Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

błąd kata nie oznacza że katalizator jest do wymiany, ostatnio interesowałem się tematem i okazało się że kat jest czysty.
a błąd wyskakuje bo sonda wariuje, pod lpg spaliny mają inna temperaturę.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po wkręceniu tulei, która zwiększa odległość czujnika w sondzie od spalin jest ok.
Nie wyskakuje mi błąd.

Opublikowano (edytowane)

sonda się mniej nagrzewa i nie ma błędu.
ja jeździłem 7 miesięcy na benzynie, około 10kkm zrobiłem po górach - 0 błędów.
przy powrocie do polski po pierwszych 400km na lpg błąd wywaliło.

 

kata sprawdziliśmy od środka i jest normalny przelot, nie ma syfu.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

nic nie robiłem w serowniku, a termostat chyba 2.0 115km juz nie pamiętam.

kat sprawdzany!!!!! dobre!:hi:ciekawe jak:grin:

Chcesz sprawdzic kata rozgrzej auto na max wkreć manometr przed kata i za kata ,depnij w gaz do oporu i porównaj cisnienia i to jest sprawdzenie kata pod względem drożności i się dowiesz gdzie ci się zatrzymuje cisnienie(jak rosnie cisnienie to i temperatura)  kosmiczna temperatura spalin i juz wiesz jakie jest piekło w kolektorze wydechowym, jak ciśniesz auto na autostradzie. i zaden cudowny olej  w silniku,mod odmy:wink: itd nic nie poradzi, Jest piekło w silniku i przegrzewa się, olej się spala nawet ten za 300zł.

A w silniku powinien być ogień i moc a nie piekło .

 

Opublikowano
W dniu 13.12.2017 o 12:00, xsebo1 napisał:

Ogólnie zapowietrza się ciągle układ chłodzenia, rozważam co zrobić z tym autem. Pogonic za grosze, zrobić uszczelke pod głowicą czy swap na 1.8t

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Pogonić.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z obrzydzenia do tego auta nic bym nie robił tylko sprzedał i dał sobie siana z audi.

Opublikowano (edytowane)

 

1 godzinę temu, guccioo777 napisał:

nic nie robiłem w serowniku, a termostat chyba 2.0 115km juz nie pamiętam.

kat sprawdzany!!!!! dobre!:hi:ciekawe jak:grin:

Chcesz sprawdzic kata rozgrzej auto na max wkreć manometr przed kata i za kata ,depnij w gaz do oporu i porównaj cisnienia i to jest sprawdzenie kata pod względem drożności i się dowiesz gdzie ci się zatrzymuje cisnienie(jak rosnie cisnienie to i temperatura)  kosmiczna temperatura spalin i juz wiesz jakie jest piekło w kolektorze wydechowym, jak ciśniesz auto na autostradzie. i zaden cudowny olej  w silniku,mod odmy:wink: itd nic nie poradzi, Jest piekło w silniku i przegrzewa się, olej się spala nawet ten za 300zł.

A w silniku powinien być ogień i moc a nie piekło .

 

Mi oleju w trasie nie bierze, z tego powodu mam prawo twierdzić że kat jest stosunkowo czysty. Samochód się zbiera, mam niskie spalanie. 

Nie było w nim widać ściany syfu jak to się czasami zdarza.  Nawet sonda nie była okopcona.

 

Edytowane przez tracer123
Opublikowano (edytowane)

Odnosząc się do wcześniejszych wypowiedzi: dolewanie świeżego oleju do starego poprawia właściwości oleju. Tylko że dolewany jest w takich ilościach że nie ma to żadnego znaczenia. Trzeba by tego dolać ponad 2 litry a nie 100-300ml :hi:

Co do katalizatora, ja u siebie rozwiązałem wczoraj prawdopodobnie definitywnie problem 17545 bogatej mieszanki na biegu jałowym. Aż chciałem zadzwonić do 1 właściciela i zapytać się u jakiego debila serwisował. Zamówiłem odpowietrznik pokrywy zaworów (od B7, poprawiony) i uszczelkę. Co się okazało? Głąb nie dał oringa ani nie zacisnął odpowiednio i tamtędy łapał lewusa. Kilka miesięcy męki i gehenny :kox: Za to ciekawe czy mniej oleju będzie brał na nowym odpowietrzniku. Przy okazji od razu znikł mi błąd katalizatora (wyskoczył mi 2 razy przez ostatnie 2k km - prawdopodobnie na jałowym go zalewało gdy jeździłem dłużej po mieście? obecnie przechodzi testy na OK). 

