzeniu zaznaczamy przewód i łączymy go z odpowiednim pinem nowego MCE
swbiegwstecznego.jpg

Światła stopu - tu przyda nam się rozcięcie, którego już dokonaliśmy w lewym dolnym słupku A. Szukamy dwóch przewodzików czerwonych z czarnym paskiem (jeden grubszy drugi cieńszy – przecinamy jeden i sprawdzamy czy świeci trzecie światło stopu - bo od niego ten kabelek). Przy tym zabiegu kluczyki wyjąć ze stacyjki i tylko naciskać hamulec. Teraz dobieramy się do prawej strony i tam też tniemy izolacje w celu odnalezienia jednego kabelka czerwonego z czarnym paskiem (to nasz prawy stop). Przecinamy a następnie oba końce kabelka prowadzimy na lewą stronę (najlepiej dwa kolory). Gdy już mamy przeciągnięte w odpowiednie miejsce łączymy do kupy kabelki od stopów (te, które schodziły z góry wiązek - 3 sztuki) i włączamy je do pinu MCE C32/15. Cała reszta, która pozostała idzie do poszczególnych pinów z MCE (schemat świateł stopu). Został nam jeszcze kabelek zasilający do MCE C32/10 - znajdziemy go w zielonej kostce w lewym słupku A (pin nr.7). Mostkujemy tylko kabelek do fabrycznej instalacji (nic nie obcinamy).
swiatlastopu.jpg

Światła postojowe - postojowe po lewej stronie to czerwona kostka w panelu konektorów na lewym słupku A (pin nr 1 - kolorek kabelków jak na schematach). Interesuje nas oczywiście gniazdo bo do niego podłączamy kabelek i mamy światło postojowe lewe przednie (no i oczywiście w odpowiedni pin w MCE). Resztę, która była podłączona do pinu 1 izolujemy i zostawiamy w całej wiązce ponieważ przy MCE mamy już kabelek od lewej strony w kostce C w MCE i to będzie nasz lewy tylny postój. Prawa strona analogicznie do lewej - kolorek taki jak na schematach (oczywiście kabelek przeciągamy na lewą stronę).
postojowetyl.JPG

Jak widać cała różnica w wiązce elektrycznej między system LOW a HIGH polega na poprowadzeniu zasilania do poszczególnych świateł przez moduł MCE (zamiast bezpośredniego zasilania tj. LOW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój przełącznik świateł by już zużyty, jednak nie zauważyłem przed zakupem nowego przełącznika że jest to wersja LOW, czyli bez literki a wcześniej posiadałem wersje HIGH A.

Teraz podłączając nowy przełącznik LOW, to niestety cały czas bez względu na pozycje przełącznika świecą się światła mijania. Gdy podłączam stary wszystko jest OK.

Oczywiście znalazłem poradnik przełożenia pinów, ale dotyczy to gdy mamy instalacje pod LOW i chcemy wersje HIGH A, a nie widzę rozwiązania gdy mamy wersje instalacji pod HIGH A, a przełącznik LOW.

Jest możliwość podłączenia tego przełącznika? Aha i czy pod względem funkcji czym się w ogóle różni przełącznik LOW od HIGH A?

p.s korzystając z tego że już założyłem temat, mam moduł komfortu najuboższy, chciałbym mieć oświetlenie przestrzenni nóg 4x, drzwi 8 x. Teraz pytanie czy lepiej bawić się w zmianę modułu na wyższy model, czy można podłączyć się w podsufitkę? Nie zależy mi na tym, aby oświetlenie działało tylko przy danych drzwiach. Aby nie obciążać zbytnio podsufitki myślałem podłączyć oświetlenie w wersji LED.

Czy tak zadziała?

Pozdrawiam i życzę wesołych świat i smacznego jaja :)


Przełożyłem piny 4 do 11 i piny 16 do 14. Jest taka sytuacja:

0 - wyłączony

1 - postojowe + halogeny przeciwmgielne + tylne przeciwmgielne

2 - postojowe + mijania (mijania włączają się po 3, 4 sek. za każdym razem, od przełączenia) to też bardzo dziwny objaw :(

Jak widać z włączonymi światłami mijania nie można włączyć halogenów przeciwmgielnych + tylne przeciwmgielne

Dodatkowo bez zapłonu zapalić mogę tylko postojowe światła, bez mijania.

Na starym przełączniku wszystko działało jak należy.

Jaki piny jeszcze przełożyć, aby działo jak na HIGH A?

Z góry dziękuje za pomoc.

Edytowane przez GregoryFx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełączniki mają na tyle dużo różnic że w tym wypadku powinieneś przełożyć sam przód nowego włącznika na część elektryczno-mechaniczną starego włącznika. Przekładanie pinów nic tutaj nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, to lipa straszna. Moim zdaniem w poradniku powinna być wzmianka że przełącznik LOW, działa prawidłowo tylko i wyłącznie z instalacją LOW i żadną inna. To by ułatwiło nowym nabywcą przełączników.

Zamiana mnie nie ratuję, bo w takiej sytuacji mogłem kupić zestaw naprawczy za 20 zł a nie kupować w idealnym stanie przełącznika i przepłacać kilku krotnie.

p.s Czyli przełącznik LOW, był montowany w starszych rocznikach A4 B6 niż 2004?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik LOW był montowany do MCE LOW niezależnie od rocznika B6. Należało rozpoznać temat lub kupować po oznaczeniach ze starego włącznika.

