Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie ja podejrzewam że przyczyną są pierścienie. Tylko pytanie czy zapieczone czy przedwcześnie zużyte. I dlaczego. Albo miejscowe przegrzewanie cylindrów albo eko oleje - oleje lekkobieżne czyli 5w-30 wcale nie są odpowiednie do smarowania silników. Silniki zalewane tymi olejami do tego w trybie long-life we wszystkich chyba markach przedwcześnie padają. Coś mi się wydaje że podziękować możemy tylko eko -idiotom :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Było już kilku na tym forum z ALTami, którzy zrobili generalny remont silnika i nadal ten olej im bierze, dlatego podejrzenie o pobór tego oleju padło na nieszczęsny czwórnik.

Przypuszczam, że należałoby zrobić remont silnika, a do tego przerobić odpowietrzenie tak, żeby nie wciągał do dolotu oleju i wtedy (przypuszczalnie) można będzie się cieszyć bezstresową eksploatacją tego silnika.

Poza tym, jak już napisałem wcześniej w tym wątku - to, że bierze olej można przeżyć - częsta kontrola, bańka w zapasie i można jeździć. Wg mnie problem leży w tym, że "olejowe powietrze" psuje kata. U siebie właśnie zobaczyłem, że w readiness wyskoczyły jedynki :(

@itor Polecałeś coś w rodzaju zamiennika na tego kata z miejscami na sondy (170pln na allegro) - masz to może u siebie? Jak się sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Remont tego silnika + przerobienie tego odpowietrzania prawdopodobnie rozwiązało by problem. Jak już pisałem należałoby wymienić pokrywę zaworów na pokrywę z silnika AWA 2.0 fsi z prawidłowym, zwyczajnym rozwiązaniem odpowietrzania i po problemie. Do tego ten olej 5W-30 to też mi coś śmierdzi idiotyczną ekologią. Cholerni ekolodzy wywalczyli tyle, że zamiast spalin w postaci pary i dwutlenku węgla mamy w atmosferze jeszcze litr oleju na 1000 km :evil: Ja już wyłożyłem prawie 5 tys w wymianę silnika (do tego jeszcze sprzęgło się okazało :wallbash:) to już chyba wystarczy wydawania kasy na ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już kilku na tym forum z ALTami, którzy zrobili generalny remont silnika i nadal ten olej im bierze, dlatego podejrzenie o pobór tego oleju padło na nieszczęsny czwórnik.

Przypuszczam, że należałoby zrobić remont silnika, a do tego przerobić odpowietrzenie tak, żeby nie wciągał do dolotu oleju i wtedy (przypuszczalnie) można będzie się cieszyć bezstresową eksploatacją tego silnika.

Poza tym, jak już napisałem wcześniej w tym wątku - to, że bierze olej można przeżyć - częsta kontrola, bańka w zapasie i można jeździć. Wg mnie problem leży w tym, że "olejowe powietrze" psuje kata. U siebie właśnie zobaczyłem, że w readiness wyskoczyły jedynki :(

@itor Polecałeś coś w rodzaju zamiennika na tego kata z miejscami na sondy (170pln na allegro) - masz to może u siebie? Jak się sprawuje?

Czwórnik to jedna z przyczyn , ja go zmodyfikowałem tak że ani w dolot ani w podciśnienie nie szedł gram oleju, a olej i tak znikał ,przejechałem około 1tys km i kontrolka i tak się zapaliła . Po tym teście dałem sobie spokój leje Midlanda 10W40 za 4L płacę 64zł to co ja będę się gimnastykował :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już kilku na tym forum z ALTami, którzy zrobili generalny remont silnika i nadal ten olej im bierze, dlatego podejrzenie o pobór tego oleju padło na nieszczęsny czwórnik.

Przypuszczam, że należałoby zrobić remont silnika, a do tego przerobić odpowietrzenie tak, żeby nie wciągał do dolotu oleju i wtedy (przypuszczalnie) można będzie się cieszyć bezstresową eksploatacją tego silnika.

