Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawór wysokiego ciśnienia to nastawnik zmiennych faz rozrządu? Terkotało po odpaleniu na zimnym silniku?

Ile ten zawór kolego się ceni?

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zawór to jedno, wariator to drugie.

wariator tyrkota po odpaleniu koszt regenerowanego to około 650 zł (-200 jak oddasz stary)

zawór to drugie, mi mechanik uszkodził ten zawór więc robił to na swój koszt, z tego co czytałem na forum kosztuje grubo ponad 1000 zł.

Opublikowano (edytowane)

eee tam, a w specyfikacji masz że do -36 stopni. A poza tym to nie wiadomo o co chodzi, bo podają że x-clean 5w40 jest do +15 stopni...trochę to mętne.

Edytowane przez kiko79
Opublikowano

A wiec następny będzie 6100 synergie

Szukałem tego zaworu w necie, znalazłem tylko jakiś hydrauliczny pod pokrywą koło łańcuszka zamiennych faz. To jest to ustrojstwo?

Opublikowano

Panowie tak troszke z innej beczki, ostatnio wymienialem odme i czwornik i z ciekawosci rozebralem dzisiaj zeby zobaczyc co tam sie dzieje. Oleju w dolocie jakby poki co nie widac (a wczesniej byl) ale w przewodzie odmy i tym od podcisnienia zauwazylem krople wody. Mam sie bac? czy moze jest to nastepstwo roznicy temperatur?

Opublikowano (edytowane)

Wrzucam kilka fotek starego wariatora i zaworu wysokiego ciśnienia.

IMG0385.th.jpg IMG0386.th.jpg IMG0387.th.jpg IMG0395.th.jpg IMG0396.th.jpg IMG0397.th.jpgIMG0408.th.jpg

Edytowane przez DanielA4B618T
Opublikowano

Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu?

Opublikowano

w moim przypadku zaczęło walić z niego olejem :)

litra na 100 km :D

do tej pory walczę ze skutkami, jeszcze łożyska w alternatorze zostały.

Opublikowano

Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu?

Bład 17927 lub tyrkotanie wariatora po rozgrzaniu oleju.

Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu?

Bład 17927 lub tyrkotanie wariatora po rozgrzaniu oleju.

Pierscienie sie nie zapiekaja tylko wycieraja rowki w wariatorze.

Opublikowano

1,5 roku jeżdżę i nie miałem okazji podpiąć się pod komputer. Na początku jak kupiłem był wlany 10w40 mobila, silnik i nawet korek oleju oszlamiony i terkotało 3-7 sekund po odpaleniu. Olej był już stary (16 miesięcy) po plukance i zalaniu liqui moly 5w40 jest cisza

Opublikowano (edytowane)

Zawór ciężko wyszedł wręcz można powiedzieć że trzeba było go wyrwać. Wymieniłem zawór i wariator dlatego że silnik już terkotał cały czas tak jak przy odpaleniu a drugą rzeczą zawór wywalał tyle oleju za silnikiem że dziennie z 0,5 litra musiałem dolewać;/

Na zdjęciach widać że są wytarte dwa rowki w wariatorze. Na zaworze pierścienie poluzowane a trzpień który wchodzi do zaworu ruszał się w każdą stronę na jakieś 3-4 milimetry.

Edytowane przez DanielA4B618T
Opublikowano

Wariator się regeneruje, zawór wysokiego ciśnienia też można? Czy ma to związek ze zwiększonym apetytem na olej?

Opublikowano

Ja u siebie po wymianie nie zauważyłem problemu z olejem. Teraz już nigdzie nic nie cieknie a na bagnecie nic nie ubywa. Regenerować nie chciałem ponieważ nie jestem do tego przekonany.

Opublikowano

Od wymiany do wymiany ile ubywa?

Opublikowano

W tym tygodniu w poniedziałek uruchomiłem samochód. Wymieniałem olej wraz z filtrem przy wymianie tego wariatora i zaworu więc za jakiś czas się odezwę jak sprawa wygląda olejem.

Opublikowano

Ile taka impreza kosztuje? Części z aso wiec napewno sporo

Opublikowano

Wariator 1980zł

Zawór wysokiego ciśnienia 1330zł

Olej z filtrem 130zł

Pasek od rozrządu 109zł

Pasek alternatora 69zł

Uszczelka zaworu 22zł

Bez roboty mojego mechanika to 3640zł

Opublikowano

Grubo :/ jak by nadal żłopał olej to normalnie podpalił bym z nerw

Opublikowano

Grubo :/ jak by nadal żłopał olej to normalnie podpalił bym z nerw

czesci ktore wymienil kolega Daniel nie maja nic wspolnego ze spalanniem oleju (chyba ze byly nieszczelnosci na uszczelkach) Wiec Xsebo1 lepiej uwazaj bo bedziesz musial spalic auto :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...