Z moich obliczeń wynika, że przy "katowaniu" silnika do ponad 5k rpm (eksploatacja prawidłowa, bez piłowania na zimnym silniku&oleju) bierze mi około 75-100ml na 1000km (po mieście) tego LM Synthoil'a. Ale po trasach przy stałych prędkościach 100-150 nie zauważyłem w ogóle poboru oleju podobnie jak przy normalnej jeździe po mieście. Czy przypadkiem w trasie nie powinien brać go w zauważalnych ilościach ze względu na jednostajne wysokie obroty (przy prędkości autostradowej) :huh: Pozostaje mi zrobić porównanie po wymianie tego odpowietrznika pokrywy zaworów - przy okazji sprawdziłem znów odme (czy nie ma pęknięć) oraz gruszkę i jak na razie wszystko jest ok czyli wyniki powinny być w miarę wiarygodne. 

Edytowane przez Sulfur
Opublikowano

Alt pije olej przy zwiększaniu obrotów, im  bardziej pałujesz tym więcej ciągnie. 

Na stałych obrotach nie bierze ani grama oleju.

 

Testowane na trasie 2x1550km, autostrada z tempomatem na 120km/h.

Opublikowano
Odnosząc się do wcześniejszych wypowiedzi: dolewanie świeżego oleju do starego poprawia właściwości oleju. Tylko że dolewany jest w takich ilościach że nie ma to żadnego znaczenia. Trzeba by tego dolać ponad 2 litry a nie 100-300ml :hi:

Co do katalizatora, ja u siebie rozwiązałem wczoraj prawdopodobnie definitywnie problem 17545 bogatej mieszanki na biegu jałowym. Aż chciałem zadzwonić do 1 właściciela i zapytać się u jakiego debila serwisował. Zamówiłem odpowietrznik pokrywy zaworów (od B7, poprawiony) i uszczelkę. Co się okazało? Głąb nie dał oringa ani nie zacisnął odpowiednio i tamtędy łapał lewusa. Kilka miesięcy męki i gehenny :kox: Za to ciekawe czy mniej oleju będzie brał na nowym odpowietrzniku. Przy okazji od razu znikł mi błąd katalizatora (wyskoczył mi 2 razy przez ostatnie 2k km - prawdopodobnie na jałowym go zalewało gdy jeździłem dłużej po mieście? obecnie przechodzi testy na OK). 

Z moich obliczeń wynika, że przy "katowaniu" silnika do ponad 5k rpm (eksploatacja prawidłowa, bez piłowania na zimnym silniku&oleju) bierze mi około 75-100ml na 1000km (po mieście) tego LM Synthoil'a. Ale po trasach przy stałych prędkościach 100-150 nie zauważyłem w ogóle poboru oleju podobnie jak przy normalnej jeździe po mieście. Czy przypadkiem w trasie nie powinien brać go w zauważalnych ilościach ze względu na jednostajne wysokie obroty (przy prędkości autostradowej) :huh: Pozostaje mi zrobić porównanie po wymianie tego odpowietrznika pokrywy zaworów - przy okazji sprawdziłem znów odme (czy nie ma pęknięć) oraz gruszkę i jak na razie wszystko jest ok czyli wyniki powinny być w miarę wiarygodne. 
Odniose się do pierwszego akapitu: wnioski wyciągasz na podstawie jakiejś analizy czy po prostu tak sądzisz?
Potrzeba jakiś argumentów a nie "wydaje mi się".

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

witam. odpowiem na forum, z tym termostatem to nie jest zaden patent na olej ,na org termostacie moim zdaniem była za wysoka tem i czasami pojawiał mi sie sporadycznie bląd termostatu, postanowiłem zamontować zwykły termostat aby było taniej!!!!! żadne cuda z autem się nie stały

Opublikowano
witam. odpowiem na forum, z tym termostatem to nie jest zaden patent na olej ,na org termostacie moim zdaniem była za wysoka tem i czasami pojawiał mi sie sporadycznie bląd termostatu, postanowiłem zamontować zwykły termostat aby było taniej!!!!! żadne cuda z autem się nie stały
Cuda nie cuda, teraz jak zalozyles to nie oczekuj cudów. Problem szybkiego brania oleju po remoncie, skutkowo idealnie pasuje do przegrzania silnika. Może występować szybciej z cienkimi pierscieniami, lub wolniej z grubszymi. W alt autorskim pomysłem stosowanym już wcześniej w BMW z podobnym skutkiem były cienkie pierścienie. O ile użytkownik miał lekką prawą nogę, problem nie występował. Podobnie z termostatem, wycofali się z tego pomysłu i do nowych konstrukcji idzie mechaniczny termostat. Myślę że tu jest pies pogrzebany