Poza tym, jak już napisałem wcześniej w tym wątku - to, że bierze olej można przeżyć - częsta kontrola, bańka w zapasie i można jeździć. Wg mnie problem leży w tym, że "olejowe powietrze" psuje kata. U siebie właśnie zobaczyłem, że w readiness wyskoczyły jedynki :(

@itor Polecałeś coś w rodzaju zamiennika na tego kata z miejscami na sondy (170pln na allegro) - masz to może u siebie? Jak się sprawuje?

kolega ma w 1.8 i sobie chwali ten zamiennik, z tym ze to normalny tlumik na ksztalt katalizatora

polecam jeszcze ten artykul ja na razie wlalem cerateca i zobacze jak to wyglada - http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1035/chemiczny-remont-silnika.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zgodnie z tym co wcześniej obiecałem rozebrałem wczoraj swój stary silnik. Silnik ten zalewany był od nowości castrolem 5W-30 LL3 i serwisowany w trybie LONG-LIFE z wymianą oleju co 30 tys km. Silnik pobierał 1L oleju na 1000km, z czego część uciekała przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Jak już wcześniej pisałem silnik musiałem wymienić z powodu trzech podłużnych rys na czwartej tulei. Przypuszczałem że pierścienie na tym cylindrze mogą być pęknięte. Udało mi się wyjąć tylko ten czwarty tłok ponieważ pozostałe znajdują się za pompą olejową z wałkami wyrównoważającymi a ja nie dysponuję kluczem do odkręcenia głównej śruby na kole pasowym aby zdjąć łańcuszek napędzający pompę i wałki. Myślę że każdy z silników ALT zamontowanych w naszych samochodach wygląda w środku podobnie jak ten który wczoraj rozebrałem.

Tyle tytułem wstępu, a teraz co można zobaczyć podczas rozbierania silnika:

Zdj_cie042.jpg

Zdj_cie043.jpg

Zdj_cie044.jpg

Zdj_cie045.jpg

Zdj_cie046.jpg

Zdj_cie047.jpg

Zdj_cie048.jpg

- uszczelka pod głowicą uszkodzona ale nie między cylindrami lecz przy kanałach olejowych tak że olej bryzgał na zewnątrz.

- tuleje cylindra są niewymienne, zatopione w aluminiowym bloku.

- panewka na wale korbowym bez znaczących śladów zużycia - lekki ślad na dolnej połówce ale myślę że w normie.

- cylinder, tuleja bez jakichkolwiek śladów zużycia poza tymi rysami, na całej powierzchni ślady honowania, brak progów. Nie dysponuję średnicówka aby ja pomierzyć ale skoro są ślady honowania na całej powierzchni to myślę że trzyma wymiary.

- tłok bez śladów zużycia, oczywiście poza zasyfieniem nagarem a raczej szlamem ze spalonego oleju i śladami przedmuchów.

- pierścienie nie były zapieczone i nie mają żadnych śladów zużycia czy przegrzania. Pierścień zgarniający przymierzyłem do cylindra i luzu w zamku nie mierzyłem ale na pewno nie przekracza 0.1 mm. Za to rowek mający za zadanie odprowadzanie oleju jest zapaprany szlamem ze spalonego oleju.

- smarowanie układu tłok-cylinder odbywa się poprzez dodatkowe dysze umieszczone u podstawy każdego cylindra w okolicy panewek głównych, a więc jest dość obfite.

Reasumując, moim zdaniem zużywanie oleju przez ten silnik nie jest spowodowane nadmiernym zużyciem elementów silnika, pierścieni czy tulei cylindra ani poprzez uszczelniacze zaworów. Zużywanie oleju poprzez odmę jest niestety spowodowane przedmuchami w silniku, a przedmuchy w silniku są po części dziełem beznadziejnej konstrukcji odmy. Dlaczego? A więc jako przyczynę problemów w tym silniku obstawiam

1. Olej lekko-bieżny energooszczędny 5W-30 który pomimo zaleceń nie nadaję się do tego silnika głównie ze względu na wysoką temperaturę oleju w tym silniku a jak wiadomo drugi człon oznaczenia oleju oznacza odporność na pracę w wysokiej temperaturze. Myślę że 30 to troszkę za mało i olej ten zamienia się w silniku ALT w popiół, szlam i węgiel zaklejający pierścienie.

