Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale silnik w moim altku jest cały czarny a u Kolegów na zdjęciach widzę że mają srebrne pokrywy zaworów

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kazdy z nas ma inaczej traktowany przez poprzednich wlascicieli samochód, Ci którym bierze 1L na 10000KM mają szczęście i chyba poprzednimi właścicielami ich A4 byli mechanicy :grin:

a dzisiaj tak na offtopie pojade po ostatnim czyszczeniu przepływówki i przepustnicy, na trasie leciałem 212Km/h (tyle ile wynosi Vmax) i myślę że chciał troszke więcej co oznacza że silnik laleczka :)

oczywiscie ze względu na pobór oleju nie polecam takich prędkości :D

Ja z ALT'ka licznikowo wykręciłem 220 km/h :hi: i powiem szczerze, że gdyby nie fakt temperatury tylko +5 to bym dłużej trzymał w podłodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, potrzebuję zasięgnąć rady odnośnie spalania oleju w tym silniku, czy jest tu ktoś kto może uporać się z tą przypatłością ALT, bądź będzie potrafił taką operację dokonać poszukuję osoby ze Śląska. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy z nas ma inaczej traktowany przez poprzednich wlascicieli samochód, Ci którym bierze 1L na 10000KM mają szczęście i chyba poprzednimi właścicielami ich A4 byli mechanicy :grin:

a dzisiaj tak na offtopie pojade po ostatnim czyszczeniu przepływówki i przepustnicy, na trasie leciałem 212Km/h (tyle ile wynosi Vmax) i myślę że chciał troszke więcej co oznacza że silnik laleczka :)

oczywiscie ze względu na pobór oleju nie polecam takich prędkości :D

Ja z ALT'ka licznikowo wykręciłem 220 km/h :hi: i powiem szczerze, że gdyby nie fakt temperatury tylko +5 to bym dłużej trzymał w podłodze

wydaje mi się że u mnie też by pojechał więcej niż te 212 km/h jestem świeżo po pucowaniu przepustniy, wymianie filtrów itp.

miał jeszcze ochote, jednak trasa zbyt krótka bądź kierowcy jadą lewym 150 KM/H :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ja zaczynam mieć przypuszczenia, ze ten olej mój ALT łyka tylko przy rozruchu. Wczoraj zrobiłem ok.50 km po okolicach, w krótkich odcinkach gdzie 8 razy odpalałem po chwili postoju. Po nocy sprawdzam stan i wyszło mi że zeżarł 250 ml !!

Musze zrobić jakąś trase z 300km bez gaszenia i rozruchu wtedy będe pewny. Ponad rok jeżdże Alt ale nigdy nie robiłem żadnej trasy, jeżdże głównie po okolicach i a do roboty mam 8km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ja zaczynam mieć przypuszczenia, ze ten olej mój ALT łyka tylko przy rozruchu. Wczoraj zrobiłem ok.50 km po okolicach, w krótkich odcinkach gdzie 8 razy odpalałem po chwili postoju. Po nocy sprawdzam stan i wyszło mi że zeżarł 250 ml !!a

Musze zrobić jakąś trase z 300km bez gaszenia i rozruchu wtedy będe pewny. Ponad rok jeżdże Alt ale nigdy nie robiłem żadnej trasy, jeżdże głównie po okolicach i a do roboty mam 8km.

to oczywiste że na krótkich trasach pochłonie więcej oleju niż w trasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ja zaczynam mieć przypuszczenia, ze ten olej mój ALT łyka tylko przy rozruchu. Wczoraj zrobiłem ok.50 km po okolicach, w krótkich odcinkach gdzie 8 razy odpalałem po chwili postoju. Po nocy sprawdzam stan i wyszło mi że zeżarł 250 ml !!a

Musze zrobić jakąś trase z 300km bez gaszenia i rozruchu wtedy będe pewny. Ponad rok jeżdże Alt ale nigdy nie robiłem żadnej trasy, jeżdże głównie po okolicach i a do roboty mam 8km.

to oczywiste że na krótkich trasach pochłonie więcej oleju niż w trasie :)

Nie zrozumieliśmy się. Chodzi mi o to, że pewnie gdybym w ogóle nigdzie nie jechał a na postoju zapalał go i gasił ze 20 razy w odstępach czasowych to zjadł by z 0,5 litra oleju :-)

Edytowane przez maru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie 2 pytanka:

