Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Temperatura przełączania z benzyny na gaz


Kaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzeje kotleta. Witam proszę was o konkretne odpowiedzi jak to jest u Was z przełączaniem obecnie gdy rano jest około -2 stopnie, bo mi wydaje się ze bardzo dużo pb mi hleje. Musze jechać z 1500 metrów żeby się coś zadziało. Boje się co będzie zimą jak będzie10 lub -15. Pewnie się wcale nie przełączy przy dojeżdżaniu do pracy, a w takim przypadku to mam taką oszczędność nie powiem gdzie, bo auto głównie do tego mi służy. Mam nadzieje ze w lovato smart da się coś przestawić i trochę się to poprawi. Pozdrawiam i z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta. Witam proszę was o konkretne odpowiedzi jak to jest u Was z przełączaniem obecnie gdy rano jest około -2 stopnie, bo mi wydaje się ze bardzo dużo pb mi hleje. Musze jechać z 1500 metrów żeby się coś zadziało. Boje się co będzie zimą jak będzie10 lub -15. Pewnie się wcale nie przełączy przy dojeżdżaniu do pracy, a w takim przypadku to mam taką oszczędność nie powiem gdzie, bo auto głównie do tego mi służy. Mam nadzieje ze w lovato smart da się coś przestawić i trochę się to poprawi. Pozdrawiam i z góry dzięki.

Stary u mnie jest tak że temperatura cieczy chłodzącej przepływającej przez reduktor musi rozgrzać go do 25 stopni i wtedy przełącza mi na LPG. Standardowo wszyscy "gazownicy" ustawiają 30 stopni. Ja ustawiłem 25 stopni choć kilka osób mówiło mi że to może powodować zakłócenia pracy silnika. Póki co nic się nie dzieje. Jeśli chodzi o samo przełączanie to niestety podczas jazdy zawsze będzie to od ok 1 do nawet 5 km żeby autko się nagrzało i przełączyło na gaz. Ja nauczyłem się że odpalam autko i czekam aż się przełączy na gaz i jestem pewien że potrzebuje wtedy do tego znacznie mniej benzyny niż potrzebował bym gdybym jechał zimnym autem i czekał aż się nagrzeje. I o ile w lecie przełączanie się trwa chwilke o tyle w zimie czas przełączenia się jest zależny od temperatury na zewnątrz.[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 14:02_________________________________________________

Zaleca się aby przełączenie na LPG nastąpiło przy pełnym nagrzaniu silnika :evil:

Totalna bzdura!!!Nie wiem kto Ci nagadał takich głupot??? Zaleca się żeby temperatura przełączenia była ok 30 stopni aby po przełączeniu się silnika na zasilanie gazem ten nie zgasł. Życzę powodzenia w oszczędzaniu na paliwie jeżeli Twoje autko przełącza się przy silniku nagrzanym do 90 stopni zwłąszcza w zimie przy temperaturze powietrza minus 20 stopni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę cię zmartwić , bo LOVATO SMART w standarcie nie ma czujnika temp. reduktora , tylko sprawdza temp. gazu na listwie ( czujnik zintegrowany z czujnikiem ciśnienia LPG ) i odpowiednio przelicza . Dlatego w zimie może to trwać trochę dłużej . Możesz zażyczyć sobie dołożenia czujnika temp. reduktora ( dają dodatkowo czujnik i przewód w odpowiedni pin w kompie LPG i wtedy będzie czytał temp. reduktora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalna bzdura!!!Nie wiem kto Ci nagadał takich głupot??? Zaleca się żeby temperatura przełączenia była ok 30 stopni aby po przełączeniu się silnika na zasilanie gazem ten nie zgasł. Życzę powodzenia w oszczędzaniu na paliwie jeżeli Twoje autko przełącza się przy silniku nagrzanym do 90 stopni zwłąszcza w zimie przy temperaturze powietrza minus 20 stopni...

:polew: coś się chłopie tak zestresował? nie rozumiesz emotek ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nauczyłem się że odpalam autko i czekam aż się przełączy na gaz i jestem pewien że potrzebuje wtedy do tego znacznie mniej benzyny niż potrzebował bym gdybym jechał zimnym autem i czekał aż się nagrzeje

Silnik szybciej grzeje się pod obciążeniem to raz.

A dwa jak samochód może być oszczędny jak stoi w miejscu - logika rozbrajająca - strata czasu i kasy.

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nauczyłem się że odpalam autko i czekam aż się przełączy na gaz i jestem pewien że potrzebuje wtedy do tego znacznie mniej benzyny niż potrzebował bym gdybym jechał zimnym autem i czekał aż się nagrzeje

Silnik szybciej grzeje się pod obciążeniem to raz.

A dwa jak samochód może być oszczędny jak stoi w miejscu - logika rozbrajająca - strata czasu i kasy.

