Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ka raczej bym nawet nie probowal tego magla zalewac płynem.

Hamulcowy bardzo jest  żrący i na bank załatwił uszczelki w maglu. 

Zlokalizuj wyciek i będziesz wiedział na czym stoisz ale widzę że będzie ciężko skoro nawet koła nie masz zamiaru odkręcić.. 

 

Opublikowano

Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest wyciek. Cały magiel do wymiany czy da radę to uratować po kosztach? 

received_905954849757620.jpeg

Opublikowano
49 minut temu, TOMAJK napisał:

Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest wyciek. Cały magiel do wymiany czy da radę to uratować po kosztach? 

received_905954849757620.jpeg

No właśnie tu są uszczelniacze , magiel do regeneracji

Opublikowano

Jako że niedawno kupiłem B6, a kierownica przy skręcie wydawała dziwne dźwięki, to postanowiłem zrobić z tym porządek. Na początek kupiłem 1 litr febi6161, to było za mało (troszku mi się ulało, bo zapomniałem zatkać dziurkę :D ), więc dokupiłem kolejne 2 litry. 

Aby mieć lepszy dostęp odkręciłem klosz lampy i wysunąłem do przodu. Odkręciłem zbiornik i wyczyściłem wewnątrz.  

Z systemu poleciało prawie 2 litry ciemnego płynu. Po wlaniu świeżego i odpowietrzeniu różnicę było czuć od razu.

Z takich wtop, to miałem na początku problem z podniesieniem kół, aby nimi kręcić. Po prostu stałem na krzywej powierzchni, po zmianie miejsca poszło z górki. Najpierw podniosłem lewarkiem lewą stronę, podłożyłem drewniane klocki pod spód, później prawa strona na lewarek i klocki.

DSC_1915.JPG

DSC_1917.JPG

DSC_1916.JPG

DSC_1919.JPG

Opublikowano

To może i ja dodam coś od siebie

Przeczytałem kilka for na temat tego płynu i wyciągnąłem następujące wnioski:

1. Po wlaniu płynu 6162, nie którym pompa zaczyna wyć i dopiero wlanie 6161 w teorii rozwiązuje problem - w teorii bo może to tez być wina nie umiejętnego odpowietrzania układu i w wyniku ponownej wymiany układ zostaje dobrze odpowietrzony 

2. Po wlaniu 6161 tez pompka wyje i pomaga wymiana 6162 - analogicznie jak wyżej, raczej złe odpowietrzanie

3. Jest kilka potwierdzonych przypadków, że po wymienie płynu na G004000m2 po jakimś czasie potrafi paść pompa

4. Nie znalazłem ani jednego przypadku, że komuś padła pompa po płynie TOTAL LHM

 

Ze względu na ost pkt postanowiłem wlać właśnie totala

U siebie wymianę przeprowadziłem w następujący sposób

Auto lekko podniesione tak, żeby koła były w powietrzu, wybrałem tyle płynu ile się dało ze zbiorniczka, następnie odłączyłem wąż powrotu płynu przy chłodniczce płynu (te metalowe przewody co idą przed chłodnice klimatyzacji), waż od strony zbiorniczka oczywiście zaślepiony, a dodatkowy wężyk na przewód chłodnicy płynu, żeby przepompowany płyn nie leciał na glebę. Zalewam zbiorniczek nowym płynęm i kręcę kiera na zgaszonym silniku, płyny szybko ubywa więc co drugi pełny zakres obroty kiery trzeba uzupełnić zbiorniczek. Po jakiś 800ml wlanego płynu zaczął lecieć czysty płyn, dlatego też warto kupić 2l płynu bo jest mała szansa, że jedna butelka wystarczy na przepłukanie i zapełnienie zbiornika.

Po założeniu węża powrotu warto jeszcze pokręcić kierą bo na 100% jest jeszcze powietrze w układzie (w zbiorniku widać bomble powietrza). Jeżeli tutaj damy ciała nic dziwnego, że wspomaganie będzie wyć. Po upewnieniu się, że przy kręceniu płynu już nie ubywa i nie ma typowych bombli dla zapowietrzonego układu można zamykać zbiornik i testować wspomaganie :) . 

Ciężko mi stwierdzić czy płyn pomógł czy zaszkodził bo u mnie wspomaganie wyło ze względu na bardzo niski poziom płynu w układzie (był czubek bagnetu czyli tyle co nic), ale na ta chwile po jedzie testowej wspomaganie chodzi lekko i nie słuchać żadnych nie pokojących dźwięków.

Pocztakowo myślałem też nad demontażem zbiornika, ale bez demontażu lampy jest to właściwie nie możliwe, a demontaż lampy jest równoznaczny z ponownym ustawianiem świateł więc wolałem spuści płyn przy chłodnicy gdzie przy okazji wymieniłem nie trzymające już zbytnio opaski ¯\_(ツ)_/¯ 

 

I zapomniałbym dodać - NIE MA CZEROWNEGO PŁYNU, wszystkie płyny do wspomagania są zielone, tylko zakrętki są czerwone bądź zielone. U mnie spuszczony płyn miał kolor ciemnej herbaty, prawdopodobnie nie wymieniany od 15 lat. 

