Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Xenony w reflektorach zespolonych po II lifcie - montaż żarówek i przetwornic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to na temat.Przewaliłem cały temat i pytałem wcześniej ,ale nikt mi nie odpowiedział.Zgubiłem się troszkę.Mam DEPO D2S.Czym się różni HID na H7 od D2S lub D4S i co lepiej założyc bo zdania są podzielone jak zauważyłem.

Opublikowano

Marcin, jak widzisz ja mam żarniki D4S (mocowanie to samo jak D2S) i po drobnej przeróbce siedzą pięknie w gniazdach przeznaczonych do H7 bez żadnych pierścieni itp. Nie kupuj chińskiego g.... za 200 zł tylko zainwestuj w porządne żarniki i przetwornice.

Opublikowano

Podziękował.......ale..!Rozumiem że D4S jest rozwinięciem D2S,czyli nowsze i od HID-a różni się jakością przetwornic i żarników.Dobrze kumam?Czy to tylko taka różnica?

Opublikowano

Myślę że dobrze kumasz. D4S daje bodajże 4700K w porównaniu do 4300K z D2S a więc lekko bielszy odcień, poza tym jest zasilane napięciem 42V a D2S chyba 85V, większych różnic poza tym chyba nie ma. Wiesz, Twój wybór, możesz założyć chińszczyznę ale nie zdziw się jak później będziesz miał szumy w radiu albo CB jeśli posiadasz, żarniki Ci się poprzepalają po tygodniu itp. Ja Ci radzę wziąć to co ja mam-przetwornice Koito plus żarniki Philipsa - D4S będziesz miał za 6 stówek a D2S stówkę taniej. Ale nawet jeśli to nie bierz niestandardowych barw - od 6000K w górę, moim zdaniem to wioska jeździć na takim czymś :thumbdown:

Opublikowano

Czyli dobrze zrozumiałem.Dzięki :rolleyes:

Opublikowano

Panowie,

poszukuję kogoś z Lublina posiadającego ori lampy xenonowe po lifcie celem obadania soczewki.

Już sam zgłupiałem... podpowiedzcie jak to jest z soczewkami do xenona: mają prążki czy nie?

Jeden ze sprzedawców z alledrogo wpiera mi, że prążki w A4 pojawiły się dopiero w "małyszu" z 2001 roku, a w 2000 (czyli B5)

są gładkie jak w H7.

Obadałem tutaj już chyba wszystkie wątki nt. xenonów i wynika z nich, że niczym u masochisty: prążki muszą być :decayed:

...więc czekam na wasze jednoznaczne wypowiedzi i propozycje obejżenia LIVE soczewek "zenonowych" od lubelaków.

Będe wdzięczny za pomocną "dłoń" :hi:

Opublikowano

Marek, a po co Ci te prążki do szczęścia? W lampach Depo pomimo napisu D2S na kloszu, żadnych prążków na soczewce nie widzę a lampa mimo to świeci OK, odcięcie światło-cień ma w porządku, strumień światła też więc czego chcieć więcej? Dzisiaj pod sklepem obok mojego auta stała B5 po II lifcie ale nie wiem czy miała zenony czy nie, nie chciało mi się czekać aż przyjdzie jej właściciel ale zajrzałem w "oczy" i żadnych prążków tam nie zauważyłem, chyba że są one na soczewce od środka.

Chociaż swoją drogą to ktoś kiedyś pisał na forum że nowe Depo mają soczewki przystosowane do zenonów, w przeciwieństwie do używanych/oryginalnych Valeo w których fabrycznie siedziało H7, rozumiem że u Ciebie tak jest? Ja nie bawiłem się w 11 letnie połamane i pomatowiałe oryginały tylko wziąłem nowe podróby i jestem bardzo zadowolony. Moja fura wyglądała dziś ładniej niż ten oryginał obok którego stała, było widać że tamte lampki mają już dwucyfrowy wiek.

Opublikowano

A ja od siebie dorzuce ,że sama wymiana z H7 na D2s/D4S nie ma sensu,

Odbłyśniki roznią sie kolosalnie od siebie.

