Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

spox dzieki za pomoc to czekam na kontakt od Dominika i zapewne na priv wszystko obgadamy co i jak, nie ukrywam, że kuszą dodatkowe opcje ale jakos przeminęły już u mnie chęci na głebsze mody w aucie. chce jedynie zainwestowac w zewnetrzny sline zderzaki spryski bixenon samopoziom i styka :) inne cuda to juz ewentualnie nabędę w fabrycznym wyposażeniu kolejnej audi za kilka lat zapewne juz B8. wyrezałem samodzielnie pełny fis i podłaczenie czujnika kontoli plynu do szyb, pozostaje wyrezać bixenon przy którym i tak musze wiercic otwory w konstrukcji auta bo fabrycznych otworow brak do recznej regulacji pod maską :kwasny: i na tym koniec modów w tej wersji nadwozia, jeszcze raz dzieki Bartek :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja też mam oryginalny bixenon i mam moduł z literka D. Właśnie jestem w trakcie konwersji na literkę F i zastanawia czy nie mam za cienkich przewodów. przy światłach mijania są dwa żółte grube kable. z tego co pamiętam to je łączymy i podpinam po jakiś tam pin do kostki C, a to bardzo cienki kabelek (chyba 0,35mm) . Chłopaki czy tak może być. cy taki kabel cienki się bd za bardzo grzał. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się dziwiłem, że taki cienki ten kabelek, ale ja tak zrobiłem i nie ma najmniejszych problemów. Poza tym jakby wsadzić w tą kostkę dwa takie grube kabole to już nie za bardzo by to szło poskładać do kupy - wtedy nie idzie kostki spiąć do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam przemyślenia na temat instalacji MCE....ale najpierw chciałbym zapytać tych, którzy mają moduły F, czy mieliście kiedykolwiek błąd lusterka? czy komuś jeszcze poza @krupskim i @domin79 działało poprawnie zanim dołożył lusterko?

nie piszę tutaj o samym wyłączniku B czy D, pytam czy bez lusterka działa wam CLH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działa ale non stop , znaczy i w cdzień i w nocy , lusterko czy tak czy siak jakieś musisz podłączyć(może być zwykły fotochrom) bo będziesz miał warjacje i byka na fisie chyba:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie..... chciałbym byście się odnieśli do tego co napisałem.... jak z błędem lusterka? występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działa ale non stop , znaczy i w cdzień i w nocy , lusterko czy tak czy siak jakieś musisz podłączyć(może być zwykły fotochrom) bo będziesz miał warjacje i byka na fisie chyba:wink:
Domin już nie pamiętasz że jak podłączyłem według Twojej instrukcji to samo clh chodziło i błędu nie było:wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM....

Jako, że pozazdrościłem wam montażu CLH postanowiłem również i u siebie wykonać taki MOD lecz niestety poległem na lusterku.

lustro do B6 jest bardzo ciężko zdobyć nie wspominając już o wersji z kompasem, na lusterku z B7 mi nie zależy, bo tutaj nie pada przez pół roku. Postanowiłem więc wykonać to bez oryginalnego lustra. Przy zachowaniu modułu z B6. Niestety mój MCE jest w wersji E, więc muszę również wymienić...

Siedzę już drugi dzień nad schematami ELSA i próbuję dociec jak pominąć lub czym zastąpić nieszczęsne lustro z B6 tak, aby mieć poprawnie działającą instalację CLH... nie mam jeszcze samego modułu, więc nie potwierdzę mojej teorii na 100% jednakże doświadczenie elektryczne pozwala mi sądzić że tak.

Czytając cały wątek zastanowiło mnie dlaczego w niektórych postach przewija się motyw działającej funkcji AUTO czy CLH, pomimo że nie było zainstalowanego lustra.

MOJE przemyślenia dotyczą MCE w wersji F, gdzie nie ma sensora deszczu..... proszę o tym pamiętać.

Pobieżne przeglądnięcie schematów dla modeli po 2006/2008 roku wykazują większą konsolidację podzespołów jak i większy udział sygnałów cyfrowych w obsłudze poszczególnych sterowników np. rain sensor, lane assist czy side assist więc tutaj już nie podziałamy...

Jako że większość, jak nie wszystkie urządzenia w aucie są sterowane MASĄ, STWIERDZIŁEM że tutaj musi byc jakiś haczyk...i uważam, że doszedłem jak ominąć problem LUSTERKA...przynajmniej tymczasowo aż do momentu kupna w dobrej cenie oryginalnego...

W dniu dzisiejszym nie zależy mi na samym lusterku, jednakże chciałbym mieć działającą sprawnie funkcję CLH.

Nie chcę tutaj robić dywersji dla wątku bo mnie również interesuje poprawność instalacji i jakość... ale trudność w zdobyciu odpowiednich komponentów mnie rozgrzesza....zresztą jeśli autor wątku będzie uważał żeby usunąć część lub całość mojej wypowiedzi, nie będę rościł praw.