Opublikowano

Wiesz, że jak nic nie grzebiesz przy ustawieniach śrub regulacji, to dokręcając lampę w ten sam sposób nie musisz ich od nowa ustawiać.

Opublikowano

To, że komuś na jednym pompa wyje, a na innym przestaje, może to kwestia odpowietrzenia, może zbyt dużego syfu, który gdzieś utknął i dopiero przepłukanie większą ilością układu pomaga. Bo ile te nasze auta miały tych wymian przez 15-20 lat. Raczej jak coś trzeba było naprawić, a i tak nikt się pewnie nie bawił w płukanie. A czerwony jest mobil atf, u mnie zalany od 4 lat przy wymianie pompy na używkę i działa do dziś. Nic nie wyje i nie cieknie.

Opublikowano

Siemka  , mam pytanie czy można zrobić płukanie febi 6162 , a następnie zalać ori do jazdy ? Czy musza byc do płukanki i jazdy te same ?

Opublikowano
7 godzin temu, Baden15 napisał:

Siemka  , mam pytanie czy można zrobić płukanie febi 6162 , a następnie zalać ori do jazdy ? Czy musza byc do płukanki i jazdy te same ?

Możesz nic się nie stanie

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.07.2019 o 13:04, akj123 napisał:

Znalazłem w Internecie takie zdjęcia z opisem że płyn Pentosin CHF11S to nic innego jak G002000. I że po przepracowaniu jakiegoś czasu zmienia kolor na żółty. Więc dlaczego by go nie stosować zamiast G004000.

Pentosin CHF-11S .jpg

 

i co o tym myślicie ?

ja też takie coś rozważam , bo od tych postów ORI,  LHM, FEBI to już mnie główa boli.....

skoro  tak naprawdę - niby - G002 to ten pentosin w środku siedzi, to....?

Edytowane przez raqu43
Opublikowano
3 godziny temu, raqu43 napisał:

i co kobietki o tym myślicie ?

że masz nie równo pod sufitem

3 godziny temu, raqu43 napisał:

skoro  tak naprawdę - niby - G002 to ten pentosin w środku siedzi, to....?

mamy bawi,ć się w zgaduj zgadula?

Opublikowano (edytowane)

1) aleś ty poważny... ty tak zawsze ?

2) wszyscy piszą na każdym forum, że G002 to tak naprawdę olej FUCHS pentosin CHF11S - więć po co by eXperymentować z innymi jak to ten właściwy i dawać jakieś febi , LHM itp. ?

 

Edytowane przez raqu43
Opublikowano

A masz jakąś oficjalną opinie niezależnego laboratorium?

Opublikowano

Wy forumowicze wiecie najlepiej, co tam niemiec leje do środka, dlatego Was pytam:hi:

do skrzynii biegów też ponoć leją FUCHSA , bynajmniej u mnie, dlatego wymieniłem na niego i jest pysznie póki co :naughty:

Opublikowano (edytowane)

Jakiś miesiąc i 1k km temu również wymieniłem płyn do wspomagania.

Zalałem wspominany tutaj ori płyn o oznaczeniu G004000M2 z ASO.

Póki co, nie ma żadnego problemu z pompą (tfu tfu), wspomaganie chodzi lepiej (mam zwykły magiel).

Edytowane przez rosati
Opublikowano

Panowie, czy cena 950 zł za regenerację magla, na który dają 2 lata gwarancji to dobry deal?

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał:

Panowie, czy cena 950 zł za regenerację magla, na który dają 2 lata gwarancji to dobry deal?

Braciak robił i zapłacił 900zł z wymianą i geometrią

Opublikowano
2 godziny temu, greg2505 napisał:

Braciak robił i zapłacił 900zł z wymianą i geometrią

I Miał tez 2 lata gwarancji? Mnie w sumie za samą regenerację tyle zaśpiewał zakład z Jaworzna..

Opublikowano
2 minuty temu, Langista napisał:

I Miał tez 2 lata gwarancji? Mnie w sumie za samą regenerację tyle zaśpiewał zakład z Jaworzna..

nie,12 miesięcy ,wiem że magle wysyłają do Łodzi na regenerację,braliśmy  też do fabii servotronic i jak na razie prawie 2 lata śmiga

Opublikowano (edytowane)

W sumie teraz znalazłem za 750 zł tyle, że 12 miesięcy gwarancji z możliwością jej przedłużenia, i nie wiem czy jest sens w ogóle, bo tak właściwie nie wiadomo ile wytrzyma taki magiel po regeneracji. O ile uszczelniacze są tej samej jakości co Ori, to nic więcej nie ma się tam co zepsuć. A mam już 'ostatni gwizdek' bo z rana mam niezły trening w przekręcaniu kierownicy w prawo :D

Tak swoją drogą, nie jest z góry określone, który model ma jaką maglownicę? Da się to jakoś sprawdzić przed wyciągnięciem jej z auta? Bo jak nówka ma znów kilka lat potrzymać to może skusze się na nówkę zamiast co 2-3 lata wydawać ok 900 zł z robocizną na regenerację. (w przypadku gdyby regenerowana trzymała maks 3 lata)

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...