Ja zakladajac d2s do orginalnych Valeo lamp założyłem najpierw w miejsce H7, z czego efekt był bardzo mizerny.

Dopiero poźniej pokusiłem sie o kupno odbłyśników z soczewkami od orginalnych d2s.

Wtedy dopiero okazała sie prawda cała, zaczeło to świecic jak nalezy.

Oczywiscie zakładałem KOITO + 2 x Philips D2S+

Przy okazji wrzuce foty jak wyglada odbłyśnik H7 a jak D2S, potwierdzając moją teorie. Bo musye je najpierw znalec.

Oczywiście wymienic odbłysniki w lampie zespolonej to juz wyzsza szkoła jazdy , ale idzie, i w razie czego służe pomocą.

A i ja kupiłem niby ori soczewki od D2S i nie miały zadnych prążków. Oprocz innego oznaczenia.

Opublikowano

Darek, gdzie kupiłeś te soczewki i ile zapłaciłeś? Tak z ciekawości.

Opublikowano

Od kolesia z mojej okolicy, zapłaciłem 120-140 zł za komplet.

soczewki do naszych aut "lamp valeo" pasuja od renault megan/laguna na xenonach. Z drobna róznica ale wystarczy dodac podkładke i jet oki.

od A6 C5 podejda bez problemu.

A z tego co wiem to pasuja "podobno" od b6 "ale tego nie wiem na 100%"

Dla potwierdzenia wrzucam zdjecia

To sa H7.

sdafi.jpg

R7OyA.jpg

To sa D2S.

gpnX9.jpg

ZiW9.jpg

A tutaj porównanie obydwóch.

Róznice widac gołym okiem. Inna ogniskowa.

ZAo9.jpg

Opublikowano

Rzeczywiście, różnica jest widoczna. Powiedz Darku jaki miałeś efekt jak założyłeś zenon do tych oryginalnych soczewek? Nie było odcięcia? Czy w kosmos Ci świeciło? Z drugiej strony ciekawe jak świeci Depo po założeniu H7, może ktoś tak ma zamontowane? Mógłbym u siebie odłączyć przetwornicę i wrzucić żarówkę od długich ale mi się nie chce :kox:

Opublikowano

Które masz na mysli orginalne.

Jak były w miejscu h7 to wszysko było oki. Odciecie bedzie zawsze bo w srodku jest przeslona. Zato natezenie swiatła nie było wystarczajace,

Opublikowano

Właśnie o to mi chodziło - połączenie soczewek H7 i xenonu.

Opublikowano

No to widzę, że temat jednak jest rozwojowy i jak dotąd nie zgłębiony do końca :)

Orpheus: Pytanie na co mi prążki? Mi osobiście do szczęścia potrzebne nie są, ale... no właśnie jest to małe ale. W bixenonie B6 szkło soczewki posiada na swojej powierzchni prążki, Honda Accord '03 w opcji xenonowej też i kilka innych modeli różnych marek je ma więc po coś one jednak są.

Co dziwne w trzech poznanych przeze mnie przypadkach soczewek xenonowych w B5 po lifcie, prążków nie było i stąd też moje pewne zakłopotanie i próba wyjaśnienia czy powinny być czy nie.

Oczywiście mówię o oryginałach Valeo do których transformacji H7--->D2S się przygotowuję.

ic3ek: Normalnego żarnika D2S nie da się umieścić w gnieździe H7 gdyż ma inne mocowanie, więc jak Ci sie to udało? :mysli: Rzecz jasna nie mówię o HID'owskiej ewolucji D2S, która po to powstała zeby zasadzić ją w kazde H7... Ja ten sposób montażu z założenia odrzuciłem, gdyż rezanko xenonu ma odbyć się tylko i wyłącznie na oryginałach.

