Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

ja dziś zrobiłem wymianę oleju. Po 14 tyś dolałem około 2 litrów oleju także nie ma tragedii. Myślałem nad przejściem na 5w50 żeby to jeszcze trochę spadło, ale jeśli u nikogo nic to zmieniło to chyba nie ma większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Jako osoba która zapodała pomysł z 5W-50 chciałem zapytać czy wam coś pomogło?

Moja kochana "PADAKA" wciąga około 150-250 ml na 1000 km :)

---------- Post dopisany at 20:19 ---------- Poprzedni post napisany at 20:19 ----------

Witam,

Jako osoba która zapodała pomysł z 5W-50 chciałem zapytać czy wam coś pomogło?

Moja kochana "PADAKA" wciąga około 150-250 ml na 1000 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest lepiej na 5w-50. Wcześniej na 5w-40 brał ~0,35/1000 teraz na 5W-50 wyszedł ~0,27/1000. Na razie zrobiłem niecałe 3000km więc jeszcze dokładnie nie zmierzyłem. Ale muszę się uporać z tym wyciekiem o którym wcześniej pisałem i mam nadzieję że po tym zmieści się w 0,2/1000:kox:

---------- Post dopisany at 08:08 ---------- Poprzedni post napisany at 08:05 ----------

darkle, tutaj masz o czyszczeniu przepustnicy (Part II). Co prawda autko inne ale przepustnica prawie taka sama jak w A4 B6/B7.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1116399

Efekt by taki, ze pedal gazu stal sie jakby bardziej czuly/prezyzyjny a i na VAG-u bylo widac, ze zmniejszyl sie kat otwarcia przepustnicy na biegu jalowym (z okolo 2 na 1.2).

Dzięki za link. Z tego co gość pisze lepiej nie ruszać przypustnicą DBW i pomęczyć się z cienkim paskiem papieru aby wyczyścić krawędzie. Myślałem nad odkręceniem tego silniczka sterującego ale może lepiej nie ruszać jak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest lepiej na 5w-50. Wcześniej na 5w-40 brał ~0,35/1000 teraz na 5W-50 wyszedł ~0,27/1000. Na razie zrobiłem niecałe 3000km więc jeszcze dokładnie nie zmierzyłem. Ale muszę się uporać z tym wyciekiem o którym wcześniej pisałem i mam nadzieję że po tym zmieści się w 0,2/1000:kox:

---------- Post dopisany at 08:08 ---------- Poprzedni post napisany at 08:05 ----------

darkle, tutaj masz o czyszczeniu przepustnicy (Part II). Co prawda autko inne ale przepustnica prawie taka sama jak w A4 B6/B7.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1116399

Efekt by taki, ze pedal gazu stal sie jakby bardziej czuly/prezyzyjny a i na VAG-u bylo widac, ze zmniejszyl sie kat otwarcia przepustnicy na biegu jalowym (z okolo 2 na 1.2).

Dzięki za link. Z tego co gość pisze lepiej nie ruszać przypustnicą DBW i pomęczyć się z cienkim paskiem papieru aby wyczyścić krawędzie. Myślałem nad odkręceniem tego silniczka sterującego ale może lepiej nie ruszać jak działa.

Powiem Ci tak, że jeśli działa bez problemu, to lepiej nie rozbieraj... Teoretycznie(Nie chce Cię urazić) ale zawsze możesz coś ujeb...

Dlatego też lepiej pomęcz się 10 minut dłużej z czyszczeniem, niż tracić 3 godziny, bo po rozkręceniu coś nie działa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graty :banan: ja prawdopodobnie jutro sprzedam jeśli kupiec nie zmieni zdania.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy się pochwaliłeś ile wciąga oleju?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 15kkm mogę śmiało powiedzieć, że dolałem tylko ok. 0,5l oleju. Zatem przesiadka na Mobila 5W-50 była chyba dobrym krokiem.

:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochwale sie a moze pozale - dzisiaj opchnalem swojego pracha...

