marky2552 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Tak są wolne piny ale nie fajnie sie je z tamtąd wyciąga za nim zaczaiłem jak je wyjąc z tamtąt to został mi jeden dobry a reszta wolnych na śmietnik Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 54 minutes later A tera jak podłączyłem 2 kable od czujnika zmierzchu to jak wyjme kluczyki ze stacyjki to CLH działa i zamkne samochód to też świeci to jest ok natomiast ide do domu i za 5 min wracam otwieram samochód i CLH zapala sie na 1 sek. I zaraz gaśnie musze 2 raz otworzyć auto z pilota i wtedy działaWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
kaju Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 coś nie tak w układzie, poczekaj na piny, poskładaj jak należy i wtedy zobacz, może któryś kabelek niedomaga gdzieś
marky2552 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Wcześniej bez czujnika zmierzchu działało fakt cały dzień ale było git tera 2 razy musze otwieranie na pilicie wcisnąć aby zatrybiło dzieje sie to jak auto wejdzie w stan uśpienia jak zamkne i otworze to działa a jak w stan uśpienia wejdzie to 2 rqzy pilot trza wciskac Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
MaTeo85 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 z tego co pamiętam światła zaświecą się na zaprogramowany czas po tym jak wyjmiesz kluczyk po jeździe czyli silnik musi pracować i dopiero po tym jak wyciągniesz kluczyk zamkniesz auto i ponownie otworzysz to powinno być OK.
marky2552 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Jak jade i skoncze jazde i wyjme kluczyk otworze drzwi to CLH działa normalnie ale jak przyjde z domu do auta o wcisne przycisk otwórz na pilocie to CLH zapala sie na 1 sek i gaśnie. Poczekam na piny wtedy sie zobaczy Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GreGoriO Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Zobacz co mialem gdy układ działał bez fabrycznego lustra. Może tutaj coś Ci się nasunie.... Post 1316 z tego wątku Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marky2552 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 W sumie cos w tym moze byc akurat zostawiam na AUTO przekręce na 0 i zobacze wtedyWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 31 minutes later Zobacz co mialem gdy układ działał bez fabrycznego lustra. Może tutaj coś Ci się nasunie....Post 1316 z tego wątku Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Rzeczywiście dam włącznik świateł na 0 i CLH działa poprawnie nie wiem od czego to zależy ale dziala Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GreGoriO Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Uważam że MCE myśli że jest uszkodzony włącznik dlatego tak się dzieje. Szczególnie że w procesie CLH biorą udział trzy czujniki zmierzchu. Dwa z lusterka i trzeci z zegarów. Pewnie tutaj dostaje sprzeczne informacje i dlatego tak się dzieje. Po założeniu lustra problemu już nie ma. Załóż poprawnie piny, bo pewnie jest przerwa w obwodzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
august Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Cześć. Właśnie siedzę przy aucie. Wymieniłem MCE E na MCE F. Zaadoptowałem, przekodowałem. Wykonałem połączenia od włącznika do MCE. Mam błąd: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Saturday, 01 April 2017, 17:44:58:0 Control Module Part Number: 8E0 907 279 F Component and/or Version: int. Lastmodul RDW 0517 Software Coding: 01111 Work Shop Code: WSC 63351 VCID: 351DA2D71C59 1 Fault Found: 02105 - Supply Voltage for Light Detection Sensor 57-00 - Electric Circuit Failure Dlaczego czujnik zmierzchu nie działa? Z lusterka wychodzi 6 przewodów.
salamon Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 02105- Zasilanie napięciowe czujnika rozpoznawania światła Usterka w obwodzie elektrycznym . Sprawdz jeszcze raz połączenie
august Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Piny 7 i 16 we włączniku podłączyłem do pinu 29 w mce (złącze C). Pin 1 odciąłem i podłączyłem do pinu 18. Może to za mały aby to działało. Lecę po schemacie razem z przełącznikiem DRL/CLH... zobaczymy. Zawartość dodana 23 minutes later Zauważyłem, że pin 19. w MCE mam nieobsadzony - a to jest właśnie sygnał z czujnika światła. Wychodzi na to, że mam zubożoną instalację i czeka mnie przeciąganie kabla? Zawartość dodana 3 minutes later Z pinu 6. lusterka wychodzi przewód brązowy, z czarnym paskiem. Mniemam, że jest to sygnał z czujnika. Do MCE powinien wejść na pin 19 w postaci przewodu biało/fioletowego. Gdzie go złapać? Zawartość dodana 12 minutes later W innym wątku znalazłem pinout lusterka: 1. PIN 1 (Czarno/niebieski) – Plus przez bezpiecznik podłączony do obwodu 31 (W standardowej instalacji do pozycji 31 (15A) w skrzynce bezpieczników)2. PIN 2 (Brązowy) – połączyć do masy3. PIN 3 (Niebiesko/czerwony) – PIN 3 podłączasz do PIN 2 (w kostce 23 PINowej)NOTE1: na zdjęciu widać czarna kostkę (jest to ta 23 PINowa)NOTE2: istnieje już kabelek w kostce 23 PINowej podłączony do PIN'u 2 w kolorach (Niebiesko/czerwony). należy się do niego wpiąć z kabelkiem z lusterka.4. PIN 4 (Fioletowo/biały) – lusterko prawe (wolny)5. PIN 5 (Fioletowy) – lusterko lewe (wolny)6. PIN 6 (Brązowo/czarny) – połączyć do PIN 1 lampki podsufitowej Na schemacie z pierwszej strony tego wątku pin 6. lusterka idzie do pinu 19C w MCE. Coś mi tu nie pasuje... Zawartość dodana 16 minutes later Pin: Pin 30 – Zasilanie wewnętrznego lusterka fotochromatycznego (WY) [niebiesko/czerwony] Też mam nieobsadzony, a lusterko fotochromatyczne działa. Co robić.. help!