Nie martw się, przełącznik zapewne nie jest najdroższym elementem jaki trzeba będzie wymienić w aucie.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem i proszę o pomoc. Tematy czytałem i mam już mózg ... :blowup: W mojej czarnuli uszkodzeniu uległ MCE z końcówką F, został wymieniony na działający też z kocówką F. Auto seryjnie posiada czujnik zmierzchu, CLH, przełącznik AUTO z końcówką B , lusterko wsteczne fotochrom.

Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu cały czas świecą się światła mijania w ogóle nie reagują na przełącznik, nie działa CLH (nawet jego podświetlenie) i lusterko wsteczne (bark świecącej diody i podświetlenia przycisku). Dodam, że z tego co mi wiadomo to dawcą MCE jest anglik z przełącznikiem świateł z końcówką A (czyli bez funkcji AUTO).

Czy mam szukać MCE z modelu z przełącznikiem AUTO czy szykuję się małe rezanko :kwasny:

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez szczuras85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem i proszę o pomoc. Tematy czytałem i mam już mózg ... :blowup: W mojej czarnuli uszkodzeniu uległ MCE z końcówką F, został wymieniony na działający też z kocówką F. Auto seryjnie posiada czujnik zmierzchu, CLH, przełącznik AUTO z końcówką B , lusterko wsteczne fotochrom.

Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu cały czas świecą się światła mijania w ogóle nie reagują na przełącznik, nie działa CLH (nawet jego podświetlenie) i lusterko wsteczne (bark świecącej diody i podświetlenia przycisku). Dodam, że z tego co mi wiadomo to dawcą MCE jest anglik z przełącznikiem świateł z końcówką A (czyli bez funkcji AUTO).

Czy mam szukać MCE z modelu z przełącznikiem AUTO czy szykuję się małe rezanko :kwasny:

Z góry dziękuję za pomoc.

problemem jest złe kodowanie nowego modułu. musisz zakodować czujnik zmierzchu, wtedy wszystko wróci do normy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jesli już gdzieś padło takie pytanie, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi.

Chodzi mi o moduł haka, mianowicie 1 pin gniazda 3 pinowego w przypadku MCE low,

czy ktoś wie do którego pinu w przełączniku świateł muszę go pociągnąć?

I jeszcze jedno pytanko, czy zna ktoś numery w/w 3/4 pinowej kostki?

Edytowane przez piotrekrkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Moim skromnym zdaniem chciałbym zwrócić uwagę na dwa błędy.

* w pierwszym poście w opisie b7 wersji LOW i HIGH jest błąd cytuję

"Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]"

a powinno być raczej : Zasilanie przednich świateł......

* w opisie wtyczek w wersji HIGH cytuję

"Gniazdo A (23-pin):"

a powinno być

Gniazdo B (23-pin):

Mam jeszcze pytanie co to za funkcje są

Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/niebieski]
Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony].

Gratulacje dla osób za włożony wysiłek w to dzieło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam zamontowany MCE 8E0 907 279. Chcę dołożyć spryski lamp i tu jest pytanie. Czy jak założę MCE 8E0 907 279 D lub 8E0 907 279 A to czy nie będę musiał nic dorabiać oprócz wiązki do pompki spryskiwaczy lamp?? Czy trzeba będzie coś kodować czy adaptować?? Czy wystarczy przełożyć MCE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MCE przekładasz, zasilasz pompkę, robisz kodowanie i jazda.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Mały problem z modułem SD-2 (światła dzienne).

A4 B6 MCE F przewalone z Low włącznik świateł auto A,włącznik w pozycji auto wszystko śmiga do chwili gdy przełącznik przestawimy w pozycję zero i wyłączymy stacyjkę nie wyjmując kluczyka,dookoła ciemność a świecą długie na 30% można je wyłączyć tylko przełącznikiem DRL pozycja zero,czy da się to jakoś podłączyć by ciemność była po ustawieniu włącznika głównego w pozycję zero?Dodam tylko iż nie tylko Ja tak mam,proszę o jakieś porady jeśli to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniemam, że przez przekaźnik to puściłeś. Podejrzewam, że błąd zrobiłeś w zasileniu cewki przekaźnika, dałeś stały plus, zamiast po zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety brak przekaźnika.

Edytowane przez puffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeanalizowałem jeszcze raz na spokojnie i tak:


włącznik w pozycji auto wszystko śmiga do chwili gdy przełącznik przestawimy w pozycję zero i wyłączymy stacyjkę nie wyjmując kluczyka,dookoła ciemność a świecą długie na 30%

stały plus dany zamiast po zapłonie...


można je wyłączyć tylko przełącznikiem DRL pozycja zero

to akurat jest normalne :wink:


czy da się to jakoś podłączyć by ciemność była po ustawieniu włącznika głównego w pozycję zero?

nie, z tego względu, że główny wyłącznik obsługuje czujnik zmierzchu. nawet w B7 jest "dziabąg" do wyłączania DRL, a główny obsługuje zmierzch.

Niestety brak przekaźnika,zakładał Mi to domin79,ale on nie wie o co poradzić.

ciężko uwierzyć, że Doniu taką bube walnął :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie walnął buby,chciałem to zainstalował(i tu podziękowania)a że się nie da to inna sprawa,trudno trzeba się przyzwyczaić,dzięki za odp.


Kaju jakiego koloru kabel w kostce włącznika DRL/CLH trzeba przeciąć by z gasły dzienne przy pozycji (auto) głównego włącznika?


Czy to będzie ten-Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]?

Edytowane przez puffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...