Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pierwsze słyszę, że hamując silnikiem auto może brać olej :-D

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wracając z pracy zjezdzam z dużej góry, hamując silnikiem. Gdy dodawalem gazu na dole za mną była istna zasłona dymna, ludzie trąbili i mrugali światłami [emoji33]
W lusterku widziałem jedynie dym, jak czołg qrna. Dlatego zrobiłem remont. Stąd dym jak nie z oleju?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Może to płyn chłodniczy? 

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe... gdyby hamowanie silnikiem żarło olej to chyba musiałbym trzymać beczkę w garażu. :wink: A przez ostatnie 3kkm stan bagnetu ruszył mi się może o 2mm. 

Co do dymu, przypadkiem katalizator też czasami nie powoduje dymu?

 

Edytowane przez Sulfur
Opublikowano

Przy hamowaniu silnikiem pobór oleju jest taki sam jak przy normalnej jeździe, problem polega na tym że nie spala się on wtedy bo niema zapłonu tylko gromadzi gdzieś w wydechu/kolektorze i po ponownym wciśnięciu gazu cały nadmiar zapala się.

Opublikowano
4 godziny temu, luckd napisał:

Przy hamowaniu silnikiem pobór oleju jest taki sam jak przy normalnej jeździe, problem polega na tym że nie spala się on wtedy bo niema zapłonu tylko gromadzi gdzieś w wydechu/kolektorze i po ponownym wciśnięciu gazu cały nadmiar zapala się.

Łooo matko ? czy to znaczy, że świece gasną jak odejmujesz gazu??

Opublikowano

Nie, ale nie ma paliwa w komorze spalania i nie następuje zapłon mieszanki, sam olej to za mało :grin:.

Opublikowano (edytowane)

jeżdżę sporo po górach od 4 miesięcy i cały czas hamuje silnikiem, zazwyczaj 3 bieg i trzymam okolice 40km/h. nic nie dymi i bierze tyle co zawsze gdy go katuje do 5krpm.

seba, jaki kolor dymu był? przerabiałem w passacie 1.6 i lagunie 1.8 dym biały, siwy i niebieski :D  olej wpada bardziej w niebieski, płyn chłodniczy jest biały/siwy.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano




seba, jaki kolor dymu był?


Z lusterek i tylnej szyby wydawał się czarno siwy, katalizatora już dawno nie ma. Kopcił niczym stary rosyjski czołg [emoji848]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W piątek pozbęde się w końcu problemu oleju, bo daję żonie auto [emoji28]
Przesiadam się na A6 [emoji39]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Życzę bezawaryjności,jaki silnik i model :)

Opublikowano

A6 C6 2.0 tdi 170 2011, 167 tys przebiegu. Szukałem 2.7 lub 3.0 to o 100 tyś przebieg większy i droższe 46cffe44f038c1b43d16b4d353542a4a.jpg

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
13 godzin temu, xsebo1 napisał:

W piątek pozbęde się w końcu problemu oleju, bo daję żonie auto emoji28.png
Przesiadam się na A6 emoji39.png

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Żona Ci będzie d*pę truła, że mało oleju. Już lepiej chyba dolewać niż słuchać dodatkowego mruczenia :-D

Opublikowano

Nie będzie, ja w Danii mieszkam i pracuje a ona w Polsce

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

mi raz zakopciło, po 2 miesiącach stania w garażu jak odpaliłem to poszedł biały dym. w czasie jazdy nigdy nie widziałem dymu.

Opublikowano

Panowie a wymieniał ktoś eżektor? Jakiś czas temu wymieniłem całą odmę ale eżektora nie wymieniłem. Podejrzewam ze jest od poczatku niewymieniony. Możliwe, że ezektor ma wpływ na odpowietrzanie skrzyni korbowej?

Opublikowano

Eżektor pełni funkcję pompki, lubi mieć nieszczelność. Wymiana zalecana na początek walki z wolno opadajacymi obrotami, wymieniałem wszystkie podcisnienia, węże, zaworki kierunkowe i elektrozawór zbiornika. Nie ma związku z pobieraniem oleju

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@up ale ja w sumie nie pytam czy ma związek z braniem oleju tylko czy sprawny eżektor ma jakiś wpływ na dobre odpowietrzenie skrzyni korbowej. Np czwórnik sie wtedy nie poci albo uszczelka pod pokrywa równiez

Opublikowano

Czwornik się poci bo plastikozłączki są jednorazowe

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Xsebo mam nadzieję, że się nie obrazisz ale nie przekonują mnie Twoje argumenty :) Czwornik wymieniłem pod koniec 2015 roku. Odma nowa (cała) poczatek 2015. Uszczelka pod pokrywa silnika tez z 2015

chyba ze jest jakas nieszczelnosc zaraz przy wyjsciu odpowietrzenie silnika do czwornika bo tam zawsze byl tak jakby luz 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...