salamon Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Podłącz według tego schematu, pojedyncze opisy mocno się od siebie różnią
august Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Tak, dzięki. Podpieram się tym schematem. Jest kilka niejasnych rzeczy, ale został mi do podłączenia czujnik. Doczytałem, że sygnał z niego dochodzi do słupka A w pomarańczowy konektor. Może stamtąd już jest wykastrowany i do mce nie dochodzi.
GreGoriO Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Po pierwsze MUSISZ spisać kolory kabli jakie masz w aucie i gdzie są podłączone. Dopasować je do schematu, i rozpiski. Z Pierwszej strony. Najlepiej zrobić to w formie tabeli. Nie ma możliwości by fabryka się pomyliła, czy czegoś zapomniała. Jeśli już to poprzedni właściciel wykastrował. Możesz pominąć fabryczne punkty łączeń, elektryczne to i tak to samo. A zaoszczędzisz sporo czasu. Zawsze możesz wpiąć się w dany przewód w innym miejscu. Byle kolory podane na schemacie się zgadzały. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marky2552 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 4 kable z lusterka musisz podłączyć aby błąd nie wyskakiwał ja pomijałem słupek A bo po co tamtędy ciągnąć kableWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Fr0styyy. Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Ktoś powie czy do wymiany MCE na L lub N w przypadku gdy mam już F wystarczy tylko poprzekładać piny w kostkach? Pomijam fakt, że mam już szybę z b7 i czujnik deszczu i zmierzchu, lusterko oczywiście nie działa i wali błędem na zegarach o czujniku zmierzchu. Po wrzucenie MCE z b7 będzie hulac to? Sent from my SM-G925F using Tapatalk
bobikos Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Poszukaj watku założonego przez kolegę KFX dot. zamiany mce na B7. Szukaj modułu z literką n bo l potrafi mieć problemy w B6.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 4 minutes later Mce w wersji l mogę Ci wysłać za koszty paczki jak chcesz do testów.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
kaju Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 (edytowane) 7 godzin temu, Fr0styyy. napisał: Ktoś powie czy do wymiany MCE na L lub N w przypadku gdy mam już F wystarczy tylko poprzekładać piny w kostkach? Pomijam fakt, że mam już szybę z b7 i czujnik deszczu i zmierzchu, lusterko oczywiście nie działa i wali błędem na zegarach o czujniku zmierzchu. Po wrzucenie MCE z b7 będzie hulac to? Sent from my SM-G925F using Tapatalk przekładka pinów, przepinanie zasilania dwóch przekaźników, mostki w lampach z tyło - jest trochę zabawy, jednym ciągiem takie 6h trzeba liczyć (mi tyle schodzi, tylko ja podchodzę do auta i zapierdzielam, nie robię niepotrzebnych przerw), zależy też, jakie masz lampy z przodu, bo tam też trzeba zaingerować w podnoszenie przesłony... w przypadku BiXów w B6 jest podnoszona z odpaleniem H7, w przypadku MCE B7 trzeba w lampie dać tym dwóm "rozwód" i zasilić z MCE na nowo, bo H7 będą jako DRL. No, chyba, że masz zwykłe lampy, to zupełnie inna bajka... Edytowane 3 Kwietnia 2017 przez kaju
Fr0styyy. Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Mam bixy i DRL w kierunkowskazie Sent from my SM-G925F using Tapatalk
kaju Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 to dolicz trochę więcej czasu i z dobrego serca Ci powiem, że jeśli chcesz jeździć bez błędów na FISie, to bankowo będziesz musiał zrezygnować z aktualnych DRLi... MCE z B7 jest jeszcze bardziej kapryśne, jeśli chodzi o oporności żarówek i nie odpuści Ci błędów, chyba, że podobierasz mu oporniki (dla mnie to trochę strzał w kolano), albo puścisz żarówki "luzem" w błotniki, żeby się wszystko zgadzało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się