Sulfur Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Problem miałem z poborem oleju w 2.0 vtec tylko przez umierającą uszczelkę głowicy i kilka innych oringów (wymieniłem wszystkie uszczelki przy ok. 260kkm bo były oryginalne i dla tego puszczały - stare, suche i popękane). Po wymianie znów brał 0 oleju. Zero definitywne. Osobiście lubie alta, i powiem ci szczerze że nie narzekam mimo że szukałem Accorda VII z vteciem. Z jednej strony ALT mniej pali, bardziej kulturalny w mieście a gdy trzeba (przy odpowiedniej zmianie biegów i trzymaniu wyższych obrotów) to i pojedzie ładnie. Wady alta względem vteca: - [subiektywne] gorszy dźwięk silnika - bardziej delikatny i skomplikowany silnik - bierze olej gdy kierowca szaleje (lub bierze olej gdy kierowca olewał stan silnika przez 200-300 tyś. km) // można nawiązać do delikatności - wymaga droższego oleju (szczerze? vteca byle crapem można zalać). - alt jest "jednorazowy" Zalety alta względem vteca: - Mniejsze spalanie (zauważalne) w mieście - Bardziej delikatny i milszy do spokojnej jazdy (mój styl jazdy) - Kultura pracy (pewnie m.in. dzięki dwumasie) Jest wiele silników które palą duże ilości oleju (300-1l na 1kkm). Alt się do nich zalicza, ale nie wszystkie. Zauważyłem że głównie mocno eksploatowane i katowane egzemplarze biorą olej o ile fora internetowe można uznać za wiarygodne. Kolega miał też toyotę MR2 z silnikiem 1.6... ten demon żarł tyle oleju że alt by się wstydził wychylać zza rogu. Też miały jakąś chorobę wieku dziecięcego. Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez Sulfur
Paweł33 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Kiedyś miałem mr2 91r 2.0 brała 1l na 1000km ale zrobiłem górę silnika i wszytko było Oki. A w tym arenie ponoć już nie ma problemu z olejem ?
xsebo1 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 W a6 c6 2.0 tdi caha zaraz po zakupie dolałem 1l oleju, według komputera i książki serwisowej po 25kkmWysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
xsebo1 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Wsadzić nowe tłoki by trzeba, nominał lub honowanie i nadwymiar. Nijak się to ma do opłacalności, nikt z kupujących nie doceni. Jeśli będzie pytał klient to owszem bierze, bo wszystkie biorą Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Paweł33 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Oki rozumiem ale po tym niby remoncie co miał czyli głowica plus pierscienie 2.5 tys. wydane zero efektu tylko olej teraz mam 20w50 do ciągnika chyba. Co z tym fantem zrobić bo już 3 razy byłem na reklamacji i już pomału mam dosyć tylko olej zmieniają na coraz gestszy.
xsebo1 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Eksperyment, dość ryzykowny ale myślę że nic nowego nie wniesie. Nie godz się na zalewanie olejem niezgodnym z normą silnika. Oryginalne pierścienie mają bardzo słaby docisk do cylindrów, spasowane na styk. Chcąc zrobić go na cacy, nawet jeżeli pomiary cylindrów wyszłyby wzorowo trzeba by zainwestować w nowe tłoki. Raczej nieopłacalne.Sąsiad jeździł ze dwa lata altem, co wymiana doktorka zalewał i nic się nie rozdupczyło [emoji12] Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Paweł33 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 To co od warsztatu domagać się zwrotu kasy bo mówili 0.5 na 10000 a jest 1l na 1000?
tracer123 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 zwrot kasy i na miejscu płukanka i zalanie 5w40. 20w zajedzie silnik jak temperatury spadną.
xsebo1 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Jak najbardziej masz do tego prawo, ale trudno będzie uzyskać zwrot. Remont nie był wykonany rzetelnie, brak pomiarów na jakie nalegałeś. W ostateczności sąd, z doświadczenia wiem że lepszym argumentem jest groźba opinii w internecie i brak klientów. Powinni pójść na ugodę, następny tym razem rzetelny remont. Tłoki się zużywają w tym silniku, Dajmon opisał cały rzetelnie wykonany remont wykonany przez vwaskiv. Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
k232 Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 13 godzin temu, xsebo1 napisał: Jak najbardziej masz do tego prawo, ale trudno będzie uzyskać zwrot. Remont nie był wykonany rzetelnie, brak pomiarów na jakie nalegałeś. W ostateczności sąd, z doświadczenia wiem że lepszym argumentem jest groźba opinii w internecie i brak klientów. Powinni pójść na ugodę, następny tym razem rzetelny remont. Tłoki się zużywają w tym silniku, Dajmon opisał cały rzetelnie wykonany remont wykonany przez vwaskiv. Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Masz kontakt z dejmonem? Ciekawi mnie jak jego silnik bo takim zabiegu..