No to już witam nowego kolegę ze starym problemem oil minimum :)

napisz na PW ile udało ci się dostać $$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ja wymieniłem w moim ALT olej Castrol Edge 5W30 na Millers XF Longlife C3 5W30. Castrola miałem z bańki 5 liltrowej, i po 10 000km dolałem 0,8 l który mi pozostał. Ogólnie przejechałem 11 000 km, ale ponieważ często robię krótkie trasy to zdecydowałem się po 11 000km wymienić olej. Po raz drugi zastosowałem płukankę Flash Engine i olej który zleciał był cały czarny. W niemczech helmut wymieniał olej co 20 000 km ale jaki, to nie wiem. Na swojego ALT nie narzekam. Zamelduję jak sprawuje się Millers po 10 000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ja wymieniłem w moim ALT olej Castrol Edge 5W30 na Millers XF Longlife C3 5W30. Castrola miałem z bańki 5 liltrowej, i po 10 000km dolałem 0,8 l który mi pozostał. Ogólnie przejechałem 11 000 km, ale ponieważ często robię krótkie trasy to zdecydowałem się po 11 000km wymienić olej. Po raz drugi zastosowałem płukankę Flash Engine i olej który zleciał był cały czarny. W niemczech helmut wymieniał olej co 20 000 km ale jaki, to nie wiem. Na swojego ALT nie narzekam. Zamelduję jak sprawuje się Millers po 10 000km.

Póki nie bierze oleju zmień lepiej na jakiś 5W-40 a silnik odwdzięczy się bezawaryjnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w30 jest zalecany na xf longlife mozna miec 5w30 jak najbardziej producent w tym silniku wymienia takze 0w30 wiec wes to pod uwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej Millersa kupiłem po odwiedzeniu strony internetowej i użyciu funkcji "dobierz olej". Są dwie opcje, normalna czyli 15 000km i "Extended drain" na 30 000km. Wybrałem opcję pierwszą i pierwszy olej jaki jest zalecany. Wiem że jest to produkt "nowoczesny" , ale zobaczymy jak będzie się sprawował i gdy nie będzie go ubywać to poszukam inną opcję u Millersa.

Do darkle. Uważam że masz rację odnośnie zużywania przez ALT oleju. Myślę o tych zgorzelinach które wytwarzają się po dłuższej jeździe na olejach long life. Tak jak pisałem helmuty wymieniały olej co 20 000km a ja mam po płukaniu Flash Engine taki syf w spływającym oleju jakbym spuszczał to z silnika dieslowskiego a nie benzyny. Mam zamiar za każdym razem używać tego preparatu dopóki, nie zobaczę czy spuszczaniu oleju syntetycznego przeźroczystego oleju (może być brązowawy). Pytanie czy to nastąpi i czy w taki sposób silnik się wyczyści ( wiem że będzie to trwało długo). Na razie oleju mi nie pobiera więc mogę sobie na taki eksperyment pozwolić. Fakt jest bezsporny, że log life-y po długim użytkowaniu zasyfiają silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moge wymienic ten przewod na gumowy ,(nieorginalny) czy czeba odkrecac dolot,i czy w tym przewodzie cos jest czy jest pusty w srodku.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c88797f03fbf84cc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz wymienic na gumowy, jest pusty w srodku, nie trzeba sciagac dolotu jesli chcesz tylko wymienic czesc ktora ci pekla jak calosc to niestety trzeba odkrecic kolektor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przewód to słynna odma na dole jest zakonczona gruchą podobno da sie ale u mnie gostek ściągał kolektor robił mi to na początku jak bym wiedział jakie to proste sam bym sobie zrobił:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pękł już ten przewód to i pewnie na dole gruchy jest plastik sparciały:kwasny: Wymiana nie jest trudna. powinno wyjść nad alternatorem, ew alternator poluzować. Kolektora ruszać tu nie warto, za dużo roboty. Zwalałem kolektor w piątek i wymieniałem całą tą podstawę filtra oleju w którą się wtyka tę odmę więc wiem co mówię:decayed:

A a odnośnie olejów: sam olej 5W-30 gdyby był wymieniany co max 15tys nie zasyfiłby silnika. No, pomijając Castrola:naughty: Ogólnie problem jest złożony i omawiany tutaj na kilkunastu stronach, ale w przypadku silnika ALT olej zalecany przez producenta nie jest najlepszy do tego silnika. Wydaje mi się że zalecają go nie inżynierowie i konstruktorzy a nie mający o niczym bladego pojęcia marketingowcy. Ogólnie silnik- np pierścienie są dostosowane do olejów niskooporowych a z drugiej strony charakterystyka termiczna tego silnika zamienia ten olej w popiół i nagar, pomimo że silnik ten jest wolnossący w dodatku nie wysilony to podwyższenie temperatury pracy i inne rozwiązania aby spełniał EuroIV powodują że ma wymagania co do oleju niby silnik z M-Power w BMW. Pewnie jakby jeździł ktoś delikatnie po mieście to nic by się na tym 5w-30 nie działo, ale jednak te samochody wyjeździły się po niemieckich autostradach gdzie przy długotrwałej jeździe z prawie pełną mocą ten olej nie wyrabia bo ma za cienki film olejowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...