:facepalm:

Obciążenie to jedna a bardzo niska temperatura to drugie.Jeżeli przy minus 10 stopniach i niżej myślisz że podczas jazdy przełącza się szybciej to grubo się mylisz. Nawet przesłonięcie chłodnicy z przodu nie przyspiesza nagrzewania się silnika jeśli na polu mamy minusową temperaturę.[br]Dopisany: 23 Listopad 2011, 14:50_________________________________________________Po drugie rozgrzanię się silnika do 25 stopni w miejscu napewno nie jest czasochłonne...a spalanie silnika bez obciążenie zdecydowanie mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecane jest na zimę sprawdzenie istalacji, różnica temperatur może spowodować iż poluzują ci się jakies np. przeowdziki gdzies czy popuszcza opaski po temperatura wpłynie na gumę, a wiec zalecam kontrolowanie bez względy czy to zima czy lato nie zaoszczędzisz, po zatym ten kto ci instalację zakładał powinien cię o tym poinformować ja doglądam czasem sam a po za tym jeżdzę co 10 tys na ewentualne korekty poprawki wymiany filtrów itp. Osobiście uważam że 30 stopni a jeśli już ktos zdecyduje się na nizszą to tak troszkę szkodzi, mam u siebie ustawione na 45stopni i nie odczuwam kiedy to się załączy. Trwa to dosyć szybko a zwłaszcza że idzie zima proponował bym abyś nie zmiejszał tej temperatury przyda się jak auto troszkę popracuje ci na benzynce, no chyba że oszczędność na maxa to wtedy nie ma tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nauczyłem się że odpalam autko i czekam aż się przełączy na gaz i jestem pewien że potrzebuje wtedy do tego znacznie mniej benzyny niż potrzebował bym gdybym jechał zimnym autem i czekał aż się nagrzeje

Silnik szybciej grzeje się pod obciążeniem to raz.

A dwa jak samochód może być oszczędny jak stoi w miejscu - logika rozbrajająca - strata czasu i kasy.

:facepalm:

Obciążenie to jedna a bardzo niska temperatura to drugie.Jeżeli przy minus 10 stopniach i niżej myślisz że podczas jazdy przełącza się szybciej to grubo się mylisz. Nawet przesłonięcie chłodnicy z przodu nie przyspiesza nagrzewania się silnika jeśli na polu mamy minusową temperaturę.[br]Dopisany: 23 Listopad 2011, 14:50_________________________________________________Po drugie rozgrzanię się silnika do 25 stopni w miejscu napewno nie jest czasochłonne...a spalanie silnika bez obciążenie zdecydowanie mniejsze.

Nie zgadzam się.

A nawet jeśli tak by było i przyjąć, że spalisz połowę tego co ja do przełączenia się to i tak się nie kalkuluje bo stoisz zamiast jechać przecież LPG też nie jest darmowy.

Nie mówiąc o zmarnowanym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria głosi że auto (silnik ) które zimą/latem stoi i się rozgrzewa bardziej się zużywa (silnik ) a niby dlatego że olej wolniej się rozprowadza i tym samym nie ma dobrego smarowania dlatego zaleca się czy to zimą czy latem po odpaleniu silnika niezwłocznie ruszyć autem .

Co do szybszego rozgrzewania się na postoju czy w czasie jazdy to praktycznie na postoju silnik powinien szybciej złapać temperaturę niż jadące auto a dlatego że jadąc dodatkowo chłodzimy silnik powietrzem . Z mojego doświadczenia silnik bardzo szybko się nagrzewa jak się mieszka w mieście i z rana masz delikatny korek ,prędkość auta w okolicy 30-40km/h i w tedy silnik łapie szybko temperaturę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stag 300

Tęperatura przełączania ustawiona na 28 C i jest idealnie, nie czuć momentu przejścia na lpg.

Ustawienie za niskiej tęperatury przełączania powoduje niszczenie silnika, tak samo jak praca w miejscu po odpaleniu.

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nawet nie wiem ale musze przejechac z 3-4 km zeby gaz mi sie przelaczyl mam instalacje BRC nie czuc zmiany z paliwa na LPG . mam 3/4 przyslonieta chlodnice i zabardzo nic to nie dalo sproboje zaslonic cala i zobacze co sie okaze ale czuje ze szlu nie bedzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stag 300

Tęperatura przełączania ustawiona na 28 C i jest idealnie, nie czuć momentu przejścia na lpg.

Ustawienie za niskiej tęperatury przełączania powoduje niszczenie silnika, tak samo jak praca w miejscu po odpaleniu.

Pozdrawiam :hi:

Od kiedy praca silnika w miejscu powoduje jego niszczenie???? To może wogóle lepiej nie uruchamiać silnika bo się zepsuje :P :P :P A ustawienie niższej temperatury nie powoduyje żadnego niszczenia silnika a ewentualnie może powodować zakłócenia pracy lub zgaśnięcie silnika. Ja mam ustawione 25 stopni i wszystko jest OK. Znam takich którzy mają 20 stopni i nie narzekają.[br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 12:49_________________________________________________

ja nawet nie wiem ale musze przejechac z 3-4 km zeby gaz mi sie przelaczyl mam instalacje BRC nie czuc zmiany z paliwa na LPG . mam 3/4 przyslonieta chlodnice i zabardzo nic to nie dalo sproboje zaslonic cala i zobacze co sie okaze ale czuje ze szlu nie bedzie .

Myślę że zasłonięcie całej chłodnicy niewiele zmieni. Ja mam zasłoniętą całą chłodnicę i szału nie ma. Spowodowane jest to faktem że w A4 wiatrak ma wymuszoną pracę i kręci się cały czas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nawet nie wiem ale musze przejechac z 3-4 km zeby gaz mi sie przelaczyl mam instalacje BRC nie czuc zmiany z paliwa na LPG . mam 3/4 przyslonieta chlodnice i zabardzo nic to nie dalo sproboje zaslonic cala i zobacze co sie okaze ale czuje ze szlu nie bedzie .

Po co wy przesłaniacie te chłodnice?

Termostaty macie popsute?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...