mackol 0 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Witam wszystkich Niedawno nabyłem a4 silnik 1.6 rocznik 97 i mam pewien problem ze skrzynią biegów:/ przy zgaszonym samochodzie działa idealnie ale gdy go zapale to robi się tragedia wszystkie biegi wchodzą bardzo ciężko, w czasie jazdy wszystko działa idealnie ale wystarczy że zatrzymam się na światłach i jest to samo znowu muszę się siłować z biegami:/ Poszperałem trochę po forum ale nie znalazłem dobrego wyjaśnienia takiego zachowania, na pewno to nie wina oleju w skrzyni. Synchronizatory? Sprzęgło? jesteś nowym użytkownikiem, więc powinieneś przeczytać regulamin. Zajrzyj jeszcze raz tam i zwróc uwagę na drugi punkt. poprawiony temat [pre_pl] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cayenne 0 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Stawiałbym raczej na sprzęgło. Miałem tak samo w poprzednim aucie jak się kończyło. Synchronizatory to raczej by Ci zgrzytało. Choć kiedyś u znajomego w punto powodem takich objawów była jakaś linka od sprzeęgła,ale dokładnie nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackol 0 Opublikowano 8 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 No ale dlaczego przy zgaszonym silniku jest dobrze a jak odpalę to nagle biegi nie chcą wchodzić? z tego co wiem w a4 jest sprzęgło hydrauliczne i żadnej linki niema. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spedyt Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Pewnie jak się zatrzymasz to największy problem jest z pierwszym i wstecznym biegiem, sprawdzałeś olej w skrzyni? Pewna mądra książka podpowiada że przyczyną może być zatarty lub nieszczelny siłownik sterujący sprzęgłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackol 0 Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Pewnie jak się zatrzymasz to największy problem jest z pierwszym i wstecznym biegiem, sprawdzałeś olej w skrzyni? Pewna mądra książka podpowiada że przyczyną może być zatarty lub nieszczelny siłownik sterujący sprzęgłem. Czy jest to może książka z serii Sam Naprawiam Samochód? Ile może kosztować usunięcie tej usterki chodzi mi tylko o rząd wielkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spedyt Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Czy jest to może książka z serii Sam Naprawiam Samochód? Ile może kosztować usunięcie tej usterki chodzi mi tylko o rząd wielkości Tak to ta książka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackol 0 Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Czy jest to może książka z serii Sam Naprawiam Samochód? Ile może kosztować usunięcie tej usterki chodzi mi tylko o rząd wielkości Tak to ta książka Ok a więc poczytam jak zdobędę. co do oleju w skrzyni to raczej odpada bo nie miało by znaczenie czy silnik pracuje czy nie zawsze by chodziło tak samo, a ja problem mam tylko na postoju z włączonym silnikiem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bratpit 3 Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Sprawdź wysprzęglik przy skrzyni lubi zapowietrzać hydrauliczny układ sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NORT 0 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Witam i wznawiam temat. Mam ten sam problem ale dotyczy B6 i tylko pierwszego biegu z reszta biegow tego niezaopserwowalem jak autko sie toczy powoli to problemu niema a jak autko zaczymam to tak jak u kolegi musze sie silowac z drazkiem zeby wzucic pierwszy bieg. A takiej ksiazki nieposiadam wiec prosilbym was o opinie odnosnie B6 czy tez to musze sprawdzic u siebie [cyt:Sprawdź wysprzęglik przy skrzyni lubi zapowietrzać hydrauliczny układ sprzęgła.] i wjaki sposob moglbym to zrobic. Wjaki sposob sie sprawdza olej w skrzyni. Za wszystkie odp. dziekuja wam. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sisi1977 0 Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 moze lekutko skrzynia jest opadnięta,bo u mnie wchodzi jedynka i wsteczy z oporami ale nie zawsze i jak np. kulam sie lekko na jedynce albo na dwojce bez dodawania gazu to gałka od biegów rusza sie(przód,tył....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartlo79 0 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Mam bardzo podobne objawy jak kol.mackol tylko ze ja juz mialem 2 takie przypadki ze wogole nie moglem zadnego biegu wrzucic.Dopiero jak zgasilem i np udalo mi sie wrzucic jedynke-to przekrecajac kluczyk i majac wcisniete sprzeglo-samochod mi startowal do przodu-wiec moze rzeczywiscie cos z wysprzeglikiem jak sugeruje kol.bratpit-bo w tym momencie sprzeglo zachowywalo sie tak jakbym go w ogole nie mial. Kol.mackol-udalo ci sie ustalic moze przyczyne-bo moja niunia 4 dzien juz w garazu kwitnie po ostatniej odmowie posluszenstwa:( pzdr \ Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkman 3 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 a co powiecie na to że mi 2 i 3 wchodzą z oporami szczególnie 2 i słychac zgrzycik trzeba dokładnie wbijac bieg by wszedł ? poza tym wszystkie inne biegi ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaldziu 0 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 A wjaki sposó sprawdźić poziom oleju w skrzyni A4 B5 sorrki że tak z kosmosu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cayenne 0 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 A wjaki sposó sprawdźić poziom oleju w skrzyni A4 B5 sorrki że tak z kosmosu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,4513.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maku211 0 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 jak by ktos szukal ksiazki to piszcie na gg . sory za OT, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanox20 0 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Witam wszystkich! Podobnie jak użytkownik MACKOL mam problemy ze skrzynią i jestem w tym temacie kompletnie zielony. Mianowicie mam dość duże problemy z wbiciem 1,2,3 biegu, czasem i 4,5. Wyraźne są opory przy wbijaniu biegów, niekiedy mam wrażenie jakbym nie "wcelował" w bieg. Przy zgaszonym silniku jak kilka razy pomacham drążkiem we wszystkie strony to powoli zaczynają wchodzić poprawnie (ale tylko przy zgaszonym silniku). Do tego podczas puszczania sprzęgła słyszalne jest przy samym końcu jakby "cyknięcie" - dość głośne. Nie mam pojęcia co to jest. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 jeżeli biegów nie można włączyc na postoju z uruchomionym silnikiem a gdy jest wyłaczony wchodzą to powodem jest sprzegło zwyczajnie nie wysprzęgla do końcia. jeżeli macie sterowanie hydrauliczne to albo brak płynu, zapowietrzone, uszkodzona pompa bub wysprzęglik, jeżeli linka to problem z linka. jeżeli włączanie biegów jest trudne w trakcie jazdy i słychac w momencie włączania zgrzyt to przycyzną może byc sprzegło lub synchronizator biegu ktorego włączanie powoduje zgrzyt. jeżeli biegi wchodza cieżko podobna przyczyna. jeżeli biegi włączaja się trudno w każdej sytuacji problemem jest układ sterowania zmianą biegów czyli to pomiędzy dzwignia zmiany biegów a skrzynią biegów, są tam dwie dźwiginie, pracujace na zewnatrz pojazdu ktore z czasem sie wyrabiaja, łapia luzy i dostaje dostaje sie do nich kurza i woda, efekt problemy ze zmiana biegow zamarzanie podczas mrozow. oczywiscie nalezy rowniez sprawdzic poziom oleju i wskazane byloby go wymienic. zreszta w pojazdach z przbiegiem ponad 150.ooo km warto olej wymienic profilatycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
denveco 1 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Mam pododbnie bark mozliwosci wrzucenia zadnego biegu w trakcie jazdy. Na postoju owszem jest taka mozliwosc. Pytanko gdzie znajduje sie ten silownik sterujacy sprzeglem zeby mozna go bylo sprawdzic w moim silniku?? Czy koszt naprawy jest tego duzy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się