macieek Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Witam mam kilka pytan odnosnie "jakich silnikow diesla uzywają marki japonskie i nie tylko" Wiem, ze nissan swoje dCi ma od Renaulta. A co z Honda? Czyzby jej silniki I-CDTI czy jakos tak pochodzily od Opla? Jak ma sie sprawa Z nowymi Toyotami i Mazdami? Skad one biora swoje Diesle? No i wreszcie Volvo. Slyszalem, ze jeszcze tak nie dawno mieli swoje silniki od Forda Moze mi ktos cos podpowiedziec? pozdr
soolek Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Wszystko jest w googlu. Honda ma swój. Toyota swój - nawet ma fabrykę w Polsce. Mazda robi silniki z Fordem - od wielu wielu lat Ford ma udziały w Maździe i ściśle współpracują. Volvo ma swoje silniki (2,4) lub Fordowskie 2,0 i 1,6. Chyba wszystko w temacie.
Kimi Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Czy chodzi o silniki współcześnie produkowanych aut, czy cofamy się kilka lat wstecz? Bo jeśli cofamy się, to przykładowo Volvo montowało w 850/S70/V70 silnik VAG-a 2.5 TDi 140 KM (rzędowy 5-cyl), natomiast w pierwszym S40/V40 montowany był 1.9 TD od Renault. Opel wiele lat montował diesle od Isuzu, w którym GM miało udziały ( Isuzu Trooper znany też jako Opel Monterey, a Isuzu Rodeo to Frontera, produkowane przez Isuzu z własnym logo). A z czasów współczesnych, poza wspomnianymi powyżej przez @edmondo, jest jeszcze Subaru, które ma swojego Diesla w układzie boxer (jedyny taki silnik na świecie).
Kolkov Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 no i Nissan ma te same dCi co Renault, albo odwrotnie a Volvo to teraz Geely Automobile
Kimi Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 no i Nissan ma te same dCi co Renault, albo odwrotnie No i "Dacza" teraz też ma
sancho80 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 a przypadkiem Saab nie jest na Oplu? Skoda, Seat i Audi na motorze VW
Kimi Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 a przypadkiem Saab nie jest na Oplu? Skoda, Seat i Audi na motorze VW Tru. Ale SAAB teraz się usamodzielnił zobaczymy, co z tego wyjdzie. A w przypadku Audi, Seata i Skody - no tu jest sytuacja klarowna. Jeden wielki koncern.
macieek Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Czyli te ladnie mruczace silniczki 1.9TiD w saabach to oplowskie motorki? fiu fiu :gwizdanie:
vdm Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Czyli te ladnie mruczace silniczki 1.9TiD w saabach to oplowskie motorki? fiu fiu :gwizdanie: Fiatowskie MultiJety :gwizdanie:
k0za Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Mi coś świta że vag-owskie 2.0TDI było montowane np. w Mitsubishi Outlander.
Skyliner89 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 a Volvo to teraz Geely Automobile i co z tego? Jak by się ktoś interesował to by nie pisał takich bzdur... . To, że od niedawna Geely Automobile jest właścicielem Volvo nie wpłynie źle na szwedzką marke: "Chcemy działać ostrożnie, by nie zniszczyć marki Volvo" - powiedział Freeman Shen, wiceprezes Geely. "Nie chcemy, by pojazdy Volvo postrzegane były jako luksusowe samochody produkowane w państwie trzeciego świata. Naszym celem jest image Volvo jako europejskiej luksusowej marki, będącej jedynie w posiadaniu chińskiej firmy" - dodał. "Kluczowym procesem na drodze do sukcesu Volvo ma być przeniesienie fabryk do Chin. Lokalne władze wielu prowincji starają się o wybudowanie zakładów Volvo na ich terenach. Jedno, co pozostanie na swoim miejscu, to główna siedziba i centrum badań i rozwoju szwedzkiej firmy." "Strona chińska zareagowała zapewnieniem, że po przejęciu zapewni istnienie Volvo jako samodzielnej szwedzkiej marki z centralą w Goeteborgu. Geely zapewnia też, że nie wprowadzi zmian w tak ważnych kwestiach jak produkcja (w Szwecji i Belgii), prace naukowo-badawcze, a także porozumienia płacowe i sieci sprzedaży. O strategii Volvo po przejęciu ma decydować niezależne kierownictwo w Goeteborgu. Przejęcie przez Geely będzie oznaczać "otwarcie dla Volvo chińskiego rynku samochodowego z jego ogromnym potencjałem". Geely dodaje, że finansowanie przejęcia Volvo zapewniają chińskie banki." Fragmenty z artykułów z Moto.Onet.pl . [br]Dopisany: 12 Październik 2010, 17:08_________________________________________________Honda ma swoje własne diesle, Mitsubishi ma diesla od VAG i chyba ma też swoje. W Volvo pierwszej generacji S40/V40 były używane 1.9 dCi Renault, (polecane silniki benzynowe, oprócz 1,8 GDI od Mitsubishi, Najlepiej szwedzkie silniki 2.0 ). Toyota też ma swoje diesle Saab ma Oplowskie i Fiatowskie diesle (polecany 1.9 150KM od Fiata). Volvo diesle to tylko 2.4 (inne są Forda). Nissan silniki diesla od Renault. Mercedes-Benz niedawno podjął współprace z Renault (Mercedes skończył się wraz zakończeniem produkcji Balerona ;(). BMW ma swoje własne diesle.