2 Serwisowanie w trybie LONG-LIFE w połączeniu z wcześniejszym punktem dokańcza dzieła zniszczenia.

3. Zaciąganie oleju poprzez odmę w dolot jeszcze bardziej powoduje zasyfianie silnika spalonym olejem.

Teraz więc myślę że pozbycie się tego syfu/szlamu z pierścieni pozwoliłoby na przywrócenie pełnej sprawności naszym silnikom. Tylko jak to zrobić bez rozbierania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darkle a jaki olej byś proponował do ALT? Ja też zalewam obecnie 5w30 - jeszcze nic się nie dzieje, ale wolę dmuchać na zimne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darkle a jaki olej byś proponował do ALT? Ja też zalewam obecnie 5w30 - jeszcze nic się nie dzieje, ale wolę dmuchać na zimne :)

Jeśli nic się nie dzieje to jaki masz obecnie prawdziwy przebieg? Nie wiesz czy wcześniej był serwisowany w niemczech Long-life co 30 tys? Jeśli chodzi o olej to myślę że lepszy byłby jakiś 0W-40 albo 5W-40. I zastanawiam się który z nich lepiej zalać. A jako że w ALT temp oleju, przynajmniej w jakichś jego punktach jest bardzo wysoka więc ma bardzo duże wymagania co do oleju. I raczej półsyntetyk im nie sprosta, jeszcze wcześniej zamieni się w popiół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój egzemplarz jest z Polski (Szewczyk) i w książce mam wpisy serwisowe co 15.000km (obecnie 151.000km), gdzie wpisana jest wymiana oleju.

Problem znikającego oleju mam, jednak ani razu jeszcze nie widziałem kontrolki oleju (może coś z nią jest nie tak?). Przez 14.000km (10 miesięcy) wlałem jakieś 3,5 litra Castrol Edge 5W30.

Co do zmiany oleju, to może jak już do tematu podchodzić, to maksymalnie podnieść wytrzymałość temperaturową, np.: Mobil 1 5W-50 Rally Formula. Castrol ma Edge Sport 0W-40, a Motul 5W-40. Może warto by było spróbować tego Mobil 1? Wytrzymałość do 140 stopni :cool1:

Zrobiłem mały research i znalazłem jeszcze coś takiego: Syntium RACER X1 5w-60 1L http://www.petronas-oleje.pl/product/index-id-21.html.

Tam gdzie 5W30 już się zamienił w popiół, to ten dopiero zacznie się nagrzewać :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 5w-60 to nie ma co już przesadzać :) Ale teraz zastanawiam się jak wypłukać syf zalegający w pierścieniach, poza naftą znalazłem taki środek: http://xado.pl/avtomobilnaya-himiya/%20Preparaty-do-silnika/maslosistema/antikoks

Tylko nie wiem czy to skuteczne. I czy nie ma jakichś skutków ubocznych :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno, ale to do usunięcia resztek np. uszczelki pod głowicą :naughty:. Ale do zapieczonych pierścieni LM też coś ma. W sumie jakaś płukanka do silnika też by nie zaszkodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno, ale to do usunięcia resztek np. uszczelki pod głowicą :naughty:. Ale do zapieczonych pierścieni LM też coś ma. W sumie jakaś płukanka do silnika też by nie zaszkodziła.

mysle ze dobrze byloby zrobic tak:

1.plukanka do silnika na stary olej

2.srodek na te zapieczone pierscienie

3.olej 10w60

jak to nie pomoze to TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mierzył kiedyś jaką temperaturę osiąga olej w silniku ALT ? standardowo powinno być coś koło 100* przy tych temperaturach oleje trzymają jeszcze lepkość .Pod VAG który to by był blok pomiarowy dla temperatury oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...