zaldar Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 23 godziny temu, xsebo1 napisał: W a6 c6 2.0 tdi caha zaraz po zakupie dolałem 1l oleju, według komputera i książki serwisowej po 25kkm Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka He.He ciekawe czy poprzedni własciciel Duńczyk wiedział chociaż gdzie znajduje się wajcha do otwierania maski..
xsebo1 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Nie wiem, serwisował auto w aso jedynie. Dwa lata temu kupił za 350 tyś, zostawił w rozliczeniu i wziął nowe auto. Stracił 50% wartości, od 118 tkm do 167tkm. trochę odprysków, boczek zmywaczem pociągniety i beżowa skóra do regeneracji (malutkie przecięcie i przetarcie fotela kierowcy) Potrzebny spec do ogarnięcia panowie, ręce opadają na takie niechlujstwo Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Sulfur Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 No to nieźle... dla mnie w 5-8 letnim samochodzie takie coś jest nie do pomyślenia. Tak samo ludzie kupują skóry, potem 90% jej nie konserwuje i nie czyści z syfu. Potem pęka, odbarwia się i inne cyrki... Podobnie z naszymi altami serwis Longlife i te sprawy. A potem silnik płacze o pomstę do mecha-nieba. Logika typu "nowe, to nie wymaga uwagi" - błąd krytyczny. Wymaga nawet więcej. Swoją drogą... szkoda że nie ma statystyk, ile % właścicieli alt robiło serwis longlife.
zaldar Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Najgorzej mnie wkurza bagno w środku pytasz się gościa przez telefon czy nie porysowane albo wydrapane plastiki lub tapicerka oczywiście niebity, nieśmigany żadnych rys "nówka roku nie ma" zajeżdzasz a tam z tyłu jakiś zwierzak zrobił swoją robotę.dobrze że miałem blizko ale nie o tym miałem okazję stestować 1.8 t w exeo ,powiem tak silnik lepiej się zbiera i jest bardziej elastyczny od alta wersja 150 km bez wirusa ,no ale też d*py nie urywa na pewno mając sprawnego alta nie swapowałbym byle tylko zmienić,Najlepsze na koniec pytam się gościa czemu ma spryskiwacze do xenonów w zderzaku a lampy H7 odpowiedz: to nie do xenonów to do zmywania owadów z lamp......no coment
xsebo1 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Hahaha [emoji23] [emoji23] [emoji23] Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
tracer123 Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 (edytowane) wiele osób by się zdziwiło zbieraniem do setki ALT jak się go przytrzyma na 3000rpm +. 1.8t będzie lepiej z dołu darł ale potem nie czuć różnicy 20km i turbo. z tym że 1.8t można zawirusować i będzie miazga, to co wyda sie na olej do alt można przeznaczyć na chip tuning xd Edytowane 3 Września 2017 przez tracer123
zaldar Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 Temu jestem trochę zaskoczony myślałem że będzie lepiej się zbierał,po opiniach na forum widać że niewiele osób miało okazję przejechać się altem i porównać go z 1.8 t ,około 85% właścicieli nie chipuje i jeżdzi tak jak fabryka dała,mój stary awx @160 km by go nosem wciągnął
Damian80 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Jeśli mam pęknięte sitko wygląda jak kawałek cienkiej gumy w czwórnika alt to przez tą dziurę jeszcze więcej będzie pobierał tego oleju przy czyszczeniu pękła że starości podejrzewam a czwornik już z nowszej wersji z onzaczeniemQ i 2006 auto 2002
newALTjerry Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Witam Panowie zmotoryzowani oraz wszyscy wlasciciele Altków 2.0. Już od samego początku mam z tym autem problem. Kupilem niedawno A4 w holandii z zapalającym się check enginem i brakiem oleju. Pomyslalem ze to tylko jakiś brak ciśnienia etc i przywiozłem na lawecie do polski. Tu u mechanika okazało się ze uszczelka pod glowica.. Może to niezbyt własciwa diagnoza ale silnik już rozebrany, caly był zasyfiony olejem gdzies ubywającym.. glowica splanowana, szczelność sprawdzona i czas na montaż powrotny i przy okazji Co jeszcze zrobić skoro już wszystko na wierzchu.. na pewno rozrząd pewnie kompletny?.. bo auto ma 307kkm ale ewidentnie zaniedbany silnik.. Ponadto brakuje mi gruszki odpowietrzenia skrzyni korbowej bo stara jest cala w smalcu do tego pęknieta więc musze zorganizować nowa a nigdzie nie mogę znaleźć, ew. pozostaną komercyjne punkty... I teraz może ktoś mialby taki zestaw odmy zupełnie już niepotrzebny albo zapasowy to chętnie odkupie, bo przeróbki to pewnie później zrobie ale na razie chce odpalić auto i zobaczyć czy i co się dzieje.. Może macie jakies sugestie to bedze wdzięczny.. Dodam ze auto zagazowane choć w instalacji była woda, papierów od homologacji nie ma w nl wiec czeka wymiana butli a w tejze butli holenderskiej pompa gazu jest podobno w srodku bo wstrzykuje gaz w fazie wodnej wiec pewnie kolejny problem.. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się