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

nie zgodzę się z tobą ,szersze pierścienie będą powodować jeszcze wieksze grzanie się silnika (zwiekszysz poieszchnie tarcia i jak na org pierscieniach silnik zacznie brać olej to na szerokich po przegrzaniu wyfrezuje ci tuleje w bloku silnika i po silniku! Na szerokich pierścieniach nie wytrzyma np 300 tys km silnik bo blok się wytrze. Bolączka każdego inż mechaniki TARCIE = szybki wzrost temperatury,. czyli np 2.0 alt nie zwiększaj tarcia(trzeba zrobić odwrotnie zmniejszać tarcie), i obniżać temperaturę tz trzymać ją w ryzach w każdych warunkach pracy silnika, 

Opublikowano

tydzień temu kupiłem A6 C5 2.0 ALT z 2004.11, niestety w tym momencie jestem za granicą i nie wiem czy bierze olej czy nie, o problemie dowiedziałem się dopiero po kupnie :kwasny: od samego czytania zaczynam się już wkur.... żeby takie coś miało miejsce w Audi. Dziwne jest to że są tacy którym tego oleje nie bierze mimo to.

Opublikowano
3 godziny temu, Darek0197 napisał:

tydzień temu kupiłem A6 C5 2.0 ALT z 2004.11, niestety w tym momencie jestem za granicą i nie wiem czy bierze olej czy nie, o problemie dowiedziałem się dopiero po kupnie :kwasny: od samego czytania zaczynam się już wkur.... żeby takie coś miało miejsce w Audi. Dziwne jest to że są tacy którym tego oleje nie bierze mimo to.

nie patrz na to co piszą inni, każdy silnik jest inny pomimo tego samego oznaczenia. ALT to całkiem przyjemny silnik, a ilość zjadanego oleju jest zależna od wielu czynników... pojeździj najpierw swoim autem żeby się dowiedzieć ile zjada oleju, a dopiero później zacznij panikować :).

Opublikowano (edytowane)

w a6 tak czy siak ALT może być zajechany sama masą samochodu, 100kg różnicy względem a4 to sporo przy silniku który pije olej jak się go przyciska.
jedyne co ratuje go to wysoki rocznik, te nowsze niby mniej oleju siorbią.
jeśli trzyma max 500ml/1000km to się nie przejmuj.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Jakie maksymalne spalanie oleju na 1000km jest do zaakceptowania według was?

Opublikowano

dzwoniłem do kilku posiadaczy A6 c5 z tym samym silnikiem, dwóch powiedziało że bierze okolo 200, 300 ml na 1000, natomiast jeden powiedział że okolo 500ml od wymiany do wymiany, ciekawa sprawa. Sam jestem ciekawy jak bedzie u mnie. Silnik mam raczej zdrowy, cięgnie bardzo fajnie bez wkręcania na obroty, nawet przy 40 km/h potrafi zebrać się z 5 biegu. za kilka tygodni będę w `PL, wymienie olej, filtr i przeczyszcze odme itd. Mam zamiar zalać 5w40 502.00 syntetykiem. zobaczymy czy mój też jest głodny na olej, może zadowoli się tylko szklaneczką :P hehe

Opublikowano

To w ogóle możliwe żeby altek brał 0.5l od wymiany do wymiany?

Opublikowano
8 godzin temu, Darek0197 napisał:

dzwoniłem do kilku posiadaczy A6 c5 z tym samym silnikiem, dwóch powiedziało że bierze okolo 200, 300 ml na 1000, natomiast jeden powiedział że okolo 500ml od wymiany do wymiany, ciekawa sprawa. Sam jestem ciekawy jak bedzie u mnie. Silnik mam raczej zdrowy, cięgnie bardzo fajnie bez wkręcania na obroty, nawet przy 40 km/h potrafi zebrać się z 5 biegu. za kilka tygodni będę w `PL, wymienie olej, filtr i przeczyszcze odme itd. Mam zamiar zalać 5w40 502.00 syntetykiem. zobaczymy czy mój też jest głodny na olej, może zadowoli się tylko szklaneczką :P hehe

Jak nic się nie dzieje z silnikiem to odmę bym zostawił na Twoim miejscu, przeważnie jak się dotyka czegoś co jest dobre to później tylko problem. ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...