xsebo1 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Zawór wysokiego ciśnienia to nastawnik zmiennych faz rozrządu? Terkotało po odpaleniu na zimnym silniku? Ile ten zawór kolego się ceni?
tracer123 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 zawór to jedno, wariator to drugie. wariator tyrkota po odpaleniu koszt regenerowanego to około 650 zł (-200 jak oddasz stary) zawór to drugie, mi mechanik uszkodził ten zawór więc robił to na swój koszt, z tego co czytałem na forum kosztuje grubo ponad 1000 zł.
xsebo1 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Na stronie motula skorzystałem z opcji dobrania oleju, co ciekawe przy oleju 6100 synergie jest wzmianka (-15 +15) wychodzi na to że w innych temperaturach nie ma swoich właściwości?! https://m.motul.com/pl/pl/products/recommendation
kiko79 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) eee tam, a w specyfikacji masz że do -36 stopni. A poza tym to nie wiadomo o co chodzi, bo podają że x-clean 5w40 jest do +15 stopni...trochę to mętne. Edytowane 4 Lutego 2015 przez kiko79
xsebo1 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 A wiec następny będzie 6100 synergie Szukałem tego zaworu w necie, znalazłem tylko jakiś hydrauliczny pod pokrywą koło łańcuszka zamiennych faz. To jest to ustrojstwo?
devilek666 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Panowie tak troszke z innej beczki, ostatnio wymienialem odme i czwornik i z ciekawosci rozebralem dzisiaj zeby zobaczyc co tam sie dzieje. Oleju w dolocie jakby poki co nie widac (a wczesniej byl) ale w przewodzie odmy i tym od podcisnienia zauwazylem krople wody. Mam sie bac? czy moze jest to nastepstwo roznicy temperatur?
DanielA4B618T Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Wrzucam kilka fotek starego wariatora i zaworu wysokiego ciśnienia. Edytowane 4 Lutego 2015 przez DanielA4B618T
xsebo1 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu?
tracer123 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 w moim przypadku zaczęło walić z niego olejem litra na 100 km do tej pory walczę ze skutkami, jeszcze łożyska w alternatorze zostały.
benyA4 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu? Bład 17927 lub tyrkotanie wariatora po rozgrzaniu oleju. Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu? Bład 17927 lub tyrkotanie wariatora po rozgrzaniu oleju. Pierscienie sie nie zapiekaja tylko wycieraja rowki w wariatorze.
xsebo1 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 1,5 roku jeżdżę i nie miałem okazji podpiąć się pod komputer. Na początku jak kupiłem był wlany 10w40 mobila, silnik i nawet korek oleju oszlamiony i terkotało 3-7 sekund po odpaleniu. Olej był już stary (16 miesięcy) po plukance i zalaniu liqui moly 5w40 jest cisza
DanielA4B618T Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) Zawór ciężko wyszedł wręcz można powiedzieć że trzeba było go wyrwać. Wymieniłem zawór i wariator dlatego że silnik już terkotał cały czas tak jak przy odpaleniu a drugą rzeczą zawór wywalał tyle oleju za silnikiem że dziennie z 0,5 litra musiałem dolewać;/ Na zdjęciach widać że są wytarte dwa rowki w wariatorze. Na zaworze pierścienie poluzowane a trzpień który wchodzi do zaworu ruszał się w każdą stronę na jakieś 3-4 milimetry. Edytowane 5 Lutego 2015 przez DanielA4B618T
xsebo1 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Wariator się regeneruje, zawór wysokiego ciśnienia też można? Czy ma to związek ze zwiększonym apetytem na olej?
DanielA4B618T Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Ja u siebie po wymianie nie zauważyłem problemu z olejem. Teraz już nigdzie nic nie cieknie a na bagnecie nic nie ubywa. Regenerować nie chciałem ponieważ nie jestem do tego przekonany.
DanielA4B618T Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 W tym tygodniu w poniedziałek uruchomiłem samochód. Wymieniałem olej wraz z filtrem przy wymianie tego wariatora i zaworu więc za jakiś czas się odezwę jak sprawa wygląda olejem.
xsebo1 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Ile taka impreza kosztuje? Części z aso wiec napewno sporo
DanielA4B618T Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Wariator 1980zł Zawór wysokiego ciśnienia 1330zł Olej z filtrem 130zł Pasek od rozrządu 109zł Pasek alternatora 69zł Uszczelka zaworu 22zł Bez roboty mojego mechanika to 3640zł
xsebo1 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Grubo :/ jak by nadal żłopał olej to normalnie podpalił bym z nerw
benyA4 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Grubo :/ jak by nadal żłopał olej to normalnie podpalił bym z nerw czesci ktore wymienil kolega Daniel nie maja nic wspolnego ze spalanniem oleju (chyba ze byly nieszczelnosci na uszczelkach) Wiec Xsebo1 lepiej uwazaj bo bedziesz musial spalic auto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się