spetsnaz Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Mi coś świta że vag-owskie 2.0TDI było montowane np. w Mitsubishi Outlander. Również w europejskich jeepach (compas, patriot), dodge`ach (caliber, avenger, journey) i chryslerach (sebring)
Kolkov Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 a Volvo to teraz Geely Automobile i co z tego? Jak by się ktoś interesował to by nie pisał takich bzdur... . To, że od niedawna Geely Automobile jest właścicielem Volvo nie wpłynie źle na szwedką marke... jakich bzdur :?: wskaż w moim zdaniu choć jedną bzdurę i błagam Cię Sky nie cytuj tutaj serwisów pseudomoto tylko pogadaj z ludźmi co całe życie jeżdżą Volvami... peace
Skyliner89 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Bo według Ciebie Kolkov, jak Volvo zostały przejęte przez Geely Automobile to będzie szajs, a to nie prawda. Od początku śledziłem sprawy dotyczące kupna Volvo przez Chińczyków i jestem spokojny. Zresztą czas pokaże... . Znam kilka osób, które jeżdżą Volvo, jeden V40 z 1999 roku, drugi z Volvo S60 z 2003 roku. Są bardzo zadowoleni i sam osobiście miałem do czynienia z Volvo S80 z 2005 roku i złego o tej marce nie mogę powiedzieć. Następnym samochodem po może będzie Volvo S60 2.4 D5 .
eMeM Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Znam kilka osób, które jeżdżą Volvo, jeden V40 z 1999 roku, drugi z Volvo S60 z 2003 roku. Są bardzo zadowoleni i sam osobiście miałem do czynienia z Volvo S80 z 2005 roku i złego o tej marce nie mogę powiedzieć. Następnym samochodem po może będzie Volvo S60 2.4 D5 . bo zarówno S60 jak i S80 2005 są w 100% produkcji Volvo, nie ma tam nawet 1 elementu od forda czy innego geely - to są ostatnie dobre auta tej marki (S80 do 2006 i S60 do 2009) - ja po przejechaniu sie S80 2007 stwierdziłem, ze moje byłe Volvo S60 D5 2002 było znacznie lepiej wykonane wewnątrz ....
Gość mateoos Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Diesel 1.6 w Volvo to HDi od Peugeota, 1.0 w 107 to silnik Toyoty, benzyna 1.6 Peugeota to efekt współpracy z BMW, stosowana m.in. w Mini, a 3.0HDi w Boxerze pochodzi z Iveco.
Lapeno Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 warto jeszcze dodac ze silnik z peugeota 207 RC pochodzi od BMW i jest tez montowany w cooperze S
szogun0 Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Ktoś wspomniał o mazdzie, 1.6 To HDI z grupy PSA. 2.0 to Mazda.
macieek Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 A czy plyta podlogowa w passacie B6 jest taka sama jak w audi A4 B6 ? Biorac pod uwage, ze jest taka sama w Audi B6 i B7 to w pasku B6 powina tez taka byc
marewel Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Dobrze sie czujesz? Passat b6 jest na plycie golfa 5.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się