Stwierdziłem, że moduł MCE dla CLH jest sterowany min. masą przewodu biały/fiolet który biegnie z lampki oświetlenia, a wcześniej z lusterka który to ma już kolor brązowo-czarny (co sugeruje powiązanie z masą)

Otóż układ zmierzchowy wykrywając ciemność rozłącza MASĘ, powodując możliwość załączenia zarówno świateł mijania w funkcji AUTO jak również CLH gdy pozwolimy przełącznikiem...co wskazuje dlaczego działa układ pomimo braku lusterka

Zastanawiałem się dlaczego producent wybrał możliwość rozłączenia układu przez lampki do czytania... myślę że chyba po to, że gdy studiujemy np. mapę nie mamy możliwości obserwacji otoczenia więc lustro powinno wrócić do stanu normalnego

Można spróbować wykonać prosty test....ci którzy mają poprawną instalację mogą włączyć jedną lub drugą lampkę do czytania zanim wjedzie się do garażu, układ nie powinien nam załączyć świateł, jeśli oczywiście mamy w pozycji AUTO....

ZRESZTĄ wcale nie potrzebujemy WYŁĄCZNIKA B,C,D bowiem funkcję tę można zrealizować poprzez kodowanie skandynawskie(światła mijania) bit 2 lub kanadyjskie (światła przeciwmgielne) bit 4 (ja tak jeżdżę oszczędzając ksenony). Pamiętać należy, że mówimy tutaj o MCE w wersji HIGH. Poza tym w POLSCE, i tak obowiązuje nakaz jazdy całodobowej na światłach, więc można zaoszczędzić na wyłączniku, jeśli ktoś nie ma...

Sam wyłącznik CLH można zastąpić każdym innym, podłączając na jego piny przewód z MCE C24 a drugi styk pod masę, plus oświetlenie jeśli ktoś chce.

UWAŻAM JEDNAK, ŻE NALEŻY POPROWADZIĆ wszystkie potrzebne przewody aby w przyszłości dokończyć poprawnie instalację

jeśli dobrze odczytuję schemat to widzę....

1. plus- podajemy z C18 MCE na pin 1... tutaj powinien pojawić się błąd lusterka(Y7) jeśli go nie ma

2. masa- to pin2

3. rozłączenie fotochrom- z MCE C30 to pin3... jeśli nie zastosujemy oryginalnego lusterka, nie potrzebny

4. fotochrom dla lusterek zewnętrznych- to piny 4 i 5... również jeśli nie planujemy tego DIY nie trzeba podłączać

5. aktywacja CLH/AUTO- pin6....TO MUSI BYĆ PODŁĄCZONE między MCE(C19) a przekaźnikiem..... o tym niżej

czyli zgodnie z opisem z pierwszej strony

teraz tak...

Zgodnie ze schematem sygnał aktywacji wchodzi do lampki podsufitki na pin 1, włączenie lampki do czytania powoduje rozłączenie fotochrom i powrót lusterka oraz świateł do OFF.

Uważam, że można by zastąpić oryginalne lustro jakimkolwiek czujnikiem zmierzchowym w którym podamy poprzez przekaźnik masę...

Należy wtedy zastosować przekaźnik o stykach NC normaly close (normalnie zwarte).

zastosowanie wyłącznika zmierzchowego zasilanego z wejścia dla lusterka pozwoli nam oszukac komputer i wyeliminowac błąd lusterka.

NAJWAŻNIEJSZA zaleta tego zabiegu będzie taka, że możemy sami umieścić w dowolnym miejscu fotorezystor i tak go sobie wyregulować

aby spełniał nasze oczekiwania, jednakże przestrzegam przed zbyt późnym włączeniem, bowiem może nam nie załączyć świateł gdy wjedziemy do oświetlonego tunelu czy garażu w hipermarkecie...jeśli włączymy na AUTO.

tak samo, przeglądając sposób podłączenia lusterka z B7 doszedłem do wniosku, że będzie możliwe podłączenie samego lusterka jednakże do prawidłowego jego działania potrzebny będzie jakiś czujnik zmierzchu....pomijając mocowanie i szybę, mod jest do wykonania...

sam czujnik/sensor zmierzchu/deszczu występujący w tym modelu chyba niestety nie będzie mógł zostać użyty bowiem sygnał jaki idzie do MCE jest cyfrowy, na schemacie mam zaznaczony jako.... CONNECTION 1 (LIN BUS) IN MAIN WIRING HARNESS

nie mam wgranych schematów VW czy Seata więc nie potrafię sprawdzić, ale jestem przekonany że zakup lusterka z tych modeli z przedziału lat w których występowało A4 B6, nie powinno sprawiać kłopotów w podłączeniu. inna sprawa z dopasowaniem kolorystycznym czy wizualnym do wnętrza..

co wy na to...mam rację czy nie?

pozdrawiam gregor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety poległem na przeróbce na moduł z literką F;/ chciałem chociaż zamontować sobie włącznik z automatycznym włączaniem świateł, ale też mi nie działa;/ chyba tego nie ogarniam. Przepiąłem pin z 4 do 11 i pin 16 do 14. Dioda auto dziwnie miga i miga na czerwony kolor. Musze jeszcze zmienić w mce na tryb skandynawski? włącznik mam z koncówka B a mce low.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety poległem na przeróbce na moduł z literką F;/ chciałem chociaż zamontować sobie włącznik z automatycznym włączaniem świateł, ale też mi nie działa;/ chyba tego nie ogarniam. Przepiąłem pin z 4 do 11 i pin 16 do 14. Dioda auto dziwnie miga i miga na czerwony kolor. Musze jeszcze zmienić w mce na tryb skandynawski? włącznik mam z koncówka B a mce low.

truknij do mnie w wolnej chwili to powiesz dokładnie co tam nie bangla:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...