- czy pobór oleju różni sie przy tempie przyspieszania czy wiekszej prędkości

- czy ta cholerna klima coś ma do tego wciagania oleju ? Robiłem raz pewnego rodzaju test i na 0,5l bez klimy przejechałemponad 500km, a z klima niecałe 400. Czy to ma coś do znaczenia czy zbieg okoliczności i wtedy akurat mu sie zachciało więcej wypić oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima bardziej obciąża silnik, tak samo jak jeżdżenie z większymi prędkościami, jak również wysoka temperatura. Z moich obserwacji wynika, że zimą gdy jeżdżę wolniej, bez klimy no i jest zimno bierze mniej niż teraz ;) Po wymianie też więcej przejadę niż zwykle zanim komputer się opomni o olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima bardziej obciąża silnik, tak samo jak jeżdżenie z większymi prędkościami, jak również wysoka temperatura. Z moich obserwacji wynika, że zimą gdy jeżdżę wolniej, bez klimy no i jest zimno bierze mniej niż teraz ;) Po wymianie też więcej przejadę niż zwykle zanim komputer się opomni o olej.

Gdzieś kiedyś czytałem, że alt'ki palą więcej oleju latem ze względu na temperaturę otoczenia, wszystko grzeje się dużo szybciej i co za tym idzie wpieprza więcej oleju, na swoim przykładzie mogę to potwierdzić, w zimę byłem zadowolonym użytkownikiem alt'ka, który brał "tylko" 1l na 1500 km, teraz otwieram maskę 2 razy częściej... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im chłodniej tym szybciej się skrapla i spada tam gdzie powinien a nie idzie w dolot. Byłbym średnio zadowolony jak by mi brał tyle :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie tloki po modzie pierscienie szersze juz 4000 km i zuzycia oleju?

Zero poboru

Troche dlubania bylo ale efekt jest i kopa ma lepszego przerabiajcie tloki i autko smiga.Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany ja wam powiem tak i nie ma juz co gdybac, albo remont silnika pomaga z większymi pierścieniem tak jak to zrobił kamillo78 albo przeróbka odmy pod warunkiem że w silniku mamy wszystko ok bo innego problemu nie ma, jednym pomaga remont innym przeróbka odmy, zobaczcie sobie sami w jakim stanie macie ten czwórnik jest do wyrzucenia, ja wywaliłem go kompletnie i zrobiłem moda odmy mniej więcej jak marcelinioo w silniku nic nie robiłem bo już wcześniej robiłem remont,(brał olej) wywaliłem czwórnik i narazie zrobiłem 600km od dnia 17.07.2016 do dzisiaj i stan oleju ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie tloki po modzie pierscienie szersze juz 4000 km i zuzycia oleju?

Zero poboru

Troche dlubania bylo ale efekt jest i kopa ma lepszego przerabiajcie tloki i autko smiga.Pozdrawiam wszystkich

A możesz podać info gdzie to robiłeś i jaki jest koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info zapewne nie bedzie ????????

Taniej dla co nie których wyjdzie zakupienie karnetu na oliwe???????

Taniej dla co nie których wyjdzie zakupienie karnetu na oliwe???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info zapewne nie bedzie

Taniej dla co nie których wyjdzie zakupienie karnetu na oliwe

Taniej dla co nie których wyjdzie zakupienie karnetu na oliwe

Ojjj, w tym wypadku bynajmniej dla mnie "taniej" nie ma znaczenia, ważniejsze jest pozbycie się problemu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj auto

A kto to kupi :-) i za ile ?? I wtedy pewnie z 10 tys. w plecy....

A w sumie po za tym pożeraniem oliwy wszystko funguje jak talala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sprzedać.Tylko co z pieniędzmi wsadzonymi w niego? Setki ludzi robi remont silnika z różnych powodów i jakoś nie myślą sprzedawać. Auto dla mnie super.komfort jazdy extra jak za taką kasę.Sprzedawać auto bo fabryka dala ciała i wsadził gównie pierscienie? Poczytajcie ile nowych Audi Skoda czy Seat maja ten problem!I to nowe z fabryki!!w sieci jest nawet ciekawy artykuł o tym problemie i ewidentnie winny jest pierścień zgarniajacy .Ja poprawie Fabryke i będę miał święty spokój.Dla mnie koszt zamknie się w około 2.5 tyś.Myślę ze nie drogo.Rowek zgarniajacy poszerze i załaduje pożądane pierscienie! !np Wossner!Sporo jest tego w sieci. P.S- co mają powiedzieć posiadacze Diesel-a? Oni maja koszty!! Np wtryskiwacze itp ... i nie sprzedają! !!

nie jest to tani samochód w ekspoatacji :P wahacze są troche drogie ale mimo wszystko nie wymienia się ich jakoś bardzo często, zwłaszcza tył ;) komfort jazdy po naszych polskich drogach na tym zawieszeniu jest mega wysoki. czasami mam wrażenie że on płynie, mięciutko wchodzi się w zakręty. jeżeli o mnie chodzi to po remoncie silnika raczej nie zdecydował bym się na sprzedaż, to kupa kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...