Fr0styyy. Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 pin 1 lusterka powinien być podłączony zarówno do MCE C18 jak również do pinu 1 we włączniku.Jeśli przepięcie pinów w lampce nie zmieni problemu ściemniania się lusterka przy włączonym oświetleniu, to o ile dobrze pamiętam, należy zaingerować w samą lampkę i dodać odpowiednie diody prostownicze pomiędzy lampki do czytania a pin 1 lampki. U mnie też lusterko ściemnia się po włączeniu lampki. W jakim włączniku Mówisz o lampce podsufitki chyba? Co do ściemniania się lusterka jak się włączy lampkę mi nie przeszkadza aż tak.Główny problem to światła
bobikos Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 pin 1 we włączniku świateł. Przy zamontowanym czujniku światła ten pin powinien się łączyć z pinem c18 w MCE oraz 8 w CLH (podświetlenie pokręteł CLH i DRL). Wymieniałeś kabel który idzie do pinu 1 we włączniku? W wersji LOW zasilanie na ten pin podawane jest przez przekaźnik X kablem czarno-żółtym i przy rozbudowie do HIGH to połączenie należy zmienić. lampkę właśnie rozkminiam bo mam w domu i trzeba ją przerobić by lusterko się nie ściemniało po włączeniu światła. Wszystko wskazuje na to że dla aut z CLH musiały wychodzić inne lampki.
Fr0styyy. Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 No ale przecież 1 pin we włączniku świateł to zasilania świateł mijania i postojowych, jaki to związek ma z lusterkiem?
bobikos Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 prawdopodobnie po to by czujnik w lusterku był zasilany w każdej pozycji włącznika. to jest tylko interpretacja schematów To jest schemat lusterka dla B6. Dobrze pamiętam że masz MCE i lusterko z B6?
Fr0styyy. Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 MCE F (B6), lusterko od B6, włącznik 531 D (B7). Nie pasuje mi to ciągle... Iluminacja włącznika świateł jest pociągnięta od licznika (musi się ściemniać itd.,) a iluminacja lusterka, włącznika CLH i DRL to idzie z MCE C18 ---------- Post dopisany 23-05-2013 at 17:43 ---------- Poprzedni post napisany 22-05-2013 at 23:58 ---------- Buehe, rano wchodzę do samochodu a tam lampka wyłączona ---------- Post dopisany 24-05-2013 at 22:37 ---------- Poprzedni post napisany 23-05-2013 at 17:43 ---------- Znalazłem trochę czasu dzisiaj (jak zwykle nie wystarczająco) żeby pogrzebać no i podpiąłem 6 pin lusterka do pinu 1 lampki, a pin 11 lampki podpiąłem do MCE C19 no i efekt ten sam, lusterko ściemnia się jak włączam lampkę No i w kostce w ogóle nie było 1 i 11 tylko same piny włożone. Dlaczego są 2 czujniki światła z przodu? Jeden jest do CLH a drugi do włączania świateł? Żeby włączyć światła trzeba obydwa zasłonić czujniki i zauważyłem, że CLH włącza się jak jest ciemno a mijania jak jest jeszcze trochę jasno, w sumie dziwne. Da się to vagiem zaprogramować? Natężęnie światła przy którym ma się włączać CLH i światła? Na filmiku jest to wyraźnie pokazane.. clh itd - YouTube Kolejna sprawa to opóźnienie przy przełączaniu świateł np. z mijania na pozycyjne. Dlaczego tak jest, to normalne? zwłoka przy przełączaniu świateł - YouTube I gdy włącznik jest w pozycji zero a dam zapłon to światła mijania mrugną przez moment Widać na filmiku wszystko mrugniecie - YouTube Wszystko działa poprawnie aczkolwiek nie tak jakbym chciał... I sorry, że tak truję w tym wątku ciągle, ale chcę to wreszcie mieć za sobą, bo już mnie to denerwuje
GreGoriO Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 ZRÓB SOBIE ROZPISKĘ pinów i przewodów. masz w zwijaku podane wszystko, nie ma bolka MUSI działać. to najłatwiejszy sposób do znalezienia błędu. do tego wejdź jeszcze raz pod kierownicę i spisz po kolei wszystkie kolory przewodów jakie masz w MCE, łącznie z lutowaniem/zamianą koloru bo tutaj ewidentnie masz namieszane. porównaj je (pozycje)ze sobą..... mignięcie świateł jest spowodowane ZOSTAWIENIEM zasilania Pinu włącznika świateł z zacisku 30 akumulatora a nie, jak powinno być z MCE PIN 18 masz tak zrobione??? Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem). poza tym odłącz LUSTRO. chcę się przekonać czy działa to prawidłowo..... jeśli je odłączysz, powinno ci oświecić na stałe światła mijania, i CLH będzie działał całą dobę. włącznik w pozycji AUTO. zmostkuj PIN 1 z PINem 3 WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ, wtedy powinno ci zgasić światła. MCE ma na stałe połączony pin18 z PINem 32 poprzez włącznik w pozycji ZERO.. ZOBACZ MÓJ RYSUNEK...http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/index53.html#post3141373 poprzez PIN 7 włącznika idzie informacja dla MCE, że mamy włącznik w pozycji AUTO, a to czy mają się zapalić światła i CLH, decyduje już lustro lub jak w moim przypadku odpowiedni układ.... dlatego tak jak mówię, sprawdź jeszcze raz poprawność połączeń