Tak więc moja prośba jest wciąż aktualna: kto ma ori xenonowe lampy valeo proszony jest o obejzenie sferycznej części soczewki czy jest gładka czy prążkowana. Będe wdzieczny :hi:

Opublikowano

Marku, nie masz racji w kwestii mocowania żarnika D2S w gnieździe H7. Jedyna przeróbka jaką ja robiłem to wypiłowanie pilnikiem modelarskim rowka w który weszła pałeczka-trzymacz żarnika i podgięcie drutu mocującego i wszystko siedzi pięknie, nie potrzeba żadnych adapterów. Mam oczywiście żarniki D4S marki Philips a nie jakieś chińskie guano. Gdzieś mam foto jak to wygląda, zaraz poszukam.

Edit: Niestety okazało się że mam tylko zdjęcie gniazda sprzed przeróbki:

P1110133aaaa.jpg

No ale chodzi o to że kanalik piłujemy w miejscu tej blaszki na dole otworu i żarnik D2S / D4S MUSI wtedy pasować.

P.S. jest to gniazdo Deposkie pod H7, nie wiem czy Valeoskie wygląda tak samo.

Opublikowano

no widzisz a ja w depo h7 nie musialem nic pilowac, palnik wszedl bez problemu (philips na ds2) ale adapter zalozelem bo lepiej docisnal palnik, blaszki lekko dogiolem i swieci to naprawde dobrze.....

Opublikowano

ic3ek[/b]: Normalnego żarnika D2S nie da się umieścić w gnieździe H7 gdyż ma inne mocowanie, więc jak Ci sie to udało? :mysli: Rzecz jasna nie mówię o HID'owskiej ewolucji D2S, która po to powstała zeby zasadzić ją w kazde H7... Ja ten sposób montażu z założenia odrzuciłem, gdyż rezanko xenonu ma odbyć się tylko i wyłącznie na oryginałach.

A wiec tak jak koledzy napisali. Da rade wlozyc do gniazda h7 D2S bez jakichkolwiek przerobek.

Ale oczywiscie zmienia to ogniskowa lampy.

Tak więc moja prośba jest wciąż aktualna: kto ma ori xenonowe lampy valeo proszony jest o obejzenie sferycznej części soczewki czy jest gładka czy prążkowana. Będe wdzieczny

I tu tez do tej prosby bym sie przyłaczył. Bo moje soczewy nie miały prazków ani H7 ani D2S.

Ale na ile jest to 100% soczewka od Xenona, to nie wiem.

Napewno róznily sie oznaczeniem na soczewce od H7

Opublikowano

no widzisz a ja w depo h7 nie musialem nic pilowac, palnik wszedl bez problemu (philips na ds2) ale adapter zalozelem bo lepiej docisnal palnik, blaszki lekko dogiolem i swieci to naprawde dobrze.....

Przem, u mnie też świeci bardzo dobrze, a palnik włożyłbym bez piłowania ale pod warunkiem że ten trzymacz byłby na górze, inaczej się nie da, a endriuu pisał że prawidłowo powinien być na dole. Zresztą, cholera go wie, może to nieistotne, w każdym razie liczy się efekt końcowy.

Opublikowano

no widzisz a ja w depo h7 nie musialem nic pilowac, palnik wszedl bez problemu (philips na ds2) ale adapter zalozelem bo lepiej docisnal palnik, blaszki lekko dogiolem i swieci to naprawde dobrze.....

Przem, u mnie też świeci bardzo dobrze, a palnik włożyłbym bez piłowania ale pod warunkiem że ten trzymacz byłby na górze, inaczej się nie da, a endriuu pisał że prawidłowo powinien być na dole. Zresztą, cholera go wie, może to nieistotne, w każdym razie liczy się efekt końcowy.

Trzymacz prawidłowo powinien byc na dole prawidłowo.

Opublikowano

Tak czytajac o tej przeróbce ( nawiasem mówiac tez sie przymierzam) znalazłem układ samopoziomowania refloktorów uniwersalny http://moto.allegro.pl/item1028913705_zestaw_samopoziomowania_xenonu_czujnik_poznan.html co o tym sądzicie chyba warte jest to uwagi wtedy zaden diagnosta sie juz nie doczepi pod warunkiem ze to bedzie działac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...