Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa ma się następująco:

Złącze A: [8E0 972 710]

Piny 3, 4, 5, 8, 9, 10

000 979 023E - 0,5 mm2

000 979 135E - 1,0 mm2

000 979 227E - 2,5 mm2

000 979 306E - 4,0 mm2

000 979 407E - 6,0 mm2

Piny 1, 2, 6, 7

000 979 021E - 0,5 mm2

000 979 133E - 1,0 mm2

000 979 225E - 2,5 mm2

Złącze B: [1J0 962 623]

Piny 22, 23

000 979 021E - 0,5 mm2

000 979 133E - 1,0 mm2

000 979 225E - 2,5 mm2

Pozostałe piny

000 979 019E - 0,5 mm2

000 979 038E - 0,5 mm2

000 979 131E - 1,0 mm2

000 979 253E - 1,5 mm2

Złącze C: [1J0 972 977 J]

000 979 009E - 0,5 mm2

000 979 044E - 0,5 mm2

000 979 164E - 0,75 mm2

Dane o pinach pochodzą z ETKI

Podane przekroje dotyczą max przewodów których można użyć z danym pinem.

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam postanowiłem odświeżyć temat przymierzam się do wymiany modułu z C na F szczególnie pod spryski ale mam wątpliwości ponieważ porównując piny pod spryski są tak samo połączone i podłączone poza światłami więc o co chodzi z obsługa jednego modułu a drugiego już nie??

Opublikowano (edytowane)

 W pierwszej fazie produkcji modul wystepowal w trzech wersjach:
    - 8E0 907 279 (LOW – dla aut bez komputera pokladowego „FIS”, brak kontroli zarówek)
    - 8E0 907 279 A (LOW – dla aut bez komputera pokladowego „FIS, brak kontroli zarówek, ale z obsluga  ukladu zmywania reflektorów)
    - 8E0 907 279 B (HIGH – pelna funkcjonalnosc)

  W wersji LOW modul centralnej elektryki posredniczyl w zasilaniu:
    - ukladu zmywania reflektorów
    - wycieraczek
    - klaksonu
    - przekaznika redukujacego obciazenie (sterowanie silnikami wycieraczek i sprysków)
    - swiatel postojowych
    - swiatel drogowych (dlugich)
    - oswietleniu tylnej tablicy rejestracyjnej

    W wersji HIGH dodano sterowanie:
    - swiatlami mijania
    - swiatlami przeciwmgielnymi
    - swiatlami tylnymi
    - swiatlami biegu wstecznego
    - swiatlami stopu

   C – LOW (bez obslugi spryskiwaczy, bez kontroli zarówek)

   F – HIGH (CLH, czujnik œwiatla, wlacznik auto, spryskiwacze reflektorów, kontrola zarówek)

 

Edytowane przez salamon
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie: ze schematu wynika ze w wersji HIGH pomijamy bezpieczniki jeśli dobrze interpretuje??????
Światła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody, które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku świateł (2x żółty)
mijania.jpg

Światła przeciwmgielne - ta sama sytuacja 2x biało/niebieski i 1x szaro/biały (wszystko podzielone we włączniku świateł)

Opublikowano

Tym steruje MCE.
To jaki masz musisz sprawdzić


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Moduł juz czeka na montaż F.czyli zakładam go i ma wszystko działac??jak odnośnie bezpieczników w tym schemacie co wkleilem 3 posty wyzej????

Opublikowano

Jak pociagniesz nowe kabelki i je poprawnie podłącz..... To tak


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Witam mam pytanie po takim podłaczeniu na szybko modulu zeby sprawdzic z grubsza czy jest sprawny objawy byly nastepujace ciagle pracowaly wycieraczki bez reakcji na biegi i swiecily pozycje na zerowej pozycji wlacznika swiatel a kierunki mrugały bardzo szybko tak jak by byla spalona jedna zarowka.a wszystkie swiatla dzialaly krotkie dlugie p. mgielne i moje pytanie czy modul jest sprawny skad ta ciagla praca wycieraczek??dodam ze z kablami nic nie robilem tylko wpiąłem modul F

Opublikowano

A jaki miałeś poprzedni


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Poprzedni to byl C najlepsze jest to ze swiatla dzialaly tylko te szybko mrugajace kierunki swiecace pozycje zaraz po zaplonie tylko te wycieraczki

Opublikowano

Skoro był LOW to niestety bez przepinania kabli się nie obejdzie.
Na pierwszej stronie masz rozpiskę jak są i jak mają być połączone przewody.
Dopiero wtedy możesz myśleć o zmianie MCE.
Jeśli stwierdzisz, że instalacja jest ori, czyli nikt jej nie dotykał, to tylko wymiana na LOW pozwoli przywrócić Ci funkcjonalność instalacji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ok wszystko sie zgadza ale w takim razie jakim cudem po samej tylko podmiance dzialaly swiatla itp??wychodzilo by z tego ze to musi isc przez modul zeby byl test spalonej zarowki.

Druga kwestia co z tymi wycieraczkami na pierwszej stronie sa opisane schematy swiatel p. mgielnych krotkich itd ale nie ma nic o tym ze trzeba cos grzebac w wycieraczkach a one dzialaly caly czas i nie reagowaly na biegi.

Nastepna sprawa jak z tymi bezpiecznikami o ktore pytalem wczesniej bo wedlug schematu to tak jak bysmy je mijali

Opublikowano

W High wszystkie światła idą przez moduł. A nie z bezpieczników, jak w Low. Wycieraczki dziwna sprawa - obstawiałbym uwalony moduł, ale najpierw przepiąłbym instalację, żeby było prawidłowo... Chłopak zanim do mnie przyjechał na przepięcie instalacji właśnie Low na High (ten sam przypadek, miał C, montowaliśmy F) robił podpięcie, też światła mu niby poszły, ale o wycieraczkach nie wspominał.

Opublikowano

Dlatego zaznaczyłem w mojej wypowiedzi JEŚLI INSTALACJA JEST ORI i nikt jej nie dotykał.
Bo tu jest problem.... Ludzie kombinują a potem nikt się nie przyznaje.
A do tego jeśli jeszcze sprzeda.... Powie że poszedl bezp. Ale nic o kablach.....
Ja zawsze powtarzam.
Problemem jest..... POPRZEDNI WŁAŚCICIEL.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

No cos robione bylo wczesniej bo spryski sa dolozone tylko modul nie byl wymieniony i poziomowania nie ma.instalacja z tego co patrzylem z racji podmiany modulu niby nie ruszana ale trzeba by dokladniej sie przyjrzec tylko jak bedzie cieplej

Opublikowano

mam taki moduł w wersji HIGH 8E0 907 279 B I do tego chcę dodać lusterko fotochrom z czujnikiem światła oraz włącznik auto czy musze zmienić ten moduł na końcówkę F ??

Opublikowano

A zobacz, co jest napisane w pierwszym poście? To moduł full.

Opublikowano

Tak mój to Full ale czy obsłuży cxujnik swiatla wlacznik auto bo z tego co widze to chyba nie

 

0c43d1a45b576a8847b734cd7e35c120.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Musisz zmienić na F.
B został zastąpiony przez E a ten też nie miał funkcji AUTO


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...