Fr0styyy. Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Piszesz o pinie MCE C18, który powinien być pociągnięty do WŚ 1..... Faktycznie tak powinno być, kurde ciągle byłem skupiony na włączniku 531 D a w jego rozpisce nie było wzmianki, że to trzeba podłączyć „Wersja HIGH dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 B)” Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych, czujnika światła, CLH, z MCE (WE) [niebiesko/czarny] „Wersja z pozycją AUTO dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 D)” Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]' Chyba, że w 531 D nie trzeba tego ciągnąć? Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem). W ten sposób ucinamy zasilanie świateł postojowych i mijania Po tym pociągnąć przewód z włącznika pin 1 do MCE C18? Lustro na pewno działa poprawnie itd. bo w dzień światła się nie zapalają no i działa to jak na zdjęciu, niby prawidłowo, ale jednak nie pasuje mi to zachowanie (światła są bardziej czułe niż clh?) Co masz na myśli pisząc MCE ma na stałe połączony pin18 z PINem 32 poprzez włącznik w pozycji ZERO.. Tzn. że jak włącznik jest w pozycji 0, to te piny są jakby ze sobą zmostkowane? No i ten sam problem widzę miałeś dzięki...zauważyłem także, że jeśli zostawię włącznik w pozycji auto przy wysiadaniu to zawsze po otworzeniu pilotem CLH oświeci i zgasi światła, kolejne naciśnięcie przycisku na pilocie ponownie oświeca na prawidłowy czas.. fajna funkcja (niezamierzona) kiedy np stoimy przy markecie w dostatecznym świetle,oszczędza na aku. nie ma tego miejsca jeśli włącznik jest w pozycji ZERO... zauważyłem również, że naciśnięcie przycisku otwarcia (NA PILOCIE) w czasie gdy wysiadamy po zgaszeniu silnika, powoduje przedłużenie świecenia CLH o dodatkowe kilka minut.... U mnie tak samo jest, ale nie sprawdzałem, czy na 0, czy na AUTO Da się zrobić żeby na 0 i auto działało jednakowo, czy tak już to działa i nic się nie zrobi?
GreGoriO Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 do końca ci nie odpowiem bo cały czas jadę na dołożonym czujniku zmierzchowym. przyzwyczaiłem się do tej "funkcji" i nawet mi odpowiada. lecz dotyczy to tylko CLH. reszta działa poprawnie co do podłączenia kabelka, MUSISZ go odciąć i podpiąć pod MCE, w standardzie (MCE E) idzie on od stacyjki (zacisk 30) rozłączając światła mijania po wyjęciu kluczyka. światła postojowe masz zasilone w każdym przypadku z PINu 15, na który przychodzi kabelek z punktu łączącego przewody plusowe pod deską rozdzielczą.stały PLUS.
dudas307 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Bobikos --> http://www.a4-freunde.com/wiki/pdf/innenleuchte_umbau.pdf ' W sumie każdemu może się przydać, komu nie działa rozjaśnianie lusterka po włączeniu lampki podsufitki.
Fr0styyy. Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Bobikos --> http://www.a4-freunde.com/wiki/pdf/innenleuchte_umbau.pdfW sumie każdemu może się przydać, komu nie działa rozjaśnianie lusterka po włączeniu lampki podsufitki. Szkoda, że po niemiecku, jedyne co rozumiem, to wlutował się koleś z diodami prostowniczymi do pierwszego i jedenastego pinu w lampce no i zmostkował też 1 i 11 Kurde nie wiem, czy uda mi się tak wlutować, bo dosyć małe jest Czyli po tym zabiegu jeżeli pin 6 lusterka jest podłączony do pinu 1 lampki, a pin 11 lampki podłączony do MCE C19 to fotochrom będzie się dezaktywował jak włączy się którakolwiek górna lampka? do końca ci nie odpowiem bo cały czas jadę na dołożonym czujniku zmierzchowym.przyzwyczaiłem się do tej "funkcji" i nawet mi odpowiada. lecz dotyczy to tylko CLH. reszta działa poprawnie co do podłączenia kabelka, MUSISZ go odciąć i podpiąć pod MCE, w standardzie (MCE E) idzie on od stacyjki (zacisk 30) rozłączając światła mijania po wyjęciu kluczyka. światła postojowe masz zasilone w każdym przypadku z PINu 15, na który przychodzi kabelek z punktu łączącego przewody plusowe pod deską rozdzielczą.stały PLUS. No przecież.. Ja źle na to spojrzałem i myślałem, że jak utnę ten przewód we włączniku to mijania i pozycyjne kaput, a przecież pozycyjne mają zasilanie z MCE C25 a światła mijania z MCE C26 No więc pin 1 włącznika świateł idzie do MCE C18 I wszystko jasne teraz jest Jeszcze jedna sprawa jest, bo w trybie auto światła same się włączają jak dam zapłon, oczywiście jak jest ciemno W swoich starych DRL miałem tak, że włączały się dopiero po odpaleniu samochodu. Da się to jakoś rozwiązać żeby mijania też włączały się dopiero po odpaleniu samochodu? Jakiś moduł/cokolwiek między pinem 11 i 7 włącznika świateł a MCE, który zamyka obwód dopiero jak odpalę samochód? Bo wiadomo żarówki lubią szybciej paść jak się odpala samochód przy włączonych światłach.. Co do DRL z AUTO to na 0 mają się palić DRL, czy tylko w trybie AUTO? Jak to w B7 rozwiązane jest?
dudas307 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Szkoda, że po niemiecku, jedyne co rozumiem, to wlutował się koleś z diodami prostowniczymi do pierwszego i jedenastego pinu w lampce no i zmostkował też 1 i 11 Nic tam więcej do rozumienia nie ma W trybie auto mają się palić DRL, oczywiście w dzień, po zmierzchu ksenon. 0 to 0.
Fr0styyy. Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Niby zrobiłem, niby, bo dalej coś mi nie gra (chyba, że tak ma być). Wszystko działa prawidłowo, ale jest jedno ale. Dalej jest takie opóźnienie jak przełączam między pozycyjnymi a mijania W ori instalacji też tak jest? A gdy włącznik jest w pozycji AUTO i zamykamy samochód to dioda auto dalej się świeci wraz podświetleniem CLH/DRL i lusterkiem, tak ma być? Jeszcze jak mam włączony zapłon i go wyłączę to włącznik mignie tak jakby na 0.1 sec stracił napięcie Już nie wiem gdzie szukać rozwiązania, wydaje mi się, że wszystkie przewody są prawidłowo podpięte, w MCE żadnych błędów. http://www.youtube.com/watch?v=GIYQaGFcXgM&feature=youtu.be http://www.youtube.com/edit?video_id=GIYQaGFcXgM&feature=vm-privacy&ns=1
domin79 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 wszystko jest oki tak ma być , czujnik świtła reaguje poprawnie i włącznik tyż
Fr0styyy. Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 No ale przy przełączaniu z pozycyjnych na miajnia (tutaj nie ma opóźnienia wielkiego) i na odwrót (tutaj za to długo to trwa) czujnik światła nie ma przecież nic do gadania A w sumie we włączniku mam spaloną czerwoną diodę od AUTO (teraz w ogóle ją wywaliłem), może to mieć wpływ, że włącznik nie świeci się (ten dzyndzel co się nim kręci) jak jest na AUTO? Zapala się dopiero jak pozycyjne/mijania się włączą
domin79 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 no ma , dlaczego zes tą diode wypierdziuchał
GreGoriO Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 u mnie również jest zwłoka, na początku mnie to wkurzało ale się przyzwyczaiłem, dioda pewnie ma "zimny lut" lub się kończy, można to naprawić, ja wykorzystałem diody ze swojego starego włącznika w pozycji AUTO powinna ci świecić żółta DIODA, czerwona w tym czasie gaśnie, gdy zmienisz na pozycyjne lub mijania wtedy ponownie oświeca kropka i ikona żarówki na pokrętle świeci przez cały czas, gdy mamy zaświecone światła, czy to w pozycjach 1, 2 czy AUTO
Fr0styyy. Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 no ma , dlaczego zes tą diode wypierdziuchał Bo spalona była, myślałem, że mam zapasowe w skrzynce a tam nic
Fr0styyy. Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 u mnie również jest zwłoka, na początku mnie to wkurzało ale się przyzwyczaiłem, dioda pewnie ma "zimny lut" lub się kończy, można to naprawić, ja wykorzystałem diody ze swojego starego włącznika w pozycji AUTO powinna ci świecić żółta DIODA, czerwona w tym czasie gaśnie, gdy zmienisz na pozycyjne lub mijania wtedy ponownie oświeca No chciałem ze starego wylutować, ale nie dało rady Wylutowałem jedną, urwała się nóżką, druga, trzecia, czwarta... Wszystkie identycznie padły, jakby je na pół rozerwało Jeszcze nigdy tak c... diod nie widziałem W poniedziałek kupię diody do włączniki i do lampki podsufitki One pod 12V są ta? Te we włączniku.
GreGoriO Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Diody łatwo przegrzać, najpierw odsysam nadmiar cyny a potem wkładam pod diodę wykałaczkę albo patyczki do szaszłyków, aby ją podważyć gdy cyna się roztopi... Niektóre mają zagięte nóżki, stąd problem z wyjęciem, dlatego trzeba odessać cynę. NIE, TO NORMALNE DIODY NA 2,2V, RESZTĘ ZAŁATWIA UKŁAD ELEKTRONICZNY NA PŁYTCE
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się